IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Nirvana Vorige pagina | Volgende pagina
cynic
Usericon van cynic
Posted 07-04-2008 14:35 by cynic Wijzig reactieProfiel van cynicQuote dit berichthttp://www.the-wounded.nl

Gave band


MorticiaFrump
Usericon van MorticiaFrump
Posted 07-04-2008 14:38 by MorticiaFrump Wijzig reactieProfiel van MorticiaFrumpQuote dit berichthttp://gothicabelgium.forum2go.nl/

Ik lusiterde vroeger wel meer naar Nirvana, maar om de een of andere reden kom ik er nu niet meer toe. Ik vind het nog steeds leuk als ze nog eens passeren op StuBru, maar ik denk dat ik ondertussen beter muziek heb leren kennen.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 07-04-2008 17:21 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2008 19:02 schreef SmashedWindow het volgende:
En kandidaat nummer 1 gaat door voor hoofdprijs.

Nirvana dankt zijn cultstatus puur aan het voortijdige einde van hun zanger. Met kwaliteit had het iig niets te maken.

Grunge mag dan een reactie zijn geweest op hairmetal, maar het blijft gewoon mislukte rockmuziek waarbij het gebrek aan enig talent werd verhuld door het label "alternatief".


Kostelijke reply. Jij gaat in ieder geval nog niet door voor de troostprijs. Zelden zo'n komische combinatie van onkunde en onjuiste feiten in een reply gelezen. En dat is, gezien de lengte van je 'betoog' best knap...

Dat je een band niet trekt, ok prima, dat kan. Maar Nirvana verkocht toch echt al SHITLOADS aan platen en verkocht SHITLOADS aan arena's uit toen Cobain nog gewoon leefde hoor.

Daarnaast, als je die band beschuldigt van geen talent, ben ik toch echt benieuwd hoe hoog jij de lat hebt liggen en vraag ik me af wat jij een goed liedje vindt.


We don't take it, we just fake it...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-04-2008 17:35 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Juistem.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 07-04-2008 17:41 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

maar het blijven klotenummers


Herman van de bakker


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-04-2008 18:00 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik heb een goeie nieuwe nickname voor je, hij is sinds pas vrij: Wansmaak.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 07-04-2008 18:08 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

talent hadden ze zeker... maar ook bizar veel geluk want eigenlijk is t best een kutband natuurlijk


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


SmashedWindow
Usericon van SmashedWindow
Posted 07-04-2008 18:20 by SmashedWindow Wijzig reactieProfiel van SmashedWindowQuote dit bericht

Sinds wanneer zijn verkoopcijfers een teken van kwaliteit?

Bands als take that, backstreet boys en spice girls verkochtten ook miljoenen platen, stonden in uitverkochte arenas. Dus zij zijn ook goede muzikanten met goede nummers?

Grunge was een hype, en voor velen een fase. Geloof me, als nirvana nog had bestaan was deze in de vergetelheid geraakt, net zoals de grunge destijds.

Alleen vanwege de dood van Cobain hoor je er nog mensen over, of nog erger, zie je van die irritante puberventjes rondlopen in een shirt van een band waarvan de zanger zichzelf door het hoofd schoot lang voordat hun vaders jeuk aan de zak hadden.


Ben ik wel rechts genoeg voor deze tyfusbende?


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 07-04-2008 18:59 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Verkoopcijfers zeggen niets nee, maar Nirvana was al populair voordat Cobain zich van kant maakte. Dat was meer mijn punt. Ik erger me ook aan kutpubers met oogschaduw die dwepen met Cobain, maar dat laat ik mijn mening over de kwaliteit van de muziek niet vertroebelen. Dat is wel erg zwak. Je hoort muziekliefhebbers voornamelijk over Nirvana vanwege hun verdomd goede platen. Nevermind, met gemak een van de belangrijkste en meest invloedrijke platen van 't vorige decennium. Je kunt je daarover opnaaien en je frustraties en onkunde afreageren of wellicht zelfs baseren op kutpubers in een t-shirt natuurlijk...

Dan nog ben ik benieuwd naar wat jij dan wel kwalitatief goede muziek vindt. Blijkbaar heb je de wijsheid in pacht en ik wil vandaag nog graags iets leren...


We don't take it, we just fake it...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-04-2008 19:19 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 april 2008 18:20 schreef SmashedWindow het volgende:

Bands als take that, backstreet boys en spice girls verkochtten ook miljoenen platen, stonden in uitverkochte arenas. Dus zij zijn ook goede muzikanten met goede nummers?




Euh...

Volgens mij schreef van deze bands alleen gary barlow (take that) nummers en bespeelde hij als enige een muziekinstrument. Deze "bands" waren natuurlijk bijelkaar geraapte "pretty faces", niet echt te vergelijken met de heer cobain die zelf vnl de nummers schreef.

Ik vind ze zelf niet eens zo heel geweldig, heb ook maar 1 cd van ze, maar een plaat als nevermind kun je toch echt niet bestempelen als rotzooi, er staan absoluut goede nummers op en vergeet de productie ook niet, die is echt super.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 07-04-2008 19:20]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-04-2008 19:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 18:20 schreef SmashedWindow het volgende:
Sinds wanneer zijn verkoopcijfers een teken van kwaliteit?

Bands als take that, backstreet boys en spice girls verkochtten ook miljoenen platen, stonden in uitverkochte arenas. Dus zij zijn ook goede muzikanten met goede nummers?


De songwriters achter deze artiesten zijn absoluut zeer bekwaam en de artiesten zelf zijn uitstekende performers. Dat de muziek niet jouw (of mijn) smaak is, is iets anders.

De analogie met Nirvana die je impliceert slaat echter nergens op, Nirvana had geen marketing-team, songwriters, choreografen etc achter zich en schreef zelf muziek.

Eenvoudige muziek, zondermeer, maar wel muziek die nog steeds miljoenen kids (en oudere kids ) raakt..

quote:

Alleen vanwege de dood van Cobain hoor je er nog mensen over, of nog erger, zie je van die irritante puberventjes rondlopen in een shirt van een band waarvan de zanger zichzelf door het hoofd schoot lang voordat hun vaders jeuk aan de zak hadden.


Jij bent zelf zeker als volwassene geboren?

Enne, als ik jouw gedachtengang volg:
Jimi Hendrix, Janis Jolin, The Doors, The Rolling Stones, The Who, Ozzy Ozborne, etc etc etc hebben hun succes uiteraard ook allemaal te danken aan het overlijden van 1 van de bandleden..


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-04-2008 19:24 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Gaaf. SmashedWindow laat ook hier zien nergens verstand van te hebben.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 07-04-2008 19:29 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 7 april 2008 19:24 schreef Greycloak het volgende:
Gaaf. SmashedWindow laat ook hier zien nergens verstand van te hebben.






En Nirvana is natuurlijk gewoon gaaf.


SmashedWindow
Usericon van SmashedWindow
Posted 07-04-2008 20:05 by SmashedWindow Wijzig reactieProfiel van SmashedWindowQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 19:22 schreef Snaack het volgende:
De songwriters achter deze artiesten zijn absoluut zeer bekwaam en de artiesten zelf zijn uitstekende performers. Dat de muziek niet jouw (of mijn) smaak is, is iets anders.


Maar het verkoopt wel. Kwaliteit <> dat wat de grote massa wil horen. Als mensen bands samenstellen puur op onderzoek naar wat de markt / doelgroep(en) willen en daar mensen voor zoekt, dan heeft het meer met geld dan muziek of wat dan ook te maken.

quote:
Op 7 april 2008 19:22 schreef Snaack het volgende:
De analogie met Nirvana die je impliceert slaat echter nergens op, Nirvana had geen marketing-team, songwriters, choreografen etc achter zich en schreef zelf muziek.


Ja? Dus? Het feit dat ze zelf muziek schrijven maakt het er niet automatisch beter op.

quote:
Op 7 april 2008 19:22 schreef Snaack het volgende:Eenvoudige muziek, zondermeer, maar wel muziek die nog steeds miljoenen kids (en oudere kids ) raakt..


In mijn hele kennissenkring ken ik anders bitter weinig mensen die zich nog bekommeren om Nirvana.

quote:
Op 7 april 2008 19:22 schreef Snaack het volgende:
Jij bent zelf zeker als volwassene geboren?


Dat niet. Maar ik heb de opkomst van Nirvana meegemaakt, hoe iedereen ineens lyrisch werd over de band, en masse de CD kocht die een tijdje later gewoon stof lag te verzamelen tussen de rest van de CD's.

En denk je van de hype af te zijn toe Kurt dood was, dan kom je alleen nog maar kids tegen die Nirvana stoer vinden "omdat het zo hoort als alto zijnde".

quote:
Op 7 april 2008 19:22 schreef Snaack het volgende:
Enne, als ik jouw gedachtengang volg:
Jimi Hendrix, Janis Jolin, The Doors, The Rolling Stones, The Who, Ozzy Ozborne, etc etc etc hebben hun succes uiteraard ook allemaal te danken aan het overlijden van 1 van de bandleden..


De meesten hebben niet dat punt in hun carriere bereikt waarop ze kwalitatief hard achteruit holden. Domweg omdat ze toen al niet meer leefden. Hoe veel muzikanten uit de jaren 60 / 70 hebben ook enorme drek uitgebracht? Yes heeft een paar vette platen in de 70's gemaakt, maar luister eens naar The Solution (van Open Your Eyes uit '97) en zeg dan eens dat dat geen draak van een nummer is.

En de Rolling Stones? Zijn die dan nog steeds goed? Telkens als ik ze zie of hoor met nieuw werk vind ik ze niets minder dan een parodie van zichzelf, al 40 jaar lang het zelfde kunstje.


Ben ik wel rechts genoeg voor deze tyfusbende?


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 07-04-2008 20:16 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Die SmashedWindow is aardig zijn eigen ruiten aan het ingooien, de ironie.


Sater
Usericon van Sater
Posted 07-04-2008 20:17 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 20:05 schreef SmashedWindow het volgende:
En denk je van de hype af te zijn toe Kurt dood was, dan kom je alleen nog maar kids tegen die Nirvana stoer vinden "omdat het zo hoort als alto zijnde".


Of omdat een plaat als Nevermind nog steeds relevant is voor onbegrepen tieners.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


MorticiaFrump
Usericon van MorticiaFrump
Posted 08-04-2008 0:43 by MorticiaFrump Wijzig reactieProfiel van MorticiaFrumpQuote dit berichthttp://gothicabelgium.forum2go.nl/

quote:
Op 6 april 2008 19:02 schreef SmashedWindow het volgende:
En kandidaat nummer 1 gaat door voor hoofdprijs.

Nirvana dankt zijn cultstatus puur aan het voortijdige einde van hun zanger. Met kwaliteit had het iig niets te maken.

Grunge mag dan een reactie zijn geweest op hairmetal, maar het blijft gewoon mislukte rockmuziek waarbij het gebrek aan enig talent werd verhuld door het label "alternatief".


Nirvana was al succesvol VOOR Kurt zichzelf naar de eeuwige jachtvelden hielp. Nevermind is uitgekomen in 1991 en was voor hij zelfmoord pleegde al een best seller album. Ga je eerst verdiepen in de band alvorens nonsens uit te kramen.
Of moet ik je al mijn boeken over de band eens rond je oren gaan kletsen?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-04-2008 0:52 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hehe, beetje late reactie

maar zijn smaak is de waarheid he! alles wat hij niet goed vindt, is kut!


Je moeder.


MorticiaFrump
Usericon van MorticiaFrump
Posted 08-04-2008 1:08 by MorticiaFrump Wijzig reactieProfiel van MorticiaFrumpQuote dit berichthttp://gothicabelgium.forum2go.nl/

Ja, sorry, ik zit hier niet dagelijks.
Maar als ze zo zitten te blaten over een band...
Slaan ze de bal ook nog eens grandioos mis. Ik was nog erg jong toen Kurt zelfmoord pleegde, maar ik ben oprecht fan van de muziek die ze maakte. Dus ben ik me ook in de geschiedenis van de band gaan verdiepen dmv boeken en internet en proberen oude artikels op te snorren.
Die kerels maakte muziek waar de jeugd(en oudere jeugd) zich wel in kan terugvinden. Ik weet nog hoe de zin 'I'm not like them, but I can pretend' overal gekribbelt stond op mijn mappen. Ik voelde me niet thuis tussen al die R&B kippen van de klas, maar ik probeerde alsnog in het plaatje te passen.
Nirvana is in mijn pubertijd een beetje een houvast geweest(maar net zo goed als Fear factory, Machinehead, ...). Ik kan ergens wel begrijpen dat veel 14-jarigen zich onbegrepen voelt. Niemand die naar ze luistert, buiten...die paar bands, die zingen nu nét over hoe zij zich voelen.
Klinkt als mambo-jambo, maar als iedereen nu eens naar zichzelf kijkt toen hij/zij in de pubertijd zat, dan zie je, dat ik niet loop te lullen of aan het zeuren ben.

Nu maar weer over naar Nirvana.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-04-2008 1:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

mwa los daarvan vind ik dat ze een zekere vorm van genialiteit hebben juist door die rauwheid, die imperfectie. lekker lomp rossen om het zo te zeggen. en subtiele pakkende tonen erdoor. lekker catchy maar toch naturel. en (vooral qua teksten) gewoon flink gestoord maar wel degelijk over nagedacht. het is gewoon een geweldig goed geheel


Je moeder.


MorticiaFrump
Usericon van MorticiaFrump
Posted 08-04-2008 1:17 by MorticiaFrump Wijzig reactieProfiel van MorticiaFrumpQuote dit berichthttp://gothicabelgium.forum2go.nl/

Dat ook, natuurlijk.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-04-2008 1:19 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

gewoon goeie shit

I'm on my time with everyone
I have very bad posture

Sit and drink Pennyroyal Tea
Distill the life that's inside of me
Sit and drink Pennyroyal tea
I'm anemic royalty

Give me a Leonard Cohen afterworld
So I can sigh eternally
I'm so tired I can't sleep
I'm a liar and a thief

Sit and drink Pennyroyal Tea
I'm anemic royalty
I'm on warm milk and laxatives
Cherry-flavored antacids



[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 08-04-2008 1:19]


Je moeder.


MorticiaFrump
Usericon van MorticiaFrump
Posted 08-04-2008 1:22 by MorticiaFrump Wijzig reactieProfiel van MorticiaFrumpQuote dit berichthttp://gothicabelgium.forum2go.nl/

Schitterend ook dat hij tijdens de Unplugged sessie zijn tekst van dat nummer door elkaar haalde. :D


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-04-2008 1:25 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

yeah, zouden meer artiesten moeten doen ipv vast te houden omdat iets 'zo geschreven is'

hoewel het me ook niks zou verbazen als het gewoon een fuckup was hehe. maar dan nog, beter improviseren dan strak vasthouden

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 08-04-2008 1:25]


Je moeder.


MorticiaFrump
Usericon van MorticiaFrump
Posted 08-04-2008 1:27 by MorticiaFrump Wijzig reactieProfiel van MorticiaFrumpQuote dit berichthttp://gothicabelgium.forum2go.nl/

Haha, ja, lekker puur


Wat ik wel heb, bij die unplugged sessie, is het gevoel dat hij zelf zijn begrafenis aan het spelen is.

En kleine meisjes worden groot:




[Dit bericht is gewijzigd door MorticiaFrump op 08-04-2008 1:44]


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen