IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Label starten Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 22:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Beste ZM'ers, ik wou graag deze mededeling plegen.

Ik had graag een label opgestart wegens een grote financiële input na het overlijden van mijn suikernonkel.


Kan iemand mij raad geven hoe ik een label moet opstarten (administratief).

Bedankt




[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-09-2005 22:04]


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 22:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja
Geld aan mij doneren


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 22:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

heb je dan een label?


kun je daar venoot in worden?


ondanks mogelijk vermoeden is het menens bedoeld

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-09-2005 22:06]


signature


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 08-09-2005 22:07 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Zet eerst eens op een rij wat je wil gaan doen met dat label en hoe je dat wil doen. Als je weet wat je zelf wil dan kun je pas te werk gaan.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 22:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik dacht vooral aan demo's uitbrengen, kleine oplage, maar vooral traden met andere kleine labels

of grote zoals huubs


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 22:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus je wilt er geld op toe leggen ....
zorg eerst voor een goed en gezond plan ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 22:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik geef nu al veel te veel geld uit aan platen, dus als ik nu trade met perverted taste en Desire of goat records, of Southern Lord (lol), dan ben ik zo uit de kosten.

Ik vraag me wel af hou je dat moet aanvragen, of dat bij SABAM is of zo; en hoeveel dat kost


signature


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-09-2005 22:39 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Het financieel steunen van muzikanten wordt altijd op prijs gesteld..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 08-09-2005 22:42 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 september 2005 22:38 schreef Hypnos het volgende:
ik geef nu al veel te veel geld uit aan platen, dus als ik nu trade met perverted taste en Desire of goat records, of Southern Lord (lol), dan ben ik zo uit de kosten.




En dat is je reden om een label te beginnen. Daar gaat ook niet veel passie vanuit, hè?
Het lijkt me trouwens een hoop werk. Ikzelf werd er af toe al moe van cd's enzo verkopen van m'n eigen band.



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 08-09-2005 22:47 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Vraag maar aan Inside-Lie


Zenial


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-09-2005 22:51 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Als je dit soort vragen nu al hebt vóórdat je ook maar iets heb opgericht, zal het daadwerkelijk runnen van een labeltje je nog wel erg zwaar vallen. Kan je het geld net zo goed -zoniet beter- op mijn bankrekening storten. Kan ik er weer mooie dingen van kopen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 22:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 22:42 schreef Oud Vuil het volgende:
En dat is je reden om een label te beginnen. Daar gaat ook niet veel passie vanuit, hè?
Het lijkt me trouwens een hoop werk. Ikzelf werd er af toe al moe van cd's enzo verkopen van m'n eigen band.


Het schijnt dat er nogal veel werk inkruîpt ja, promotie (haha, lokale cd-winkels vragen of ze een paar cds in de rekken willen steken), aanprijzen (hoeveel kost een optreden wel in een kroeg?), foto's nemen voor de bands (fotosoep) en traden... joepie! (alle limiteds voor mij en op ebay!!!).

maar hoe doe je dat nu? moet je daarvoor zelfstandige worden?


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 22:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 22:51 schreef WMP het volgende:
Als je dit soort vragen nu al hebt vóórdat je ook maar iets heb opgericht, zal het daadwerkelijk runnen van een labeltje je nog wel erg zwaar vallen. Kan je het geld net zo goed -zoniet beter- op mijn bankrekening storten. Kan ik er weer mooie dingen van kopen.
Ja dat zeg ik ook! Ik was eerst! Hier met die centen


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-09-2005 22:53 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

@Hypnos: Ik zou nog maar even flink in de materie verdiepen, deze 'business-plan' zuigt aan alle mogelijke kanten.
Wil je m'n rekening nummer alvast?

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 08-09-2005 22:54]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 22:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

welke ingesteldheid moet een labeleigenaar dan hebben? Masochisme?


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 22:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 22:54 schreef Hypnos het volgende:
welke ingesteldheid moet een labeleigenaar dan hebben? Masochisme?

Kennis van zaken, een heldere doelstelling, gezonde motivering en inzet


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-09-2005 22:55 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Zo te lezen is jouw motivatie voornamelijk geldelijk gewin, en met deze muzieksoort lijkt me dat niet de meest verstandige.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 22:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Hoh, ik ben voor de moment ook niet echt "gezond" bezig. ik dacht er een mouw aan te passen, maar label starten is blijkbaar niet aangeraden.

Hoe zit dit nu administratief in elkaar?
Moet je daar een vergunning voor aanvragen?


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 22:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je bent Belg he?
Dan zou ik het niet weten ..


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 08-09-2005 22:59 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 september 2005 22:52 schreef Hypnos het volgende:
(haha, lokale cd-winkels vragen of ze een paar cds in de rekken willen steken)


Hehehe, dat deed ik ook met bandjes.

Van 1990 tot 1993 ofzo. En dat doen mensen dus nog steeds?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 23:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 22:58 schreef Jenje het volgende:
Je bent Belg he?
Dan zou ik het niet weten ..


eigenlijk erg hé, hier moet je zelfs juridisch pedofiel bevonden zijn om vrij aan een school rond te lopen... tssss


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 23:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja die cd's zie je dan ook altijd 5 jaar later nog in die bakken staan ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 23:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 22:59 schreef Oud Vuil het volgende:
Hehehe, dat deed ik ook met bandjes.

Van 1990 tot 1993 ofzo. En dat doen mensen dus nog steeds?



maar er zijn niet zoveel lokale cdwinkels meer


signature


Kim-Il-Sung
Usericon van Kim-Il-Sung
Posted 08-09-2005 23:09 by Kim-Il-Sung Wijzig reactieProfiel van Kim-Il-SungQuote dit bericht

Hahaha, geweldig dit.

Zeg Hypnos, hoe oud ben je eigenlijk?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 23:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

25, als in 2005-1980


signature


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-09-2005 23:15 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Heerlijk toch, dat er nog van die kinderlijk naïve mensen rondlopen!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen