IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Aquaristiek Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2006 11:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Snel uithalen. Ze fokken sneller dan Chinezen.

Je kan ook een slakkenval zetten.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-08-2006 11:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

slakkenval?!


damn... kun je slakken apart kweken in kouder water met een plantje?


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2006 12:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Die slakken die jij daar hebt zijn waarschijnlijk Poelslakken of Schijhoornslakken.

Je hoeft niks te doen, die planten zichzelf voor. Als je niet oplet zijn het er geen 5 maar 500.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-08-2006 12:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

woohoo!


het zijn denkk poelslakken ja

misschien moet ik maar een kogelvisje kopen

morgen ga ik wat grondkruipers halen
water is op peil, enkel nitraat was beetje oranje na test, maar wordt behandelt


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2006 12:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2006 12:03 schreef Hypnos het volgende:
misschien moet ik maar een kogelvisje kopen



Leuke beestjes maar ik zou daarmee wachten. Begin met wat simpelere vissen. Kogelvisjes willen weleens rare kuren vertonen.

quote:

morgen ga ik wat grondkruipers halen
water is op peil, enkel nitraat was beetje oranje na test, maar wordt behandelt


Wat voor grondkruipers? Cordydora's of gewoon een Ancistrus?

Ga alsjebleift je water niet met chemische zooi voorbereiden. Betracht gewoon nog een weekje geduld en het stabiliseerty zich van zelf. Je zal er veel langer profijt van hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-08-2006 12:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ancistrus dolichopterus in zwart geel zijn cool


chemiekuur vr 10 daagjes en derna gedaan. Wel nog een extra bubbelspel om de zuurstof te verhogen en voor de show ofcourse


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-08-2006 12:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



mooi beesje


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2006 12:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Voor jouw bak zou ik dit een goede startbezetting vinden:

Een paartje Colisa Lalia (Dwerggoerami)
Een Ancistrus
13 Neontetra's
7 Cory's b.v. Corydoras Trilineatus

Daarmee zou je vooruit moeten kunnen. Die vissen kunnen prima bij elkaar. Je moet het water wel iets aan de zure kant van pH 7 houden. De Colisa Lalia mannetje wil soms een beetje aggressief worden maar dat is dan echt je enige probleem.

Begin hiermee voordat je allemaal rare fratsen gaat doen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 14-08-2006 12:36 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2006 12:03 schreef Hypnos het volgende:
misschien moet ik maar een kogelvisje kopen


Slakken gewoon uit aquarium halen. Moet je misschien wel een aantal keren herhalen.

Kogelvissen willen nog wel eens hun tanden in andere vissen zetten bij gebrek aan voedsel.
Naar mijn mening horen kogelvissen in speciaalaquariums thuis en niet in gezelschapsbakken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2006 12:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2006 12:36 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Kogelvissen willen nog wel eens hun tanden in andere vissen zetten bij gebrek aan voedsel.
Naar mijn mening horen kogelvissen in speciaalaquariums thuis en niet in gezelschapsbakken.


Daar zijn de meningen inderdaad over verdeeld. Ik heb wel hele strakke auqaria met kogelvisjes gezien.

Als de slakken opraken moet je ze wat vaker moet voertabletten bijvoeren. Je kan ook gewoon altijd een klein bakje houden waarin je een slakkenplaag laat ontstaan. Gratis voer...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 14-08-2006 12:50 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2006 12:39 schreef Chelman het volgende:
Daar zijn de meningen inderdaad over verdeeld. Ik heb wel hele strakke auqaria met kogelvisjes gezien.

Ze zullen zeker bestaan. Maar ik ben sowieso een purist wat aquaria betreft. Goerami's en neontetra's zou ik niet bij elkaar doen.
Persoonlijk kies ik altijd voor een aquarium met vissen die uit dezelfde regio komen.
Wat planten betreft wijk ik soms wel wat af.
quote:

Als de slakken opraken moet je ze wat vaker moet voertabletten bijvoeren. Je kan ook gewoon altijd een klein bakje houden waarin je een slakkenplaag laat ontstaan. Gratis voer...

Inderdaad een juiste optie. Of gewoon zorgen dat een bevriend iemand met een aquarium de slakkenplaag houdt...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-08-2006 12:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2006 12:39 schreef Chelman het volgende:

Als de slakken opraken moet je ze wat vaker moet voertabletten bijvoeren. Je kan ook gewoon altijd een klein bakje houden waarin je een slakkenplaag laat ontstaan. Gratis voer...


daar dacht ik ook aan ja!


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-08-2006 13:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

overleven slakken in koud stilstaand water met wat plantjes?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-08-2006 21:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

grmbl, ik zie nu geen slakken meer, maar wel een soort witte 'schimmelachtige anemoontjes'
kweenie wa het is?!


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-08-2006 21:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Witte slijm met witte stippen?

Dat zijn slakken in spé.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-08-2006 21:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hmmm... het lijkt op een wit bolletje met kleine haartjes, net voelsprieten of zo? niet als een kwakje zaad of zo. Ben bang dat het schimmel is


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-08-2006 11:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jippie!
de bak heeft zn eerste bewoners

2 garnalen
2 ancistri (koppeltje)

en 2 grondwerkers met snorretjes, de naam kwijt iemand?


signature


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-08-2006 18:21 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

We hebben hier goudvissen die over een verloop van 2 jaar compleet wit worden. Misschien heeft het te maken me de kankerhond die telkens het aqaurium uittrekt omdat 'ie bang is voor electriciteit. Kogelmateriaal.


Glaedr
boe!
Usericon van Glaedr
Posted 24-08-2006 0:11 by Glaedr Wijzig reactieProfiel van GlaedrQuote dit bericht

Ik heb een aquarium met 1 goudvis en een koi erin, maar ze worden nu al weer te klein voor de bak. zijn nu beide een cm of 15.


Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 24-08-2006 0:14 by Sargatanas Wijzig reactieProfiel van SargatanasQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2006 11:32 schreef Hypnos het volgende:
jippie!
de bak heeft zn eerste bewoners

2 garnalen
2 ancistri (koppeltje)

en 2 grondwerkers met snorretjes, de naam kwijt iemand?


Corydoras?

En ik kan ook Labeo Bicolors aanraden, gewoon 1'tje nemen. Mooie beesten.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2006 0:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2006 0:14 schreef Sargatanas het volgende:
Corydoras?

En ik kan ook Labeo Bicolors aanraden, gewoon 1'tje nemen. Mooie beesten.


Corydoras, het lijkt erop , maar ze zijn zwart en langer


signature


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-08-2006 15:58 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Binnenkort heb ik ook weer een aquarium, niet zo'n ingewikkelde als Chelman en Hypnos maar vrij standaard.

Ik weet nog niet precies wat ik erin wil hebben, maar dat bekijk ik wel bij de dierenwinkel.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 26-08-2006 16:55]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-08-2006 17:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ingewikkeld? Mijn aqua is zo ongeveer het meest standaard wat er is. Ik heb nog niet zo veel ervaring en kennis om aan lastige vissen, planten en installaties te beginnen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-08-2006 19:33 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Haha, een tienjarenplan komt toch al behoorlijk ingewikkeld op mij over.

Maar ik denk toch niet dat het doorgaat, aangezien ik me er in mijn enthousiastme veel informatie over heb opgezocht en dat enthousiastme daardoor wel verminderd is.

De vissen die ik op mijn kamer had toen ik klein was hadden toch echtwel de verkeerde leefomstandigheden, zeg maar.

Die voedseltabletten waarvan vissen een week lang van zouden moeten kunnen leven, zijn die verantwoord?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-09-2006 17:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2006 19:33 schreef Schaep het volgende:

Die voedseltabletten waarvan vissen een week lang van zouden moeten kunnen leven, zijn die verantwoord?


hmm... beter dan je familie laten voederen als je weg bent me dunkt


signature


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen