IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Aquaristiek Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-10-2005 23:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ja, ja. Noem me maar een boomknuffelende hippie. Ik vind vissen gaaf. Ik heb vroeger een aquarium gehad maar wegens studie, zuippartijen en algemeen onverantwoordelijk gedrag ben ik ermee gekapt.

Edoch...heb ik het recentelijk weer opgepakt. Ben nu bezig om mijn eerste nieuwe aquarium in 10 jaar te stabiliseren. Vooralsnog zitten de planten en de 'aankleding' erin. De filters zijn nu bacteriën aan het kweken.

Dit is een klein aquarium van 60 liter waar ik in eerste instantie wat simpele standaard vissen wil gaan houden. Ik moet mijn skills weer een beetje opvijzelen...

Later ben ik van plan een 200l unit neer te zetten met een Tanganikameer biotoop. Het gaat mij dan voornamelijk om de Neolamprologus Multifasciatus. Het is een zeer klein cichlide die in lege slakkenhuizen woont en die doet aan familiale opvoeding van de kleine jochies. Fascinerend om naar te kijken. Ik ben van plan om een koppeltje Neolamprologus Cylindricus erbij te doen. Deze zijn groter en enigszins aggresiever, maar indien ze genoeg ruimt hebben kan je ze prima samen houden. Het leuke ervan is dat de kleine multifasciatus soms de veel grotere cylindricus verjaagt. Hehe. Dat wordt stap 2. Eerst de guppen en de molinesia's gezond houden en mijn planten goed laten groeien.

Nog meer mensen die zich hiermee bezighouden?



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-10-2005 23:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

HIIIPPPIIIEEEE

Maar vissen roeleren wel enigszins .. we hadden hier een tweetal goduvissen en een killergup die een aantal goudvissen vermoord heeft en daarna de hand/vin aan zichzelf geslagen ....


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 06-10-2005 23:12 by skitzoid kitten Wijzig reactieProfiel van skitzoid kittenQuote dit bericht

Alleen met mn twee goudvissen in de kom
Maar vind het altijd erg mooi van die grote aquariums


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-10-2005 23:13 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Je bent idd een hippie ja, maar goed Heb zelf vroeger wel vissen gehad ja, nu helaas niet meer. Had vroeger de bekende goudvissen en guppen. Was wel grappig. Maar nu niet meer mijn ding. Mocht ik nu nog ooit een huisdier nemen dan zou ik gaan voor een slang.Vind ik weer gave beesten.


Fuck the world and fuck you


Nix
Usericon van Nix
Posted 06-10-2005 23:14 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Is vind vissen leuker aan de waterkant, in het zonnetje onder genot van een drankje. En dan natuurlijk een menneke die de made eraan doet en het vis eraf haalt.

En op zondag, natuurlijk.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-10-2005 23:15 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

bah, vissen is dieren mishandeling.


Fuck the world and fuck you


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2005 23:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Wow, klinkt als een mooi project, Chelman! Vooral omdat je dingen wil gaan houden die interessante soaps voor je afspelen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-10-2005 23:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

LOL

Dit is de kleine:



en dit wordt zijn stoute tegenstander:




Mijn vriendin wil natuurlijk gelijk Discusvissen houden. Voorlopig: NO WAY. Ik ga ze niet moedwillig de dood injagen. En bovendien zou het zonde van mijn geld zijn. Die dingen zijn duur 50-200 euro per stuk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 06-10-2005 23:15 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ik heb wel een vissekom gehad, en de kat vond het altijd leuk om de vis op te eten, maar had een hekel aan water, dus dat lukte nooit,.
Vreemd he?


Ik vind koi's in een vijver wel mooi.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Nix
Usericon van Nix
Posted 06-10-2005 23:16 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2005 23:15 schreef zillah-morte het volgende:


Ik vind koi's in een vijver wel mooi.





Morgen eens foto's posten van onze.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-10-2005 23:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2005 23:15 schreef zillah-morte het volgende:

Ik vind koi's in een vijver wel mooi.


Ja. Een van mijn ooms heeft een enorme vijver in zijn tuin. Die heeft allemaal competition koi's uit kwekerijen in Niigata. Wel gaaf, maar reteduur.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 06-10-2005 23:19 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 6 oktober 2005 23:15 schreef mental het volgende:
bah, vissen is dieren mishandeling.


Het gaat hier dan ook niet over het werkwoord.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-10-2005 23:20 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

tssssk.


Fuck the world and fuck you


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 06-10-2005 23:20 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 6 oktober 2005 23:17 schreef Chelman het volgende:
Ja. Een van mijn ooms heeft een enorme vijver in zijn tuin. Die heeft allemaal competition koi's uit kwekerijen in Niigata. Wel gaaf, maar reteduur.

Ja dat is erg duur. Ik had zelf een vijver gemaakt. Wel redelijk groot, en wat kleine koi's ingedaan. En die zijn groot geworden.
Ze groeien naar de grootte van hun zwemgebied.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Nix
Usericon van Nix
Posted 06-10-2005 23:21 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2005 23:17 schreef Chelman het volgende:
Ja. Een van mijn ooms heeft een enorme vijver in zijn tuin. Die heeft allemaal competition koi's uit kwekerijen in Niigata. Wel gaaf, maar reteduur.





Leuke beestjes die wel tam kunnen worden.




Oh ja, niet dat ik ze aanraak.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Hamer
Nog liever
Usericon van Hamer
Posted 06-10-2005 23:21 by Hamer Wijzig reactieProfiel van HamerQuote dit berichthttp://www.HammerArts.cjb.net

Mn pa is dr helemaal gek van maar aangezien de druk van vele hobbies op zijn schouders lagen heetf ie besloten om maar 25 jaar vissen te hebben gehad het toch allemaal weg te doen.

De laatste bak die we hadden van 1 van 3.5 meter. 1500 liter dacht ik. Met viskes uit Midden-amerika.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-10-2005 23:22 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Mijn ouders hebben vroeger wel redelijk wat vissen gehad.. niets bijzonders. Veel gaver waren hun klauwkikkers in een apart aquarium, zagen er ongeveer zo uit:





Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-10-2005 23:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



Dit is een zeer gave meerval (L-salvador gold). Heeft wel een grote bak nodig want hij wordt zo'n 50cm. Ook iets voor later. Bovendien kost hij gewoon €450,-


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 06-10-2005 23:23 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 6 oktober 2005 23:21 schreef Nix het volgende:
Leuke beestjes die wel tam kunnen worden.




Oh ja, niet dat ik ze aanraak.

Ik ook niet, maar zij mij wel
Komen ze uit je hand eten. Kan je ze door je hand heen laten zwemmen. Aaien.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-10-2005 23:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2005 23:21 schreef Nix het volgende:
Leuke beestjes die wel tam kunnen worden.




Oh ja, niet dat ik ze aanraak.


Dat is zeker iets voor later. Ik ga alleen wel wat rifles kopen om op reigers te schieten. hehe.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 06-10-2005 23:28 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 6 oktober 2005 23:26 schreef Chelman het volgende:
Dat is zeker iets voor later. Ik ga alleen wel wat rifles kopen om op reigers te schieten. hehe.

Zou niet hoeven. Nou ja ik ben er nooit last van gehad. Ik vermoed wel katten. Mijn mooiste was ineens weg. Ghostkoi.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Nix
Usericon van Nix
Posted 06-10-2005 23:31 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2005 23:23 schreef zillah-morte het volgende:
Ik ook niet, maar zij mij wel
Komen ze uit je hand eten. Kan je ze door je hand heen laten zwemmen. Aaien.




Ieuw eng! We hebben er ook nog twee grote steuren in zwemmen, ook tam. Donderse zuiglappen!




@ Chelman, als je in een dorp woond heb ik een handige tip voor je: visdraad! Zo niet, moet je een rechthoekige vijvermaken, zonder 'trappetjes' -> met als gevolg dat de reiger niet kan staan. Yay!


Ik zal morgen eens foto's maken van onze vijvers.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 06-10-2005 23:32 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2005 23:28 schreef zillah-morte het volgende:
Zou niet hoeven. Nou ja ik ben er nooit last van gehad. Ik vermoed wel katten. Mijn mooiste was ineens weg. Ghostkoi.



Wij hebben wel last van reigers gehad bij de oude vijvers(ruimte teveel .)



Ik heb ook 1 eigen koi, een ghostkoi. Ik vind hem eigenlijk wel godsgruwelijk lelijk.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-10-2005 23:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Volgens mij had RrroooaaarrR trouwens ook een aqua....lang niet gezien trouwens.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-10-2005 0:02 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Vissen zijn wel leuk...





...IN STICK-VORM!!




MWUHAHAHAHAHAA!!!


Zenial


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-10-2005 0:02 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Yay.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen