IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Dierenmishandeling en de Nederlandse wet Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 18:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:34 schreef oscura het volgende:
U hebt gezocht op prioretisering:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies


pri·o·ri·teit (de ~ (v.), ~en, ~en)
1 voorrang
2 wat voorrang heeft of krijgt
3 [hand.] prioriteitsaandeel of prioriteitsobligatie


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 18:37 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

jij maakte er dus zelf maar een woord van?


carcasstrid


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 18:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:37 schreef oscura het volgende:
jij maakte er dus zelf maar een woord van?
Allochtoon he


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 02-09-2005 18:38 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Priotisering

of dus eigenlijk: prioriteit aangeven

prioriteit verdelen

Dit moet 'm wezen: prioritisering

Denk ik dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Psychonaut op 02-09-2005 18:40]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2005 18:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:34 schreef oscura het volgende:
U hebt gezocht op prioretisering:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies

Chelman maakte een typfoutje, dat had jij ook best kunnen zien .
Maar ik weet nu niet of het prioritering of prioritisering is hij bedoelt natuurlijk dat men moet kijken wat het belangrijkst is: roofmoord e.d. of dierenmishandeling. De politie heeft immers lang niet genoeg capaciteit om overal achteraan te gaan, dus moet je keuzes maken.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-09-2005 18:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 2 september 2005 18:34 schreef oscura het volgende:
U hebt gezocht op prioretisering:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies


Woorden verzinnen om proberen intelligenter over te komen dus? Wederom jammer.

De prioriteiten zoals herr Chelmann vindt dat die gesteld moeten worden zijn vrij absurd; eerst moet de mens een soort van utopia bereiken voorallereer de dieren aan de beurt komen; tot dan is het gewoon een ongewenste energie/kostenpost.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 18:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:37 schreef oscura het volgende:
jij maakte er dus zelf maar een woord van?

Je hebt geen inhoudelijke argumenten en dus ga je over een woord vallen waarvan iedereen de betekenis snapte?

Prioriteitsstelling.

Duidelijk genoeg?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 18:43 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:39 schreef Chelman het volgende:
Je hebt geen inhoudelijke argumenten en dus ga je over een woord vallen waarvan iedereen de betekenis snapte?

Prioriteitsstelling.

Duidelijk genoeg?


iedereen? je vriedenclubje misschien.. maar ik heb mijn eigen argumenten en die hoef ik hier niet inhoudelijk te publiceren, zodat jij weer eens iemand de grond in kan gaan duwen met je zogenaamde dure woorden die jouw frustraties verbergen


carcasstrid


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2005 18:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

LOL, wat een lulkoek.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-09-2005 18:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Is dit in het kader van dierenmishandeling.

Als het niet verboden was geweest had het wel dierenliefkozing geheten denk je niet.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 18:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:43 schreef oscura het volgende:
iedereen? je vriedenclubje misschien.. maar ik heb mijn eigen argumenten en die hoef ik hier niet inhoudelijk te publiceren,



Als je geen inhoudelijke argumenten wilt publiceren, wat doe je dan in een discussie topic?
quote:

zodat jij weer eens iemand de grond in kan gaan duwen met je zogenaamde dure woorden die jouw frustraties verbergen


Atilla weet heel goed waarop mijn antwoord sloeg.

En sinds wanneer is het woord prioriteiten stellen een duur woord? Het was een typfout. Hoe is het met jouw vreemdetalenkennis gesteld dat je zoveel commentaar op mijn Nederlands hebt?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 02-09-2005 18:57 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
U hebt gezocht op mierenneuker:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

mie·ren·neu·ker (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] muggenzifter



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-09-2005 18:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:27 schreef Chelman het volgende:
UIteraard zullen we er niet onder lijden. Mij gaat het om de prioretisering.


iets wat ik niet snap. eerlijk niet. noem me maar dom. er zijn ook nog dingen als fatsoen en menselijkheid. de prioriteiten zijn namelijk al volzien.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 02-09-2005 18:59]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2005 19:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tering zeg, wat een stel theetantes komt hier toch af en toe langs. Hoe moeilijk is het om te accepteren dat niet iedereen dezelfde normen en waarden deelt als jij.

Ook ik vind roofmoord op een zelfstandig ondernemer met een gezin belangrijker dan dat een paard af en toe een metalen staaf in z'n reet geduwd krijgt. Ben ik nou een alien? Ben ik nou een harteloze ellendeling? Sjonge jonge....

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 02-09-2005 20:11]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 19:02 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:49 schreef Chelman het volgende:
Als je geen inhoudelijke argumenten wilt publiceren, wat doe je dan in een discussie topic?


Mag ik jou vragen wat jij in dit topic doet aangezien jij een tegenstander van dierenrechten bent? Waarom hebben dieren minder rechten dan de mens? Je stamt nog altijd van de chimpansee af!! Wie was er nou eerst, de mens of het dier?


quote:
En sinds wanneer is het woord prioriteiten stellen een duur woord? Het was een typfout. Hoe is het met jouw vreemdetalenkennis gesteld dat je zoveel commentaar op mijn Nederlands hebt?


Dit ging over Nederlands en niet over een vreemde taal, dus die vraag slaat nergens op. Het valt mij gewoon op dat jij veel "dure" (en onbestaande) woorden gebruikt, je kan ook voor iedereen verstaanbare woorden gebruiken neem ik aan.


carcasstrid


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-09-2005 19:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

jij harteloze ellendeling

maarre volgens Kant doet het er niet toe of iets erger is. Erg is erg. Fout is fout en goed is goed en slecht is slecht.

Kein Geloel over slechter Ja!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2005 19:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 19:03 schreef ghoulliette het volgende:
maarre volgens Kant doet het er niet toe of iets erger is. Erg is erg. Fout is fout en goed is goed en slecht is slecht.

Kant is zooooo 1804.

Al was Kant m'n pa, dan nog veranderde m'n opvatting niet .

Ff inhoudelijk, je kunt wel zeggen dat erg erg is, maar feit is dat de politie niet genoeg capaciteit heeft om àlle misdrijven in Nederland op te lossen. Er moeten dus keuzes gemaakt worden. Als je zegt "goed is goed en slecht is slecht" dan ga je aan die trieste omstandigheid van het keuzes MOETEN maken voorbij.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 19:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 19:02 schreef oscura het volgende:
Mag ik jou vragen wat jij in dit topic doet aangezien jij een tegenstander van dierenrechten bent? Waarom hebben dieren minder rechten dan de mens? Je stamt nog altijd van de chimpansee af!! Wie was er nou eerst, de mens of het dier?


Ik ben een tegenstander van dierenrechten maar wel voorstander van dierenwelzijn. Dat is een wezenlijk verschil. Toch vind ik dat dierenwelzijn pas op tweede plaats komt na het welzijn van mensen. Waarom? OMdat ik net als andere diersoorten mijn eigen soort boven andere soorten stel.
quote:

Dit ging over Nederlands en niet over een vreemde taal, dus die vraag slaat nergens op. Het valt mij gewoon op dat jij veel "dure" (en onbestaande) woorden gebruikt, je kan ook voor iedereen verstaanbare woorden gebruiken neem ik aan.

Het sloeg wel degelijk ergens op aangezien Nederlands mijn derde taal is die ik pas enige jaren spreek....



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-09-2005 19:07 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

U hebt gezocht op clownesk:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

clow·nesk (bn.)
1 als, van een clown => clownachtig, piassig


Suck my piss


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 19:16 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 19:06 schreef Chelman het volgende:
Ik ben een tegenstander van dierenrechten maar wel voorstander van dierenwelzijn. Dat is een wezenlijk verschil. Toch vind ik dat dierenwelzijn pas op tweede plaats komt na het welzijn van mensen. Waarom? OMdat ik net als andere diersoorten mijn eigen soort boven andere soorten stel.


Ok, maar aangezien dieren nog steeds niet kunnen lezen en schrijven en voor zichzelf op kunnen komen, ben ik er toch voor dat er dierenrechten zijn en worden nageleefd. Dat is de allesoverheersende mens toch wel verschuldigd aan zijn voorouders?

quote:
Het sloeg wel degelijk ergens op aangezien Nederlands mijn derde taal is die ik pas enige jaren spreek....



Voor jou sloeg het dus wel ergens op inderdaad, maar aangezien dit forum nog steeds niet in de Poolse versie beschikbaar is, houden we het maar bij normaal Nederlands dan.





Buiten bovenstaand gezeik om, geef ik nog altijd meer om dieren dan om mensen. Jullie kunnen mij dan een trut of wat dan ook vinden, I DON'T FUCKIN CARE, maar dieren blijven wezens met gevoel en verstand, net als de mens. Alleen kunnen zij zich niet verweren en ik vind dat ze wel wat meer beschermd mogen worden tegen de allesvernietigende mens.


carcasstrid


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 19:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 19:16 schreef oscura het volgende:
Voor jou sloeg het dus wel ergens op inderdaad, maar aangezien dit forum nog steeds niet in de Poolse versie beschikbaar is, houden we het maar bij normaal Nederlands dan.



Sorry. Ik zal geen taal en/of spelfouten meer maken.



quote:

Buiten bovenstaand gezeik om, geef ik nog altijd meer om dieren dan om mensen.
And that's where we agree to disagree.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 19:21 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 19:18 schreef Chelman het volgende:
Sorry. Ik zal geen taal en/of spelfouten meer maken.





Daar ging het helemaal niet om. Ik dacht dat we te maken hadden met een nieuw duur woord.




carcasstrid


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-09-2005 19:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 19:01 schreef M. het volgende:
Waarom is dat nou weer triest Da's toch gewoon realistisch?

Tering zeg, wat een stel theetantes komt hier toch af en toe langs. Hoe moeilijk is het om te accepteren dat niet iedereen dezelfde normen en waarden deelt als jij. Dan hoef je elkaar toch niet meteen voor 'triest' uit te maken...

Ook ik vind roofmoord op een zelfstandig ondernemer met een gezin belangrijker dan dat een paard af en toe een metalen staaf in z'n reet geduwd krijgt. Ben ik nou een alien? Ben ik nou een harteloze ellendeling? Sjonge jonge....


ik had die post binnen enkele seconden weggehaald omdat die idd niks zinnig toevoegde. dat je die toch blijft aanhalen vindd ik jammer (op zijn zachts gezegd)

verder slaat die vergelijking van jou absoluut totaal nergens op. (of je zul wel op die animalfundamentalisten doelen, iets wat hier ook niks mee te maken heeft). want ik vind dat ook(wat jij zegt), en toch beschouw ik me een dierenvriedn en vind ik dat dierenrechtenge waarborgd moeten zijn.
en ik heb nu geen tijd maar ik kom er nog wel op terug.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2005 20:10 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 19:50 schreef attila_de_hun het volgende:
ik had die post binnen enkele seconden weggehaald omdat die idd niks zinnig toevoegde. dat je die toch blijft aanhalen vindd ik jammer (op zijn zachts gezegd)

Never post something on the internet het stond er en ik dacht 'tering'. Ik zal het wel even weghalen, die edit zag ik later pas.

quote:
verder slaat die vergelijking van jou absoluut totaal nergens op. (of je zul wel op die animalfundamentalisten doelen, iets wat hier ook niks mee te maken heeft). want ik vind dat ook(wat jij zegt), en toch beschouw ik me een dierenvriedn en vind ik dat dierenrechtenge waarborgd moeten zijn.
en ik heb nu geen tijd maar ik kom er nog wel op terug.

Het is geen vergelijking..... het was alleen maar bedoeld om de prioritering... prioritisering.... tering..... te illustreren.
Dierenrechten zijn allemaal leuk en aardig, maar momenteel zijn er belangrijker dingen.
Ik koop mooi wel biologisch vlees bij een goede slager, haal altijd scharreleieren, etc. Ik zou wel eens willen weten of alle dierenrechten-voorstanders dat hier ook doen (van jou weet ik het wel volgens mij).
Biologische biefstuk is mooi wel al snel vijfendertig euro per kilo, dan is er eentje van de C1000 toch al snel verleidelijker.

"Nee, dat kan ik niet betalen" -- da's prima, dan weet je meteen wat prioritering is .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 02-09-2005 20:11]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 02-09-2005 20:37 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 18:38 schreef M. het volgende:
Maar ik weet nu niet of het prioritering of prioritisering is hij bedoelt natuurlijk dat men moet kijken wat het belangrijkst is: roofmoord e.d. of dierenmishandeling. De politie heeft immers lang niet genoeg capaciteit om overal achteraan te gaan, dus moet je keuzes maken.

Dat lijkt me op zich een legitieme overweging, maar ik vind dat je de ernst van dierenmishandeling wel een beetje bagatelliseert. Wat zie jij bijvoorbeeld als een redelijke strafmaat voor een dierenbeul?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen