IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Algemene Ontwikkeling Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 13-09-2005 22:31 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik vind geschiedenis ook belangrijk. Grote invloed op hoe je dingen/momenten nu beleefd.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-09-2005 22:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vind Nederlands ook belangrijk, trouwens. Dat is van grote invloed op je werkwoordsspelling en op hoe datgene wat je zegt, wordt beleefd!!!!!


(*pssst* de tweede persoon enkelvoud van "beleven" krijgt in de tegenwoordige tijd een T!!! van THEO!!!!! Niet de D van Domoor.)

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 13-09-2005 22:36]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-09-2005 23:00 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2005 22:35 schreef M. het volgende:
Ik vind Nederlands ook belangrijk, trouwens. Dat is van grote invloed op je werkwoordsspelling en op hoe datgene wat je zegt, wordt beleefd!!!!!


(*pssst* de tweede persoon enkelvoud van "beleven" krijgt in de tegenwoordige tijd een T!!! van THEO!!!!! Niet de D van Domoor.)



Anders doe je even normaal. 'Meneer met pak, zodat ik eindelijk voor het eerst in mijn leven belangrijk lijk'.



Pakken zijn overigens zeer oke. Het is alleen jammer dat het 9 van de 10 keer als symbool wordt gedragen.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-09-2005 23:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Heerschend, laat het aan een vrouw over om de discussie te verleggen naar iets wat er TO-TAAL niet mee te maken heeft!
Niet zo "beleefd" ook, maar ja, dat was ik ook niet, dat geef ik toe.

Het staat overigens nog steeds verkeerd in je eerdere post.

Maar, het fatsoenlijk knopen van een das lijkt ook steeds minder tot de algemene ontwikkeling te gaan behoren ja.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 13-09-2005 23:54 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Het is jammer dat er tegenwoordig steeds meer 'kennisvervlakking' is vind ik...Een interessant gesprek wordt moeilijker te voeren en bepaalde grappen worden niet gesnapt of ontkracht omdat het moet worden uitgelegd...., spijtig.

Zoals laatst; Op t.v werd als achtergrond muziek een stukje van the Carpenters gedraaid en een maat van me zei toen: "Goh, ik krijg altijd vreselijke honger van deze muziek" Tja, ik kon hier wel om lachen maar ik ben bang dat de meeste leeftijdgenoten het niet zouden snappen Terwijl ik toch ook geen niets met die lui heb.

Edit: The Carpenters dus, waar ik niets mee heb.

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 14-09-2005 0:00]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-09-2005 23:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Algemene ontwikkeling heeft verdomd weinig te maken met hoe je eruit zie mijns inziens. Meer met je belevingswereld en je vermogen om problemen aan te kunnen.

Door te vertellen hoe veel Faust, Marx, Ceasar je wel niet hebt gelezen vertel je mij meer dat je te weinig buiten komt, en dus weinig hands-on kennis hebt.

En de een is wat minder in de talen en de ander in de beta-disciplines, verschil moet er wezen. Dat heeft namelijk weinig met algemene ontwikkeling te maken.

Gaan lopen miepen over pakken/stropdassen laat meer zien over je gebrekkige communicatieve en sociale skills dan over je algemene ontwikkeling, daar je kennelijk mensen niet in hun waarde kunt laten, maar ze spiegelt aan een beeld wat jij als ideaalbeeld ziet.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-09-2005 0:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Breek me de bek hierover niet open. Het is zeer triest gesteld met de algemene ontwikkeling van een gemiddeld persoon. Dit heeft mede als oorzaak het verschuiven van de aandacht enkel richting de praktische vaardigheden zonder het aanleren hoe je dingen interpreteert, zonder achtergrond kennis en zonder het aanleren van de belangrijkste vaardigheid, namelijk hoe je je eigen kennis kan verrijken en wat zijn daarvoor de mogelijke methodes.

Ik vind het frappant dat ik dikwijls mensen tegenkom die niet eens de geschiedenis van hun eigen land kennen. Damn, mijn kennis van de Nederlandse geschiedenis is niet denderend aangezien ik hier geen lokaal onderwijs gevolgd heb en toch weet ik vaak meer dan sommige van mijn leeftijfsgenoten. Dat is toch triest?

Algemene ontwikkeling is voor mij een van de graadmeters van iemands instelling, leergierigheid en creativiteit. Tijdens sollicitatiegesprekken komt het altijd aan bod...hehe. Menig kandidaat is hierdoor gesneuveld.

En wat vind ik DE belangrijkste gebieden van algemene ontwikkeling? Zonder enige twijfel wiskunde en geschiedenis. Dat zijn dingen die ongemerkt dagelijks je leven en beslissingen ongemerkt (horen te) beinvloeden. Talen zijn ook belangrijk maar voor mij blijft de grootste gemene deler de wiskunde en geschiedenis.

En zoals M. al opmerkte horen etiquette en bepaalde gedragsnormen ook tot de AO. Helaas is het in deze tijden een onbegonnen zaak om daarover te beginnen. God damn...hoe vaak heb ik etentjes meegamaakt waar mensen uit de zgn. hogere kringen bij aanwezig waren die zich niet eens aan tafel konden gedragen en hun bestek niet eens correct konden hanteren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-09-2005 0:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2005 23:58 schreef Jenje het volgende:
Algemene ontwikkeling heeft verdomd weinig te maken met hoe je eruit zie mijns inziens. Meer met je belevingswereld en je vermogen om problemen aan te kunnen.

Door te vertellen hoe veel Faust, Marx, Ceasar je wel niet hebt gelezen vertel je mij meer dat je te weinig buiten komt, en dus weinig hands-on kennis hebt.

En de een is wat minder in de talen en de ander in de beta-disciplines, verschil moet er wezen. Dat heeft namelijk weinig met algemene ontwikkeling te maken.

Gaan lopen miepen over pakken/stropdassen laat meer zien over je gebrekkige communicatieve en sociale skills dan over je algemene ontwikkeling, daar je kennelijk mensen niet in hun waarde kunt laten, maar ze spiegelt aan een beeld wat jij als ideaalbeeld ziet.


Etiquette en je kledij kunnen aanpassen aan bepaalde situaties en omgevingen horen weldegelijk tot de algemene ontwikkeling toe.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 14-09-2005 0:07 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:03 schreef Chelman het volgende:
en hun bestek niet eens correct konden hanteren.
Gelukkig ben ik linghandig


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2005 0:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:04 schreef Chelman het volgende:
Etiquette en je kledij kunnen aanpassen aan bepaalde situaties en omgevingen horen weldegelijk tot de algemene ontwikkeling toe.
Je aan de situatie aanpassen zeker! Maar dat is niet per definitie gelijk aan het dragen van pak en shit.

Met Algemeen wordt imho aangeduid "in de meest voorkomende situaties". Kijk dat ik niet volledig weet hoe ik me bij een koninklijk diner moet gedragen (als in praatvormen, juiste wijze eten etc etc) vind ik niet raar, maar bij een sjiek diner red ik me prima.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-09-2005 0:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:08 schreef Jenje het volgende:
Je aan de situatie aanpassen zeker! Maar dat is niet per definitie gelijk aan het dragen van pak en shit.




Wellicht niet dagelijks, nee. Dat doe ik ook niet. Maar de vaardigheden bezitten om een pak juist aan te trekken inclusief een das dus is wel onderdeel. Net als het onderkennen van situaties wanneer het wel en niet noodzakelijk is om je formeel te kleden en wanneer het ok is om een fesstelijk pak aan te trekken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2005 0:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:11 schreef Chelman het volgende:
Wellicht niet dagelijks, nee. Dat doe ik ook niet. Maar de vaardigheden bezitten om een pak juist aan te trekken inclusief een das dus is wel onderdeel. Net als het onderkennen van situaties wanneer het wel en niet noodzakelijk is om je formeel te kleden en wanneer het ok is om een fesstelijk pak aan te trekken.
Jep dat valt imho onder flexibiliteit en je aan kunnen passen.

Iemand die bijv. strak in het pak over een Harley dag gaat lopen kan dat dus NIET. Een biker die in zijn jackie de Nederlandse AMbassade binnestapt voor een diner ook niet ... (alhoewel dat niet zo 123 zal gebeuren).

Maar gebrekkige AO komt voor 65% door gebrekkig onderwijs, alle vakken waar je dat van krijgt worden ingekrimpt en vervangen door zweverige hippie vakken (Wat hebben tieners aan vakken als "drama"???)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-09-2005 0:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:14 schreef Jenje het volgende:
Maar gebrekkige AO komt voor 65% door gebrekkig onderwijs, alle vakken waar je dat van krijgt worden ingekrimpt en vervangen door zweverige hippie vakken


Klopt. Zeker in combinatie met: 'Als het te moeilijk is voor je dan passen we het programma gewoon aan.' en 'Vooral niet stressen.', 'Iedereen is gelijk.' en andere vergelijkbare stellingen is het huidige onderwijs funest voor de toekomstige generaties.

quote:

(Wat hebben tieners aan vakken als "drama"???)


Ik heb er persoonlijk veel aangehad vind ik. All life is an act. Bij ons was het dan wel een combinatie tussen praktijk en theatergeschiedenis en literatuur. Ik vond het altijd heersend.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2005 0:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat de beginselen van dergelijke vakken of bij vakken als Tekenen en Nederlands ondergebracht kunnen worden. Besteed die tijd liever aan het leren dat er 6 miljoen joden vergast zijn, aangezien dat voor een grote aantal jongeren onbekend is. (en voor zooi ouderen maar ja, ander onderwerp)

Bèta vakken komen door te veel dergelijk vakken in gedrang, en aantal leerlingen die exact kiest dribbelt achteruit waardoor er geen aanwas is van technisch geschoolden


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 14-09-2005 0:33 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:14 schreef Jenje het volgende:


Maar gebrekkige AO komt voor 65% door gebrekkig onderwijs
Hmmm, zou kunnen, maar ik denk vaak dat gebrekkige intelligentie schuine streep geheugen ook een grote rol speelt

Edit: één van mijn schuine strepen doet het niet verdomme

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 14-09-2005 0:35]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2005 0:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee hoor, iemand die niet zo goed in leren is kan best een prima algemene ontwikkeling hebben, alleen dient deze persoon meer geconfronteerd te worden met de materie.

Zal dus wat meer inspanning kosten, maar ja, als je dat al niet wil doen, kun je net zo goed sterven.


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 14-09-2005 0:39 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:33 schreef BARABAS het volgende:
Hmmm, zou kunnen, maar ik denk vaak dat gebrekkige intelligentiegeheugen ook een grote rol speelt


Ik denk dat 'de jeugd van tegenwoordig' minder behoefte heeft aan kennis. Meestal ewanneer ik met leeftijdsgenootjes een gesprek probeer te voeren over politiek/geschiedenis dan blijkt dat ze er niets van af weten...Slechte ontwikkeling!


Waag eens een dansje!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2005 0:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Praat met ze over hoevaal kraaltjes ze op hun mobieltje hebben en ze lullen je kop gek


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 14-09-2005 0:41 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:39 schreef Jenje het volgende:
Praat met ze over hoevaal kraaltjes ze op hun mobieltje hebben en ze lullen je kop gek


Vertel mij wat over 'de jeugd van tegenwoordig'









Oh wacht...daar hoor ik ook bij natuurlijk


Waag eens een dansje!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2005 0:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waar ik mij ook over verbaas is dat "de jeugd van tegenwoordig" (kankah ik voel me oud) de waarde van geld niet meer kent, en niet weten waar ze aan beginnen als ze iets inzetten.

Voorbeelden uit mijn werk genoeg: hoeveel ouders of amper-volwassen ik wel niet spreek die denken dat ze na het afsluiten van een CONTRACT dat zo even aan de kant kunnen schuiven, en dat als ze een mobiel krijgen dat dat allemaal niets kost. Menig tiener heeft een mobiele nota die maandelijske hoger is dan de totale kosten die ik in een jaar heb!! En als ze het dan niet kunnen betalen is de provider die klootzak die alles gedaan heeft. Ik vraag me dan werkelijk waar af wat die mensen dachten toen ze zo;n contract ondertekende ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2005 0:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:41 schreef Morningrise het volgende:
Vertel mij wat over 'de jeugd van tegenwoordig'









Oh wacht...daar hoor ik ook bij natuurlijk
Ik geloof je er staat geen geboorte-datum bij je


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 14-09-2005 0:44 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Je bent zo oud als je je voelt /


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 14-09-2005 0:53 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:43 schreef Jenje het volgende:
Waar ik mij ook over verbaas is dat "de jeugd van tegenwoordig" (kankah ik voel me oud) de waarde van geld niet meer kent, en niet weten waar ze aan beginnen als ze iets inzetten.

Voorbeelden uit mijn werk genoeg: hoeveel ouders of amper-volwassen ik wel niet spreek die denken dat ze na het afsluiten van een CONTRACT dat zo even aan de kant kunnen schuiven, en dat als ze een mobiel krijgen dat dat allemaal niets kost. Menig tiener heeft een mobiele nota die maandelijske hoger is dan de totale kosten die ik in een jaar heb!! En als ze het dan niet kunnen betalen is de provider die klootzak die alles gedaan heeft. Ik vraag me dan werkelijk waar af wat die mensen dachten toen ze zo;n contract ondertekende ...


Dat is zo waar!
Nu wil ik zelf niet het heilige boontje uit gaan hangen want ook ik geef tijdens een avondje stappen te veel uin t en bel makkelijk 20 euro in de maand op, maar ik zorg er wel voor dat ik niet in de problemen. Ik neem bijvoorbeeld al geen abbonement op mijn telefoon omdat ik dan teveel ga bellen

Want dat is naar mijn mening het probleem van veel jongeren. Ik zie het om me heen telkens weer gebeuren dat mensen dingen kopen en het in termijnen willen afbetalen of er een lening voor afsluiten. Ze overschatten vaak hun mogelijkheden tot terugbetalen.

En Jenje, ik ben pas 18 jaartjes jong hoor


Waag eens een dansje!


derkesthai
n/a
Usericon van derkesthai
Posted 14-09-2005 8:58 by derkesthai Wijzig reactieProfiel van derkesthaiQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 0:53 schreef Morningrise het volgende:
Dat is zo waar!
Nu wil ik zelf niet het heilige boontje uit gaan hangen want ook ik geef tijdens een avondje stappen te veel uin t en bel makkelijk 20 euro in de maand op, maar ik zorg er wel voor dat ik niet in de problemen. Ik neem bijvoorbeeld al geen abbonement op mijn telefoon omdat ik dan teveel ga bellen

Want dat is naar mijn mening het probleem van veel jongeren. Ik zie het om me heen telkens weer gebeuren dat mensen dingen kopen en het in termijnen willen afbetalen of er een lening voor afsluiten. Ze overschatten vaak hun mogelijkheden tot terugbetalen.

En Jenje, ik ben pas 18 jaartjes jong hoor


Ik denk dat je daar niet slechts de ontwikkeling van de personen in kwestie de schuld kan geven. Uiteraard, men is verantwoordelijk voor zichzelf, maar verantwoordelijkheid is iets dat je moet ontwikkelen en dat is weer afhankelijk van je omgeving. Maar goed, verantwoordelijkheidsgevoel is ook weer onderdeel van je ontwikkeling. Is het nog wel mogelijk je "goed" te ontwikkelen tegenwoordig met alle media om je heen en de veelal slechte begeleiding van ouders tegenwoordig? (Dat laatste las ik pas in de krant.. ouders schijnen het er tegenwoordig vrij slecht vanaf te brengen met opvoeden van kinderen. Ik geef de schuld aan discomuziek. )


"The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven. " -- John Milton //// http://www.myspace.com/koyvar //// http://www.seiphian.com


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 14-09-2005 8:59 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Heeft eerder te maken met onze geweldige consumptiemaatschappij waarin winst, winst en meer winst aan de zijde van de industrie en ondernemingen het grote streven is (lees voor 'winst': geld. )
En aan de zijde van de consument is het meer, meer en meer. In de trant van: wat mijn buurman heeft moet ik ook hebben.

Laatst hoorde ik in mijn kennissenkring zoiets achterlijks wat dit goed illustreert: stelletje, net een nieuw huis gekocht, komt er bij de verhuizing een kras op het tafelblad. Zegt zij: "Er moet een nieuwe tafel komen. Maar de stoelen horen bij de tafel, dus die moeten ook vervangen. En de kast, want die hoort ook bij de tafel en de stoelen." Ergo: omdat er een lullig krasje op het tafelblad zit zou de halve inboedel nieuw moeten worden aangeschaft!!
Dan ben je toch gek? Of zie ik het nu verkeerd?
Maar als ik om me heenkijk, krijg ik toch het idee dat dit stelletje niet de enigen zijn die zo denken...

Maar goed, om terug te komen op die telefoonrekeningen; ik kan me goed voorstellen dat mensen denken dat het allemaal niets kost. Iedereen heeft het en kennelijk kan iedereen het betalen, dus...en anders neem je toch gewoon een lening??



Volgens mij was dat vroeger allemaal niet zo makkelijk en werden 'behoeften' niet stante pede bevredigd. Sterker nog, had je de helft van de spullen die we nu hebben niet.

Ik krijg toch het idee dat we vroeger collectief een stuk nuchterder waren. Maar ja.

*gaat nu koffie drinken*


Hatsjikidee!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen