IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-09-2005 20:03 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 september 2005 19:46 schreef M. het volgende:
WMP claimt dat ELKE voedingsstof uit vlees op een plantaardige manier te vervangen is.


Het blijft me inderdaad verbazen dat er echt legio vego/a malloten rondlopen die dit nog steeds volhouden.
Vreemd genoeg zijn de enige mensen die ik ken die steeds ziek zijn.....
Ja, je raad het al


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-09-2005 20:05 by M. Profiel van M.

@Heiden: klopt, maar we hebben dan weer niet het gebit van een karnivoor ik geloof dat een wolf enkele meters darmen heeft, en een koe veel meer dan de mens. Een koe heeft ook meer magen. De mens is een omnivoor.
quote:
Op 20 september 2005 19:58 schreef kwelgeest het volgende:
Brokoli schijnt een goede tezijn.

Ja, maar dan heb je nog steeds Fe3+, wat enzymatisch omgezet moet worden naar Fe2+, en die reactie heeft een behoorlijk lage yield. Je zou je ongans moeten eten aan broccoli.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-09-2005 20:06 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 20 september 2005 20:03 schreef Argus het volgende:
Het blijft me inderdaad verbazen dat er echt legio vego/a malloten rondlopen die dit nog steeds volhouden.
Vreemd genoeg zijn de enige mensen die ik ken die steeds ziek zijn.....
Ja, je raad het al


Zo ken ik er dus ook een paar, ze lopen altijd te sukkelen met het een of het ander en dan maar volhouden hoe gezond vegetarisme wel niet is...
Frappant dat ik nooit ziek ben, alcohol, drugs en een dieet gebaseerd op hamburgers ende frikandellen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


slome
Usericon van slome
Posted 20-09-2005 20:07 by slome Profiel van slome

quote:
Op 20 september 2005 19:46 schreef M. het volgende:
En je essentiele aminozuren, die door het menselijk lichaam niet zelf aangemaakt kunnen worden?


Uit linzen? Spinazie? In spinazie zit oxaalzuur, dat remt de ijzeropname.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over vitamine B12.



Klojo! Die vraag wou ik al stellen


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-09-2005 20:08 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 september 2005 20:06 schreef Heiden het volgende:
Zo ken ik er dus ook een paar, ze lopen altijd te sukkelen met het een of het ander en dan maar volhouden hoe gezond vegetarisme wel niet is...
Frappant dat ik nooit ziek ben, alcohol, drugs en een dieet gebaseerd op hamburgers ende frikandellen.


Heden middag nog 2 eitjes en 4 frikandelletjes in een bedje van mayo voor de lunch gehad lol
Gewoon zorgen dat je op sterk staat.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-09-2005 20:09 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 september 2005 20:06 schreef Heiden het volgende:
Zo ken ik er dus ook een paar, ze lopen altijd te sukkelen met het een of het ander en dan maar volhouden hoe gezond vegetarisme wel niet is...
Frappant dat ik nooit ziek ben, alcohol, drugs en een dieet gebaseerd op hamburgers ende frikandellen.


Ja idd. Ik snap niet dat zij niet snappen dat dat wel eens verband met elkaar zou kunnen houden...

Ik heb trouwens ongeveer hetzelfde: Ik eet nauwelijks groente en fruit (laatste tijd wel iets meer dan vroeger, maar nog steeds niet echt noemenswaardig), maar ik ben ook bijna nooit ziek. Hoogstens een keer flink verkouden, maar daar blijft het ook wel bij. Wel even afkloppen by the way...



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-09-2005 20:11 by Heiden Profiel van Heiden

Je moet je lichaam gewoon flink misbruiken om het krachtig te houden.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


slome
Usericon van slome
Posted 20-09-2005 20:13 by slome Profiel van slome

quote:
Op 20 september 2005 20:06 schreef Heiden het volgende:
Zo ken ik er dus ook een paar, ze lopen altijd te sukkelen met het een of het ander en dan maar volhouden hoe gezond vegetarisme wel niet is...
Frappant dat ik nooit ziek ben, alcohol, drugs en een dieet gebaseerd op hamburgers ende frikandellen.


Gewoon normale boerenkost vreten, dan ben je op je best!


(bier valt daar ook onder)


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-09-2005 20:13 by WMP Profiel van WMP

En sommigen zijn zo overtuigd van hun gelijk dat het zielig wordt. Slechts 1 woord, beste stumperds: alfalfa. Zoek de rest maar uit via Google.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-09-2005 20:14 by Heiden Profiel van Heiden

ROFL


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-09-2005 20:16 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/


Vergeet de staart niet tussen je benen te doen!


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-09-2005 20:17 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 september 2005 20:13 schreef WMP het volgende:
En sommigen zijn zo overtuigd van hun gelijk dat het zielig wordt. (...)


inderdaad


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2005 20:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

@M: Die fe3+ weet ik niet maar die aminozuren waar jij het over had ziiten in tahoe, tempeh en peulvruchten, de B12 in cashewnoten en walnoten en voor ijzer is er dus de broccoli.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 20-09-2005 20:17 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

dit is truc 11....


Suck my piss


slome
Usericon van slome
Posted 20-09-2005 20:20 by slome Profiel van slome

quote:
Op 20 september 2005 20:13 schreef WMP het volgende:
En sommigen zijn zo overtuigd van hun gelijk dat het zielig wordt. Slechts 1 woord, beste stumperds: alfalfa. Zoek de rest maar uit via Google.


Dit geeft nog geen antwoord op waar je je vit. B12 en essentieele aminozuren vandaan wil halen. Dat die zaden eiwitten bevatten zegt nog altijd niets, er staat nl. niet bij welke er in zitten en weet je dus nog niet welke aminozuren je binnenkrijgt.

quote:
Op 20 september 2005 20:17 schreef kwelgeest het volgende:
@M: Die fe3+ weet ik niet maar die aminozuren waar jij het over had ziiten in tahoe, tempeh en peulvruchten, de B12 in cashewnoten en walnoten en voor ijzer is er dus de broccoli.


Krijg je door het eten van die zaken dan ook alle verschillende aminozuren binnen?

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 20-09-2005 20:22]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-09-2005 20:29 by M. Profiel van M.

quote:
Op 20 september 2005 20:17 schreef kwelgeest het volgende:
@M: Die fe3+ weet ik niet

Eerst dit dan; een ijzer-ion komt in de natuur voor met zowel twee positieve als drie positieve ladingen (Fe2+ en Fe3+, ofwel Fe(II) en Fe(III)). Ijzer is nodig voor het hemoglobine in je bloed. Hemoglobine is een eiwit dat zuurstof aan zich bindt; op die manier komt het vanuit je longen naar je spieren. Om dat zuurstof te binden, is dus een hemoglobine-eiwitmolecuul nodig met een vrij ijzer-ion. Dat ijzer-ion moet een Fe(II)-ion zijn. Fe(III) bindt namelijk niet aan hemoglobine (het eiwit is zo ingericht dat het twee negatieve ladingen op de juiste plek heeft, zodat Fe(II) erin past). Fe(III) poep je gewoon weer uit.
Nu zit in vlees vooral veel Fe(II). In planten zit zowat alleen maar Fe(III). Dit kan via een enzymatische reactie omgezet worden in Fe(II), maar de yield is heel laag. Zonder melk, dierlijke eiwitten etc. is het dus moeilijk om je ijzer op peil te houden. Als je te weinig ijzer hebt, lijd je aan bloedarmoede.

quote:
maar die aminozuren waar jij het over had ziiten in tahoe, tempeh en peulvruchten, de B12 in cashewnoten en walnoten en voor ijzer is er dus de broccoli.

Okay, goed.... maar wat ik dan zou willen weten is:
- hoeveel cashewnoten moet je wel niet eten om aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine B12 te komen? En is die vit. B12 net zo makkelijk door het lichaam op te nemen als bv. in ei, of in vlees?
- er zijn geloof ik twintig aminozuren, waarvan er twaalf door het menselijk lichaam gesynthetiseerd kunnen worden. Acht (als ik het me goed herinner) kunnen dat niet (dit is één van de redenen dat je zwavel nodig hebt; één van die acht "essentiele" aminozuren bevat zwavel). Hoe zit het met die acht aminozuren in al die soja?
- het zou kunnen blijken dat je extreem veel peulvruchten en cashewnoten moet gaan eten. Het zou best kunnen dat je aan de juiste ADH's van aminozuren, B12 en ijzer enzo komt, maar heb je dan nog wel een uitgebalanceerd dieet?

Zomaar wat vragen. Ik geloof niet in gezond veganisme zonder voedingssupplementen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-09-2005 20:33 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 september 2005 20:29 schreef M. het volgende:
Zomaar wat vragen. Ik geloof niet in gezond veganisme zonder voedingssupplementen.


Zelfs MET niet. Het is gewoon onnatuurlijk


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-09-2005 20:35 by altx Profiel van altx

Ik wou al zeggen. Ik geloof niet in voedingssupplementen. Period.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 20-09-2005 20:36 by mardukfan Profiel van mardukfan

Wat een geouwehoer over veganisme en het binnen krijgen van de essentiele voedingsstoffen via plantaardige bronnen. Dit is heel goed mogelijk met deze levenstijl alleen vereist het gewoon heel veel discipline. Als iemand om wat voor reden dan ook graag zo wil leven, wie zijn wij dan om daarover te lopen zeiken?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-09-2005 20:37 by M. Profiel van M.

quote:
Op 20 september 2005 20:33 schreef Argus het volgende:
Zelfs MET niet. Het is gewoon onnatuurlijk


Nee, in dat "natuurlijk" argument geloof ik ook niet. Een biefstuk tartaar is net zo min natuurlijk als een staalpil.

Een veganistisch dieet met supplementen voor o.a. B12, ijzer en aminozuren werkt volgens mij prima. Op je schijt na .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2005 20:37 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Argh; Die Fe staat natuurlijk voor ijzer.

1: Die hemoglobine krijg je binnen via de noten en die groenten.
2: Ja alle acht aminozuren die het menselijk lichaam niet zelf aanmaakt zitten in tahoe, tempeh etc.
3: Vleesvervangers (vegaburgers) worden tegenwoordig voorzien van verschillende ijzers en B12.

Nou heb ik eigenlijk een hekel aan dat vega gezweef maar het leek mij niet onaardig om deze vragen even te beantwoorden. Ook heb ik het idee dat WMP niet met iets zinnegs was gekomen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-09-2005 20:38 by M. Profiel van M.

quote:
Op 20 september 2005 20:37 schreef kwelgeest het volgende:
3: Vleesvervangers (vegaburgers) worden tegenwoordig voorzien van verschillende ijzers en B12.

Ja, betrapt! Hehe.

Bovenstaand is natuurlijk ook een voedingssupplement en niet "plantaardig" te noemen. Cheat0r!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2005 20:39 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 20 september 2005 20:38 schreef M. het volgende:
Ja, betrapt! Hehe.

Bovenstaand is natuurlijk ook een voedingssupplement en niet "plantaardig" te noemen. Cheat0r!
Het is zeker wel plantaardig, het is echter niet natuurlijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


slome
Usericon van slome
Posted 20-09-2005 20:41 by slome Profiel van slome

quote:
Op 20 september 2005 20:37 schreef kwelgeest het volgende:
Argh; Die Fe staat natuurlijk voor ijzer.

1: Die hemoglobine krijg je binnen via de noten en die groenten.
2: Ja alle acht aminozuren die het menselijk lichaam niet zelf aanmaakt zitten in tahoe, tempeh etc.
3: Vleesvervangers (vegaburgers) worden tegenwoordig voorzien van verschillende ijzers en B12.

Nou heb ik eigenlijk een hekel aan dat vega gezweef maar het leek mij niet onaardig om deze vragen even te beantwoorden. Ook heb ik het idee dat WMP niet met iets zinnegs was gekomen.


Van punt 2 was ik niet op de hoogte, weer wat geleerd.

Maar hemoglobine krijg je niet via je voeding binnen, dat maak je zelf aan door porfyrinen in haem om te zetten en dat in het globine (eigenlijke eiwit) in te bouwen.

Edit: dat kan dus alleen in je lichaam (eiwitten kunnen zowiezo de darmwand niet passeren, daarvoor moeten ze eerst tot aminozuren worden afgebroken)

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 20-09-2005 20:43]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2005 20:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 20 september 2005 20:41 schreef slome het volgende:
Maar hemoglobine krijg je niet via je voeding binnen, dat maak je zelf aan door porfyrinen in haem om te zetten en dat in het globine (eigenlijke eiwit) in te bouwen.
Ja ik ben ook geen ster in scheikunde, biologie en/of vegakunde.
Met een uitgebalanceerd veganistisch dieet krijgt je lichaam het dus wel binnen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen