IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Nirvana Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-10-2004 23:43 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

overrated shit is het, de hype is gecreerd door de controverse om z'n dood (niet gek ofzo).


"This one is older than shit, heavier than time!"


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 21-10-2004 23:47 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Kan zijn, maar ik vind de muziek gewoon goed.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 22-10-2004 0:02 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 21 oktober 2004 23:43 schreef 0Tolerence het volgende:
overrated shit is het, de hype is gecreerd door de controverse om z'n dood (niet gek ofzo).
Overrated waarschijnlijk wel. Maar ik vind het nog steeds goed!!!



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 22-10-2004 0:04 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 22 oktober 2004 0:02 schreef Myth of Fury het volgende:
Overrated waarschijnlijk wel. Maar ik vind het nog steeds goed!!!


Precies.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 22-10-2004 13:17 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2004 21:35 schreef Mies het volgende:
wat doet die Novoselic eigenlijk tegenwoordig?


Die wil de politiek in. Laatste muzikale wapenfeit was de band Eyes Adrift (met oa. een van die gasten van de Meat Puppets in de gelederen).
Reunie is zo'n overtrokken, belachelijk verhaal. Dave Grohl en Krist Novoselic waren beide bij een of andere rally voor presidentskandidaat John Kerry. That's it.


We don't take it, we just fake it...


Negative Creep
Usericon van Negative Creep
Posted 26-12-2004 15:13 by Negative Creep Wijzig reactieProfiel van Negative CreepQuote dit berichthttp://www.eternal2.tk

Nirvana.. in mijn ogen beste band ooit.. maarja , wie ben ik goeie vocals, goeie lyrics, goeie drums enz, wat wil je nog meer


Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 26-12-2004 15:17 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 26 december 2004 15:13 schreef Negative Creep het volgende:
Nirvana.. in mijn ogen beste band ooit.. maarja , wie ben ik goeie vocals, goeie lyrics, goeie drums enz, wat wil je nog meer


Nirvana.. in mijn ogen slechtste band ooit.. maarja , wie ben ik irritante vocals, domme lyrics, slechte drums enz, wat wil je nog meer




There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


Madame Antubis
Usericon van Madame Antubis
Posted 16-01-2005 15:50 by Madame Antubis Wijzig reactieProfiel van Madame AntubisQuote dit bericht

Ik zet t niet uit mezelf op, maar als het op tv komt ofzo laat ik t altijd aanstaan; beter nirvana dan al die andere kutmuziek.. :S


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 16-01-2005 15:51 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

De muziek is zeker goed. Vind het alleen een beetje jammer dat er zo'n hype rond Kurt Cobain is en dat diegenen de muziek een beetje wegcijferen.


Bloodied by the thorns beside the leaves


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-01-2005 15:52 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2005 15:51 schreef CurseOfDeath het volgende:
en dat diegenen de muziek een beetje wegcijferen


Dat vind ik wel meevallen, je wordt nog steeds doodgegooid met Nirvana.


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 16-01-2005 15:56 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 16 januari 2005 15:52 schreef Schaep het volgende:
Dat vind ik wel meevallen, je wordt nog steeds doodgegooid met Nirvana.


Jep. Omdat Kurt Cobain zo ge-wel-dig was, of geweest schijnt te zijn.


Bloodied by the thorns beside the leaves


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 16-01-2005 17:06 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

Nirvana (en grunge) was toch ook al een hype voor de dood van Kurt Cobain? Je kunt het overschat noemen, maar dan doel je waarschijnlijk op de muziek. De impact die Nirvana en grunge op de popmuziek heeft gehad is echt wel enorm te noemen.

Noem mij 1 metalband die de stem van een hele generatie vertolkte? Die bestaat niet.

En natuurlijk was dat van te voren niet in te denken of gepland. Jongeren hadden in de jaren tachtig zoveel kutmuziek moeten aanhoren dat Kurt Cobain met één perfect verwoorde wat iedereen toen dacht: 'Here We Are now, Entertain Us'.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2005 17:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vertolkte Nirvana dan de stem van een hele generatie?

I don't think so ...


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 16-01-2005 17:22 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2005 17:11 schreef Jenje het volgende:
Vertolkte Nirvana dan de stem van een hele generatie?

I don't think so ...


Kijk, vanuit Nederland doe je daar heel nuchter over. Hier komt alles in mindere mate aan. In de VS hebben bands als Nirvana en Pearl Jam meer dan 40 miljoen cd's verkocht in die tijd. Veel van die kids herkende zich in de shit waar mensen als Kurt Cobain en Eddie Vedder als tieners in zaten. Ga eens kijken wat er voor Smells Like Teen Spirit voor een muziek was: synth-pop, glamrock, gangsterrap, goedkope house. Jij bent naar iets opzoek wat jou aanspreekt. En dan komt er opeens een lelijke gast die zegt wat jij denkt. Echte muziek met, echte emoties.
Niet om het fenomeen helemaal serieus te nemen. Het is iets wat je zelden in de toekomst nog zal tegenkomen (Slipknot en KoRn herhaalde dat in mindere mate, later). Ik zelf denk dat grunge de laatste echte grote hype is geweest.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-01-2005 17:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2005 17:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nirvana (en grunge) was toch ook al een hype voor de dood van Kurt Cobain? Je kunt het overschat noemen, maar dan doel je waarschijnlijk op de muziek. De impact die Nirvana en grunge op de popmuziek heeft gehad is echt wel enorm te noemen.

Noem mij 1 metalband die de stem van een hele generatie vertolkte? Die bestaat niet.

En natuurlijk was dat van te voren niet in te denken of gepland. Jongeren hadden in de jaren tachtig zoveel kutmuziek moeten aanhoren dat Kurt Cobain met één perfect verwoorde wat iedereen toen dacht: 'Here We Are now, Entertain Us'.

Ben ik wel met je eens, het had een enorme impact. Ik was toen een jaar of 14, als ik zie hoeveel mensen toen op school wel niet met Nirvana-shirts rondliepen... legerjasjes (vette mode toen, haha) met zwarte stift beklad "R.I.P. Kurt Cobain", echt enorm veel, iedereen wilde zelfs zoals die gasten eruit zien en hun wereldbeeld erop baseren. Het was echt zo'n referentiepunt.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-01-2005 17:25]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2005 17:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus omdat een band tig miljoen albums verkoopt zijn ze een stem van een generatie?

Dit zegt mij alleen maar dat jij klakkeloos overneemt wat de media je voorschrijft en geen eigen mening hebt. Maar wees gerust, daarvan wonen er miljoenen op de wereld (vandaar dat bands als Nirvana zo groot kunnen worden .. waardoor personen als Kurt Cobain de stress van beroemdheid niet meer aankunnen en dan zichzelf afknallen).


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-01-2005 17:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2005 17:24 schreef Jenje het volgende:
Maar wees gerust, daarvan wonen er miljoenen op de wereld

Precies, miljoenen. De stem van een generatie dus.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2005 17:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2005 17:25 schreef M. het volgende:
Precies, miljoenen. De stem van een generatie dus.
Dus iemand die veel verkoopt vertegenwoordigt een generatie?



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-01-2005 17:28 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2005 17:26 schreef Jenje het volgende:
Dus iemand die veel verkoopt vertegenwoordigt een generatie?

Van iemand die zoveel invloed had en zo'n impact op een subcultuur had (en er eigenlijk ook eentje fabriceerde) kan je wel zeggen dat die de stem van een generatie vertegenwoordigt ja.

Idd de laatste echt grote hype.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 16-01-2005 17:32 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2005 17:26 schreef Jenje het volgende:
Dus iemand die veel verkoopt vertegenwoordigt een generatie?




Je weet er maar bar weinig over. Zoek eens bij google naar artikelen over 'Cobain' en 'generation' dan krijg je artikelen zoals deze: http://www.giantleap.org/envision/cobain.htm of een stukje over Generatie X, nota bene voor de bekende internetencyclopedie geschreven: http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X

Bono met U2 verkoopt ook miljoenen cd. Nog veel meer dan alle grungebands bij elkaar. Maar is Bono een stem van een generatie? Nee, hij en zijn U2maten schrijven liedjes voor iedereen en worden ook door iedereen van alle leeftijden gewaardeerd. Er moet dus ergens een verschil zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 16-01-2005 17:34]


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 16-01-2005 17:33 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Beste M. je vergeet de Spice Girls, die zelfs de stem van meerdere generaties vertegenwoordigen. Zij waren de laatste grote hype

(dit was Micha)


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-01-2005 17:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2005 17:33 schreef Rasputin het volgende:
Beste M. je vergeet de Spice Girls, die zelfs de stem van meerdere generaties vertegenwoordigen. Zij waren de laatste grote hype

(dit was Micha)

Jongen, over een paar maanden ben ik de eerste nieuwe grote hype, als ik de wereld ga overnemen, maar dat is weer een ander verhaal...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 16-01-2005 17:36 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Als dat het geval is word ik weer ALto


And my marlboro light


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 16-01-2005 17:38 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

De Spice Grils waren alleen erg populair en dan nog vooral onder kinderen. Dat heeft helemaal niks veranderd. Misschien een klein beetje in de popmuziek. Maar naast de maatschappelijk invloed van Nirvana en de generatie x, had het grunge ook nog een belangrijke invloed op de undergroundmuziek. Of dacht je dat bands als Afghan Whigs, Alice in Chains, Helmet en Rage Against the Machine op eigen kracht ooit de Amerikaanse hitlijsten hadden kunnen halen?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2005 18:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2005 17:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je weet er maar bar weinig over. Zoek eens bij google naar artikelen over 'Cobain' en 'generation' dan krijg je artikelen zoals deze: http://www.giantleap.org/envision/cobain.htm of een stukje over Generatie X, nota bene voor de bekende internetencyclopedie geschreven: http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X

Bono met U2 verkoopt ook miljoenen cd. Nog veel meer dan alle grungebands bij elkaar. Maar is Bono een stem van een generatie? Nee, hij en zijn U2maten schrijven liedjes voor iedereen en worden ook door iedereen van alle leeftijden gewaardeerd. Er moet dus ergens een verschil zijn.


Waarom zou ik er artikelen over willen lezen? Ik stel alleen twijfels bij de term "Stem van een generatie" daar ik bij de generatie hoor(de) die in de tijd van de grunge opkomst (in de media dan tenminste) als de generatie werd gezien waar Nirvana op aan sloot. Ik vond het altijd erg irritant om vergeleken te worden met een suïcidale junk, wat overigens niet wegneemt dat de man met zijn kornuiten een aantal leuke liedjes gemaakt heeft. Maar om hem nu als mijn stem te zien vind ik zwaar overtrokken ...


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen