IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Sunn O))) Vorige pagina | Volgende pagina
caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 28-03-2015 4:46 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2015 0:44 schreef Tool-fan het volgende:
Kan ik me zo iets bij inbeelden.

Kwam dat toen eigenlijk wat over op een festival?


Was toen bijlange niet zo bekend als nu.
In één tent.
Over?
Nie opportuun.


En nu gaan we vegen


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-03-2015 12:06 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

IK zag ze al 2 keer in een zaal en verwacht me zeker niet aan hetzelfde effect.
Maar kan me inbeelden dat de beleving op een festival geheel kut kan zijn, of toch nog voor een groot stuk recht blijft staan.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-03-2015 12:12 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik zag ze op Dour 2007, dat was fucking vet. Moet wel veertig graden zijn geweest in die tent en het geluid was HARD. Daarna achter elkaar Merzbow, Venetian Snares en Autechre.


You have time. You are doing fine.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-03-2015 12:18 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Na zo'n line-up ben je murw.



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-03-2015 12:28 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Nogal. Sowieso, Dour 2007. Werd omgedoopt tot Dourfour, was een regelrechte humanitaire crisis. Paar duizend campingkaarten teveel verkocht, nauwelijks sanitair, geen afvalverzameling, geen water, veel diefstal uit tenten en heel veel drugs. Feest begon met een wolkbreuk waardoor alles en iedereen zeiknat was, daarna een paar dagen intense hitte. Verbaast me niets dat er toen twee doden zijn gevallen. Sinsdien schijnt er wel een en ander te zijn verbeterd.


You have time. You are doing fine.


Northward
Usericon van Northward
Posted 28-03-2015 17:52 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2015 22:01 schreef intothevoid het volgende:
Black One wel eens een goede luisterbeurt (koptelefoon!) gegeven?

Wel meerdere malen geprobeerd (niet met koptelefoon overigens) omdat ze zoveel lovende reacties krijgen, maar ik kom er niet doorheen.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 28-03-2015 18:11 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2015 12:28 schreef intothevoid het volgende:
Nogal. Sowieso, Dour 2007. Werd omgedoopt tot Dourfour, was een regelrechte humanitaire crisis. Paar duizend campingkaarten teveel verkocht, nauwelijks sanitair, geen afvalverzameling, geen water, veel diefstal uit tenten en heel veel drugs. Feest begon met een wolkbreuk waardoor alles en iedereen zeiknat was, daarna een paar dagen intense hitte. Verbaast me niets dat er toen twee doden zijn gevallen. Sinsdien schijnt er wel een en ander te zijn verbeterd.


Die ene dode was, die die in het water was gesprongen?


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 28-03-2015 18:12 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2015 12:28 schreef intothevoid het volgende:
Nogal. Sowieso, Dour 2007. Werd omgedoopt tot Dourfour, was een regelrechte humanitaire crisis. Paar duizend campingkaarten teveel verkocht, nauwelijks sanitair, geen afvalverzameling, geen water, veel diefstal uit tenten en heel veel drugs. Feest begon met een wolkbreuk waardoor alles en iedereen zeiknat was, daarna een paar dagen intense hitte. Verbaast me niets dat er toen twee doden zijn gevallen. Sinsdien schijnt er wel een en ander te zijn verbeterd.


En niet te vergeten die stank van de wc's op het terrein.

Schijnt nu wel verbeterd te zijn, maja, Wallonië a la limite hein.



En nu gaan we vegen


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-03-2015 18:16 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2015 18:11 schreef caron het volgende:
Die ene dode was, die die in het water was gesprongen?


Wat ik begreep wel, ja. Onder invloed gaan zwemmen in dat meertje. De ander zag ik van iets te dichtbij, helaas. Was op het festivalterrein, duidelijk drugs in het spel.


You have time. You are doing fine.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 28-03-2015 18:18 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Wij zijn ook nog gaan zwemmen aldaar.

Die ene moet van redelijk hoog in het water gesprongen zijn en iets aan z'n hart gekregen hebben door het temperatuurverschil.

Drugs tja. Ik ben eens van voor naar achteren die drum n bass tent uitgewandeld en dan zie je echt de ene stuiker na de andere.


En nu gaan we vegen


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-03-2015 18:52 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2015 17:52 schreef Northward het volgende:
Wel meerdere malen geprobeerd (niet met koptelefoon overigens) omdat ze zoveel lovende reacties krijgen, maar ik kom er niet doorheen.


Dan zal het inderdaad niets voor je zijn. Na al die jaren jaagt Black One me nog steeds de stuipen op het lijf.

White1 vind ik trouwens ook echt een vette plaat, maar die mening delen niet veel mensen geloof ik. Begint al geweldig met dat eeuwigdurende My Wall, maar daarna die superlinke drumcomputer en Runhild Gammelsæter tijdens The Gates of Ballard. Maaaaaaaannnn!


You have time. You are doing fine.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 28-03-2015 19:26 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Ik vind alleen Domkirke echt goed eigenlijk...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-03-2015 19:48 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 28 maart 2015 18:52 schreef intothevoid het volgende:
Dan zal het inderdaad niets voor je zijn. Na al die jaren jaagt Black One me nog steeds de stuipen op het lijf.

White1 vind ik trouwens ook echt een vette plaat, maar die mening delen niet veel mensen geloof ik. Begint al geweldig met dat eeuwigdurende My Wall, maar daarna die superlinke drumcomputer en Runhild Gammelsæter tijdens The Gates of Ballard. Maaaaaaaannnn!


White1 is hier favoriet.


Je moeder.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 29-03-2015 14:34 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Black One hier. Heb hem op grijs vinyl. Irriteer er geregeld de buren mee. Wat een plaat! Vooral het laatste nummmer.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 25-10-2015 19:00 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Siked!

quote:
Composed in the aftershadow of SUNN O)))'s most recent successes in immersive collaboration -- the group having worked with Scott Walker on Soused, and Ulver on Terrestrials in 2013 and 2014 -- and also from the broad and influential wake of their epitomic Monoliths & Dimensions, Kannon emerged both independently as a conceptual entity and with roots in the legacies of those projects, yet was fully realized years later in 2015. The album consists of three pieces of a triadic whole: "Kannon 1, 2 and 3."

The album celebrates many SUNN O))) traditions; Kannon was recorded and mixed with SUNN O)))'s close colleague and co-producer Randall Dunn in Seattle, in Studio Litho, Aleph and Avast!, and the LP includes performances by long term allies and collaborators Attila Csihar, Oren Ambarchi, Rex Ritter, and Steve Moore to name a few. At the core, the composition centers around the dynamic and intense guitar and bass interplay of SUNN O)))'s founders: Stephen O'Malley & Greg Anderson.

It is possibly the most figurative album SUNN O))) has created, which is unusual as they usually dwell in layers of abstraction and subjectivity. On the other hand the album is the most outright "metal" in years, drawing personal associations and memories of cherished albums like Panzerfaust and Twilight Of The Gods again to the forefront of consciousness. Kannon is also very close to the cyclical character of mantra which the band has evolved into as a living creature, the enormity of intense sensate detail and manifestation of the live in concert element of SUNN O))), the organism that has flourished, metamorphosed and transcended tremendously over the past ten years.
The literal representation of Kannon is as an aspect of Buddha: specifically "goddess of mercy" or "Perceiving the Sounds (or Cries) of the World." She is also sometimes commonly known as the Guanyin Bodhisattva (Chinese: 觀音菩薩) amongst a plurality of other forms. There is a rich lineage behind this idea tracing back through many Asian belief systems, with as many names and cultural personifications of the idea.

SUNN O))) commissioned critical theorist Aliza Shvartz to write text and liner notes around these ideas and topics. She also explores the relations and perceptions to their approach to these ideas via the metonym of music and SUNN O)))'s place/approach within the framework of music and metal overall. The band also enlisted Swiss designer/artist Angela LaFont Bollinger to create the cover artwork, an abstracted sculpture of vision of Kannon. French photographer Estelle Hanania captures portraits of the core trio (Csihar, Anderson, O'Malley) in the impressive and obscurant Emanuel Vingeland mausoleum in Oslo.
Kannon will be available on gatefold LP, CD and digital formats worldwide on December 4th, with a limited number of white vinyl available on Black Friday RSD, Friday, November 27th.








BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-10-2015 19:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Veel blabla. Maar benieuwd naar de plaat


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 25-10-2015 19:06 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Sowieso als Atilla weer mee werkt.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-10-2015 10:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Mooi, zat al te wachten op nieuw werk



spectre
Usericon van spectre
Posted 26-10-2015 11:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik ken niks, wat is een instapper?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-10-2015 11:20 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Monoliths & Dimensions. En de samenwerking met Boris: Altar. Wat mij betreft althans.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 26-10-2015 15:46 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik verkies White 1.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-10-2015 15:48 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zeker ook geschikt, maar redelijk afwijkend.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-10-2015 16:01 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2015 11:20 schreef Dirge for november het volgende:
En de samenwerking met Boris: Altar. W

quote:
Op 26 oktober 2015 15:48 schreef Dirge for november het volgende:
Zeker ook geschikt, maar redelijk afwijkend.


[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 26-10-2015 16:02]


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-10-2015 16:25 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Daar kon ik op wachten.

White 1 vind ik zelf gaaf. Maar ik kan me voorstellen dat elementen als een drumcomputer (afwijkend) mensen kunnen afschrikken. Terwijl Altar natuurlijk allesomvattend vet is.



Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 26-10-2015 17:16 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2015 11:10 schreef spectre het volgende:
Ik ken niks, wat is een instapper?

Black one is mijn favoriet.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen