IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-03-2008 14:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 maart 2008 13:33 schreef Aaaarco het volgende:
tip: de oude plek in rotterdam

een chinees restuarant waar ze gewoon een volledige chinese kaart hebben .. alles vegetarisch!
Nou ben ik wel redelijk kritisch qua Chinees eten. Ik vind t eten in de 'Chinezere Chinees' in Chinatown Rotterdam, Amsterdam of Den Haag maar zo-zo qua Chinezigheid. Maar ik ga m eens checken!


When your people matter, menstrual health matters


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 31-03-2008 14:44 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

bij de baroeg om de hoek...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 31-03-2008 14:58 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 31 maart 2008 12:09 schreef Aaaarco het volgende:
dat is niet waar...





Nou als ik een hele wedstrijd moet voetballen, of ga trainen in de sportschool, heb ik gewoon goede voeding nodig, noem mij kortzichtig maar een grote lap vlees is voor mij toch echt wel een must als ik één van deze 2 dingen ga doen.


Against God and Government


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 31-03-2008 14:59 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 31 maart 2008 13:38 schreef ElitE het volgende:In totaal kom je als vegetarier altijd lager uit met oppervlakte uit omdat je lager in de voedselketen staat.

Ik denk dat voor het produceren van een vruchtensalade met ananas, mango en banaan meer oppervlakte (per kcal) nodig is dan boerenkool met worst.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2008 15:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2008 14:59 schreef Jällö het volgende:
Ik denk dat voor het produceren van een vruchtensalade met ananas, mango en banaan meer oppervlakte (per kcal) nodig is dan boerenkool met worst.


als je even een kijkje neemt in trofische pyramides. dan zie je dat een koetje aardig wat eten nodig heeft.


Okee hier staan andere beestjes maar het gaat om het aantal stappen.

een dier verliest enorm veel energie, door beweging, en door uitwerpselen, een klein gedeelte wordt maar omgezet in uiteindelijke biomassa. bijvoorbeeld voor 100 kcal koe kun je ook 1000 kcal plantaardig voedsel eten.
Ga maar eens na wat een koe per dag eet en hoeveel jaar het duurt voor hij zo groot is
Zouden we insecten eten dan zit je iets zuiniger zo rond de 3 keer.
Dit zie je ook duidelijk terug in de natuur, erg veel planten en steeds minder dieren die hoog in de voedselketen staan.

je moet daarbij natuurlijk wel opletten dat je de juiste gewassen teelt natuurlijk


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-03-2008 15:39 by Chelman Profiel van Chelman

Het argument dat een biefstukje meer landbouwgrond opeist dan een pondje piepers klopt weliswaar maar...so what? Als we nu opeens alleen maar maïs, piepers en noten gaan eten gaat er niks gebeuren behalve dat een aantal akkers brak komen te liggen en er gaan gras en madeliefjes op groeien. Daarnaast gaat de prijs van maïs en piepers explosief dalen (want we gaan meer produceren) waardoor boeren steeds meer zullen produceren...waardoor de prijs gaat dalen en we blijven opgescheept zitten met een enorme berg aardappels en een zooi failliete boeren. En wat nou te zeggen van saffraanplantages of peperplantages....dat is pas verspilling van areaal zonder een noemenswaardige voedingsfunctie!

Het argument dat het dan makkelijker zou zijn om de wereldbevolking te voederen gaat ook niet op daar we nu al wereldwijd meer dan genoeg produceren om iedereen van voer te voorzien. Hongersnood is een lokaal probleem wat voornamelijk door slechte distributie (in breedste zin des woords) veroorzaakt wordt.

Ten derde bestaat het leven niet alleen uit het bestaan door middel van de meest efficiënte en/of nuttige handelingen mogelijk. We doen allerlei zaken om ons leven aangenamer en gevarieerder te maken. We maken schilderijen, muziek, we gaan naar de kroeg we komen gezamenlijk aan tafel niet alleen om ons te voederen maar om het samenzijn; allemaal activiteiten die niet direct 'nuttig' of 'efficiënt' zijn maar die ons wel tot volwaardig mens maken. Als je alles tot een pure nutsfunctie beperkt zou je na je geboorte lekker onder een boom bessen kunnen vreten en op de dood wachten terwijl je onder een bananenblad schuilt.

Als men lekker vego wilt zijn dan moet men dat vooral wezen, ik eet zelf ook niet vaker dan 4-5 keer per week vlees omdat er ook zat goede dingen zonder vlees te maken zijn, daar gaat het niet om, maar argumenten van nuttig areaal gebruik gaan nergens over.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-03-2008 15:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 maart 2008 14:58 schreef Rotzak het volgende:
Nou als ik een hele wedstrijd moet voetballen, of ga trainen in de sportschool, heb ik gewoon goede voeding nodig, noem mij kortzichtig maar een grote lap vlees is voor mij toch echt wel een must als ik één van deze 2 dingen ga doen.
Puur mentaal (zoals in 'niet fysiek') schat ik zo in.


When your people matter, menstrual health matters


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 31-03-2008 16:27 by Jällö Profiel van Jällö

Ja joh, die eiwitten zijn puur mentaal.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2008 16:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2008 15:39 schreef Chelman het volgende:
Het argument dat een biefstukje meer landbouwgrond opeist dan een pondje piepers klopt weliswaar maar...so what? Als we nu opeens alleen maar maïs, piepers en noten gaan eten gaat er niks gebeuren behalve dat een aantal akkers brak komen te liggen en er gaan gras en madeliefjes op groeien. Daarnaast gaat de prijs van maïs en piepers explosief dalen (want we gaan meer produceren) waardoor boeren steeds meer zullen produceren...waardoor de prijs gaat dalen en we blijven opgescheept zitten met een enorme berg aardappels en een zooi failliete boeren. En wat nou te zeggen van saffraanplantages of peperplantages....dat is pas verspilling van areaal zonder een noemenswaardige voedingsfunctie!

Het argument dat het dan makkelijker zou zijn om de wereldbevolking te voederen gaat ook niet op daar we nu al wereldwijd meer dan genoeg produceren om iedereen van voer te voorzien. Hongersnood is een lokaal probleem wat voornamelijk door slechte distributie (in breedste zin des woords) veroorzaakt wordt.

Ten derde bestaat het leven niet alleen uit het bestaan door middel van de meest efficiënte en/of nuttige handelingen mogelijk. We doen allerlei zaken om ons leven aangenamer en gevarieerder te maken. We maken schilderijen, muziek, we gaan naar de kroeg we komen gezamenlijk aan tafel niet alleen om ons te voederen maar om het samenzijn; allemaal activiteiten die niet direct 'nuttig' of 'efficiënt' zijn maar die ons wel tot volwaardig mens maken. Als je alles tot een pure nutsfunctie beperkt zou je na je geboorte lekker onder een boom bessen kunnen vreten en op de dood wachten terwijl je onder een bananenblad schuilt.

Als men lekker vego wilt zijn dan moet men dat vooral wezen, ik eet zelf ook niet vaker dan 4-5 keer per week vlees omdat er ook zat goede dingen zonder vlees te maken zijn, daar gaat het niet om, maar argumenten van nuttig areaal gebruik gaan nergens over.




hehe ik ben het volledig met je eens, ik zal echt geen vegetarier worden als het makkelijk is om aan vlees te komen.

Ik doelde ook meer op de verre toekomst of in tijd van schaarste oid. Er zit natuurlijk wel wat in dat landbouw aardig wat natuur kapot maakt, hier in Nederland door eutrofiering(overbemesting) en bestrijdingsmiddelen. Maar juist in het tropische regenwoud, is het zo belangrijk omdat de bevolking daar nu explosief groeit en landbouwgrond maar 5 jaar bruikbaar is zelfs met goede bemesting. (Terra preta is daar een mooie oplossing voor 880% meer opbrengst dan op gewone tropische grond met bemesting).

Maar ik zou ondanks dat niet willen pleiten voor vegetarisme, met een hogere duurzaamheid komen we ook stukken verder, de resten van landbouwproducten moeten beter verwerkt worden naar voer en kunstmest moet een betere verwerking krijgen naar landbouw. (al is het erg moeilijk gecontroleerd telen met organische mest)
Door afvalstromen naar kringlopen te buigen heb je een veel efficientere wereld zonder veel te veranderen.

Daarnaast als we stoppen met biobrandstoffen kweken zullen we ook veel minderlandbouwgrond nodig hebben. even voor de vegelijking een goede zonnecel heeft een rendement van 13% terwijl gewone planten rond de 1% zitten en dan wordt een een klein gedeelte van de plant gebruikt en omgezet waardoor je nog lager uitkomt. Zo'n sommetje is snel gemaakt...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2008 16:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2008 15:57 schreef Fusion het volgende:
Puur mentaal (zoals in 'niet fysiek') schat ik zo in.


Voor spieren kweken heb je behoorlijk veel eiwitten nodig, en planten hebben over het algemeen maar weinig eiwitten, noten, soja en vooral hennepzaad hebben veel eiwitten in zich. Om een goed zooitje eiwitten bij elkaar te plukken word het volgens mij nog best lastig(je hebt ook nog goede verhoudingen van aminozuren nodig). Vlees bevat bevat vrijwel de verhouding van eiwitten die je nodig hebt. (logisch want je eet meestal spier en daarvan maak je weer spier).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-03-2008 18:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 maart 2008 16:46 schreef ElitE het volgende:
Voor spieren kweken heb je behoorlijk veel eiwitten nodig, en planten hebben over het algemeen maar weinig eiwitten, noten, soja en vooral hennepzaad hebben veel eiwitten in zich. Om een goed zooitje eiwitten bij elkaar te plukken word het volgens mij nog best lastig(je hebt ook nog goede verhoudingen van aminozuren nodig). Vlees bevat bevat vrijwel de verhouding van eiwitten die je nodig hebt. (logisch want je eet meestal spier en daarvan maak je weer spier).
Volgens mij klopt hier niets van. De meeste fitness sites geven aan dat (voornamelijk rood) vlees ongezond is, het koken ervan de creatine erin doodt, en bevelen dan ook aan om poeders te gebruiken. Er zijn ook zat bodybuilders die vegetarier zijn.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2008 18:26 by spectre Profiel van spectre

Bodybuilders zijn wel gezond zeker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-03-2008 18:26 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

moet je ook wit vlees of vis eten, daar zit veel meer in.


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-03-2008 18:28 by XXL Profiel van XXL

Pffff, wat ben ik blij dat ik niet zulke zwamverhalen hoef te verzinnen om wel of geen vlees te eten.

Vlees is gewoon lekker, dus ligt het dagelijks op mijn bord.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-03-2008 18:29 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

dikke vette doorbakken +1


Je moeder.


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 31-03-2008 18:38 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

Rosé/medium + nog één


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-03-2008 18:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 maart 2008 18:26 schreef spectre het volgende:
Bodybuilders zijn wel gezond zeker
a) dat staat los van de discussie.
b) definieer gezond. Volgens bepaalde definities zijn vlees-eters ook niet gezond. Volgens weer andere definities zijn vegetariërs weer niet gezond. Enzovoorts.

edit: sorry ik ben soms nogal een dr**gkl**t.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 31-03-2008 18:42]


When your people matter, menstrual health matters


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 31-03-2008 21:43 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 31 maart 2008 13:27 schreef Fusion het volgende:
Ehm... je hebt gelijk ja. Maar misschien dat ik de overstap naar volledig vegetarisch zijn nog maak. Ben er nog niet over uit.

Zijn er nog mensen met tips mbt voedingstoffen? En dan bedoel ik niet de voorspelbare flauwe reacties die ik nu al kan verzinnen, maar serieuze tips over vleesvervangers, noten, tofu, ijzer-supplementen wel/niet etc.


noem jezelf dan ook geen vegetarier. door types als jou kan ik in een restuarant weer gaan uitleggen dat ik met vegetarisch ook zonder vis bedoel. om dan garnalen in mijn eten terug te vinden.

maar doe voor de rest vooral wat je goeddunkt.

overigens als je gewoon je 200 gram groente per dag eet en genoeg afwisselt en 2 stuks fruit. eet je regeltmatig nog wat tofu of anderssoortig (ik raad je Appie) vleesvervangers aan. Supplementen heb je dan in het geheel niet nodig, omdat je niets tekort komt. bloedarmoede door eten is overrated aangezien dat niet afhankelijk is van je eten maar voornamelijk van hoeveel je beweegt en of je veel buitenkomt. Je dieet heeft daar , net zoals stress, maar een klein aandeel in.

Zo vertelde de mevrouw van de bloedbank mij laatst toen ik daar als trotse bezitter van een HB waarde van 8,5 - een halve liter bloed wegliep .



[Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 31-03-2008 21:44]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-03-2008 21:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 maart 2008 21:43 schreef Jolijn het volgende:
noem jezelf dan ook geen vegetarier. door types als jou kan ik in een restuarant weer gaan uitleggen dat ik met vegetarisch ook zonder vis bedoel. om dan garnalen in mijn eten terug te vinden.
Door types als jou moet ik mijn vriendin uitleggen dat de regels m.b.t. de Nederlandse taal wat betreft interpunctie en hoofdletters wel degelijk bestaan. Flauw. Anyway, bedankt voor de tip. Zo te horen hoef ik dus niets extra te doen. Vraag me echter wel af of bovenstaande ook afdoende is voor een grote jongen (100 kg bij 1.92m) die af en toe nog de illusie heeft dat 'ie wat spiermassa er bij kan trainen?


When your people matter, menstrual health matters


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 31-03-2008 21:52 by Jolijn Profiel van Jolijn

Ik ben geen dietist. Ik luister altijd goed naar mijn lijf en dat lijkt afdoende. Wat interpunctie precies te maken heeft met mijn punt zal me worst (flauw hoor) wezen want je snapte wat ik bedoel.

[Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 31-03-2008 21:52]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-03-2008 21:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 maart 2008 21:52 schreef Jolijn het volgende:
Ik ben geen dietist. Ik luister altijd goed naar mijn lijf en dat lijkt afdoende. Wat interpunctie precies te maken heeft met mijn punt zal me worst (flauw hoor) wezen want je snapte wat ik bedoel.
Touché Ik ga niet eens meer in op trema's en consistentie van tijd in zinsdelen

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 31-03-2008 21:57]


When your people matter, menstrual health matters


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 31-03-2008 21:58 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 31 maart 2008 21:49 schreef Fusion het volgende:Zo te horen hoef ik dus niets extra te doen. Vraag me echter wel af of bovenstaande ook afdoende is voor een grote jongen (100 kg bij 1.92m) die af en toe nog de illusie heeft dat 'ie wat spiermassa er bij kan trainen?

Ga er voor het gemak maar vanuit dat je minstens 10 kg kwijtraakt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-03-2008 22:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 maart 2008 21:58 schreef Jällö het volgende:
Ga er voor het gemak maar vanuit dat je minstens 10 kg kwijtraakt.
Als dat rond de buik is... graag!


When your people matter, menstrual health matters


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 31-03-2008 22:32 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 31 maart 2008 18:14 schreef Fusion het volgende:
Volgens mij klopt hier niets van. De meeste fitness sites geven aan dat (voornamelijk rood) vlees ongezond is, het koken ervan de creatine erin doodt, en bevelen dan ook aan om poeders te gebruiken. Er zijn ook zat bodybuilders die vegetarier zijn.


Ik eet ook voornamelijk kip en kalkoen, maar ook wel runderlappen etc. en veel vis. Ik train iedere dag, soms iets meer en zwaarder dan normaal, ik voetbal iedere zaterdag. Ik moet gewoon dagelijk veel voedsel hebben, en vlees is daar een essentieel onderdeel van wat mij betreft, je zult schrikken dat ik waarschijnlijk dagen heb waarbij ik zeker 400 gram vlees eet.


Against God and Government


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2008 10:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Net op school berekend dat graan 10992 kj / m2 / jaar opbrengt en bij koeienvlees is dat 506 kj / m2 / jaar. Zonder daarbij rekening te houden met de oppervlakte die de koe loopt.

Dus als je een grotere voortuin wilt kun je maar beter wat minder vlees eten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen