IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Amateurvoetbal Vorige pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 19-08-2009 19:21 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ik verwacht een donderspeech.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2009 15:46 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC B1 treft gelijkwaardige tegenstander


Voor de tweede bekerwedstrijd dit seizoen treft GAVC B1 de B1 van CSC te Stiens. Dit team speelt ook in de hoofdklasse en ook in de competitie gaan we deze heren weer tegenkomen. Op papier dus een gelijkwaardige tegenstander en dit vertaalt zich ook in de 1-1 eindstand.
Het is de eerste uitwedstrijd en ook dat is weer even wennen. De heer Tilon is namelijk ineens spoorloos verdwenen wat tot verwarring bij de overige chauffeurs leidt, met als resultaat dat er een hele rij auto’s her en der in de berm staat geparkeerd. Maar de paniek is onnodig, omdat er maar één speler met hem meerijdt, heeft Tilon besloten de grote Volvo in te ruilen voor een iets bescheidener tweezittertje. Tijdens de niet al te verre reis naar Stiens wordt ondergetekende nog even flink in de zeik genomen, want blijkbaar ben ik de enige Europeaan met nog een ouderwetse cassettespeler in de auto. De wedstrijd begint een kleine tien minuten later wegens het ontbreken van de hoekvlaggen, maar als die eenmaal zijn gevonden, kan de wedstrijd eindelijk los. De wedstrijd gaat wat op en neer en beide teams weten kleine kansjes te creëren. Echter, van beide kanten ontbreekt de scherpte nog wat en de meeste kansjes verdwijnen dan aan beide kanten ook over en naast. Veel spelers moeten ook nog wat aan hun posities wennen omdat er in een ander systeem dan vorig jaar wordt gespeeld, maar ik reken erop dat dit helemaal goed komt. Stiens weet na een krap half uurtje spelen de 1-0 te maken als de bal via de paal in de rebound in wordt geschoten. GAVC probeert de resterende tijd nog wel druk te zetten, maar als we de catacomben ingaan voor de rust, is de tussenstand nog steeds 1-0.


Na de rust mogen de van de Mexicaanse griep bijkomende Alex en de van vakantie teruggekomen Guido de plaatsen van Sietse en Davy overnemen. De eerste kans is voor CSC, maar de goed uitgekomen Wart bespaart GAVC de 2-0 achterstand. Hierna zet GAVC weer aan en is een aantal keren dicht in de buurt van het doel, maar de bal wil het net nog niet in. Na wat gerommel voor het doel weet Alex dan toch de bal voor de voeten van Jelte te krijgen die met links de bal binnen schuift. GAVC weet nog een paar keer een aardige aanval op te zetten, een leuke aanval via Pim, Nick en Tobias wordt door de erg dubieus fluitende scheidsrechter, die vaak veel te ver van het spel afstaat, wegens buitenspel afgefloten. Ook CSC komt nog enkele keren in de buurt van het doel van Wart, maar ook zij weten de bal niet in het net te krijgen. Dit is ook aan het spel te zien, want van beide kanten verloopt het laatste kwartier erg rommelig. Toch komen er nog een paar kansjes, maar zoals al gezegd; de scherpte ontbreekt nog. Maar met de 1-1 eindstand lijkt iedereen te kunnen leven en tijdens de terugreis is de sfeer in de auto dan ook goed. Er wordt dapper meegezongen met de meest vreselijke nummers die op SLAM FM worden gedraaid, helaas heb ik nu niet bepaald nachtegaaltjes in de auto zitten, mijn oren hebben flink te lijden en ik ben dan ook blij als eindstation Grou weer is gehaald. Volgende week weer een bekerwedstrijd, Trynwalden zal dan de tegenstander zijn.


Gurbe van der Wal


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-08-2009 9:17 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC B1 wint zwaar oefenduel

Nee, het is niet gebruikelijk dat er verslagen worden gemaakt van oefenpotjes. Maar ik ben in de auto bezweken aan de druk van Alex. “Je bent toch niet voor Jan Lul journalist?”, is wat ik te horen kreeg. En hij heeft natuurlijk groot gelijk, vandaar toch een beknopt verslag van deze –met de nodige mazzel- gewonnen oefenwedstrijd.
Het heeft vanavond weer heel wat voeten in de aarde om een volledig team bijeen te sprokkelen. Davy is op schoolexcursie, Tobias is aan de arbeid, en mijn eigen nageslacht Nick verdeelt vlak voor vertrek de nog onverteerde maaginhoud door zowat alle vertrekken van de woning. Met precies elf man vertrekken we uiteindelijk richting Bergum, waar de jongens het op gaan nemen tegen derde divisionist BCV Bergum. Schrijfgerei is inmiddels in het handschoenenkastje gevonden. Een half uitgedroogde pen en de envelop van een rekening van garage Kooiker, 313,12 euro voor nieuwe remblokken en remschijven voor mijn keurig gepoetste auto, gaan vanavond dienst bewijzen. Dat de mannen van Bergum ook een oefenpot serieus nemen wordt al snel duidelijk. Het druk onderling coachende team gaat meteen in de aanval en GAVC moet eerst vooral verdedigen. Dit doet Herre meteen vrij fanatiek waardoor in de eerste minuut het eerste bloedbad aan de zijde van Bergum –tand door de lip- al valt te behandelen. Bergum creëert in de eerste helft een behoorlijk aantal kansen, maar GAVC komt goed weg als het met 0-0 de rust ingaat.

Na rust komt GAVC, weliswaar flink tegen de verhouding in, op voorsprong. Guido wordt binnen het strafschopgebied neergehaald en GAVC krijgt hiervoor een terechte penalty. Frits verblikt of verbloost niet en werkt de bal feilloos het doel in. De voorsprong blijft echter niet lang staan. Amper vier minuten later moet ook Wart een doelpunt toelaten. In eerste instantie redt hij nog, maar kan de bal niet klemvast pakken, waardoor in de rebound de bal alsnog binnen wordt gewerkt. Dit foutje mogen we hem echter snel vergeven, want gedurende de rest van de wedstrijd ontpopt Wart zich tot man van de wedstrijd. We hebben enkele sublieme reddingen van hem kunnen aanschouwen. Het feest wordt nog groter als GAVC steeds beter begint te voetballen. Gedurende de gehele wedstrijd is het steeds Bergum geweest wat het mooie tikwerk verzorgde, maar het laatste kwartier is duidelijk voor GAVC. Dit wordt ook nog beloond als een mooie aanval van Fons, Alex, Ramon en Pim wordt afgerond door Guido, waardoor GAVC op 1-2 komt te staan. Maar het moet (nogmaals) gezegd worden; als Wart niet zo sterk had gekeept en Bergum wat scherper in de afronding was geweest, dan had GAVC in principe een pak op de broek moeten krijgen. Maar dat is snel vergeten als je met 1-2 winst weer mag vertrekken toch? Klasse!

Gurbe van der Wal


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-09-2009 8:50 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC B1 sleept eerste puntje binnen

In de eerste uitwedstrijd heeft GAVC B1 in ieder geval nog een punt weten te pakken. In een duel wat in mineur is geëindigd door een gebroken arm van een tegenspeler, is de stand op 2-2 blijven steken.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit; een verslag schrijven van een wedstrijd waar ik geen enkele seconde van heb gezien. Het lot heeft bepaald dat ik mijn pleuro’s in de ploegendienst moet verdienen en dan komt het wel eens voor dat ik een doordeweekse wedstrijd moet laten schieten en dus niet de journalist ter plaatse uit kan hangen. De mensen die niet van lange lappen tekst houden zullen dan ook verrukt zijn, want ik hou het vandaag kort. Vrouwlief heeft vandaag voor mij de honneurs waargenomen, en op belangrijke momenten de telefoon gepakt om me middels sms op de hoogte te houden. De euforie was dan ook groot toen ik het bericht kreeg dat Jort de 0-1 had gemaakt. Brullend en joelend heb ik een ronde over m’n afdeling gemaakt, nagekeken door collega’s die dachten dat ik m’n verstand was verloren. Niet veel later heb ik diezelfde ronde nog eens gemaakt, maar dan vloekend en tierend. Dat zijn m’n collega’s echter wel gewend, de verbazing was nu stukken minder.

De tweede helft heb ik helaas niet “live” kunnen volgen, omdat in die vervloekte stalen constructie waarin ik werk de ontvangst totaal wegviel. De sms-berichten die ik later kreeg tijdens mijn wandeltochtje richting kantine gaven respectievelijk aan dat het 2-2 en vervolgens 1-2 was geworden. Tja, het ene bericht heeft het andere ingehaald zullen we maar zeggen. Maar het eerste punt is in ieder geval binnen. Voor de speler met de gebroken arm: beterschap!

Gurbe van der Wal


[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 09-09-2009 8:50]


spelfout weggehaald...


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 09-09-2009 9:43 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Leuk om te lezen. Go, Gurbe, Go.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-10-2009 13:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Spannende pot levert GAVC B1 een punt op

Ergens tussen de beuken, eiken en naaldbomen van Beetsterzwaag is in het verleden flink huisgehouden met een zaag en is in een heus voetbalveld gecreëerd. Hier komt de tegenstander vandaan waar GAVC B1 het vandaag tegenop moet nemen. De uitermate spannende pot resulteert in een verdeling van de punten.
Tot onze grote verbazing hebben we vandaag eens een scheidsrechter die nog niet de wettelijke AOW leeftijd heeft bereikt, maar die slechts een paar jaartjes ouder is dan de gemiddelde speler op het veld vandaag. En in tegenstelling tot de laatste wedstrijden worden er vandaag van beide kanten wel kansen gecreëerd. De wedstrijd ontpopt zich al snel tot een waarin aanval op aanval is te zien. Het eerste team wat succes heeft, is GAVC. Een mooie pass van Guido wordt door Ramon vakkundig tot doelpunt verwerkt. De voorsprong komt echter al snel in gevaar als de verdediging van GAVC de bal wat slordig wegspeelt, waarna de bezoekers een schot op doel kunnen afvoeren. Via onderkant lat valt deze bijna binnen, maar Jelte staat precies goed en kan de bal van de lijn halen. De mannen uit het bos weten echter toch uit een vrije trap nog gelijk te maken. Dit schot gaat dwars door de muur en is onhoudbaar voor Wart. Voor de rust volgens van beide zijden nog kansen, maar de ruststand blijft 1-1.

Na de rust volgt nog een behoorlijk spektakel en het einde durf ik zelfs bloedstollend spannend te noemen. Beide teams gaan volop in de aanval en er worden een aantal pittige overtredingen gemaakt. De eerste mogelijkheden zijn voor GAVC. Een mooie voorzet van Ramon kan net niet goed door Guido worden geraakt. Maar ook Wart krijgt weinig rust. Wederom zet hij een aantal puike reddingen op zijn naam. Nick krijgt vandaag na de nodige ellende met zijn hamstring ook weer de nodige spelminuten. Hij komt erin voor Guido, die laat weten ook last van de hamstring te hebben. Halverwege de tweede helft zet GAVC behoorlijk druk, maar de afwerking is net niet voldoende. Na een vrije trap van Alex kan Ramon de bal net niet binnen werken en in de rebound krijgt Jort de bal totaal verkeerd op de schoen zodat de bal helaas over vliegt. Jort neemt echter keihard wraak door op aangeven van een prima bal van Frits toch een mooi doelpunt te maken. De blijdschap is groot, we staan weer op voorsprong. Pim, die last heeft van een flinke blaar, mag rust nemen. Breekijzer Davy neemt zijn positie in. Davy weet bijna te scoren, maar dit schot gaat voorlangs. Nu eist de scheidsrechter even de hoofdrol voor zich op als een keiharde charge op Alex onbestraft blijft. De scheids heeft even eerder al aan Erik, die schijnbaar iets teveel commentaar gaf, laten weten een prima cursus fluiten te hebben gevolgd, hier gaat hij echter even hopeloos de fout in, want dit was een 200% vrije trap vanaf een hele mooie positie. Als de bezoekers hierop twee keer uitbreken en in blessuretijd ook nog eens op een 2-3 voorsprong komt, gaat de bloeddruk bij menig toeschouwer omhoog, ondergetekende heeft inmiddels een hartritme van ver boven de 180 slagen per minuut. Wederom lijken we te gaan verliezen. Maar Beetsterzwaag weet nog een overtreding in hun eigen strafschopgebied te maken, waarop GAVC nog een penalty mag nemen. Frits laat deze kans niet liggen en weet ver in blessuretijd nog een punt te verzilveren voor GAVC. Een 3-3 eindstand dus.

Oké, er is weer gevloekt en getierd vandaag, en de arbitrage kon weer weinig goed doen, en ondanks dat GAVC B1 maar een punt heeft overgehouden uit deze wedstrijd, en in onze ogen best drie had verdiend, zullen de meeste toeschouwers, waaronder ikzelf, zwaar voldaan met een bak koffie op de bank zitten, want we hebben vandaag een moddervette, spannende pot voetbal mogen zien, waarin we zeker weer goed en onderhoudend spel hebben mogen aanschouwen. En dat blijft toch het belangrijkste van het voetbal. Toch?

Gurbe van der Wal


[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 10-10-2009 17:57]


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-11-2009 15:50 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Het geluk aan zijde GAVC B1

Regelmatig gebeurt het dat de heren van B1 in de slotminuten nog een tegentreffer om de oren krijgen, maar vandaag zijn de rollen eens omgedraaid en trekt GAVC in deze lastige uitwedstrijd in blessuretijd de overwinning naar zich toe.

In deze tijden dat zowat de helft van de wereldbevolking met koorts op bed ligt en salsasaus ophoest en weke chili con carne poept, is het toch weer gelukt om ook vandaag weer een compleet team bij elkaar te krijgen. Er zijn weliswaar geen wissels beschikbaar, maar dat mag de pret niet drukken. Tegenstander van vandaag is Wolvega, waar we toch niet al te beste herinneringen aan hebben. Ik kan me nog een 9-2 nederlaag met de C’s voor de geest halen. Maar van knikkende knietjes is gelukkig beslist geen sprake, in de eerste helft heeft GAVC zelfs het betere van het spel, er worden een paar goede kansen gecreëerd. Na ruim twintig minuten spelen wordt het harde werken van GAVC beloond. Uit een snelle aanval over rechts kan Ramon een mooie voorzet plaatsen die door Jort tot doelpunt wordt verwerkt. Met deze stand gaan we ook de keten in die in verband met verbouwingswerkzaamheden voor kleedkamers door moeten gaan.

In de rust hebben de heren van de thuisploeg waarschijnlijk een donderspeech ondergaan, want ze beginnen een stuk sterker dan in de eerste helft. GAVC wordt overlopen en krijgt al na tien minuten de gelijkmaker te verwerken. Gelukkig herpakken de heren zich en krijgen al snel een kans om weer op voorsprong te komen. Guido zet voor, maar helaas voor Pim staat de goal twintig centimeter te ver naar links en belandt zijn inzet tegen de paal. Hierna is het weer Wolvega die het initiatief pakt. GAVC komt een paar keer goed weg als bij Wolvega voorin de scherpte even ontbreekt. Tot grote opluchting van alles en iedereen wat bij GAVC hoort staat de paal ook Wolvega in de weg. Halverwege de tweede helft krijgt ook GAVC nog een reuzenkans om weer op voorsprong te komen, maar Guido is niet attent en fel genoeg om de voorzet van Ramon binnen te werken. Tegen de tijd dat de reguliere speeltijd er op zit heeft eigenlijk iedereen zich al verzoend met een gelijkspel, maar dik in blessuretijd heeft GAVC eens het geluk om nog een keer te scoren. Uit een scrimmagesituatie voor het doel weet Herre de 1-2 binnen te tikken en drie belangrijke punten voor GAVC veilig te stellen. De blijdschap is dan ook erg groot als de scheidsrechter definitief affluit. De winst is binnen!

Gurbe van der Wal


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-05-2010 17:41 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC B1 wint sensationeel en doelpuntrijk uitduel

Voor deze wedstrijd hoopten we dat we uit Oosterwolde een punt mee naar huis zouden kunnen nemen, maar dat liep even anders. Met maar liefst 3-6 werd er van de nummer drie in een waanzinnig spektakelstuk gewonnen.

Voor de laatste keer dit seizoen kunnen we de routeplanner gaan raadplegen, JVC Oostenburg is de laatste uitwedstrijd die op het programma staat, de overige drie wedstrijden vinden allemaal plaats op eigen grondgebied. Als ik de heren in de auto hoor napraten over hun belevenissen tijdens koninginnedag gisteren, heb ik er eerlijk gezegd niet al te veel vertrouwen in. Het is weer bier en vrouwen wat de klok slaat. Aangekomen in Oosterwolde lijkt de tijd van de moesson te zijn aangebroken, het dondert werkelijk met bakken naar beneden, en het veld lijkt dan ook meer op een moeras dan op een voetbalveld. Na kort overleg tussen scheidsrechter en leiding, wordt er besloten om toch te gaan voetballen. Maar niet eerder dan dat het doelgebied met een trekker (zoééntje die je in de douche gebruikt ja...), redelijk watervrij is gemaakt. Nee, ook ik had zoiets nog nooit eerder gezien. Na de aftrap van een middenstip waar je koikarpers in zou kunnen kweken, begint JVC Oostenburg met een bliksemstart. Al binnen een minuut staat GAVC met 1-0 achter. Dat geeft natuurlijk niet veel hoop. GAVC zet zich hier echter snel overheen en zet meteen een tegenaanval in. Jort is net te laat bij de bal om al binnen twee minuten weer gelijk te maken. Even later is Pim dichtbij een doelpunt, maar schiet de bal in het zijnet. Ook Ramon lepelt de bal nog een keer over het doel heen. En later schiet Alex naast en Frits raakt de paal. Wat kansenverhouding betreft doet GAVC dus erg goed mee. Toch is het JVC Oostenburg wat het tweede doelpunt maakt, na wat te gemakzuchtig uitverdedigen van de kant van GAVC. Maar een mooie pegel van Pim in de laatste minuut zorgt ervoor dat we met 2-1 de rust ingaan.

De tweede helft is er één om van te smullen. Er komt een gretig en erg goed spelend GAVC uit de kleedkamers vandaan. Alles lijkt ineens te lukken. Het duurt dan ook niet erg lang voordat GAVC de stand gelijk trekt. Frits geeft een sluw hakballetje richting Alex die op zijn beurt weer een mooi steekpassje aflevert waardoor Nick oog in oog komt te staan met de uitstekende keeper van JVC Oostenburg. Nick blijft echter koelbloedig en tekent de 2-2 aan. De gelijkmaker zorgt dat GAVC zich sterker en sterker gaat voelen en zet de ene na de andere sterke aanval op. De verdediging van JVC Oostenburg weet zich er geen raad mee en amper vier minuten na de gelijkmaker schiet Ramon de 2-3 ook binnen. En het feest wordt alleen maar groter. Uit een hoekschop kopt Nick ook zijn tweede binnen en staat het al 2-4. JVC Oostenburg probeert nog wel het een en ander, maar de grouster verdediging staat vandaag als een huis. Fons, Jelte, Tobias en Herre slaan zo'n beetje alle aanvallen af. De verdediging van JVC Oostenburg is nu echter totaal kapot gespeeld en een mooie voorzet van Ramon wordt door Pim achter de keeper geschopt. 2-5 alweer dus. JVC Oostenburg krijgt door een makkelijk gegeven penalty nog een kans om iets terug te doen. Wart weet deze bal op een haar na niet te houden en de jongens uit Oosterwolde komen dus terug tot 3-5. Het slotaccoord is echter voor GAVC. Davy kopt de bal keurig richting doel, maar een verdediger weet deze van de lijn af te koppen. Jammer, want ook “supersub” Davy verdient zolangzamerhand ook zeker wel een treffer. Maar vandaag dus helaas nog even niet. Ook Ramon laat nogmaals zijn klasse zien en schiet een bal kruislings keihard de kruising in en zorgt zodoende voor een prachtige 3-6 eindstand. De ongelukkige keeper van JVC Oostenburg laat na de wedstrijd aan een kennis weten dat hij bij vlagen het idee had helemaal kapot geschoten te worden door GAVC.

Door de dikke winst van vandaag heeft GAVC B1 zich in dit toch wel af en toe moeizame seizoen veilig gespeeld en is zodoende verzekerd van weer een seizoen in de hoofdklasse. Gefeliciteerd mannen! Nu kunnen de resterende drie wedstrijden met een gevoel van geruststelling worden gespeeld.


Gurbe van der Wal


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-05-2010 12:45 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC B1 verliest van Wolvega

Waar ik in mijn vorige schrijfsel al voor waarschuwde, is helaas uitgekomen. Wolvega heeft sportieve wraak genomen op het verlies de vorige keer, en gaat er nu met de punten vandoor en laat GAVC B1 met lege handen achter.

Het scenario voor wat hoogstwaarschijnlijk mijn laatste epistel dit seizoen gaat worden (aankomende week moet ik de laatste wedstrijd wegens die vervloekte late dienst missen), lag al helemaal klaar. Doorspekt met seksueel getinte flauwekul zou dit de literaire uitsmijter van het seizoen moeten worden. Maar ja, dat was in het geval van winst. En helaas is dat vandaag even niet het geval en kan dit scenario met een woeste uithaal van tafel worden geveegd, en moet ik het jammer genoeg met een wat soberder uitvoering doen. Over de eerste helft kan ik vrij kort zijn; GAVC heeft bij vlagen het betere veldspel, maar mist voorin de scherpte om de kansen die ze krijgen af te maken. Pim, Davy, Frits, Ramon en Nick (in willekeurige volgorde overigens...), krijgen allemaal kleine kansjes, maar ze weten allemaal de bal niet tussen de palen te krijgen. Maar ook Wolvega verdient het niet om weggepoetst te worden, de bezoekers proberen ook een doelpunt te forceren. Na een rebound uit een vrije trap wordt de bal tegen de paal aangewerkt, en mag GAVC van geluk spreken. Natuurlijk valt er ook weer wat te zeiken op de arbitrage... Als Ramon op een gegeven moment de bal knap voor weet te zetten na een knappe aanval, is Pim gevaarlijk dicht in de buurt om te scoren. Het heeft er echter alle schijn van dat Pim wordt vastgehouden. En dit allemaal binnen het strafschopgebied. Naar mijn mening had de scheidsrechter hier best voor mogen fluiten. Maar ik heb vandaag meerdere keren het idee dat de scheids net iets te vaak een oogje dichtknijpt als er van de zijde van Wolvega een overtreding wordt gemaakt. En nee, ik ben niet de enige wie deze mening is toebedeeld blijkt later. Een voor mij persoonlijk hoogtepunt is dat mijn nageslacht Nick zijn eerste gele kaart krijgt, ik moet dan ook even een traantje wegpinken.. Vanmiddag meteen maar even richting Blokker voor een mooie lijst waar deze kaart fier in kan prijken. Hoogtepunt voor de heren van de andere zijde van de Tjonger zal ongetwijfeld de 0-1 zijn, die kort op deze voor mij emotionele gebeurtenis valt. De laatste tien minuten worden vooral gebruikt voor het nemen van corners. Maar liefst vier voor GAVC en een voor Wolvega. En het moet gezegd worden dat vooral die van Wolvega nog voor behoorlijk wat gevaar zorgt. Frits probeert in de slotfase nog met een hard schot gelijk te maken, maar kan niet voorkomen dat we toch met een achterstand de rust ingaan.

In de tweede helft lijkt GAVC iets feller van start te gaan, en krijgt het dan ook de meeste kansen. Al na krap zeven minuten is er dan ook eindelijk gerechtigheid als uit een geblokt schot van Nick een corner wordt verdiend. Fons is hierbij zeer alert en kopt de bal keurig buiten bereik van de keeper tegen het net. De 1-1 is (eindelijk..) een feit. Ook na dit doelpunt probeert GAVC door te drukken, en volgt er aanval op aanval. Het spel blijft echter vrij rommelig en er wordt te weinig geprofiteerd. Bij de meeste schoten hoeft de keeper weinig moeite te doen, want de meeste ballen gaan ver naast. En hoewel ik er kotsmisselijk van word om clichetermen te gebruiken, komt toch die oude voetbalwet weer eens om de hoek kijken: “als je zelft niet scoort, doet de tegenstander dat wel”. En inderdaad, na een dik half uur is de stand 1-2 in het voordeel van Wolvega. En dan is de opdracht simpel: probeer een gelijkmaker te forceren. Helaas lukt dit niet, al is Ramon nog erg dichtbij. Uit een vrije trap raakt hij de paal. Tien centimeter meer naar binnen en dan was er een punt vooor GAVC gered. Maar nu moeten we helaas lijdzaam toezien dat Wolvega toch de puntjes van GAVC afpikt. Aanstaande dinsdag de laatste wedstrijd tegen koploper FVC B1. Hopen dat GAVC die laatste pot nog een beetje kan stunten. Wellicht dat als ik genoeg informatie over het verloop krijg toegespeeld, ik toch nog een verslagje aan het flatscreen toevertrouw, de tijd zal het leren....

Gurbe van der Wal





spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-05-2010 9:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht



Schiet mooi op. Twee gewone velden en een kunstveld. Mooie grote kantine en een tribune. Met aankomend seizoen 6 teams die uitkomen in de hoofdklasse kan het niet anders dan dat het een mooi seizoen wordt!


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-05-2010 13:06 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC B1 treft een waar gladiatorenteam op familiedag

De dag van de waarheid is aangebroken. Op de traditionele familiedag van GAVC komen de jeugdteams uit tegen een team van mama's of papa's, eventueel aangevuld met broers, buurmannen, ooms of wat ook maar voor handen is. Zo ook GAVC B1, die het tegen een team van vaders, broers en wat door trainer Erik opgetrommelde voetbalmaten op zal nemen. Reikhalzend is naar deze titanenstrijd uitgekeken. De oude garde heeft er van alles aan gedaan om zo sterk mogelijk voor de dag te komen. Er is hard getraind, er is maandenlang gezond gegeten en de alcohol en rookwaar zijn al tijden niet aangeraakt. Ook de voetbalvrouwen moesten het enkele weken ontgelden; “nee schat, zo kort voor de wedstrijd geen sex meer...”. Dit alles heeft natuurlijk wel het nodige resultaat gehad. Als de “oude kerels” met hun strak afgetrainde, zwaar bespierde lichamen als ware gladiatoren het strijdtoneel betreden, gaan de lipjes van de spelers van B1 toch wat trillen en worden de gelaatjes bleek en beginnen de beentjes te schudden. Begrijpelijk, want het is dan ook een imposant schouwspel. Als een horde bloeddorstige oorlogszuchtige vikingen worden de posities ingenomen. De blikken zijn koud, emotieloos en bij sommigen zelfs boosaardig. Het moge duidelijk zijn, B1 gaat hier een pak slaag krijgen, als varkentjes zullen ze naar de spreekwoordelijke slachtbank geleid worden. Het spelbeeld is zoals verwacht; B1 wordt terug gedrongen door de fysieke overmacht van de oudjes. Er wordt getikt dat het een lievelust is. Er wordt dusdanig gemakkelijk onderling van posities gewisseld dat B1 niet meer weet waar en hoe ze moeten verdedigen. Het duurt dan ook niet lang voor het spijkerharde offensief van de oudjes resultaat heeft en B1 binnen afzienbare tijd tegen een mega-achterstand aankijkt....

Helaas berust bovenstaand relaas niet helemaal op waarheid. Om eerlijk te zijn klopt er geen zak van. Het is vooral B1 wat de bal makkelijk rond laat gaan, en het wisselen van posities komt simpelweg voort uit het feit dat de oude garde niet helemaal in de smiezen heeft dat ze hun posities moeten proberen te behouden. Eigenlijk loopt B1 totaal over ons heen en staan wij maar wat verdwaasd om ons heen te kijken, verward door het snelle spel van B1. Kortom, de sixpackjes uit de eerste alinea blijken gewoon met hele kratten gevulde bierbuiken te zijn, en de op dood en verderf beluste stoere vikingen veranderen binnen de kortste tijd in jankende en hijgende kapotgespeelde kleuters met een monsterachtig hoog hartritme. Bij rust staat B1 dan ook al met 3-0 voor.

Na het wisselen van helft lijken de oude mannen gebruik te kunnen maken van de wind, die nu in ons voordeel is. Tja, een drakkar zeilt voor de wind nu eenmaal sneller. Toch weten de vlegels van B1 de voorsprong tot 4-0 uit te bouwen. Tijd om de rollen om te draaien en proberen om een eretreffer af te dwingen. En inderdaad, een ''overtreding'' in het strafschopgebied van B1 wordt door scheidsrechter Cees beloond met een penalty in ons voordeel. Ondergetekende wordt door de rest van het team naar voren geduwd om deze zware verantwoording op zich te nemen. Na het uittesten van keeper Wart door voor het fluitsignaal de strafschop te nemen heeft resultaat. De penalty mag overnieuw, en wordt nu foutloos in de hoek gewerkt. Dit doelpunt lijkt wat extra kracht te veroorzaken, en de ouwelui beginnen door te drukken. Om dit offensief af te stoppen kunnen de mannen van B1 weinig anders dan keiharde overtredingen maken. Gemene tackles op de enkels en ellebogen richting gezicht, geen middel wordt geschuwd. Cees kan dan op een gegeven moment weinig anders dan andermaal een penalty toe te kennen aan het ouderteam. Deze wordt door trainer Erik benut, en de eindstand wordt dan ook bepaald op 4-2, een stand die weliswaar lichtelijk geflatteerd is (ja natuurlijk...), maar ja, we zullen ermee moeten leren leven. Volgend jaar (nog) harder trainen, dan zullen we ze echt voetballes geven...

Gurbe van der Wal


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-08-2010 18:20 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Mooi, het seizoen is weer los. Vanavond mag ik weer als leider van de B1 aantreden voor de eerste bekerwedstrijd. Voor het eerst op het nieuwe terrein ook.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-09-2010 21:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Bedroevende competitiestart GAVC B1




GAVC B1 had niet veel slechter aan deze nieuwe competitie kunnen beginnen. Met maar liefst 6-2 liet Rood Geel B1 in Leeuwarden zien duidelijk de sterkste te zijn vandaag.




Ik kan erg schijnheilig m'n best gaan doen en er alleen de positieve puntjes uit gaan pikken, maar als ik eerlijk ben was het vandaag niet om aan te zien. GAVC komt vandaag al snel op achterstand. De verdediging straalt ongeveer evenveel agressie uit als de gemiddelde aflevering van Sesamstraat. De leeuwarders maken dankbaar gebruik van deze zwakte en prikken na een dikke 10 minuten al een eerste doelpunt binnen. Maar er is even later sprake van een kleine opleving aan de grouster zijde en een steekbal van Yannick wordt door Ramon Smit (ja, Ramon van Althuis is er ook weer bij, dus we zullen weer achternamen moeten gaan gebruiken..), en de stand is weer gelijk. De vandaag zeer slappe verdediging van GAVC zorgt in de dug out en bij de meegereisde fanschare af en toe voor angstzweet in de tarrelsteeg (recentelijk nieuw woord voor bilnaad..). De aanvallers van Rood Geel moeten met gevaarlijke ingrepen worden afgestopt. Dit levert hun dan ook na een krap half uur spelen een terechte penalty op, die de leeuwarders weer op voorsprong brengt. Hierna krijgt Rood Geel nog een behoorlijk aantal kansen, maar ontbreekt ook daar de effectiviteit even. We mogen dan ook van geluk spreken dat het volgende doelpunt voor GAVC is. Nu weet Nick de bal het laatste tikje te geven en is het dus 2-2 en gaan we met een lichtelijk gevoel van opluchting de rust in.




In het begin van die tweede helft lijkt GAVC iets meer strijd in het spel te gooien en krijgt het al snel twee hele grote kansen, maar respectievelijk Nick en Ramon Smit krijgen het voor elkaar om voor open doel te falen. Dan lijkt het (helaas) tot de jongens door te dringen dat dit typisch weer zo'n wedstrijd is van “net niet”, en zakt het niveau weer tot grote dieptes. Het spel van de grousters straalt evenveel passie uit als een stel aan botontkalking lijdende bejaarden die op hun oude dag nog een potje van bil menen te moeten gaan. Posities worden niet gehouden en het middenveld ligt net zover open als de benen van een pornoactrice tijdens de opnames van haar duizendste pornofilm. Tijd om wat wissels door te voeren en wat vers bloed in te brengen. De aan longontsteking lijdende Bram maakt plaats voor Menno, en Martin mag ,nadat hij de blaas in de struikjes heeft geleegd, met Yannic ruilen. Het mag echter niet baten, GAVC weet weliswaar nog eenmaal te scoren, maar Martin loop zo ongeveer een half veld buitenspel. Rood Geel komt echter wel op dreef en speelt GAVC in de tweede helft helemaal weg. De uiteindelijke stand wordt 6-2. Het is dus duidelijk dat er nog het een en ander moet gebeuren. Deze wedstrijd is er een om snel te vergeten en we richten de pijlen dan ook maar op de volgende wedstrijd.




Gurbe van der Wal





spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-02-2011 13:17 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC B1 pakt belangrijke punten

GAVC B1 heeft vandaag tegen ONS Top, in de eerste officiele wedstrijd na de winterstop, een belangrijke overwinning geboekt. Met een 3-1 eindstand blijven de drie punten lekker in Grou, waar ze vanzelfsprekend erg welkom zijn.

Na de matige start van het seizoen hebben we eigenlijk toch het idee gekregen dat GAVC de punten vooral moet pakken van de teams uit de onderste regionen van de competitie. De punten die Grou van de hogere clubs meepikt zijn natuurlijk mooi meegenomen. ONS Top bezet de derde plaats op de ranglijst en is dus in theorie een zware tegenstander. Dit blijkt vooral uit de pakweg eerste twintig minuten van de wedstrijd waarin vooral ONS Top de meeste aanvalsdrang tentoonstelt. Tot hele grote kansen leidt dit echter nog niet, op een hard schot over doel na. Hierna mengt ook GAVC zich wat meer in de wedstrijd en de wedstrijd ontvouwt zich in een aantrekkelijk duel om naar te kijken. Beide teams zijn aanvallend ingesteld waardoor het spel zich op het gehele veld afspeelt. Het is jammer dat het fraaie hakje van Nick net niet door Ramon Smit kan worden gecontroleerd, want anders had GAVC erg mooi op voorsprong kunnen komen. De enkele bal die in de buurt van het grouster doel komt wordt vakkundig door de hard werkende verdediging weggewerkt, maar ook invalkeeper Thijs blijkt van grote waarde te zijn met enkele fraaie reddingen. De eerste die bij GAVC wordt gewisseld is Martin, niet vanwege slecht spel, maar vanwege materiaalpech. Zijn schoen is na een glijpartij gedegradeerd tot klapschaats en tja, daar is niet fatsoenlijk meer op te voetballen. Laconiek grijnzend staat hij zijn plaats af aan B2 speler Richard die zo ook de gelegenheid krijgt om zich te laten gelden op het veld. Richting fluitsignaal lijkt de eerste helft op een 0-0 ruststand te eindigen, maar op slag van rust tekent Jelte, met een neus vol watten vanwege een eerdere bloedneus, de 1-0 aantekent als de keeper van ONS Top de bal niet klemvast krijgt op een schot en Jelte attent reageert. Met een voorsprong gaan we dus de catacombes binnen.

Na rust lijkt ONS Top snel wat te willen doen aan de achterstand door meteen druk te zetten. Het is echter GAVC die al in de eerste minuut scoort. Met een knappe kapbeweging na een perfecte pass van Davy creeërt Ramon Smit ruimte voor zichzelf om te schieten en de bal vliegt fraai in de goal. ONS Top lijkt vooral uit corners gevaarlijk te zijn, maar de mannen van GAVC zijn simpelweg sterker in de lucht en menig bal wordt weggekopt waardoor ONS Top geen gevaar weet te stichten. Een lange bal van Menno die prachtig in de voeten bij Ramon Smit komt lijkt de 3-0 te gaan worden, maar helaas staat nu de paal even in de weg. Even later speelt zich een herhaling van deze situatie af en vindt Menno met wederom een lange bal de snelle Ramon. Ramon schat de bal nu beter in en passeert de sneker keeper opnieuw. Met 3-0 lijkt de buit binnen en de mannen van ONS Top lijken steeds meer te gaan mopperen in het veld. Davy, die erg veel inzet heeft getoond is inmiddels moegestreden en wordt door Thomas, ook een B2 speler, vervangen. Ook Thomas laat zien dit niveau aan te kunnen en staat zijn mannetje. ONS Top krijgt middels een (twijfelachtige) penalty nog een kans om te scoren en laat dit niet na. Veel meer dan een eretreffer is de 3-1 niet, want ze lijken de hoop op meer te hebben opgegeven en veel vuur zit er niet meer in. De stand blijft dus 3-1 in het voordeel van GAVC, en daar zijn we erg gelukkig mee!

Gurbe van der Wal


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-03-2011 13:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC B1 wint weer niet van Zeerobben

Zeerobben blijft een lastige tegenstander voor GAVC B1. De uitwedstrijd werd met dikke cijfers verloren, en hoewel GAVC vandaag veel meer tegenstand wist te bieden, werd helaas toch weer verloren. Ditmaal niet met grote cijfers, maar met een minimaal verschil van 1 doelpunt: 2-3 in het voordeel van de bezoekers.

De plannen zijn duidelijk. Hoewel de zeehondenjacht sinds 1962 volgens Wikipedia in Nederland is verboden, zijn we vandaag van plan de knuppels uit het vet te halen om toch eens even fijn een bloedbad onder de zeerobben aan te richten en Lenie 't Hart, met tranen in haar ogen, haar zeehondencréche in Pieterburen vol te laten stromen met zwaargewonde en stervende slachtoffers. Helaas laten deze zeerobben zich niet zo gemakkelijk doodknuppelen, dat hebben we gemerkt in de uitwedstrijd. Maar ja, daar waren ze in het voordeel om in de zilte zeelucht van het Wad te spelen, daar waar ze zich thuisvoelen, dat is in Grou wel even anders.
Toch komen de bezoekers vrij snel op voorsprong. De twijfelende verdediging van GAVC weet de bal in een klutssituatie voor de goal niet weg te werken en de bal verdwijnt tegen de touwen. GAVC geeft hierop tegengas en maakt, nadat Davy een furieus schot rakelings naast schiet, toch snel gelijk. Een pass van Nick wordt goed door Ramon Smit aangenomen en deze weet binnen te schieten. Hierna volgen van beide zijden nog volop kansen waaruit GAVC zeker de mogelijkheid heeft om nogmaals te scoren, maar het ontbreekt net aan scherpte om te scoren. Klein smetje in de eerste helft is de harde tackle op Anne, waarvoor de dader dan ook een terechte gele kaart krijgt. Anne kan helaas niet verder en staat zijn plaats af aan Jesse. Grootste kans is aan het einde als Bram een snelle actie over de rechterkant maakt en een prachtige voorzet op Ramon afgeeft. Ramon weet de bal goed te controleren, maar het schot wordt geblokt door de dikke pels van een tegenstander. Ruststand is dus 1-1 en het kan nog alle kanten op.

Na de rust lijkt het alsof de bezoekers allemaal in de pauze een emmer haring naar binnen hebben gewerkt, Gert Jan wordt meteen gedwongen tot een redding. GAVC is onrustig aan de bal terwijl de zeerobben lijken te jongleren met het speeltuig. Ze tekenen rap de 1-2 aan en weten ook de lat en de paal onder vuur te nemen. Davy en Jorn hebben veel verdedigend werk moeten doen en lijken er doorheen te zitten. Tijd om Yannic en Martin in te brengen. Ramon Smit lijkt vandaag de opperzeehondenslachter te zijn als hij de 2-2 weet te maken. Dan wordt het spannend. Een punt pakken tegen de gedeelde koploper zou een hele mooie prestatie zijn, we kunnen dan ook niet wachten tot de scheidsrechter affluit. Maar de vloek van Greenpeace valt over Grou als de Zeerobben in de allerlaatste minuut toch nog de winnende treffer maken. Een erg zuur verlies, maar de jongens hebben als ware zeehondenjagers gestreden, maar helaas hebben we er geen warme bontjas aan over mogen houden.....

Gurbe van der Wal


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 14-05-2011 19:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC B1 sluit seizoen af met verlies

Voor GAVC B1 was vorige week al duidelijk dat ze veilig waren en wederom een jaar in de hoofdklasse mogen spelen. De Heerenveense Boys moeten samen met VV Drachten echter nog uitmaken wie rechtstreeks degradeert en wie nacompetitie mag spelen. De wedstrijd tegen GAVC B1 wordt door hun dus als laatste strohalm gezien en dat is te merken, ze zijn veel gretiger en winnen dan ook met 4-2.

Zoals zo ongeveer standaard bij GAVC B1 is, wordt ook vandaag weer eens iets vergeten. Erik, die overigens vandaag voor het laatst als trainer aanwezig is, moet terug naar Grou om de spelerspas van Yannic op te halen. Over de eerste helft valt weinig positiefs te vertellen. Grou lijkt in het begin nog wel even fel van start te gaan, maar over het algemeen ziet het spel van de grousters er even aantrekkelijk uit als een tweedehands ongewassen dildo in de kringloopwinkel. De Heerenveense Boys nemen al snel het initiatief in handen en komen al snel op een 1-0 voorsprong en bouwen deze uit tot een 3-0 voorsprong. GAVC komt middels Yannic nog op 3-1, maar nog voor rust weet ook Heerenveense Boys hun vierde doelpunt te maken waardoor we met een fikse 4-1 achterstand de rust ingaan.

De tweede helft doet GAVC iets beter mee, maar de Heerenveense Boys blijft de bovenliggende partij, hoewel ze het net niet meer weten te vinden. Met Bram, Fons en Davy is GAVC iets aanvallender ingesteld en weet het iets meer kansen te creeëren, maar slechts eenmaal wordt een aanval succesvol afgerond. Jorn en Bram zijn wel dichtbij, maar weten niet te scoren. Alleen Ramon Smit, trots bezitter van een doelsaldo waar menig eredivisiespeler een strakke plasser van zal krijgen, weet de doelman van de Heerenveense Boys nog een keer te verschalken en de eindstand op 4-2 te brengen. Maar aangezien GAVC al veilig is wordt het verlies gelaten geaccepteerd. Het seizoen zit wat voetbal betreft er dus op, maar aankomend weekend wacht het jaarlijkse uitje nog, wat ons net als vorig jaar naar Heeg zal brengen, waar we onder het genot van een colaatje en een zakje paprikachips nog even na zullen babbelen over dit seizoen, wat weliswaar zwaar was, maar toch zeer zeker geslaagd, omdat het team zich heeft weten te handhaven in de hoofdklasse, en daar was het ons vooral om te doen. Gefeliciteerd jongens!!

Gurbe van der Wal


spelfout weggehaald...


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 15-05-2011 10:10 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Vanmiddag staat de wedstrijd KFC - ZAP in de 2de Klasse zondag op mijn programma. Het is de laatste competitiewedstrijd en beide ploegen kunnen zich nog plaatsen voor de nacompetitie, om promotie naar de eerste klasse af te dwingen

Plaats van handeling is Sportpark Wezelstraat in Koog aan de Zaan


5 Euro's? Op je muil!!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-05-2011 7:07 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Godver, wat een seizoen hebben wij hier in Grou dit jaar, het eerste van onze club GAVC is kampioen geworden en promoveert naar de tweede klasse, het tweede is kampioen, de B1, waar m'n zoon in speelt heeft zich weten te handhaven in de loodzware hoofdklasse, en de A1 waar m'n zoon volgend seizoen in speelt en al een aantal keren in mee heeft gedaan is nog in de race om 4e divisie landelijk te halen en heeft gisteren goede zaken te halen door Wildervank thuis met 4-2 te verslaan nadat uit met 3-3 gelijk is gespeeld. Was weer verdomde gezellig in de kantine na de tijd!


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-06-2011 22:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

En verdomme ja!!! De A1 heeft vanavond gewonnen en speelt zaterdag de finale om aankomend seizoen 4e divisie te spelen!! Baal ervan dat ik vandaag niet meekon, maar zaterdag sta ik weer vooraan!!!!


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-06-2011 9:04 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

En zaterdag met een man of 300 naar de finale toe hehe


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 11-06-2011 15:27 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Net de traditionele vader-zoon wedstrijd gespeeld. Maar met 5-0 verloren hehe... Zo weer terug om te bbq'en...


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-09-2011 16:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht


GAVC A1 wordt gestraft voor zeer matig spel

Nadat vorige week de Leeuwarder Zwaluwen thuis werden verslagen, is de volgende leeuwarder club, Blauw Wit, helaas toch te sterk voor GAVC A1. De cijfers liegen er niet om, de einduitslag bedraagt een dikke 5-0.


Ik denk dat het een soort grouster merke trauma is, ik kan me namelijk niet heugen dat ik in dit feestweekend de afgelopen jaren ooit een verslag heb geschreven van een wedstrijd die winnend is afgesloten. Voordat “onze” wedstrijd begint, kunnen we ons eerst nog even vermaken met de dames van Blauw Wit, die even met groots gemak een 11-0 overwinning neerzetten. Maar daarna gaat de aandacht snel uit naar onze eigen jongens die aan de bak moeten. Op een nat en glad veld, er glijdt regelmatig een speler onderuit, mogen we een matige eerste helft aanschouwen met weinig opzienbare momenten. Beide teams weten kansjes tot scoren te creeëren, maar bij beide teams ontbreekt de finesse om de bal in het doel te werken. Bij GAVC krijgen onder andere Pim, Ramon en Nick een mogelijkheid tot scoren. Met de welbekende, en op dit moment terechte, brilstand komt de eerste helft ten einde.

Na de rust, Anne komt voor Nick (knieblessure), is het huilen met de pet op aan grouster zijde. Blauw Wit komt fel uit de kleedkamers vandaan en gaat vol op de aanval. In vrij korte tijd staat het 3-0 in hun voordeel. GAVC komt er eigenlijk niet meer aan te pas, en als het er al eens uitkomt schakelt het middenveld net zo beroerd als een oude Daf met een defecte versnellingsbak en zijn er simpelweg te weinig mensen die mee naar voren opstomen om tot een echte kans te komen. Ook de verdediging treedt veel te passief op, en daar weten de spitsen van Blauw Wit wel raad mee. Het wordt uiteindelijk 5-0 en na drie winstpartijen en een gelijkspel (beker meegerekend), staat GAVC A1 weer even met beide benen op de grond en is het duidelijk gemaakt dat op dit niveau 200% moet worden gegeven om tot goede resultaten te komen, want vandaag mogen we toch wel spreken van een collectief falen. Hopelijk wordt volgende week thuis tegen Heerenveen A1 een beter resultaat (winst!) neergezet.

Gurbe van der Wal





spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-10-2011 17:21 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

GAVC A1 mist tiental kansen en krijgt het deksel op de neus

Maar een man mag niet huilen, ook al heeft hij verdriet, nee een man mag niet huilen... Nee, ik heb niet echt gehuild, maar als je zoveel kansen mist en dan uiteindelijk met 3-4 verliest, dan zitten de tranen er toch bijna aan te komen. GAVC mist tal van kansen en Broeksterwalden profiteert daarvan en wint met vier tegen drie.

Het scenario voor deze wedstrijd zat al helemaal in m'n hoofd. Trainer Roy viert vandaag zijn zestigste verjaardag en terwijl hij op zijn verjaardag geniet van grote, rijkelijk schuimende pullen bier en heerlijk geurende everzwijnen aan het spit, lekker pittig gekruid met surinaamse pepers, gaat GAVC heel toepasselijk met 6-0 winnen. Zo had ik het ongeveer in mijn hoofd. Het loopt echter heel anders. GAVC begint sterk en stapelt kans op kans. Na twintig minuten had het zomaar 5-0 in ons voordeel kunnen staan, maar alle kansen van grouster zijde belanden of in de armen van de goede keeper, of gaan naast of over. En dan is het toch de tegenpartij die scoort, de oude voetbalwet komt dus weer eens om de hoek kijken. Uit een snelle counter staat na pakweg twintig minuten zomaar de 0-1 op het bord. De tweede kans die Broeksterwalden krijgt wordt ook benut zodat GAVC na een half uur totaal onterecht op een 0-2 achterstand komt. Vervolgens gaan kans zeven, acht, negen en tien van GAVC ook het net niet in. Toch doet GAVC voor rust nog iets terug als Jelte op aangeven van Ramon kan scoren. Met 1-2 gaan we de catacomben in.

Na lang blessureleed mag Jort na rust zijn rentree maken, samen met Fons. Richard en Thomas maken plaats. GAVC begint ook de tweede helft met een aantal honderd procent kansen. Het duurt ruim tien minuten voor een bal daadwerkelijk het doel in gaat. Ramon maakt deze 2-2. Op een uitstekende pass van Guido kan Pim scoren en komen we op een zeer terechte voorsprong. Zaak om de aanvallen van Broeksterwalden eruit te halen en de voorsprong vast te houden. Dit gaat lang goed en GAVC gooit er voor de verandering nog een paar goede aanvallen tegenaan, waar wederom geen resultaat uit wordt behaald. Dan gaat ook Broeksterwalden nogmaals in de aanval en er volgt een doelpoging. Wart krijgt deze bal niet onder controle en neemt in zijn tweede poging om de bal klemvast te pakken een speler van Broeksterwalden mee en er volgt een penalty. Deze wordt onberispelijk ingeschoten en het staat weer gelijk. En op vrijwel dezelfde manier als hoe het vorig seizoen tegen Balk met de B1 mis ging, zo verloopt het spel ook nu. In de slotminuten zet Broeksterwalden nog eenmaal een aanval op en weet de winnende treffer te maken en loopt de gehele leiding en fanschare van GAVC rond met het Fishermans Friend syndroom. Sorry Roy....

Gurbe van der Wal


spelfout weggehaald...


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen