IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Dierenmishandeling en de Nederlandse wet Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2005 20:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 20:37 schreef El Chulo het volgende:
Dat lijkt me op zich een legitieme overweging, maar ik vind dat je de ernst van dierenmishandeling wel een beetje bagatelliseert. Wat zie jij bijvoorbeeld als een redelijke strafmaat voor een dierenbeul?

Dat weet ik niet.

*denk*

Hm, ik vind dat recidiverende moordenaars, kinderverkrachters en dergelijke levenslang opgesloten moeten worden. Gewelddadige berovingen met evt dodelijke slachtoffers, grootscheepse moedwillige fraude, pedofilie, oplichting met zeer kwalijke gevolgen (moedwillig iemand schade berokkenen) etc. tientallen jaren. En voor een gewelddadige overval, zware mishandeling etc. zou ik als strafmaat denk ik enkele jaren overwegen. Ik zou veelvuldige dierenmishandeling (i.e. paarden afranselen, katten in het rond slingeren, vacht in de fik steken enzovoorts, de zaken die in het nieuws waren de afgelopen jaren) in het geval van veelvuldige recidive op hetzelfde niveau zetten. Een jaar of vijf dus.

Als het om een eenmalige gebeurtenis gaat (dronkenschap, opgefoktheid, etc.) zou ik denk ik een half jaar tot een jaar in de gevangenis overwegen.

Maar dat is allemaal puur gevoelsmatig geredeneerd. Gelukkig hoef ik het niet te bepalen. (ik heb ook geen idee in hoeverre mijn gevoel met de realiteit strookt)

Waarom stel je de vraag eigenlijk? Vind je dat de politie prioriteit moet geven aan datgene waar de hoogste strafmaat voor staat, of aan datgene waar de maatschappij het meeste last van heeft? Een verkracht kind is maar één kind, grootscheepse fraude van bv. een accountant berokkent duizenden en duizenden mensen schade (aandeelhouders die hun kapitaal kwijt zijn en, belangrijker, mensen die hun baan kwijt zijn). De verkrachter krijgt wellicht levenslang, de accountant is na tien jaar vrij.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 22:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vraag van mij was dus eigenlijk of er in Nederland een aparte justitiële (echt woord!) tak is die dierenmishandeling als taak heeft?


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 23:10 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 22:37 schreef Jenje het volgende:
Vraag van mij was dus eigenlijk of er in Nederland een aparte justitiële (echt woord!) tak is die dierenmishandeling als taak heeft?



is vrij lastig te vinden idd., volgens mij gaat het meer in samenwerking met meerdere dierenbeschermingsorganisaties en de politie. Je kan wel een en ander terugvinden op www.justitie.nl en wat volgens mij een aardige "big brother" is www.ombudsmandieren.nl



carcasstrid


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 03-09-2005 0:09 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 22:37 schreef Jenje het volgende:
Vraag van mij was dus eigenlijk of er in Nederland een aparte justitiële (echt woord!) tak is die dierenmishandeling als taak heeft?


De politie heeft dierenmishandeling ook als taak, maar geeft het vaak geen prioriteit.
Persoonlijk ben ik voorstander van het afslachten van mongolen die zwanen opblazen ed. die! die! die!


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 03-09-2005 12:36 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 20:56 schreef M. het volgende:
Waarom stel je de vraag eigenlijk? Vind je dat de politie prioriteit moet geven aan datgene waar de hoogste strafmaat voor staat, of aan datgene waar de maatschappij het meeste last van heeft?


Dat laatste. De reden dat ik die vraag stelde was omdat ik de indruk had dat jij misdrijven als dierenmishandeling minder ernstig vindt omdat de maatschappij daar minder last van heeft.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-09-2005 15:20 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Het is toch wel erg een erg ambivalente houding die mensen tegenover dierenmishandeling hebben: binnen de privésfeer (het mishandelen/verwaarlozen van honden en katten en andere huisdieren) staat iedereen klaar om het als onethisch en verkeerd te bestempelen terwijl de systematische mishandeling van dieren binnen de bio-industrie ongebreideld voortgezet mag worden.

Het ontsnavelen van kippen (als dit woord niet bestaat neem ik maar even een chelmaniaanse/chelmaneske vrijheid), het ernstig beperken van bewegingsvrijheid met alle problemen die erop volgen (dieren die kannibalistisch gedrag gaan vertonen), pijnlijke doding en drogering, etc. worden allemaal getolereerd omdat mensen nu eenmaal "een lekker stukje vlees willen dat niet te duur is" en de grote voedselproducenten niet zomaar in hun bestaan bedreigd mogen worden.

Er wordt luid om "normen en waarden" geroepen wanneer er dieren op een seksboerderij misbruikt worden, als de boer bij zijn ongewenste kittens "de schup in de nek zet" of mensen hun hond aan de boom binden, maar voor het heilige biefstukje mag er masaal mishandeling plaatsvinden...

Dat veel vegetariërs een heel erg arbitraire scheidinslijn trekken bij wat voor hen (ethisch gezien) toegestaan is ben ik mij volledig van bewust. De wandelschoenen die ik draag (en binnen een paar maanden helemaal verslijt) zijn van leer, en ik zal een keer in de maand wel eens een stukje vis eten. Maar het feit dat je het ene wel doet en het ander niet, wil nog niet zeggen dat je niet met een beetje moeite er voor kan zorgen dat er al minder leed toegebracht wordt aan dieren of door je gedrag een discussie op gang kan brengen die mensen doet nadenken over waar hun voedsel vandaan komt.

Vlees is lekker, heeel lekker. Maar ik denk dat als iedere middelbare scholier eens een rondleiding zou krijgen door de vleesfabrieken van onze westerse maatschappij dat er veel meer bewustzijn zou komen over wat de prijs is voor je frikandel en je kroket. Misschien dat als mensen direct op de feiten zouden worden gedrukt dat er een groter draagvlak zou komen voor de betere behandeling van dieren.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 06-09-2005 21:05 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Damn, weer vergeten op te zoeken!!! Sorry Jenje!


Hatsjikidee!


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 06-09-2005 21:13 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 15:20 schreef Phriar het volgende:

Het ontsnavelen van kippen (als dit woord niet bestaat neem ik maar even een chelmaniaanse/chelmaneske vrijheid)


LOL; "na de Freudiaanse verspreking nu ook de Chelmaniaanse verspreking?"


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2005 21:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2005 21:05 schreef Unholy Mary het volgende:
Damn, weer vergeten op te zoeken!!! Sorry Jenje!
*smack in tha brain*


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 07-09-2005 1:47 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

ik hou me deze keer een keertje buiten hehe

de veteranen van het dynamo open air forum alla eind jaren 90 begrijpen dat wel


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 07-09-2005 10:25 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Mag ik niet meelachen?


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-09-2005 10:28 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 7 september 2005 1:47 schreef Morghodius het volgende:
de veteranen van het dynamo open air forum alla eind jaren 90 begrijpen dat wel



WOW!!!


mag ik naast je zitten in de pauze?


Suck my piss


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-09-2005 11:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Nee! Ikke ikke!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-09-2005 20:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 september 2005 1:47 schreef Morghodius het volgende:
ik hou me deze keer een keertje buiten hehe

de veteranen van het dynamo open air forum alla eind jaren 90 begrijpen dat wel

Nou, donder in dat geval dan maar weer snel op naar waar je vandaan kwam!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-09-2005 20:11 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2005 1:47 schreef Morghodius het volgende:
ik hou me deze keer een keertje buiten hehe

de veteranen van het dynamo open air forum alla eind jaren 90 begrijpen dat wel


Veteranen? Eind jaren 90? PROESTWHOEHAHA


spelfout weggehaald...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 17-09-2005 21:56 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Art 350. Wetboek van Strafrecht:
(zaaksbeschadiging)

1. Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Gelijke straf wordt toegepast op hem die opzettelijk en wederrechtelijk een dier dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt.

Dit artikel slaat op dieren van een ander. Ik dacht dat er ergens ook iets is geregeld ivm mishandeling van eigen dieren. Maar dat kon ik even niet terugvinden.


Hatsjikidee!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-09-2005 22:38 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2005 21:56 schreef Unholy Mary het volgende:
Art 350. Wetboek van Strafrecht:
(zaaksbeschadiging)


2. Gelijke straf wordt toegepast op hem die opzettelijk en wederrechtelijk een dier dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt.



He, ik ga je dier eens lekker onbruikbaar maken


Ashildr
Usericon van Ashildr
Posted 06-12-2005 19:32 by Ashildr Wijzig reactieProfiel van AshildrQuote dit bericht

Zouw het niet beter zijn om dierenmishandelaars allemaal samen in een gesticht ofzow te steken in plaats van ze te laten brommen?
Van mij zoude ze evengoed de rest van hun leven in de nor mogen doorbrengen(dat verdiene ze) maar ik denk dat die dan gauw vol zullen zitte...

En alle middelbare scholieren inderdaad een rondleiding geven in n vleesfabriek is ook n leuk idee. Hoewel ik vegie werd voor ik ook maar iets van vleesfabriek gezien had.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 19:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2005 21:56 schreef Unholy Mary het volgende:
Art 350. Wetboek van Strafrecht:
(zaaksbeschadiging)

1. Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Gelijke straf wordt toegepast op hem die opzettelijk en wederrechtelijk een dier dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt.

Dit artikel slaat op dieren van een ander. Ik dacht dat er ergens ook iets is geregeld ivm mishandeling van eigen dieren. Maar dat kon ik even niet terugvinden.

Heb op mijn werk overigens het Katten- en Hondenbesluit gevonden, regels voor fokkerijen en asiels e.d.



herrie
Usericon van herrie
Posted 15-12-2005 0:17 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

zo is recent "de beul van twente" ook in het nieuws geweest. deze meneer mishandelde en doodde dieren... maar daar bleef het niet bij... ook een zwerver mocht het ontgelden.

mensen die dieren mishandelen moeten zware straffen krijgen. want nu is het een dier en (mogelijk) de volgende keer ben jij het.



Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 01-01-2006 2:36 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

toch maar even wat zeggen

Stem op de Partij voor de Dieren als je voor dierenrechten ben en niet op de sp en al helemaal niet op groenlinks met hun knuffel knuffel laten wij dierenverkrachters knuffelen

foking links, Partij voor de Dieren, tenminste a-politiek zoals het hoort, je zou van een partij die zichzelf groen noemt toch wat meer groen verwachten, maar nee hoor, eventjes de dierenbeulen knuffelen

Ja niet alle dierenactivisten zijn links


Vixen
Usericon van Vixen
Posted 14-09-2006 17:18 by Vixen Wijzig reactieProfiel van VixenQuote dit bericht

Ik ga ook zeker op de Partij voor de Dieren stemmen met de volgende verkiezingen. Goede zaak imo


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 14-09-2006 17:20 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht



Subtiel kamerolifantje


BlackSun
Usericon van BlackSun
Posted 14-09-2006 17:23 by BlackSun Wijzig reactieProfiel van BlackSunQuote dit berichthttp://nl-nl.facebook.com/people/Linda-Blad/100001505370942

je schopt wel veel (redelijk) oude topics omhoog nathalie niet iedereen waardeert dat hier


in my world everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies..!


Vixen
Usericon van Vixen
Posted 14-09-2006 17:23 by Vixen Wijzig reactieProfiel van VixenQuote dit bericht

Dat blijkt


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen