IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Tipsy
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 15:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

En wederom een band die op de gerafelde randen van experimentele electronica en noise balanceert. De heren komen uit San Francisco en maaken muziek wat je als lounge-collage zou kunnen omschrijven. Hun eerste plaat 'Trip Tease' is een mengeling van moderne en ouderwetse dance beats met een atmosfeer van easy listening muziek uit de jaren 50 en 60. De arrangementen bevatten bizarre instrumenten en allerlei 'space effects'. De mix is een soort van Plan 9 from Outer Space gecombineerd met Gone With The Wind en een vleugje Lock,Stock and 2 Smoking Barrels...hetzij op een muzikaal spectrum.

In hun tweede plaat, die mij in aanraking bracht met deze heren, 'Uh-Oh!' zijn ze minder loungy maar introduceren een soort van kitscherig-exotische mengeling van soft jazz, bossa nova waarbij ze hun trademark dancy achtergrond niet verloochenen. Hun muziek tovert beelden van roze flamingo tuindecoraties (The SIMS ) en wulpse dames met bloemenkransen die zich tegoed doen aan moderne chemische drugs en vet uit hun bol gaan. Ja dat klinkt vaag...maar Tipsy is dan ook one bizarre motherfucker of a band.

De enige vergelijking die ik kan vinden is een band als Matmos die voor de liefhebbers van Electronica wellicht niet onbekend zal zijn. Fans van rare geluiden, bizarre combo's en fans van 'something different' dienen Tipsy een kans te geven.

Tipsy heerscht!

http://www.asphodel.com/bio/tipsy_.html


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-09-2005 15:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Tipsy - trip tease

Zalige sfeermuziek, lekker zwoel en ideaal als de sfeer wat zweviger wordt!

AANRADER!


signature


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-09-2005 15:35 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Tipsy was toch een nummer van een of andere hiphopper? Een vriend van mij stuurde me een keer een videoclip met die titel en het onderschrift 'dit is de foutste clip ooit'.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen