IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Aereogramme
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-10-2005 13:12 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Nog een bandje waar ik laatste tijd veel naar luister. Spelen een soort van euhm depri rock / grunge, weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven omdat ik niet echt thuis ben in deze soort muziek. Maar doet me denken aan Smashing Pumpkins, Muse en soms een beetje Alice in Chains.
Ze hebben geloof ik drie cds: A Story in White, Sleep and Release en Seclusion waarvan ik alleen de middelste ken die erg lekker wegluistert

site: http://www.aereogramme.co.uk


Zenial


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-10-2005 13:20 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Die waren laatst in het voorprogramma van Isis. Ik vond de zanger nogal zeurderig zingen, en dat verpestte het een beetje. De muziek was wel goed, als hij zijn mond had gehouden.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 05-10-2005 13:41 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Te gekke band... Beetje chagrijnige Schotten, dat wel inderdaad, maar muzikaal heb ik die band al jaren ERG hoog zitten...

Live ook erg sterk. Spelen met veel verschillende bands. ik zag ze met de Rollins Band in paradiso. Stond een joch vooran bij het podium semi-verveeld een tijdschrift te lezen. Nou, dat heeft die gast geweten; is volledig in de zeik gezet, haha.

Laatste keer dat ik ze zag (Melkweg) speelden ze Thursday naar huis. Al die stekelige emo-kneuzen wisten niet wat ze zagen en hoorden. Prachtig!

Die nieuwe EP, Seclusion, is echt ijzersterk trouwens...

edit: in 't begin was 't een soort van Fugazi meets Mogwai... Smashing Pumpkins hoor ik er (gelukkig) niet zo in. Binnenkort verschijnt er trouwens een split-cd met Isis

[Dit bericht is gewijzigd door VivaHate op 05-10-2005 13:43]


We don't take it, we just fake it...


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-10-2005 13:55 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik dacht dat er ook sprake was van een muzikale samenwerking met Isis??


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 05-10-2005 14:15 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Ja, klopt als een zwerende vinger. Is 'n In The Fishtank-cd van De Konkurrent... Beide bands maken samen een aantal nummers...


We don't take it, we just fake it...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-10-2005 14:22 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Laatste keer dat ik ze zag (Melkweg) speelden ze Thursday naar huis. Al die stekelige emo-kneuzen wisten niet wat ze zagen en hoorden. Prachtig!


Daar was ik ook ja! Leuk bandje. Maar op CD vind ik ze wel een stuk minder trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 05-10-2005 14:22]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 18-02-2007 16:38 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik heb gisteravond Aereogramme in Haarlem zien spelen, en het was echt een indrukwekkend optreden.
Muzikaal gezien was het super. De zanger zong en schreeuwde echt met overgave en de rest van de band speelde ook prima. Het geluid was ook erg goed, zeker voor zo'n klein zaaltje. Bijna alsof je naar de cd luisterde.
Verder was het ook erg tof om ze aan het werk te zien. Het was een zooitje op het podium, stond vol met instrumenten. De drummer zat aan de zijkant van het podium half naar het publiek gedraaid. De zanger helemaal aan de andere kant, en speelde ook gitaar en wat percussie. De gitarist zong en deed percussie, de toetsenist speelde gitaar, percussie en zong en de bassist had ook een xylofoon en stond af + toe ook mee te trommelen hehe.
De interactie met het publiek was ook erg sterk, die zanger vertelde wat grappige dingen (onder andere dat over die gast die ooit vooraan stond een boek te lezen haha) en dat schotse accent van die lui is zowiezo erg grappig om te horen.
Was echt een kippenvel optreden. Kunnen naar mening bands als Anathema nog veeeel van leren.


Zenial


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-02-2007 16:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2005 14:15 schreef VivaHate het volgende:
Ja, klopt als een zwerende vinger. Is 'n In The Fishtank-cd van De Konkurrent... Beide bands maken samen een aantal nummers...


zaaaaaalige cd


signature


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 18-02-2007 16:58 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

en geimproviseerd!!


Inter faeces et urinam nascimur


cynic
Usericon van cynic
Posted 20-02-2007 9:03 by cynic Wijzig reactieProfiel van cynicQuote dit berichthttp://www.the-wounded.nl

quote:
Op 18 februari 2007 16:38 schreef Zenial het volgende:

Was echt een kippenvel optreden. Kunnen naar mening bands als Anathema nog veeeel van leren.


Dat mag je me toch eens uitleggen....Dacht namelijk dat uitegerekend Anathema de kippenvel-optredens wel aardig beheersen...


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-02-2007 9:45 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 februari 2007 9:03 schreef cynic het volgende:
Dat mag je me toch eens uitleggen....Dacht namelijk dat uitegerekend Anathema de kippenvel-optredens wel aardig beheersen...


Kom volgende keer maar eens kijken dan, dan merk je het zelf.
Overigens vond ik anathema de laatste keer dat ik ze zag echt zaaddodend saai...


Zenial


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 29-05-2007 1:14 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Helaas heeft Aereogramme besloten het bijltje erbij neer te gooien



It is with heavy hearts that we tell you all that Aereogramme have decided to split up. Reasons are multiple and complex. It is however fair to say that the never ending financial struggle coupled with an almost superhuman ability to dodge the zeitgeist have taken their toll, ensuring that we just don't have any fight left in us.
We are immensely proud of the four albums that we made over the past seven years. We hope that they continue to grow in your hearts.
We plan to honor and celebrate the beautiful friendships we have made along the way with these final shows over the summer.

MAY
30th Aberdeen Musichall*
31st Edinburgh Potterrow*

JUNE
1st Glasgow Barrowlands*
16th Glasgow QMU
23rd Hurricane Festival. Scheesel, Germany
24th Southside Festival. Neuhausen, Germany

JULY
27th Omas Teich Festival. Grossefehn, Germany

AUGUST
31st Connect Festival. Inverary, Scotland.

*Main support to Biffy Clyro

We would like you all to consider our headline show at the QMU in Glasgow to be our farewell UK show and to view The Connect Festival in Inverary as a damn fine opportunity for everyone to see The Jesus And Marychain.
The Omas Teich festival is ironically our first festival headline slot. We would love to say goodbye to as many of our German friends as possible here.
Flowers will be graciously accepted at all performances.

Finally we want to thank you all for listening to our music and coming to our shows over the years. You have given us a glimpse of something truly special.

Aereogramme. x.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-05-2007 7:38 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Godver balen
Maar erg blij dat ik ze dan nog een keertje heb kunnen zien...

Dit is dan wel weer suf: "Flowers will be graciously accepted at all performances."


Zenial


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 08-11-2008 2:33 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Het blijft toch jammer. Zit nog even de laatste cd te luisteren en die is toch wel van een ongelooflijk hoog niveau...


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 08-11-2008 10:57 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Wat een geniale band was het! baal nog steeds dat ze gekapt zijn, heb ze gelukkig met Thursday gezien in de Melkweg maar had ze graag nog een keer gezien!


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen