IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2008 18:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2008 18:12 schreef Fusion het volgende:
http://www.meat.org/


dit is niet echt normaal, en zelfs voor de VS is dit extreem. De manier waarop dit gebeurt is niet echt duurzaam, en die koeien opdrijven met angst is eigenlijk ook een beetje kansloos omdat er nu manieren zijn dat ze gewoon rustig lopen. (Docu) De verteller heeft het ook over een PETA onderzoek, en dat is nu niet echt objectief uitgevoerd.

In Nederland mogen alle beesten pas geslacht worden als ze eerst verdoofd zijn, chemisch is niet zo fijn voor de vleeseter dus schieten ze een metalen pen door het hoofd of krijgen ze eerst een schok om buiten bewustzijn te komen.

Maar het filmpje geeft wel aan dat veel dingen wat diervriendelijker mogen.
In Nederland hebben veel dingen economische redenen (vooral ruimte gebrek). Gek genoeg is dit ook gevolg van milieu maatregelen, boeren krijgen milieuheffingen op hun mestoverschotten en allerlei andere heffingen en regeltjes met als bedoeling de veestapel klein te houden. Dit houdt in praktijk in dat de veestapel wel klein wordt gehouden, maar dat de boer veel economischer moet gaan boeren...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-06-2008 18:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 juni 2008 18:37 schreef Jenje het volgende:
Dat is anders niet de norm in Nederland knul ....

Ooit wel eens in Nederlandse stallen geweest? Denk het niet ...
Knul...


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2008 19:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

chick klinkt ook zo raar in dit topic


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-06-2008 19:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 juni 2008 18:55 schreef ElitE het volgende:
dit is niet echt normaal, en zelfs voor de VS is dit extreem. De manier waarop dit gebeurt is niet echt duurzaam, en die koeien opdrijven met angst is eigenlijk ook een beetje kansloos omdat er nu manieren zijn dat ze gewoon rustig lopen. (Docu) De verteller heeft het ook over een PETA onderzoek, en dat is nu niet echt objectief uitgevoerd.

In Nederland mogen alle beesten pas geslacht worden als ze eerst verdoofd zijn, chemisch is niet zo fijn voor de vleeseter dus schieten ze een metalen pen door het hoofd of krijgen ze eerst een schok om buiten bewustzijn te komen.

Maar het filmpje geeft wel aan dat veel dingen wat diervriendelijker mogen.
In Nederland hebben veel dingen economische redenen (vooral ruimte gebrek). Gek genoeg is dit ook gevolg van milieu maatregelen, boeren krijgen milieuheffingen op hun mestoverschotten en allerlei andere heffingen en regeltjes met als bedoeling de veestapel klein te houden. Dit houdt in praktijk in dat de veestapel wel klein wordt gehouden, maar dat de boer veel economischer moet gaan boeren...
Ik weet dat het extreem is zelfs voor de VS, en natuurlijk is het een PETA onderzoek, maar het is een feit (afhankelijk van waar je de grens legt uiteraard) dat de bio-industrie verre van diervriendelijk is. Een dier bestemd voor consumptie zou in mijn optiek wel een goed, zo natuurlijk mogelijk en diervriendelijk leven geleefd moeten hebben tot aan zijn slacht.


When your people matter, menstrual health matters


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-06-2008 19:07 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

de bio industrie wordt pas diervriendelijk als je wacht tot die beesten vanzelf dood gaan


Je moeder.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-06-2008 19:09 by Schaep Profiel van Schaep

Zit je met zo'n oude taaie koe op je bord.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2008 19:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nou als beetje dierenliefhebber wil je niet dat hij natuurlijk heeft geleeft Maar ruimte vind ik erg belangrijk voor een beest, en dat lijkt me ook belangrijk voor de kwaliteit van het vlees(minder stress, minder antibiotica nodig als het minder dicht op elkaar staat).
K heb pas gehoord van een veehouderij met melkrobot waar koeien zelf ingingen als hun uiers op springen stonden, voor de koe beter en voor de boer ook.

En volgens mij zijn combinaties van dieren ook wel slim, omdat ze dan makkelijker een oppervlakte kunnen vullen, parasieten en ziekten zijn dan wel moeilijker aan te pakken, en koeien willen nog welleens een kippetje vertrappen. Maar als ze van jongs af aan aanelkaar gewend zijn nemen beide effecten volgens mij wel af.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2008 19:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2008 19:07 schreef karnivoor het volgende:
de bio industrie wordt pas diervriendelijk als je wacht tot die beesten vanzelf dood gaan


dan is die 2 tot 5 minuten bij de slacht toch echt wel diervriendelijker


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2008 19:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 juni 2008 19:02 schreef Fusion het volgende:
Ik weet dat het extreem is zelfs voor de VS, en natuurlijk is het een PETA onderzoek, maar het is een feit (afhankelijk van waar je de grens legt uiteraard) dat de bio-industrie verre van diervriendelijk is. Een dier bestemd voor consumptie zou in mijn optiek wel een goed, zo natuurlijk mogelijk en diervriendelijk leven geleefd moeten hebben tot aan zijn slacht.


Maar waarom is het zo dat als er een keer wat mis gaat bij een dierentransport (bloedende varkens) heel treehugging nederland op de achterste poten staat en als blijkt dat het om 1 varken ging die bloedde en de vervoerder door de rechter vrijgesproken is van alle aanklachten daar niets van te horen valt?

Als de Universiteit Wageningen (niet de minste op het gebied van landbouwonderzoek) uit onderzoek concludeert dat stalkippen minder gestresst zijn dan de kippen die voornamelijk buiten lopen, dan zie je dat nergens terug.

Veel mensen proberen menselijke emoties aan een dier te verbinden waarvan ze maar zelden de leefomstandigheden gezien hebben. Het is vrij logisch dat een dier, minder ruimte heeft dan een mens ..

Daarnaast snappen veel mensen niet dat een boer niets heeft aan een ziek of gestresst dier, varkens blijven dan mager en mogen niet geslacht worden, kippen leggen niet of mogen niet geslacht worden en koeien geven geen melk of mogen niet geslacht worden. Een boer probeert zijn dieren zo gezond mogelijk hun taak te laten vervullen, het zijn geen knuffeldieren, het zijn productiedieren. Een boer moet er zijn geld mee verdienen, op een kip krijgt hij een paar euro, daarmee moet hij dus zijn eigen leven mee betalen en het leven van die kip. En we willen ook weer niet teveel voor alle landbouwproducten (en dat zijn er veel veel meer dan vlees, melk en eieren) betalen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2008 20:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2008 19:31 schreef Jenje het volgende:
Als de Universiteit Wageningen (niet de minste op het gebied van landbouwonderzoek) uit onderzoek concludeert dat stalkippen minder gestresst zijn dan de kippen die voornamelijk buiten lopen, dan zie je dat nergens terug.



Ik wist wel dat legbatterij kippen minder gestressed waren dan scharrelkippen, maar dit had ik nog niet gehoord, heb je een bron?

je kan natuurlijk ook de kip laten kiezen of hij binnen of buiten wil zitten, als ze alleen maar binnen zitten lijkt het me wel logisch dat ze geen buitenverblijf hoeven. Maar ik vraag me af hoe ze de stress gemeten hebben, want stress is natuurlijk een erg breed begrip, je kan cortisol meten, je kan de lichamelijke gezondheid meten, het pikgedrag enz.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2008 20:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 juni 2008 20:08 schreef ElitE het volgende:
Ik wist wel dat legbatterij kippen minder gestressed waren dan scharrelkippen, maar dit had ik nog niet gehoord, heb je een bron?

je kan natuurlijk ook de kip laten kiezen of hij binnen of buiten wil zitten, als ze alleen maar binnen zitten lijkt het me wel logisch dat ze geen buitenverblijf hoeven. Maar ik vraag me af hoe ze de stress gemeten hebben, want stress is natuurlijk een erg breed begrip, je kan cortisol meten, je kan de lichamelijke gezondheid meten, het pikgedrag enz.
IS onderzoek van naar ik me herinner universiteit wageningen, precieze onderzoeksmethode weet ik niet, maar ik gok dat ze kijken naar legfrequentie en dat soort zaken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2008 20:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

http://www.intensievemenshouderij.nl/www/2005/08/31/snavel-kwelt-opgehokte-bio-kip/

ah dit komt in de buurt, staan ook gelijk een hele zooi oplossingen in


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-06-2008 20:52 by M. Profiel van M.

*edit* NEE NEE NEE ik trap er niet meer in.

NP The Fading Glory - Vegetariers Zijn Kut

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 11-06-2008 21:00]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-06-2008 7:10 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 11 juni 2008 18:40 schreef Aaaarco het volgende:
ze zouden varkens moeten leren om rechtop te staan, dat zou echt veel ruimte schelen




Vanavond spareribs?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-08-2008 21:17 by Chelman Profiel van Chelman



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-08-2008 21:36 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Rapper Immortal technique over veganisme:

Look, let me make something
abundantly clear for people
who are so bereft of activities
they feel like they gotta comment on mine.
first of all being a vegetarian should
never be associated with being
a revolutionary or being open-minded.
that's a dietary choice.
if someone wants to proliferate the
type of ignorance we're supposed to
be fighting by thinking that,
you're just fucking yourself.
i don't go around promoting
beef and poetry shoving it in
people's faces.
i don't castigate people for not
eating steak sandwiches;
and i would never diss someone
for being a fucking broccoli-head,
or living off of radishes,
or eating grass or tofu.
i like a lot of vegan cuisine.
but the illogicality of expecting
everyone to adopt their particular
idea of what being healthy is
is just preposterous.
i've seen some of you herbivores;
and if you want to argue health,
y'all need to eat some kind of supplement
because some of y'all are so skinny
that it's disgusting; looking like the
only hip-hop motherfuckers on schindler's list.
being a malnutrition-ass got nothing to do
with being revolutionary or being on-point.
i'll be damned if i let somebody else push
their agenda on me. you know i don't eat pork,
not because i'm a muslim, i just don't
really like it, but i really will
fuck a bird up. and fish is good
when that shit is fresh. it's like my nigga
_____ from ______. if you don't like
the smell of burning meat, well then get
the fuck off the planet. you know i don't
criticize people for eating moss,
then don't open your fucking mouth
about my food, man. i like beef
and broccoli motherfucker. mind
your god-damn business. matter of fact...
you know what? i'm out. i feel like some
arroco pollo, a banana daiquiri, and
a motherfucking bistec aponado.


[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 15-08-2008 21:36]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Sater
Usericon van Sater
Posted 15-08-2008 22:14 by Sater Profiel van Sater

The Smiths - Meat is Murder

Heifer whines could be human cries
Closer comes the screaming knife
This beautiful creature must die
This beautiful creature must die
A death for no reason
And death for no reason is murder

And the flesh you so fancifully fry
Is not succulent, tasty or kind
Its death for no reason
And death for no reason is murder

And the calf that you carve with a smile
Is murder
And the turkey you festively slice
Is murder
Do you know how animals die ?

Kitchen aromas arent very homely
Its not comforting, cheery or kind
Its sizzling blood and the unholy stench
Of murder

Its not natural, normal or kind
The flesh you so fancifully fry
The meat in your mouth
As you savour the flavour
Of murder

No, no, no, its murder
No, no, no, its murder
Oh ... and who hears when animals cry ?




one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 17-08-2008 8:34 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 15 augustus 2008 21:17 schreef Chelman het volgende:





WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-08-2008 13:56 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

ER en ik zagen laatst de Vegan Streaker met z'n gehandicapte moeder en lelijke vriendin in de Efteling.


Dus, gaaf hè?


R.
Usericon van R.
Posted 17-08-2008 14:34 by R. Profiel van R.

Ik blijf erbij dat de vegan streaker zijn vriendin vegetatier is en hij alles een beetje te extreem heeft opgepikt om indruk op haar te maken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 17-08-2008 15:43 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 11 juni 2008 19:11 schreef ElitE het volgende:

K heb pas gehoord van een veehouderij met melkrobot waar koeien zelf ingingen als hun uiers op springen stonden, voor de koe beter en voor de boer ook.





De koeien gaan zo'n automatische melkrobot binnen omdat ze daar (kracht)voer krijgen. Niet omdat hun uiers op knappen staan, (ik kan me niet voorstellen dat een koe meer melk produceerd dan in haar uiers passen).


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 17-08-2008 15:46 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 17 augustus 2008 15:43 schreef Nix het volgende:
De koeien gaan zo'n automatische melkrobot binnen omdat ze daar (kracht)voer krijgen. Niet omdat hun uiers op knappen staan, (ik kan me niet voorstellen dat een koe meer melk produceerd dan in haar uiers passen).


http://nl.wikipedia.org/wiki/Koe_(rund)

wiki helpt (misschien....)

[Dit bericht is gewijzigd door moon1976 op 17-08-2008 15:47]


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Nix
Usericon van Nix
Posted 17-08-2008 15:53 by Nix Profiel van Nix

Volgens mij heeft dat niet met overproductie te maken. Want ik heb destijds nog gevraagd aan mijn ex (boer) hoe een dergelijke automatische melkrobot werkte (aangezien hij daarvan geen gebruik maakt (meer nadelen van voordelen)), en overproductie van een koe werd daarbij niet genoemd.

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 17-08-2008 15:55]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 17-08-2008 15:58 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

Ja ik weet ook niet precies hoe dat werkt. In mijn puberjaren hielp ik de boer op de hoek altijd met koeien melken 's avonds...Meestal gingen die beesten gewoon naar de melkstal als het tijd was. (vast een gevalletje van conditionering)
Ik zou niet weten wat er gebeurt als je een koe niet melkt. Hmmm toch eens opzoeken misschien.

Linkje: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/942

Productie stopt dus.

[Dit bericht is gewijzigd door moon1976 op 17-08-2008 15:59]


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Nix
Usericon van Nix
Posted 17-08-2008 16:04 by Nix Profiel van Nix

Ah kijk, helder


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen