IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Label starten Vorige pagina | Volgende pagina
Kim-Il-Sung
Usericon van Kim-Il-Sung
Posted 08-09-2005 23:15 by Kim-Il-Sung Wijzig reactieProfiel van Kim-Il-SungQuote dit bericht

Ah oke, dan zal het wellicht aan je Belg-zijn liggen.

Ik weet niet wat voor budget je in gedachten had, maar ongeacht raad je ten strengste af om een label te starten. Dan kun je nog beter gaan beleggen in opties of aandelen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 23:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ow...


grrrr... niemand wil mij hier vertellen hoeveel dat kost om in te schrijven. Is dat een zelfstandigenstatuut? of payage bij Sabam voor de auteursrechten of zo?

ik weet wel dat groepen tamelijk budget vragen als ze enige bekendheid willen, maar ik ben Karmageddon media niet, zit ook niet aan de Heroïne btw...

was eigenlijk meer administratieve vraag


signature


Kim-Il-Sung
Usericon van Kim-Il-Sung
Posted 08-09-2005 23:29 by Kim-Il-Sung Wijzig reactieProfiel van Kim-Il-SungQuote dit bericht

Zo moeilijk is het niet.

Je gaat naar de kamer van koophandel/ondernemerskamer en je vraagt met je ondernemingsplan in de hand een rechtspositie (Eenmanszaak of VOF) met bijbehorend BTW-nummer aan. Kost je een paar honderd euro geloof ik.
Vervolgens ga je naar de bank en vraag je een rekeningnummer aan op naam van je bedrijf.
Daarna kun je doen wat je wil, mits je maar op tijd je omzetbelasting aangeeft bij de belastingdienst. En indien de betreffende band aangesloten is bij de GEMA/STEMRA, dan zul je die ook centjes moeten gaan afdragen.

Het moeilijke zit 'm er alleen in om het financieel rendabel te maken. Continuiteit is het toverwoord. Je zult dus de juiste bands moeten uitbrengen die geld opleveren. Dat kun je een keer doen, of twee, maar vroeg of laat ga je financieel de boot in als je geen kijk op zaken hebt. Het gaat daarbij niet om wat jij leuk vindt, maar om wat je afzetmarkt leuk vindt. Daar moet je op voorhand op rekenen.
O ja, vergeet ook de promotiekosten niet, want zonder promotie geen verkoop.
Een halve bladzijde in bijvoorbeeld de Aardschok kost echter al gauw een kapitaal.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 23:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 23:29 schreef Kim-Il-Sung het volgende:
Zo moeilijk is het niet.

Je gaat naar de kamer van koophandel/ondernemerskamer en je vraagt met je ondernemingsplan in de hand een rechtspositie (Eenmanszaak of VOF) met bijbehorend BTW-nummer aan. Kost je een paar honderd euro geloof ik.
Vervolgens ga je naar de bank en vraag je een rekeningnummer aan op naam van je bedrijf.
Daarna kun je doen wat je wil, mits je maar op tijd je omzetbelasting aangeeft bij de belastingdienst. En indien de betreffende band aangesloten is bij de GEMA/STEMRA, dan zul je die ook centjes moeten gaan afdragen.

Het moeilijke zit 'm er alleen in om het financieel rendabel te maken. Continuiteit is het toverwoord. Je zult dus de juiste bands moeten uitbrengen die geld opleveren. Dat kun je een keer doen, of twee, maar vroeg of laat ga je financieel de boot in als je geen kijk op zaken hebt. Het gaat daarbij niet om wat jij leuk vindt, maar om wat je afzetmarkt leuk vindt. Daar moet je op voorhand op rekenen.
O ja, vergeet ook de promotiekosten niet, want zonder promotie geen verkoop.
Een halve bladzijde in bijvoorbeeld de Aardschok kost echter al gauw een kapitaal.



damn

maar dan mag je ook afschrijvingen doen? en besta je enkel als rechtspersoon , in hoofde van de onderneming?
en heb je ook een boekhouding nodig?


signature


Kim-Il-Sung
Usericon van Kim-Il-Sung
Posted 08-09-2005 23:33 by Kim-Il-Sung Wijzig reactieProfiel van Kim-Il-SungQuote dit bericht

Ja; hangt van je ondernemingsvorm af; en ja.

Maar afschrijvingen moeten relevant zijn en met afschrijven verdien je niks.
Een degelijke boekhouding is inderdaad noodzakelijk, anders krijg je ruzie met de belastingdienst.



WMP
Usericon van WMP
Posted 08-09-2005 23:34 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Mail de juiste instanties gewoon.


Kim-Il-Sung
Usericon van Kim-Il-Sung
Posted 08-09-2005 23:35 by Kim-Il-Sung Wijzig reactieProfiel van Kim-Il-SungQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 23:34 schreef WMP het volgende:
Mail de juiste instanties gewoon.


Beter: ga gewoon lekker op vakantie.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 23:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

damn, en boekhouding , daarvoor moet je erkend zijn of een diploma hebben...

en afschrijvingen, daar kun je geen BMW M6 mee afbetalen op 15 jaar.
Enkel wat flyerkes.

grmbl. Maar es is wel een minimumbedrag waaronder je geen semestriële bijdragen moet betalen in België geloof ik. Maar als bijverdienste... pfff... best eens informeren idd.

Al die regeltjes.

En moet je auteursrechten betalen ooK?


signature


Kim-Il-Sung
Usericon van Kim-Il-Sung
Posted 08-09-2005 23:39 by Kim-Il-Sung Wijzig reactieProfiel van Kim-Il-SungQuote dit bericht

Yep.

Als het echt zo simpel was dan had iedereen allang zijn eigen labeltje.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 23:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

buh


een distro openen lijkt maklijker;..




op naar een nieuw topic!!


signature


Kim-Il-Sung
Usericon van Kim-Il-Sung
Posted 08-09-2005 23:47 by Kim-Il-Sung Wijzig reactieProfiel van Kim-Il-SungQuote dit bericht

Zie, je begint het te snappen.

Daarom zijn vrijwel alle grote metallabels van nu ook ooit als distro begonnen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 23:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ikke toch slimmer ben dan mijn ouders dachter. Jammer dat ze mijn beentjes niet terug uit de vuilnibak gehaald hebben



das een grapje hoor.


Ja, een distro...maar das vooral connecties hebben. nog even mee wachten




signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-09-2005 0:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



Als ik jouw oom was dan zou ik met terugwerkende kracht mijn erfenis uit het hiernamaals in laten trekken en het geld door de WC laten spoelen. Daarmee zou ik hetzelfde resultaat als jouw label bereikt hebben....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2005 8:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 22:04 schreef Hypnos het volgende:
Beste ZM'ers, ik wou graag deze mededeling plegen.

Ik had graag een label opgestart wegens een grote financiële input na het overlijden van mijn suikernonkel.


Kan iemand mij raad geven hoe ik een label moet opstarten (administratief).

Bedankt




ik heb geen tips, behalve dat je het beter niet zou doen. er zijn al 1.000.000 (kleine) labels, die de ene na de andere nutteloze en niet verkopende cd uitbrengen. ik kan me niet voorstellen dat je iets wezelijks origineels, nieuw en goed verkopend zou brengen(niet ondat je dom bent ofzo maar de markt is volledig verzadigd denk ik).




[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-09-2005 8:32]


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 09-09-2005 8:27 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 9 september 2005 8:25 schreef attila_de_hun het volgende:
(niet ondat je dom bent ofzo maar de markt is volledig verzadigt denk ik).





We geloven je!


Suck my piss


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2005 8:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2005 8:27 schreef skullfuck het volgende:
We geloven je!


nou, dat is heel mooi van "jullie".


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-09-2005 8:51 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Als je over een distro praat: je moet nog steeds je eigen administratie voeren... voorraadadministratie bijhouden, boekhouding doen, een begroting maken, adressenbestand van je klanten, promotiemateriaal voor je klanten, een website bijhouden óf een mailordercatalogus in elkaar flansen...

Verder voer je een bedrijf en dat zal je moeten laten registreren bij het Belgisch equivalent van de Kamer van Koophandel, en dàt is ook meteen je eerste stop bij je volgende surftocht: de website van die lui.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-09-2005 8:54]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Poggwyd
Usericon van Poggwyd
Posted 13-09-2005 22:58 by Poggwyd Wijzig reactieProfiel van PoggwydQuote dit bericht

Een label/distro beginnen om er zelf beter van te worden. Lees: als in: traden is goedkoper dan cd's kopen?

HET MEEST WAARDELOZE PLAN TOT NU TOE!

Geloof maar, van een distro word je niet rijk, sterker nog: het kost je bakken met geld.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2005 0:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2005 8:51 schreef M. het volgende:
Als je over een distro praat: je moet nog steeds je eigen administratie voeren... voorraadadministratie bijhouden, boekhouding doen, een begroting maken, adressenbestand van je klanten, promotiemateriaal voor je klanten, een website bijhouden óf een mailordercatalogus in elkaar flansen...

Verder voer je een bedrijf en dat zal je moeten laten registreren bij het Belgisch equivalent van de Kamer van Koophandel, en dàt is ook meteen je eerste stop bij je volgende surftocht: de website van die lui.

WEET JE WAT JIJ MOET DOEN?!?!?!?!?!?!?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2005 16:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

En Hypnos? Je Business Plan al klaar? Hehe.

Of heb je toch besloten om je geld niet te verkwanselen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-10-2005 17:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2005 16:39 schreef Chelman het volgende:
En Hypnos? Je Business Plan al klaar? Hehe.

Of heb je toch besloten om je geld niet te verkwanselen?


Allemaal verkwanseld!

Vinyl vinyl vinyl boxen installatie nieuw tuinhuis...


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-12-2010 23:04 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hehe, ask Herrie, Hyppie.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2010 23:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oja

na de feestdagen de knoop uit mijn zakdoek halen en vragen


signature


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 20-12-2010 23:13 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ik kan je wel vertellen, geld verdien je er niet mee.

Ik heb van een bepaalde release nog 200-250 CDs liggen waar ik niks mee doe behalve ze weggeven als ik iets aan iemand verkoop of iets met iemand ruil. Ik zou die meuk eigenlijk weg moeten flikkeren..


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2010 23:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

re-releasen en een sticker opplakken


signature


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen