IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Aquaristiek Vorige pagina | Volgende pagina
RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 05-10-2006 20:33 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2006 20:15 schreef Hypnos het volgende:
...
1 kogelvisje

wil kogelvisje laten kweken, maar weet niet goed hoe dat gaat...


Misschien een tweede kogelvisje aanschaffen?

Kweek van kogelvisjes is sowieso moeilijk.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2006 20:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

lol!

ja, daar dacht ik al aan, maar ik weet niet of ik een mannetje heb of een vrouwtje en wat het verschil is.

blijkbaar kweken die ancistrussen ook moeilijk

die molly's niet, om de 25 dagen een kleintje


signature


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 05-10-2006 20:47 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Succesvol kweken van kogelvissen in gevangenschap is uniek (lees: uiterst moeilijk).
Verschil in geslachten is niet of nauwelijks te zien.

Eigenlijk moet je ze in een speciaalaquarium zetten met een aantal soortgenoten.

Sommige kogelvissen leven in de vrije natuur in brak water. Iets om rekening mee te houden.
En ook rekening houden met de hardheid en zuurtegraad van het water.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2006 21:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, ik voeg zouttabletten toe, ik hou het voortaan bij levendbarende vissen


signature


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 05-10-2006 22:53 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2006 20:15 schreef Hypnos het volgende:
2 grondwerkers ... naam ondebekend


Nogmaals... Heb je foto's van die "grondwerkers"?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-10-2006 19:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik ga es foto nemen.

weet iemand hoe je je water kan koel houden? het water mag max 24 graden worden in de zomer...


signature


Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 17-10-2006 19:25 by Sargatanas Wijzig reactieProfiel van SargatanasQuote dit bericht

Uit de zon houden en regelmatig water verversen?



RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 17-10-2006 20:10 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2006 19:14 schreef Hypnos het volgende:
ik ga es foto nemen.

weet iemand hoe je je water kan koel houden? het water mag max 24 graden worden in de zomer...


Lastig...

quote:
Moeilijker is het de bak koel te houden in volle zomer. Voldoende verluchting biedt de oplossing, hetzij door 's nachts het deksel open te zetten, of door de filterinstallatie op een koele plaats te zetten (kelder, garage, ...) ofwel door ventilatie (computerventilators zijn uiterst geschikt) of andere bedenksels. Aquarianen zijn wat dat betreft meestal erg vindingrijk.


quote:
Houd vooral het hoofd koel !


En hier staan nog wat tips:
http://www.antoon-aquarium.nl/id526.htm


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2006 21:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-10-2006 21:50 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Gelukkig wijs je naar de vis, anders dacht iedereen vast dat je de kat in je aquarium zou mikken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2006 21:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht





dat was eigenlijk om de poes wijs te maken waar de gibbicus was


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2006 21:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




het werd overigens snel duidelijk


signature


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 26-10-2006 20:03 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Prachtvis! Zoals zoveel meervallen.

Wel iets te groot naar mijn smaak (niet om te eten, maar om te kijken). Ik geef de voorkeur voor de kleinere meervallen.
Deze meerval zie je ook vaak in aquariums van de Chinees...

Maar puik vissie!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-10-2006 20:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat begrijp ik nu ook wel,
iedere ochtend is het interieur compleet veranderd!!!
alle stukken kienhout (toch wel stukken van 40 cm) ondersteboven en plantjes uitgetrokken en zo...
is een werkje

en SCHIJTEN dat dat beest doet!!


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-10-2006 20:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Alle planteneters schijten veel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 26-10-2006 20:13 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Potverdikkie, vissen.

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met vissen opgedaan toen ik voor de academie een wit dier als subject moest hebben.

Ik ben toen naar de dierenwinkel gegaan, en heb daar gezocht, tot ik bij een witte goudvis kwam. He was de enige helemaal witte, en hij had ook nog eens maar 1 oog.

De medewerker van de winkel was nogal verbaasd dat ik mijn zinnen had gezet op een gehandicapte, kleurloze vis, maar ja, wist hij veel over kunst.

Anyway, na hem met liefde en tijd te hebben bedeeld, is hij toch na drie weken overleden.

Erg jammer!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-10-2006 20:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

volgens mij was een schaap ook een optie


signature


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 26-10-2006 20:17 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Ok, maar als jij een arme kunstenaar in Twente bent, heb jij dan geld voor een heel schaap?

En zo ja, had je dan niet het hele jaar shoarma gegeten?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-10-2006 20:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nee, ik ben vegetariër,

en ja, die schijten veel


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-11-2006 15:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, 4 nieuw vissen:

Pangasius Catfish (blauw haaitje)
3 vreeeemde ruitenkuisers


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2006 0:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nieuw aquarium gekocht (met kast)
2 meter op 50 op 80, met pompen en alles erop en eraan.

maar welke vissen houden?

ik denk aan Hypseleotris swinhornis

http://home.arcor.de/welse/Rinogobius_wui3.JPG





of deze

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-12-2006 0:36]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-12-2006 16:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-01-2007 13:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hebben jullie in de aquaria speciale TL buizen met groeilicht(beter licht voor planten)? In mijn terrarium heb ik een kleine TL buis, wel een enorme verbetering maar ik denk dat ik met groeilicht veel meer groeiende plantjes heb.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-02-2007 23:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hoh, vr mij maakt het niet veel uit, groeit prima

en ze blijven ook schijten



signature


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 27-02-2007 23:06 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2006 16:00 schreef Hypnos het volgende:
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Dermogenys_pusillus.html

nieuwe visjes gekocht!


Leeft de vis nog?
Ze willen nog wel eens tegen het glas aan botsen. Dag halfsnavelbek...


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen