IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : het niet meer toelaten van bepaalde personen Vorige pagina | Volgende pagina
Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 27-12-2001 18:54 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2001 20:18 schreef Satan het volgende:
Ik begrijp dat je zo reageert .ik weet niet of je de gehele dicussie hebt gevolgd ook over chuck de neofascistische denkbeelden die heer verdedigd worden ,de moorden op 'christenen '. ik noem het dom .Waarom ? omdat zoals terecht is opgemerkt ze dit doen omdat ze denken zo indruk op anderen te maken en om aandacht etc.Niemand raakt hiervan onder de indruk .
Ik heb niks tegen zwakbegaafdheid .fascisme bestrijd ik met fascisme en het werkt .Het is de enige taal die 'fascisten ' blijkbaar verstaan .
En ik ben ook niet bang ,ik heb al met iedereen hier de discussie gevoerd ook met de desbetreffende personen .


Dat topic over Chuck is verneukt door al diegenen die het nodig vonden erover te gaan zeiken (mensen als U, TNightmare, jenje e.d. doel ik hier op). Ik zag dit topic, vond het nogal hypocriet en sneu allemaal en heb dus mijn mening gegeven over het hele gebeuren. Ik heb hierbij niemand gevraagd zich er iets van aan te trekken, ik heb gewoon mijn mening hierover gepost.

Nu, neofascistische denkbeelden die hier verdedigd zouden worden...nu, first of all, wat is daar mis mee? Jij loopt democratie hier de hemel in te prijzen, maar zodra iemand het er niet mee eens is, niet in jouw bekrompen plaatje past mag diegene ineens maar niet meer komen? Typerend weer...vrijheid, gelijkheid en weet ik veel wat, zolang je maar precies doet wat je hoort te doen en precies denkt wat je hoort te denken.
Bovendien zou ik niet weten wie op zware metalen dan voor fascist door zou moeten gaan. Beetje sneu hoor...mijnheer de democraat die alles wat volgens zijn morele waarden "niet kan" (leg mij eerst maar eens uit waarom deze denkwijzen die je hier afkeurt dan "slecht"zouden zijn...) maar Fascisme noemt.

Nu, over het feit dat je met iedereen de discussie aan gegaan zou zijn...daaruit concludeer ik dat ik in ieder geval niet bij de groep mensen hoor waar het hier over gaat, aangezien ik nog geen discussie met je heb gevoerd.

Ik vind het een beetje zwak en gemakkelijk hoe je op de algemeen geaccepteerde mening inspeeld zonderuit te leggen waarom je bijv. fascistische opvattingen dan zo "fout" vind.
Metal (lees:black metal) is gebaseerd op bepaalde idealen die geheel NIET politiek correct zijn. Hier valt dus ook niet over te praten op een wijze die "politiek correct" is. Als je je daaraan stoort moet je gewoon je muil houden over black metal en alleen reageren op topics waar je je minder door beledigd voelt.

En dan het feit dat een aantal personen hier bepaalde ideeëm aan zouden hangen om andere forumbezoekers onder de indruk te krijgen...ik zou hier graag wat namen bij zien. Ik weet in ieder geval dat ik hier NIET kom om vriendjes te maken of om bewondering te krijgen van andere forumbezoekers. Dus: noem eens wat namen en toon aan dat je hier niet alleen maar wat speculeert.

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 27-12-2001 19:00]


SCUM FUCK


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-12-2001 20:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik zie zeer weinig in een forum-in-een-forum..

Mochten er mensen zich echt zwaar storen aan andere bepaalde mensen, en wil paul er tijd in steken om hier iets aan te doen, dan lijkt mij de enige goede oplossing hetvolgende:

- Een soort van IGNORE lijst, waarbij ELKE user zelf kan beslissen van wie hij/zij de berichten niet meer te zien krijgt..

Zoiets geeft echter wel veel complicaties, wat doe je bijv. met reacties op door jouw geignorde mensen, die zie je dan wel maar heb je niets aan.. yuk ..

Anyway.. het maakt mij niet veel uit, ik zou namelijk niemand gaan ignoren.. vind het altijd wel interessant/grappig/etc en als ik me echt stoor dan lees ik iets gewoon niet..

GGgggreetings..

Val


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-12-2001 21:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind het absoluut een zwaktebod om je verlangen kenbaar te maken dat 'sommige mensen' niet meer toegelaten zouden moeten worden. Het lijkt erop dat dit soort verlangens gebaseerd zijn op persoonlijke voorkeuren. Wordt er niet aan deze voorkeuren voldaan, dan is iemand 'fout' en moet die maar wegblijven.

Vervolgens wordt er het een of andere politiek correcte lulverhaal aan opgehangen en komt het erop neer dat je in je posts de status quo moet volgen, of mag rekenen op een vingerwijzing richting /dev/null. Verder krijgen we nooit namen te zien van de personen die dan wel 'weg' zouden moeten want we moeten de sfeer bewaren, of zo.

FUCK DAT.

Ook ben ik tegen een 'forum in een forum' en zal ik mij slechts in het (overigens heersende) publieke gedeelte begeven. Een forum in een forum wordt toch wel een vriendjes politiek-feestje, en bij de term 'VIP-forum' krijg ik al helemaal jeuk. Ik zou zeggen, laat het lekker zoals het is, mensen als Duxmortem kan ik alleen maar gelijk geven, en latente NCRV-leden als Satan zijn een dankbaar object om met gerichte polemiek te torpederen. *blam*


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 27-12-2001 21:17 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

amen dwaallicht



Satan
Usericon van Satan
Posted 27-12-2001 21:20 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 27 december 2001 18:54 schreef Duxmortem het volgende:
Dat topic over Chuck is verneukt door al diegenen die het nodig vonden erover te gaan zeiken (mensen als U, TNightmare, jenje e.d. doel ik hier op). Ik zag dit topic, vond het nogal hypocriet en sneu allemaal en heb dus mijn mening gegeven over het hele gebeuren. Ik heb hierbij niemand gevraagd zich er iets van aan te trekken, ik heb gewoon mijn mening hierover gepost.

Nu, neofascistische denkbeelden die hier verdedigd zouden worden...nu, first of all, wat is daar mis mee? Jij loopt democratie hier de hemel in te prijzen, maar zodra iemand het er niet mee eens is, niet in jouw bekrompen plaatje past mag diegene ineens maar niet meer komen? Typerend weer...vrijheid, gelijkheid en weet ik veel wat, zolang je maar precies doet wat je hoort te doen en precies denkt wat je hoort te denken.
Bovendien zou ik niet weten wie op zware metalen dan voor fascist door zou moeten gaan. Beetje sneu hoor...mijnheer de democraat die alles wat volgens zijn morele waarden "niet kan" (leg mij eerst maar eens uit waarom deze denkwijzen die je hier afkeurt dan "slecht"zouden zijn...) maar Fascisme noemt.

Nu, over het feit dat je met iedereen de discussie aan gegaan zou zijn...daaruit concludeer ik dat ik in ieder geval niet bij de groep mensen hoor waar het hier over gaat, aangezien ik nog geen discussie met je heb gevoerd.

Ik vind het een beetje zwak en gemakkelijk hoe je op de algemeen geaccepteerde mening inspeeld zonderuit te leggen waarom je bijv. fascistische opvattingen dan zo "fout" vind.
Metal (lees:black metal) is gebaseerd op bepaalde idealen die geheel NIET politiek correct zijn. Hier valt dus ook niet over te praten op een wijze die "politiek correct" is. Als je je daaraan stoort moet je gewoon je muil houden over black metal en alleen reageren op topics waar je je minder door beledigd voelt.

En dan het feit dat een aantal personen hier bepaalde ideeëm aan zouden hangen om andere forumbezoekers onder de indruk te krijgen...ik zou hier graag wat namen bij zien. Ik weet in ieder geval dat ik hier NIET kom om vriendjes te maken of om bewondering te krijgen van andere forumbezoekers. Dus: noem eens wat namen en toon aan dat je hier niet alleen maar wat speculeert.

Wat is Hypocriet ?
Dat bericht dat ik heb gepost bij Chuck was hoe ik er echt over dacht .
Ik bedoel trouwens jou niet specifiek als ik het over indruk maken door moorden .
Bij mij weten heb je dat niet gedaan .
Ik voel me ook niet beledigd ,ik ben geen christen etc ,maar denk aan andere jonge mensen die nog niet de kans hebben gekregen zich te ontwikkelen ,en over de toekomstige samenleving als geheel als deze denkbeelden wortel schieten bij grote groepen labiele mensen ( zie WOII) .
' het denken aan anderen' is een punt waar wij elkaar niet begrijpen denk ik .
Jij redeneert vanuit jezelf .Jij hebt de kans gehad om je te ontwikkelen in een sociaaldemocratisch land en denkt dan dat het gerechvaardigd is om alles wat zwakker is daar macht op uit te oefenen .
Die 'politiek correcte' denbkbeelden zijn niet voor niks algemeen geaccepteerd . (sterker nog er is voor gevochten )
ik vind best dat je hier denkbeelden mag verdedigen die niet algemeen geaccepteerd zijn .
Maar de fascistische denkbeelden vind ik erg makkelijk .ik ben sterker nu dus de rest wat zwakker is mag dood .Zo redeneren bepaalde slecht opgevoede kinderen ook .
over fascisme :als je wat verder kijkt ,en de gevolgen overziet ,zie je dat er heel veel waardevols verloren gaat als we zo'n instelling overal doorvoeren .
Ik vind dat ik uit een fascistische cultuur kom ( indiase kastenstelsel ) en ik weet uit eigen ervaring dat het niet echt een prettige of intelligente omgeving is ,waar iedereen zich tot zijn volle potentieel kan ontwikkelen .Maar dat is mijn mening : ik zou zeggen ga naar India ervaar het kastenstelsel ,of bezoek een dictatuur waar de elite aan de macht is en kijk waar je je thuis voelt .
ik luister niet alleen naar metal maar naar allerlei soorten muziek (metal heeft zijn wortels oa in blues ,bluesrock en klassiek en deze genres hebben niks met politiek of het politiek correcte of het tegenovergestelde hiervan te maken )



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 27-12-2001 21:50 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

mee eens


Nachtvorst
Usericon van Nachtvorst
Posted 27-12-2001 22:00 by Nachtvorst Wijzig reactieProfiel van NachtvorstQuote dit berichthttp://www.geocities.com/haatstrijd en www.geocities.com/staalhart

Ik heb zo'n idee over wie deze topicstarter het heeft, maar ik denk dat ie maar es moet lezen wat anderen zeggen, en daarna eens nadenken over waarom wij hier zo op reageren...krijg verder de schijt



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 27-12-2001 22:54 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2001 18:54 schreef Duxmortem het volgende:
Dat topic over Chuck is verneukt door al diegenen die het nodig vonden erover te gaan zeiken (mensen als U, TNightmare, jenje e.d. doel ik hier op).


Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit met Chuck topics bemoeid heb...

Maar het valt mij ook op dat mensen met "extremere" opvattingen hier in den beginne weinig kansen krijgen, is op zich best jammer... Die personen hoeven van mij dus echt NIET weg...

Na het doorlezen van al die Chuck topics (ik moest toch ff controleren of ik er niks in gepost had) heb ik idd gezien dat er door bepaalde mensen minder gepaste stukjes gepost zijn... (En nu ga ik er WEL over zeiken dit hoort of course niet, "doet een ander niet aan wat u ook niet graag bij uzelf zag gebeuren" (of zoiets). Maar om daarvoor iemand te verwijderen van het forum? Hoeveel mensen hebben al niet een bepaalde ernstige ziekte aangehaald om iets negatief uit te drukken? Die zijn er ook nog allemaal...


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 27-12-2001 22:59 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2001 22:54 schreef TNightmare het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit met Chuck topics bemoeid heb...

Maar het valt mij ook op dat mensen met "extremere" opvattingen hier in den beginne weinig kansen krijgen, is op zich best jammer... Die personen hoeven van mij dus echt NIET weg...

Na het doorlezen van al die Chuck topics (ik moest toch ff controleren of ik er niks in gepost had) heb ik idd gezien dat er door bepaalde mensen minder gepaste stukjes gepost zijn... (En nu ga ik er WEL over zeiken dit hoort of course niet, "doet een ander niet aan wat u ook niet graag bij uzelf zag gebeuren" (of zoiets). Maar om daarvoor iemand te verwijderen van het forum? Hoeveel mensen hebben al niet een bepaalde ernstige ziekte aangehaald om iets negatief uit te drukken? Die zijn er ook nog allemaal...


Hmzz...kan zijn dat ik u aangezien heb voor McDoom...op de een of andere manier haal ik u, McDoom en Mutilator steeds door elkaar


SCUM FUCK


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 27-12-2001 23:04 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2001 22:59 schreef Duxmortem het volgende:
Hmzz...kan zijn dat ik u aangezien heb voor McDoom...op de een of andere manier haal ik u, McDoom en Mutilator steeds door elkaar


Zal aan de user-icons liggen...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-12-2001 23:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Juistem, allemaal bannen die lui met user icons die op elkaar lijken... stelletje lijers bij elkaar zijn het, allemaal. VOL IS VOL.

euh...


Satan
Usericon van Satan
Posted 28-12-2001 0:20 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Het probleem was dit :
als er hier neofascisme wordt gepropagageerd heeft dit een aantrekkend effect op criminelen en moordenaars zonder enige ideologie.Dit heeft weer een afstotend effect op 'nette' mensen .Ik heb een persoonlijke voorkeur voor nette mensen .
Er was een situatie ontstaan waarbij er foto's van dode kinderen werden getoond en moorden op christenen werden gezien als iets goeds ,om indruk te maken op anderen .
Ik doelde niet op Nachtvorst .
En als Duxmortem bij het Chucktopic ook niet zo had gereageerd was het ook niet gericht tegen Duxmortem .
Het is meer tegen de samenloop van omstandigheden :
Fascisme trekt criminelen aan en moordenaars en de kwaliteit van het forum gaat achteruit en er onstaat een sfeertje waar iedereen (die dom is en labiel ) het 'stoer' gaat vinden om stompzinnige dingen te doen als moorden van onschuldigen etc .
En de kwaliteit van het forum gaat achteruit en er onstaat een vicieuze cirkel .



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-12-2001 0:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2001 0:20 schreef Satan het volgende:
Het probleem was dit :
als er hier neofascisme wordt gepropagageerd heeft dit een aantrekkend effect op criminelen en moordenaars zonder enige ideologie.Dit heeft weer een afstotend effect op 'nette' mensen .Ik heb een persoonlijke voorkeur voor nette mensen .
Er was een situatie ontstaan waarbij er foto's van dode kinderen werden getoond en moorden op christenen werden gezien als iets goeds ,om indruk te maken op anderen .
Ik doelde niet op Nachtvorst .
En als Duxmortem bij het Chucktopic ook niet zo had gereageerd was het ook niet gericht tegen Duxmortem .
Het is meer tegen de samenloop van omstandigheden :
Fascisme trekt criminelen aan en moordenaars en de kwaliteit van het forum gaat achteruit en er onstaat een sfeertje waar iedereen (die dom is en labiel ) het 'stoer' gaat vinden om stompzinnige dingen te doen als moorden van onschuldigen etc .
En de kwaliteit van het forum gaat achteruit en er onstaat een vicieuze cirkel .





- Ik heb niet het idee dat neofacisme (of wat er hier dan ook beschreven of gepropageerd wordt in het forum) meer of minder tot moorden en criminele neigingen leidt dan elke andere ideologie.

- Als iemand zo nodig dode kinderlijkjes wil posten dan kan dit, mits hij (er zijn immers 'regels' voor zijn gemaakt) er links van maakt zodat zij die zich hieraan storen het niet hoeven te bekijken. Ook dit soort plaatjes zal naar mijn inziens niet eerder leiden tot criminaliteit en of zelfs moord. Dat is een waanidee wat voorkomt uit hetzelfde conservativisme wat er ook voor heeft gezorgt dat half nederland denkt dat mensen die Quake of Armageddon spelen sneller iemand op straat neerknallen of overrijden..


[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 28-12-2001 0:31]


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 28-12-2001 0:42 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 28 december 2001 0:20 schreef Satan het volgende:
Het probleem was dit :
als er hier neofascisme wordt gepropagageerd heeft dit een aantrekkend effect op criminelen en moordenaars zonder enige ideologie.Dit heeft weer een afstotend effect op 'nette' mensen .Ik heb een persoonlijke voorkeur voor nette mensen .
Er was een situatie ontstaan waarbij er foto's van dode kinderen werden getoond en moorden op christenen werden gezien als iets goeds ,om indruk te maken op anderen .
Ik doelde niet op Nachtvorst .
En als Duxmortem bij het Chucktopic ook niet zo had gereageerd was het ook niet gericht tegen Duxmortem .
Het is meer tegen de samenloop van omstandigheden :
Fascisme trekt criminelen aan en moordenaars en de kwaliteit van het forum gaat achteruit en er onstaat een sfeertje waar iedereen (die dom is en labiel ) het 'stoer' gaat vinden om stompzinnige dingen te doen als moorden van onschuldigen etc .
En de kwaliteit van het forum gaat achteruit en er onstaat een vicieuze cirkel .


WOW, ik wist niet dat het ZO erg was... ja sorry 'khad het niet zo goed gevolgt toen


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 28-12-2001 0:46 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2001 0:20 schreef Satan het volgende:
Het probleem was dit :
als er hier neofascisme wordt gepropagageerd heeft dit een aantrekkend effect op criminelen en moordenaars zonder enige ideologie.Dit heeft weer een afstotend effect op 'nette' mensen .Ik heb een persoonlijke voorkeur voor nette mensen .
Er was een situatie ontstaan waarbij er foto's van dode kinderen werden getoond en moorden op christenen werden gezien als iets goeds ,om indruk te maken op anderen .
Ik doelde niet op Nachtvorst .
En als Duxmortem bij het Chucktopic ook niet zo had gereageerd was het ook niet gericht tegen Duxmortem .
Het is meer tegen de samenloop van omstandigheden :
Fascisme trekt criminelen aan en moordenaars en de kwaliteit van het forum gaat achteruit en er onstaat een sfeertje waar iedereen (die dom is en labiel ) het 'stoer' gaat vinden om stompzinnige dingen te doen als moorden van onschuldigen etc .
En de kwaliteit van het forum gaat achteruit en er onstaat een vicieuze cirkel .


Goed, je snapt hoop ik zelf ook wel wat voor onzin dit is. Fascisme dat aan zou sporen tot crimineel gedrag? Dat zul je toch echt beter moeten onderbouwen, want zo komt het allemaal nogal belachelijk over.
Ik heb slechts 2 vragen, die ik overigens al eerder gesteld heb: Wie hebben hier dan neo-fascistische denkbeelden? En niet komen met "samenloop van omstandigheden"...indien je geen namen kunt noemen is er dus niemand die deze denkbeelden heeft en kun je dus beter je muil houden. Als aanvulling hierop nog even: Defineer fascisme en neo-fascisme eens voor mij, want volgens mij weet je weer eens totaal niet waar je het over hebt.
En ten tweede: In plaats van maar op de algemeen geaccepteerde mening in te spelen, leg eens uit WAAROM die activiteiten die je noemt dan zo "fout" zijn. Beetje triest dat je er maar vanuit gaat dat iedereen dit met je eens is. Verklaar je morele waarden en toon aan waarom ze voor iedereen zouden moeten gelden.
(NB: nou niet met een moreel betoog komen, je eigen waarden binnen die waarden zelf bewijzen kan iedereen)



SCUM FUCK


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 28-12-2001 0:58 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

[/edit] Laat maar zitten... [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 28-12-2001 1:06]


SCUM FUCK


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 28-12-2001 0:59 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 28-12-2001 0:59]


SCUM FUCK


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-12-2001 0:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
SATAN zei even geleden:

-KNIP- er onstaat een sfeertje waar iedereen (die dom is en labiel ) het 'stoer' gaat vinden om stompzinnige dingen te doen als moorden van onschuldigen etc -PLAK-



Nog even een toevoeging op mijn laatste post:

Naast het feit dat ik je post onzinnig vind (zoals beargumenteerd in mijn vorige reply) vraag ik me af wat voor sfeertje er gaat ontstaan als we allemaal rekening moeten gaan houden met domme en labiele mensen!! YUK!! Of heb ik dan volgens jou meteen weer facistische denkbeelden!?


Satan
Usericon van Satan
Posted 28-12-2001 1:27 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 28 december 2001 0:59 schreef Valorian666 het volgende:
Nog even een toevoeging op mijn laatste post:

Naast het feit dat ik je post onzinnig vind (zoals beargumenteerd in mijn vorige reply) vraag ik me af wat voor sfeertje er gaat ontstaan als we allemaal rekening moeten gaan houden met domme en labiele mensen!! YUK!! Of heb ik dan volgens jou meteen weer facistische denkbeelden!?

Je gelooft niet in de veronderstelling .
En vind het onzinnig .
Ik denk dat fascisme al boven de wet staat ,en op zichzelf al een soort criminaliteit is . Alleen vind ik het niet zoveel gewicht hebben als moord .
Criminaliteit zet vaak aan tot criminaliteit , bij veel jongeren .
Of mijn post onzinnig is ,moet een onderzoek aantonen . Het is misschien een hypothese die nog bewezen moet worden .
Ik heb niks tegen die spelletjes die je opnoemde en denk ook niet dat het crimineel gedrag bij kinderen aanspoort ( ik denk dat ze een spel en realiteit wel uitelkaar kunnen houden ) ,maar ik weet wel dat er een onderzoek heeft aangetoond dat geweldadige films kinderen geweldadiger maakt . Ik heb ook niks tegen gewelddadige films .
Het is ook bekend dat jongeren en pubers elkaar erg kunnen beinvloeden en dat dezelfde soort mensen elkaar opzoeken ,in postieve of negatieve zin .
Jij gelooft het niet ,hoeft niet . het is een veronderstelling van mij .en voor mij werkt het wel .Het forum hoeft zich niet aan te passen aan mij . Zoals het nu is vind ik het goed . Als er een criminele sfeer onstaat dan zoek ik spontaan een andere forum op .



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-12-2001 1:46 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Het is niet zo dat ik op een criminele sfeer zit te wachten ofzo.. als dat zo was had ik wel een ander forum opgezocht, daar zijn immers vast wel aparte forums voor.. ook is het niet zo dat ik een voorstander ben van facisme.
Echter denk ik dat bij jouw hypothese er misschien ten onrechte vanuit wordt gegaan dat er facisme wordt gepropageerd, daar de meningen over de definitie hiervan nogal uit elkaar liggen..

Je hebt verder gelijk over je hypothese, je kan niet zonder meer zeggen of het waar is of niet.. maar ik geef alleen mijn mening.. mocht die zo zijn overgekomen dat het lijkt alsof ik daarmee denk onomstotelijk het tegendeel van jouw hypothese te bewijzen dan is dat niet helemaal goed gegaan.. maar meer argumenten kunnen geen kwaad!



Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 28-12-2001 12:36 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2001 1:27 schreef Satan het volgende:
Je gelooft niet in de veronderstelling .
En vind het onzinnig .
Ik denk dat fascisme al boven de wet staat ,en op zichzelf al een soort criminaliteit is . Alleen vind ik het niet zoveel gewicht hebben als moord .
Criminaliteit zet vaak aan tot criminaliteit , bij veel jongeren .
Of mijn post onzinnig is ,moet een onderzoek aantonen . Het is misschien een hypothese die nog bewezen moet worden .
Ik heb niks tegen die spelletjes die je opnoemde en denk ook niet dat het crimineel gedrag bij kinderen aanspoort ( ik denk dat ze een spel en realiteit wel uitelkaar kunnen houden ) ,maar ik weet wel dat er een onderzoek heeft aangetoond dat geweldadige films kinderen geweldadiger maakt . Ik heb ook niks tegen gewelddadige films .
Het is ook bekend dat jongeren en pubers elkaar erg kunnen beinvloeden en dat dezelfde soort mensen elkaar opzoeken ,in postieve of negatieve zin .
Jij gelooft het niet ,hoeft niet . het is een veronderstelling van mij .en voor mij werkt het wel .Het forum hoeft zich niet aan te passen aan mij . Zoals het nu is vind ik het goed . Als er een criminele sfeer onstaat dan zoek ik spontaan een andere forum op .


Goed, ik kan hier niet op ingaan voor u fascisme even voor mij defineert en antwoord geeft op mijn vorige post, aangezien dit slechts een hoop geblaat is waar ik niks mee kan. Leuk hoor, al die anti-fascisme uitroepen van jou hier maar het is op geen enkele wijze onderbouwt en volgens mij hebben wij ook verschillende definities van fascisme.
Daarbij zou ik even willen zeggen dat een democratie, waar jij schijnbaar zo achter staat nooit kan werken. Een democratie (met die idealen van "vrijheid, gelijkheid, blablabla) werkt namelijk alleen indien iedereen hier achter staat. Zo niet dan moet men automatisch al stappen ondernemen die tegen de idealen van een democratie ingaan om de democratie in stand te houden. Het is gewoon een onmogelijk systeem aangezien het alleen werkt indien je alle idealen waar het voor staat aan de kant kunt schuiven indien iemand tegen democratie is.


SCUM FUCK


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-12-2001 14:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ach, Satan wil gewoon keuvelen over koetjes en kalfjes zonder onvertogen woorden of grote begrippen. En als hij het ergens niet mee eens is, gaat hij zeuren over 'criminele sfeer', 'fascisme' en nog wat andere grote woorden waarvan hij zelf (blijkbaar) niet eens doorheeft wat ze betekenen.
Dit is natuurlijk allemaal goed en wel zijn feestje, maar het is handig om dit feit in het achterhoofd te houden als je z'n toekomstige posts leest. Dat voorkomt verwarring.


Satan
Usericon van Satan
Posted 28-12-2001 15:01 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

1) ik ben geen antifascist
Ik kijk naar de ideologie en kijk objectief wat dan de gevolgen zullen zijn voor de samenleving .
Sommige elementen uit het fascisme vind ik goed . Zoals het streng optreden van de politie en het leger in bepaalde situaties .
(bijvoorbeeld bij criminilateit ,en escalatie van bepaalde situaties )
Fascisme zoals ik geleerd heb bij geschiedenis is een regeringsvorm waarbij er een leider is die alle macht heeft . Fasces betekent bijl .De leider is een strenge leider . Deze regeringsvorm is te vergelijken ,met een dictatuur zoals we die in Irak kennen en vroeger in Argentenie en :het woord komt uit Italie .regering onder Mussolini .
Voordat iemand kritiek gaat leveren op mijn definitie ,wil ik eerst dat die persoon wel de in zijn ogen correcte definitie van Fascisme geeft en wat voor goeds hij erin ziet en wat hij er uiteinelijk mee wil bereiken . wat maakt de fascistische samenleving zoveel beter dan de huidige en wat is je toekomst visie .
2) ik ben een voorstander van democratie ,omdat in deze situatie iedereen tot zijn volle potenteel kan ontwikkelen tot tot een individu die hij daadwerkelijk wil zijn ( deze denkwijze zie je ook in veel metal teksten terug).En hierdoor krijg je daadwerkelijk sterkere individuen en sterker land of werledburgers ,naar mijn mening .
Waarom kan dit bij een democratie wel en bij een fascistisch bestuur niet .
Omdat bij een fascistisch bestuur er niet wordt geluisterd naar de individuen ,hierdoor is er geen feedback naar de regering en dit doet de ontwikkeling van de burgers niet veel goed ,en op grotere schaal uiteindelijk ook niet het hele land en de wereld .(feedback is nodig voor groei ,dit zie je ook in biologische systemen )
Over democratie . Als een klein deel van de bevolking een tegenstander van democratie is en niet kan beargumenteren waarom hun andere regeringsvorm beter zou zijn dan krijgen ze niet de meerderheid van de stemmen .
Beslissingen worden genomen Op grond van argumeneten en wat de meerderheid wil .
ALs een minderheid voor fascisme is dan is dit geen reden om de democratie af te schaffen of hier vraagtekens bij te zetten .
3) fascisme geeft alle macht aan een leider .
Hierdoor wordt het eigen initiatief bij de rest van het volk niet ontwikkeld . Zij moeten gehoorzamen .Dit maakt het volk zwakker ,naar mijn mening wat juist niet het doel is van het fascisme .


[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 28-12-2001 15:23]



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-12-2001 15:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

OK, dankjewel voor je argumenten. Daar gaan we...

quote:
Op 28 december 2001 15:01 schreef Satan het volgende:
wat maakt de fascistische samenleving zoveel beter dan de huidige en wat is je toekomst visie .


Volgens mij heeft niemand gezegd dat een fascistische samenleving beter zou zijn dan de huidige, maar is alleen maar gewezen op het propagandistische, hypocriete karakter van 'antifascisme'.
Voorbeelden van fascistische samenlevingen uit het verleden zijn niet de meest gelukkige, zeker niet als je bedenkt dat geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars. Natuurlijk wordt fascisme beschreven als 'fout'!
Ik zie fascisme als een regeringsvorm met een sterke leider die (bijna) alle macht in handen heeft en waarin een natie het individuele belang ondergeschikt stelt aan het collectieve belang. Al het gelul over dat uniformen belangrijk zijn en dat je moet opgaan in de groep e.d. heb ook ik over me heen gehad tijdens maatschappijleer; het stinkt naar (in dit geval linkse) propaganda maar als tweedeklassertje knikte je braaf ja en amen. Fascisme was fout, eng en voor domme mensen enz.
Maar goed, fascisme hoeft dus geenszins een militaristisch gebeuren te zijn; de meest bekende voorbeelden zijn daar echter wel op uitgedraaid. Ik heb het voor de grap wel eens over een ecofascistisch globaal regeringsapparaat, waarbij het welzijn van de planeet op de voorgrond staat en milieuvervuilers een nekschot krijgen. Dat is dan ook het enige waarover dat regeringsapparaat zou mogen beslissen, verder bemoeien landen zich vooral met zichzelf, op het gebied van handel en toerisme na. Geen euro-shit, geen globalistische nonsense, geen multikul, etc.

Dat zijn zeg maar de "pro's" van fascisme. En er zijn ook contra's, met als meest notoire punten waar de macht ligt, en in welke mate je de vrijheid zult hebben om te kunnen doen wat je wil. Ik heb ook geen antwoord op dat soort prangende vragen. Maar al te vaak worden leiders corrupt en wordt het volk de duimschroeven aangedraaid om in het gareel te blijven... de leider verwart zijn belang met het collectief belang, het resultaat is een dictatuur waar je leven uit niets anders zal bestaan dan je bek houden en hard werken.

Als mijn cultuurpessimistische blik zich echter richt op de huidige samenleving dan zie ik weinig verschil met het hierboven beschrevene. Van begin af aan op school al worden moralistische credo's in je gepompt. Na de Industriële Revolutie kregen mensen zulke saaie baantjes dat de TV werd uitgevonden om ze van zelfmoord te weerhouden.
Mensen moeten werken voor geld want geld is belangrijk. Vervolgens kopen ze met dat geld allerhande materiele zaken die ze niet nodig hebben; dat heet welvaart. Om die materiele zaken te kunnen blijven bekostigen is meer werk nodig en het cirkeltje is rond. Je staat op, gaat naar je werk en keert daarna terug naar huis voor het broodnodige vermaak. Door de vluchtigheid van het mediagebeuren en de diverse kanalen waar je invoer van krijgt is je aandachtsspanne verkort tot ongeveer een minuut. Tijd en zin voor reflectie is er nauwelijks, want na de reclame gaat de show weer verder. De shows zijn het toppunt van narcisme, mensen laten zichzelf zien alleen maar om zichzelf te laten zien. Het gaat compleet nergens over, je woont drie maanden in een huis met camera's en mag daarna in panels en interviews verschijnen.

IK BESTA - KIJK NAAR MIJ - IK BESTA staat in grote letters op hun voorhoofd geschreven. Het eindeloos geblaat in erectiele microfoons gaat de hele dag door, en in een dermate moordend tempo dat even achterover leunen om een goed boek te lezen al teveel gevraagd is. Het erge is dat je op school wordt geleerd om te geloven dat je hier ZELF voor hebt gekozen, terwijl dat gewoon niet zo is. Maar omdat de vermaaksindustrie vanaf je nulde levensjaar al op je hersens inbeukt MOET je het haast wel geloven, en er is een Nietzscheaanse prestatie voor nodig om je daarvan los te maken.

Uiteindelijk draait het erop uit dat je kutwerk hebt, naar kutvermaak kijkt en op je vijftigste doodmoe bent zonder door te hebben waarom. En omdat je 'er zelf voor gekozen' hebt (het is immers een 'vrij land' toch?) vind je het ook nog een keer hartstikke leuk, het is allemaal heel leuk want het is 'jouw keuze' en je kiest toch alleen voor leuke dingen?

Omdat niemand de waarheid onder ogen durft te zien gaat de planeet langzaam naar de klote; op een dag zal de realiteit haar lelijke gezicht ook naar *jouw* leven wenden en omdat je niet meer weet wat dat is, realiteit, zal het aanvoelen alsof de wereld op z'n kop staat. De dood is het enige 'echte' wat overgebleven is maar ook dat zal langzaam geexploiteerd worden door de vermaaksindustrie. De plannen voor Dead Brother liggen al klaar, geloof me maar. Nog een paar jaar en je koopt strippenkaarten voor de Dood (TM). Vergeet je make-up niet!

En dit alles dankzij democratie, die gehaktmolen die van elke ideologie een soort half-om-half mengsel maakt. Mijn stem krijgen ze niet, ik doe er niet aan mee, ik vertik het. FUCK democratie. Het is achtergrondruis, en alleen als het in een discussie ter sprake komt zal ik er aandacht aan besteden. Verder niet. Ik Leef en als een eenzame wolf vind ik mijn weg, of het nou om een democratische of fascistische samenleving gaat. Het is mij om het even. De massa bestaat niet, er is alleen maar entropie met een enkel voorbijgaand visioen van schoonheid. Leuker kan ik het niet maken, en ook niet makkelijker.


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 29-12-2001 12:57 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2001 15:01 schreef Satan het volgende:
2) ik ben een voorstander van democratie ,omdat in deze situatie iedereen tot zijn volle potenteel kan ontwikkelen tot tot een individu die hij daadwerkelijk wil zijn ( deze denkwijze zie je ook in veel metal teksten terug).En hierdoor krijg je daadwerkelijk sterkere individuen en sterker land of werledburgers ,naar mijn mening .
Waarom kan dit bij een democratie wel en bij een fascistisch bestuur niet .
Omdat bij een fascistisch bestuur er niet wordt geluisterd naar de individuen ,hierdoor is er geen feedback naar de regering en dit doet de ontwikkeling van de burgers niet veel goed ,en op grotere schaal uiteindelijk ook niet het hele land en de wereld .(feedback is nodig voor groei ,dit zie je ook in biologische systemen )
Over democratie . Als een klein deel van de bevolking een tegenstander van democratie is en niet kan beargumenteren waarom hun andere regeringsvorm beter zou zijn dan krijgen ze niet de meerderheid van de stemmen .
Beslissingen worden genomen Op grond van argumeneten en wat de meerderheid wil .
ALs een minderheid voor fascisme is dan is dit geen reden om de democratie af te schaffen of hier vraagtekens bij te zetten .



Zoals je ongetwijfeld weet is er ooit een onderzoek gedaan waaruit bleek dat tussen de 60 en 70% (ik geloof 67% maar dat weet ik niet meer zeker) van de bevolking zelf niet nadenkt maar gewoon achter de rest aanhobbelt. Aangezien die "rest" ook voornamelijk uit dit soort mensen bestaat loopt iedereen elkaar maar wat achterna zonder dat iemand weet waar ze met zijn allen naar toe gaan. Ik neem aan dat u het wel met mij eens bent dat zo'n kudde die als ene kip zonder kop maar wat doet niet capabel is om een land te besturen.
Nu, met dat democratische systeem dat je zojuist beschreef hebben deze mensen het voor het zeggen, en de kleine minderheid die wel capabel is om een land te besturen wordt op deze wijze buiten spel gezet.
Verder hebt u nog steeds geen antwoord gegeven op een aantal vragen die ik gesteld had, waaronder wie hier dan fascisme aan zou hangen. Noem eens wat namen. "Samenloop van omstandigheden" en dat soort onzin is natuurlijk slap gelul. Indien u niemand kunt noemen die op zm fascisme aanhangt bent u dus gewoon aan het zeiken over niks.


SCUM FUCK


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen