IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Manilla Road Vorige pagina
Flaming Fury
Usericon van Flaming Fury
Posted 14-07-2006 0:11 by Flaming Fury Wijzig reactieProfiel van Flaming FuryQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2006 0:06 schreef axegrinder het volgende:
Bij Rockadrome The Deluge c.d 17.99 dollar.
als je iets hier boven leest


Flaming Fury
Usericon van Flaming Fury
Posted 21-07-2006 16:14 by Flaming Fury Wijzig reactieProfiel van Flaming FuryQuote dit bericht

Net besteld
The deluge - Open the gates - Mark of the beast - Invasion/Metal 2 cd


acid
Usericon van acid
Posted 21-07-2006 19:45 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Voor de mensen die geen idee hebben; Manilla Road is epic metal, en dat klinkt in principe op ieder album anders. Van 60's/70's rock (eerste 2 / 3 platen) tot heavy metal ("The deluge" & "Open the gates") tot een meer thrashy aanpak ("Out of the abyss" en het briljante "Mystification") tot weer meer progressieve troep ("Spiral Castle" en "Atlantis Rising"). Een band met veel kanten dus, maar op ieder album wel goed klinkt (m.u.v. de latere albums dan).

In ieder geval alleen de aanschaf al waard voor het briljante gitaarwerk van Mark Shelton en het zeer technische en interessante drumwerk van Randy Foxe.


"Jullie stemmen Pechtold!!"


Flaming Fury
Usericon van Flaming Fury
Posted 22-07-2006 1:21 by Flaming Fury Wijzig reactieProfiel van Flaming FuryQuote dit bericht

(m.u.v. de latere albums dan)
Waar slaat dat op.
Die gates of fire is gaaf en die spiral castle is ook niet heel erg slecht.
Je vergeet trouwens ook de oude kant
Invasion en metal zijn meer hardrock en classic metal.
Crystal logic is meer een mix van alles en is ook mijn favoriet samen met the deluge


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 22-07-2006 1:23 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ga voor 'Mystification', is idd een briljant album, rost lekker door.

Vooral de intro van Haunted Palace is een goed voorbeeld van het technische en interessante drumwerk van Randy Foxe.

De bezwerende aandoende zang maakt het helemaal af, voor mij het beste nummer van Manilla Road.


acid
Usericon van acid
Posted 22-07-2006 10:48 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2006 1:21 schreef Flaming Fury het volgende:
(m.u.v. de latere albums dan)
Waar slaat dat op.
Die gates of fire is gaaf en die spiral castle is ook niet heel erg slecht.
Je vergeet trouwens ook de oude kant
Invasion en metal zijn meer hardrock en classic metal.
Crystal logic is meer een mix van alles en is ook mijn favoriet samen met the deluge


Gates of Fire is OK; Spiral Castle is erg matig, heel erg matig zelfs. Als je goed leest heb ik ook de eerste 2/3 platen betrokken. De enige die ik misschien vergeten ben is die Circus Maximus plaat, maar dat is eigenlijk geen Manilla Road plaat. En oja, ook "Into the courts of chaos" nog; wel een goede plaat; ook wat meer progressieve invloeden gemixt met het werk van Out of the abyss.

Crystal Logic is samen met Mystification mijn favoriete plaat; in ieder geval omdat er de meeste klassiekers opstaan. Geweldige band; maar het latere werk kan mij echt niet bekoren.


"Jullie stemmen Pechtold!!"


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 22-07-2006 12:00 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

De originele Invasion met paarse rand en insert uit 1979 voor 200 euro via millennium.


Flaming Fury
Usericon van Flaming Fury
Posted 28-07-2006 17:09 by Flaming Fury Wijzig reactieProfiel van Flaming FuryQuote dit bericht

Ik heb net ontvangen
The deluge - Open the gates - Mark of the beast - Invasion/Metal 2 cd
Nu als eerste Deluge


acid
Usericon van acid
Posted 28-07-2006 17:12 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Manilla Road live is trouwens wel helemaal briljant. Jammer dat Hellroadie de band uitgestapt is; hij deed het beter dan Shelton. Maargoed, hopelijk komen ze binnenkort weer naar Europa en openen ze weer met het briljante "Masque of red death". Aaargh!!!


"Jullie stemmen Pechtold!!"


Flaming Fury
Usericon van Flaming Fury
Posted 28-07-2006 17:19 by Flaming Fury Wijzig reactieProfiel van Flaming FuryQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2006 17:12 schreef acid het volgende:
Manilla Road live is trouwens wel helemaal briljant. Jammer dat Hellroadie de band uitgestapt is; hij deed het beter dan Shelton. Maargoed, hopelijk komen ze binnenkort weer naar Europa en openen ze weer met het briljante "Masque of red death". Aaargh!!!
Bedoel je de cd Roadkill live ??


acid
Usericon van acid
Posted 15-01-2007 3:50 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Nopes, optreden in Duitsland 3 jaar terug. Dit jaar komt er weer een nieuwe plaat uit geloof ik; hopelijk betekend dat ook een aantal Europese optredens.


"Jullie stemmen Pechtold!!"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-12-2008 10:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

iemand de nieuwe al gehoord?


signature


Temmink
Usericon van Temmink
Posted 24-12-2008 12:25 by Temmink Wijzig reactieProfiel van TemminkQuote dit bericht

Ik zweer nog steeds bij Crystal Logic. Ik heb nog een ander album van de band op cd, maar dat beviel nog niet half zo goed.
Welk album moet ik absoluut luisteren?


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 24-12-2008 12:51 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2008 10:18 schreef Hypnos het volgende:
iemand de nieuwe al gehoord?


Ja, het is geen echte knaller geworden, maar op de rand van matig, maar beter als mijn absolute tegevaller The circus Maximus.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 24-12-2008 14:04 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2008 12:25 schreef Temmink het volgende:
Ik zweer nog steeds bij Crystal Logic. Ik heb nog een ander album van de band op cd, maar dat beviel nog niet half zo goed.
Welk album moet ik absoluut luisteren?


Ga voor 'Mystification', briljant album, rost lekker door.

Vooral de intro van Haunted Palace is een goed voorbeeld van het technische en interessante drumwerk van Randy Foxe.

De bezwerende aandoende zang maakt het helemaal af.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-12-2008 14:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2008 12:51 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Ja, het is geen echte knaller geworden, maar op de rand van matig, maar beter als mijn absolute tegevaller The circus Maximus.


oei


signature


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 20-12-2014 16:54 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

uit de dieptes maar gehaald vanwege:



hoop dat het wat beter word de laatste paar waren niets meer dan leuk.
Voyager is vind ik nog altijd de beste van de nieuwere albums.

[Dit bericht is gewijzigd door tomcat ha op 20-12-2014 16:55]



tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 23-02-2015 20:25 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

oke ik ben halverwege de 2de disc van de nieuwe album en het is een best leuke.
Er zijn een aantal nummers die gewoon leuk zijn maar de beste nummers zijn beter dan die van de vorige 2 albums.
Ik heb een beetje het gevoel dat Mark een beetje aan het coasten is. Hij voelt zich duidelijk comfortable met wat hij schrijft maar voelt niet echt meer DE prikkel. Er komt nog steeds spul uit beter dan wat alle andere bands ook maar ooit maken. Ik ben op zich best tevreden met de nieuwe plaat.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-07-2018 16:23 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 28-07-2018 23:42 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

zo mooi dat we zo snel over de 30.000 zijn gekomen.

ik heb het nu wel een beetje verwerkt. Het was zo'n bijzonder band. Er mogen dan wel albums zijn die ik net zo goed vind als de beste Manilla Road albums maar dat is vooral gewoon echt goede muziek. Manilla Road was emotioneel overstijgend.

Ik luister gewoon dan maar naar de muziek nu. Ik ben blij dat ik snel ben met het verwerken van emotionele klappen gisteren was gewoon echt kut.



tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 30-07-2018 18:18 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht




Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen