IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-10-2007 14:08 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Veel rundvlees dat ik eet komt ook uit Zuid-Amerika. Die runderen grazen op weilanden waarvoor Oer/regenwoud heeft moeten wijken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nix
Usericon van Nix
Posted 31-10-2007 14:12 by Nix Profiel van Nix

Ach ja, ik vind het allemaal wel best.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 31-10-2007 14:15 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 31 oktober 2007 13:53 schreef Panzerke het volgende:
Ik ben in zoverre trots op mezelf dat ik met het eten van hele veestapels compleet ben gestopt, en dat ik het er moeilijk mee heb gehad, maar niet toe heb gegeven aan iets wat tegen mijn principes ingaat. ....... Ik ben er best trots op dat ik een jaar lang heb afgezien voor mijn idealen.


Idd. Je kunt heel goed heel trots zijn dat je principieel genoeg bent om iets wat je gewend bent te doen, toch laat liggen. En t is ook niet vreemd dat je er nog trots op bent.
Dat slijt wel denk ik. Ik ben er echt niet meer trots op dat ik vegetariër ben. Ik ben er echter wel tevreden met mezelf en het feit dat ik het doe, maar t is vanzelfsprekend geworden.


Subtiel kamerolifantje


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 31-10-2007 14:17 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 31 oktober 2007 14:04 schreef Dentz het volgende:
Door de toenemende vraag van soja producten, vleesvervangers ed, wordt er in Brazilië steeds meer regenwoud gekapt om plaats te maken voor sojaplantages.
Dus elke keer als ik een halve koe verorber red ik een stuk regenwoud.
Tja, ik heb zo mijn principes.


BUllSHIT! Weet je waar 93% van die soja naartoe gaat? Veevoeders! Juist. Dus je principes gaan niet op knul.


Subtiel kamerolifantje


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-10-2007 14:22 by Dentz Profiel van Dentz

En die andere 7%? Precies!!
DAt is toch gauw 36 bomen op jaarbasis.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 31-10-2007 14:35 by stigma Profiel van stigma

Plantaardige olie.

En tofu en tempeh. Maar dat is toch yukkieyak dus dat voeder ik mezelf iig niet op.


Subtiel kamerolifantje


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-10-2007 16:08 by M. Profiel van M.

quote:
Op 31 oktober 2007 13:27 schreef Panzerke het volgende:
Ik word al misselijk als ik denk aan vlees...
Behalve als ik dronken ben, dan loopt het water me in de mond als ik ook maar aan kebab denk. Maar toch, heb nog nooit gezondigd in het jaar oid dat ik nu vego ben. En trots er op!


quote:
Op 31 oktober 2007 13:53 schreef Panzerke het volgende:
Ik ben in zoverre trots op mezelf dat ik met het eten van hele veestapels compleet ben gestopt, en dat ik het er moeilijk mee heb gehad, maar niet toe heb gegeven aan iets wat tegen mijn principes ingaat. Ik ben geen vego omdat het zielig voor de dieren is, noch omdat ik het niet lekker vind, maar puur vanwege sociale/ethische redenen. Ik ben er best trots op dat ik een jaar lang heb afgezien voor mijn idealen.


Wacht even
- je bent net een jaar vego
- je bent geen vego omdat je het vlees niet lust maar puur om "sociale/ethische" redenen; je vindt het dus wél lekker
- maar tóch word je misselijk bij de gedachte aan vlees
- en ondanks dat je misselijk wordt, is het "afzien" om het vlees te laten staan en lever jij een echte prestatie waar je trots op bent

Tjonge, wat kom jij SUPER authentiek over zeg. Respect hoor.

Ik geloof dat ìk misselijk word... Je komt over als een leugenachtige smeerlap.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 31-10-2007 16:10]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-10-2007 16:09 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Boor die jongen nou niet zo de grond in.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2007 16:10 by Chelman Profiel van Chelman

Waarom? Hij heeft toch een Panzerke.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-10-2007 16:10 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 31 oktober 2007 16:10 schreef Chelman het volgende:
Waarom? Hij heeft toch een Panzerke.
Ok, LOL!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-10-2007 16:12 by M. Profiel van M.

quote:
Op 31 oktober 2007 16:09 schreef Slechtheid het volgende:
Boor die jongen nou niet zo de grond in.

Hoezo niet, meneer is toch zo trots? Dan kan-ie het krijgen hoor. Wat heb ik een hekel aan idealisten en al helemaal aan van die arrogante heilige boontjes. Hou dan gewoon je domme waffel.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 16:33 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 31 oktober 2007 16:08 schreef M. het volgende:
Wacht even
- je bent net een jaar vego
- je bent geen vego omdat je het vlees niet lust maar puur om "sociale/ethische" redenen; je vindt het dus wél lekker
- maar tóch word je misselijk bij de gedachte aan vlees
- en ondanks dat je misselijk wordt, is het "afzien" om het vlees te laten staan en lever jij een echte prestatie waar je trots op bent

Tjonge, wat kom jij SUPER authentiek over zeg. Respect hoor.

Ik geloof dat ìk misselijk word... Je komt over als een leugenachtige smeerlap.

Ja, ik vind vlees lekker. Ja, ik ben 'pas' een jaar vego. Ja, ik word misselijk als ik aan vlees eten denk. Tegenstrijdig? Nee.
Afgezien van het feit dat mijn lichaam ongetwijfeld protesteert als ik vlees zou eten, en je dat misselijk worden dus ook letterlijk mag nemen, vind ik het ook onjuist om vlees te eten, en word ik niet goed van de gedachte dat ik het zou doen.
Het afzien zit 'em niet in het niet eten van vlees, daar heb ik geen problemen mee. Ik heb wel problemen met de praktische kant van vego zijn (te eten worden gevraagd bij anderen, op reis zijn in landen waar geen vego-voer te krijgen is). Dat noem ik afzien, en dat ik ondanks dit soort dingen geen vlees heb gegeten vind ik best wel een mooie prestatie.

Ik heb dusdanige bezwaren tegen vlees eten dat ik er 'misselijk' van wordt, om dat woord voor de continuïteit maar te gebruiken; ik word misselijk aangezien mijn lichaam er niet tegen kan, maar daar ben je met een weekje oid weer aan gewend; praktisch gezien is het niet handig en soms vaak bijzonder moeilijk om vego te zijn. Dus is het soms makkelijker om toe te geven aan vlees eten dan om verklampt aan je idealen vast te houden. Toch heb ik dat gedaan, en daar ben ik trots op.
En op je beledigingen ga ik natuurlijk niet in, maar dat moge duidelijk zijn.



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 31-10-2007 17:01 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 31 oktober 2007 14:08 schreef Panzerke het volgende:
Ik doe ook niet aan soja/quorn/valess en die onzin. Te duur (ja, ik ben een pauper) en smakeloos.


oke meneer. vertel jij ons dan eens hoe jij aan een volledige maaltijd komt (koolhydraten, vetten, eiwitten etc...)

anyway, dit topic stat zoals vele anderen heerlijk vol met dom gelul, ik ben anderhalf jaar een vegetarische eter geweest, puur om te ondervinden wat het doet met mn lichaam ( voor de duidelijkheid ik ben pro kistkalver en pro legbatterij ). Een jaar lang quorn, tivall en aanverwante vervangers, aangevult met noten en dergelijke. Aan het eind van de rit een groot kerstdiner met veel vlees en mn mag gaf er niets om, gewoon volstouwen met vlees en verteren/verrotten die handel.
Wat ik wel merkte was dat ik juist beter en uitgebreider ging eten in die periode.

daarna ben ik nog heel lang practisch vegetarisch etend gebleven.. in de zin van dat t handiger was om een quorn schnitsel in huis te hebben ipv een varken of een kip simpel omdat ik erg onregelmatig thuis was en dit langer goed bleef.


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-10-2007 17:02 by M. Profiel van M.

Het afzien zit is voor de Afrikaan/Aziaat/etc. die zonder vlees gewoon doodgaat. Niet bij de vegetariër, die op kosten van deze welvarende staat zijn stage in zo'n ver land gaat doen en de inwoners komt vertellen dat hij geen vlees eet "omdat dat slecht is".

De praktische moeilijkheid zit hem bij je aardige vriend die een lamsbout voor zijn gasten wil maken en zich in bochten moet wringen om meneer de vegetariër ook iets voor te schotelen. Niet bij de vegetariër zelf.

Ik vind enige "trots" dan ook werkelijk volkomen misplaatst en ik snap niet waar je het überhaupt vandaan haalt. Waarschijnlijk uit je reet, want het stinkt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 17:08 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 31 oktober 2007 17:01 schreef Aaaarco het volgende:
oke meneer. vertel jij ons dan eens hoe jij aan een volledige maaltijd komt (koolhydraten, vetten, eiwitten etc...)

Peulvruchten, gedroogd fruit, noten, eieren, dat soort dingen. Ik eet het trouwens wel als ik bij anderen ben, maar heb het nooit in huis. Dat komt ook omdat mijn huisgenoten samen zo'n beetje alle allergieën hebben die je je mogelijkerwijs voor kan stellen, dus bijvoorbeeld alle soja-producten e.d. komen hier sowieso niet binnen.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2007 17:10 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 oktober 2007 16:33 schreef Panzerke het volgende:
vind ik het ook onjuist om vlees te eten


Kan je dit uitleggen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2007 17:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2007 17:08 schreef Panzerke het volgende:
Ik eet het trouwens wel als ik bij anderen ben, maar heb het nooit in huis.
Principes tot aan de deur, dat probleem kennen we wel meer in Nederland.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 17:14 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 31 oktober 2007 17:02 schreef M. het volgende:
Het afzien zit is voor de Afrikaan/Aziaat/etc. die zonder vlees gewoon doodgaat. Niet bij de vegetariër, die op kosten van deze welvarende staat zijn stage in zo'n ver land gaat doen en de inwoners komt vertellen dat hij geen vlees eet "omdat dat slecht is".

De praktische moeilijkheid zit hem bij je aardige vriend die een lamsbout voor zijn gasten wil maken en zich in bochten moet wringen om meneer de vegetariër ook iets voor te schotelen. Niet bij de vegetariër zelf.

Ik vind enige "trots" dan ook werkelijk volkomen misplaatst en ik snap niet waar je het überhaupt vandaan haalt. Waarschijnlijk uit je reet, want het stinkt.

Je ouwehoert wel erg veel zonder te weten waar je over praat. Ik begin vlak voor ik komende zomer naar Afrika ga (geen dure stage maar volledig uit eigen zak betaald) weer met het eten van wat vlees, zodat ik het daar wel gewoon kan eten. Mijn argumenten om geen vlees te eten doen er daar helemaal niet toe, dus heb ik er ook minder problemen mee.

Wat de vriend met de lamsbout betreft: ik neem genoegen met heel weinig, en dat weet iedereen die me kent. Ik heb een half jaar lang in een huis met enkel boeren gewoond, en daar ben ik er achter gekomen dat koken zonder vlees anders is dan vegetarisch koken. Ik heb alleen maar aardappelen en groenten gegeten, omdat ze voor mij het vlees gewoon weglieten, en dat was best. Ik maakte na afloop nog wel iets voor mezelf zodat ik toch gezond at. Niemand die zich in bochten hoeft te wringen om mij mee te laten eten, vlees weglaten is voldoende.



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 31-10-2007 17:15 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ach ik ben sinds januari vega, sinds daarna heb ik nog zelden last van m'n maag. Het enige nadeel dat ik heb kunnen ondervinden is dat ik sneller vermoeid ben.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-10-2007 17:18 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 31 oktober 2007 17:02 schreef M. het volgende:

De praktische moeilijkheid zit hem bij je aardige vriend die een lamsbout voor zijn gasten wil maken en zich in bochten moet wringen om meneer de vegetariër ook iets voor te schotelen. Niet bij de vegetariër zelf.




En de praktische moeilijkheid is precies?
Als ik zo iemand op bezoek krijg kan hij / zij gewoon de zelfde aardappels / groente / whatever als de anderen opscheppen en ipv de lamsbout knikker ik ff snel één of ander snelklaar nepvlees ding van Valess in de pan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 17:19 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 31 oktober 2007 17:10 schreef Chelman het volgende:
Kan je dit uitleggen?

Ja. Even korte achtergrond: ik studeer internationale ontwikkelingsstudies, ben erg betrokken met het leed in de wereld en ben me er terdege van bewust dat het Westen daar vrij schuldig aan is. Mijn voornaamste argument is dat vanwege onze vleesconsumptie hier er honger elders op de wereld is. Cijfertjes krijg je, als je ze wil, een andere keer, zit nu een beetje krap in de tijd. Het maakt effectief gezien geen flikker uit dat ik geen vlees eet, er wordt niemand beter van, maar voor mijn eigen gemoedsrust is het erg goed. Ik krijg het niet over mijn hart om vlees te eten met de wetenschap in mijn achterhoofd dat dat veel ellende veroorzaakt in de wereld. Het is een soort van gebaar van solidariteit naar de hongerlijdende medemens. Heel zweverig en idealistisch enzo, ja. Lach maar.



Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 17:20 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 31 oktober 2007 17:12 schreef Jenje het volgende:
Principes tot aan de deur, dat probleem kennen we wel meer in Nederland.

Lezen. Het gaat niet om vlees maar om vleesvervangers. Die koop ik zelf niet, maar eet ik wel bij anderen. Niets met principes te maken, maar vooral met smaak en geld.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2007 17:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 oktober 2007 17:19 schreef Panzerke het volgende:
Ja. Even korte achtergrond: ik studeer internationale ontwikkelingsstudies, ben erg betrokken met het leed in de wereld en ben me er terdege van bewust dat het Westen daar vrij schuldig aan is.


ROFLPANTOFFEL.

De oorzaken van armoede in Afrika liggen toch iets genuanceerder dan de 'we did it':

1.Decolonisatie - ja, ja. Die is niet echt goed geweest.
2.Dictatoriale regimes
3.Corruptie
4.Klimaat
en zo kan ik nog langer doorgaan.

Wat wel ernstig is, dat er in Nederland blijkbaar studies aangeboden worden die met wetenschappelijke objectiviteit niks van doen hebben maar meer met ideologisch gedreven indoctrinatie.

quote:

Mijn voornaamste argument is dat vanwege onze vleesconsumptie hier er honger elders op de wereld is. Cijfertjes krijg je, als je ze wil, een andere keer, zit nu een beetje krap in de tijd.


HAHAHAHAHA.

Je begrijpt hopelijk dat het westen (Noord en Zuid Amerika en Europa) netto EXPORTEURS van voedsel zijn waardoor ze dus meer voedsel aan andere landen verkopen dan dat ze zelf kopen?

Maar goed.

Als je de cijfers toch voor mij opzoekt, zoek dan even de cijfers van bijvoorbeeld Nigeria op die in de jaren 70 en 80 een van de grootste voedselexporteurs in de wereld was (vlees, tomaten, appels ja ook appels, noem maar op) en waarom ze dat niet meer zijn. Zoek ook de cijfers die de correlatie tussen honger en regimewisselingen aangeven (ik heb vroegah in Senegal gewoond toen het nog door een Pro-Franse regering regeerde, zodra een islamitisch Africa Power josti aan de macht kwam dreigde er een hongersnood). Zoek ook de cijfers waaruit nog steeds blijkt dat de Afrikaanse landen graag voedsel zouden willen exporteren maar dit niet kunnen vanwege Europees protectionisme (ook een slechte zaak maar toont wel aan dat er genoeg voedsel aldaar is).

Controleer je cijfers ook op ideologische 'opschoning' zoals dat ook met bijvoorbeeld de UNHCC klimaatrapporten gebeurde.
quote:

Het maakt effectief gezien geen flikker uit dat ik geen vlees eet, er wordt niemand beter van


Dat klopt, net als dat niemand slechter wordt als je wel vlees eet.

quote:
Heel zweverig en idealistisch enzo, ja. Lach maar.


Ik lach niet om zweverigheid en idealisme. Wel wanneer het op totaal onjuiste informatie gestoeld is.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-10-2007 17:37 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 31 oktober 2007 17:35 schreef Chelman het volgende:
ROFLPANTOFFEL.


:')


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 17:45 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Jaja, heb het zojuist maar snel getikt, niet heel erg onderbouwd en genuanceerd, maar de ellende en narigheid in de wereld hangt one way or another gewoon samen met onze vleesconsumptie. Veel daarvan is wel weer te weerleggen, andere dingen niet. Brand me gerust nog een aantal pagina's lang af, ik lees/reageer waarschijnlijk morgen weer.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen