IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Aquaristiek Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 19-10-2005 15:48 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2005 15:44 schreef Chelman het volgende:
Ik heb ook een Ampularia (appelslak) in mijn bak losgelaten.




Als ik iets vies vind, zijn het slakken en worden. Brrrrrrr.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-11-2005 14:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2005 23:10 schreef Chelman het volgende:
Ja, ja. Noem me maar een boomknuffelende hippie. Ik vind vissen gaaf. ....


Jij woont toch in Rotterdam he? Gisteren nog in de dierentuin daar geweest en ik viel zowat omver van die nieuwe "oceaan-wereld" (was er al een tijdje niet geweest). Wat een schitterend aquarium is dat zeg, ongelooflijk. Haaien, schilpadden in een aquarium waar je doorheen loopt. Als je er niet bent geweest, een absolute aanrader voor boomknuffelde hippies(B.H.'s, hihi)en voor de rest ook.
Verder is er ook een soort van reptielen/amfibieenhuis waar ze nog meer aquariums hebben. en zelfs een met mijn lievelingsvis, de schuttersvis. die "schieten" insecten die op boven het water hangende bladeren zitten er pardoes vanaf door er water naar te spuwen. hehe, gaaf....


en mocht varanus dit lezen.... de komodovaraan hebben ze daar ook. ongelooflijk, wat een indrukwekkend beest is dat!!!

(ik denk dat ik later maar eens een dierentuintopic ga openen..)


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 01-11-2005 14:37 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

Ik hou twee waterschildpadjes, die eigenlijk eens dringend moeten verhuizen naar een groter aquarium. Tips m.b.t. schildpadden zijn trouwens altijd welkom!


"I find your lack of faith disturbing."


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-11-2005 17:11 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2005 14:31 schreef attila_de_hun het volgende:



en mocht varanus dit lezen.... de komodovaraan hebben ze daar ook. ongelooflijk, wat een indrukwekkend beest is dat!!!




Weet ik idd. Paar jaar geleden al es een dagje wezen kijken. Heerschende varanencollecie daar idd.


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-11-2005 9:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2005 17:11 schreef varanus het volgende:
Weet ik idd. Paar jaar geleden al es een dagje wezen kijken. Heerschende varanencollecie daar idd.


Ja inderdaad. Er was een groot aantal soorten Varanen daar aanwezig. Heb jij nog contacten met die lui daar?? Die zullen wel een enorme kennis hebben over het houden van zulke dieren. En je zou eens op vakantie moeten gaan naar die Komodo-eilanden. Daar worden exscursies gegeven naar die Varanen(en een geit gevoerd). De tropen spreken mij weinig aan maar daar zou ik wel eens heen willen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2005 10:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2005 14:31 schreef attila_de_hun het volgende:
Jij woont toch in Rotterdam he? Gisteren nog in de dierentuin daar geweest en ik viel zowat omver van die nieuwe "oceaan-wereld" (was er al een tijdje niet geweest). Wat een schitterend aquarium is dat zeg, ongelooflijk. Haaien, schilpadden in een aquarium waar je doorheen loopt. Als je er niet bent geweest, een absolute aanrader voor boomknuffelde hippies(B.H.'s, hihi)en voor de rest ook.
Verder is er ook een soort van reptielen/amfibieenhuis waar ze nog meer aquariums hebben. en zelfs een met mijn lievelingsvis, de schuttersvis. die "schieten" insecten die op boven het water hangende bladeren zitten er pardoes vanaf door er water naar te spuwen. hehe, gaaf....



Ja man. Hun aquarium is heel gaaf. Ik zou ook graag t.z.t. een zoutwateraqua hebben. Maar ja...het is aanzienlijk lastiger dan een zoetwaterbak en het gaat met veel hogere kosten gepaard. Dan wil ik wel goed weten wat ik doe en wat ik in geval van onverhoopte calamiteiten moet gaan doen.

Anyway...ik heb nu dus twee bakken.

7 guppy's (5V2M)
1 paar colisa lalia
5 vuurneons
1 sturisoma aureum

en een tweede kleine bak met:

33 guppy's van +/-1cm


Ja, ja. Een van de vrouwtjes is bevallen (guppy's zijn levendbarend). Ik wilde toch nog een klein bakje hebben dus ga ik ze daarin opkweken. Daarna gaan ze naar de winkel. Vervolgens wordt dat kleine bakje met:

5 corydoras aeneas
7 neontetra's

gevuld.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-11-2005 10:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 10:09 schreef Chelman het volgende:
Ja man. Hun aquarium is heel gaaf. Ik zou ook graag t.z.t. een zoutwateraqua hebben. Maar ja...het is aanzienlijk lastiger dan een zoetwaterbak en het gaat met veel hogere kosten gepaard.


Ik had begrepen dat ze in Rotterdam ook een laboratorium hebben met onderzoek naar het in leven houden dieren in aquariums (vooral naar zogenaamde simpele dieren als koralen). Mogelijk kunnen die je helpen/adviseren, de laboratoria hebben open dagen als ik goed heb gezien, als je tezijnertijd een zoutwaterbak wilt gaan houden. Ik heb zelf geen aquarium maar ben groot liefhebber van die dingen (vroeger altijd met schepnetje stekelbaarsjes etc. uit sloten gehaald en in bakken gehouden; ook weer terugzet na een tijdje, en hou ons maar op de hoogte van je "avonturen" hiermee .
Maar ik zou het wel weten als ik rotterdammer zou zijn. Ik zou onmiddellijk een abonnement nemen op die dierentuin. Ik ben ook ooit een keer naar dat groot aquarium in New orleans geweest maar die in Rotterdam kan zich daar makkeljk mee meten denk ik.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2005 11:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik ga binnenkort toch echt plaatjes posten.

Ik ben in ieder geval blij met de voortgang van mijn planten. Een aantal zodenvormende planten beginnen nu mooi nieuwe scheuten te schieten en mijn Anubias nana heeft zich mooi op een stuk kienhout geworteld (ik heb gisteren de stukjes visdraad waarmee het vastzat, verwijderd).

De dwerggourami die normaal heel erg schuw is, is nu zodanig gewend dat hij aan mijn handen knabbelt wanneer ik in de bak bezig ben. lol


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2005 11:10 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2005 14:31 schreef attila_de_hun het volgende:
(ik denk dat ik later maar eens een dierentuintopic ga openen..)


Nou waar blijft dat topic??

@ Chelman: Ben zeer benieuwd naar foto's van de beestjes.

Wij hadden vroeger ook zo'n bak met water en vissen. Oja en twee kleine roodwang schildpadden, anderhalve week op vakantie geweest en bij thuiskomst geen vissen meer te zien, de bak vol brokken wit en twee
goed gegroeide schildpadden.

Eeks!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-11-2005 11:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 11:03 schreef Chelman het volgende:
Ik ga binnenkort toch echt plaatjes posten.




ja zeker doen!!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-11-2005 11:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 11:10 schreef MindlessMayo het volgende:
Nou waar blijft dat topic??
!


had er een gemaakt, met een lap tekst van heb-ik-me-jou-daar. maar het was al gesloten voordat de post was gearriveerd door de ijverige modereters.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-11-2005 18:41 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 9:11 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja inderdaad. Er was een groot aantal soorten Varanen daar aanwezig. Heb jij nog contacten met die lui daar?? Die zullen wel een enorme kennis hebben over het houden van zulke dieren. En je zou eens op vakantie moeten gaan naar die Komodo-eilanden. Daar worden exscursies gegeven naar die Varanen(en een geit gevoerd). De tropen spreken mij weinig aan maar daar zou ik wel eens heen willen.


Ik heb nog zat contacten in de reptielenwereld, maar sinds ik zelf geen varanen meer houd verwatert dat toch.


spelfout weggehaald...


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 02-11-2005 22:05 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2005 23:36 schreef Chelman het volgende:
Volgens mij had RrroooaaarrR trouwens ook een aqua....lang niet gezien trouwens.


Klopt! Met de nadruk op had.
Had tot mijn verhuizing een bak van 1,20 m. Staat nu op zolder. Ga binnenkort (bij mij een ruim begrip) weer beginnen met een aquarium, maar wel met een bakkie van 60 cm.

Cichliden en meervallen vind ik de meest interessantste vissoorten.

Ik had voorheen onder andere de volgende twee niet al te grote meervallen:
Hypancistrus sp. (L260) "Queen arabesque"

Hier zijn mooiere foto's te vinden:
http://www.planetcatfish.com/catelog/loricari/hypancis/229_f.php

en ik had de
Peckoltia sp. (L134)

Wederom mooiere foto's hier:
http://www.planetcatfish.com/catelog/loricari/peckolti/213_f.php

Voor meervallenfreaks, check:
http://www.planetcatfish.com/

Maar Chelman, je hebt een mooi ingerichte bak!
(muv Camelot)


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 03-11-2005 12:43 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Leuk topic, lieve ZMmers! Dit zijn mijn drie schoonheden: Luna, Sol en Vlek (welke boomknuffelende kuthippie geeft z'n vissen eigenlijk namen?). Als ik tijd heb, zal ik eens proberen echt goede portretten van ze te schieten, maar voorlopig volstaat dit. Ze zijn ongeveer twee jaar en drie maanden oud en ze wonen samen met een schooltje kardinaaltetra's. Er was een vierde maanvis, Spotje, maar die bleef heel klein en hij is een week of drie geleden gaan rugzwemmen.



Ze zeggen vaak dat maanvissen heel vatbaar zijn voor stress, maar mijn prachtvissen hebben een verhuizing van Zutphen naar Amsterdam overleefd zonder ook maar van kleur te verschieten, dus ik verwacht dat ze heel oud worden.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 03-11-2005 13:09 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Maanvissen zijn wel stresskippen als ze eieren hebben gelegd. In mijn aquarium aten ze vaak hun eigen broedsel op als ik de vissen voerde.
Op zich vond ik dat niet zo erg, want het bracht weer rust in het aquarium.

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 03-11-2005 13:10]


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 03-11-2005 13:13 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Ze vechten ook wel veel. Sol en Vlek zijn mannetjes, die zitten elkaar altijd achter de vinnen. Luna en Spotje (RIP) waren alleen wild als ze eitjes hadden gelegd. Maar dat is al een tijdje geleden. Misschien eens zien of de temperatuur wat aangepast moet worden, want ik geloof dat eieren leggende vissen gelukkige vissen zijn.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


SoM
Usericon van SoM
Posted 09-05-2006 14:39 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

We hebben hier een paar jaar geleden piranhavriendjes gehad .


Dat was een ideetje van mijn vriend, die wel vissen wilde, maar gewone tropische wat saai vond.
Het eerste groepje wat hij kocht was al volwassen en die hebben elkaar ondanks prima verzorging opgegeten en afgeslacht.
Daarna kocht hij een school van 9 kleine piranha's, maar die begonnen ook al gauw haantjesgedrag te vertonen en de zwakkere visjes te bijten en op te eten. Af en toe hoorden we weer zo'n enorme plons in het aquarium en dan werd er weer eentje ritueel door de anderen afgeslacht. Verschrikkelijk vond ik dat altijd om te zien :{ . Ook gaf hij wel eens stukjes bevroren kipfilet.
Ook kocht mijn vriend wel eens een school goudvisjes om aan ze te voeren *ril*.
Als ze gewond waren, maar nog wel leefden, zetten we ze wel eens apart, maar dan lok je juist in de hand dat de sterkere visjes hem later alsnog opeten omdat het een 'zwakkeling' is. Piranha's kunnen ook alleen maar leven in bepaalde aantallen visjes. Ik herinner me niet meer of dat nou oneven of even getallen waren, maar als dat in onbalans is, gaan ze elkaar dus ook opeten
Na dus 2 mislukte pogingen heeft mijn vriend het opgegeven.

[Dit bericht is gewijzigd door SoM op 09-05-2006 14:42]


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-08-2006 13:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

iemand tips voor een geïnteresseerde aquarist?


signature


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 05-08-2006 13:49 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Ja, begin niet te groot wat aquarium betreft.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-08-2006 13:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

38 op 1,10 op 40


koud water lijkt niet zo fun, en ik heb het vooral op planten


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-08-2006 14:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

160 liter is wel vrij fors om mee te beginnen. Je moet het ook niet TE klein doen. Gewoon een 60/80 liter bakkie om mee te beginnen.

Maar als je toch vooral voor planten gaat zou ik me voral goed informeren over goede lampen (juiste kleurenspectrum) en de eventuele noodzaak voor een C02 pomp.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-08-2006 14:56 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 9 mei 2006 14:39 schreef SoM het volgende:
We hebben hier een paar jaar geleden piranhavriendjes gehad .


Dat was een ideetje van mijn vriend, die wel vissen wilde, maar gewone tropische wat saai vond.
Het eerste groepje wat hij kocht was al volwassen en die hebben elkaar ondanks prima verzorging opgegeten en afgeslacht.
Daarna kocht hij een school van 9 kleine piranha's, maar die begonnen ook al gauw haantjesgedrag te vertonen en de zwakkere visjes te bijten en op te eten. Af en toe hoorden we weer zo'n enorme plons in het aquarium en dan werd er weer eentje ritueel door de anderen afgeslacht. Verschrikkelijk vond ik dat altijd om te zien :{ . Ook gaf hij wel eens stukjes bevroren kipfilet.
Ook kocht mijn vriend wel eens een school goudvisjes om aan ze te voeren *ril*.
Als ze gewond waren, maar nog wel leefden, zetten we ze wel eens apart, maar dan lok je juist in de hand dat de sterkere visjes hem later alsnog opeten omdat het een 'zwakkeling' is. Piranha's kunnen ook alleen maar leven in bepaalde aantallen visjes. Ik herinner me niet meer of dat nou oneven of even getallen waren, maar als dat in onbalans is, gaan ze elkaar dus ook opeten
Na dus 2 mislukte pogingen heeft mijn vriend het opgegeven.


hehe gave beesten. alleen jammer dat het bijna niet te doen is idd...


Je moeder.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-08-2006 15:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

90% van de mensen die piranhas thuis nemen zijn domme mongolen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Het bovenstaande is eigenlijk een vrij standaard verhaal die ik al meermalen gehoord heb als ik eerlijk ben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-08-2006 16:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wiiii

ik heb een aquarium... met alles erop en eraan

binnen twee weken kijken naar het evenwicht en viskens kopen.


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-08-2006 17:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat voor vissen ga je voor?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen