IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig, onzinnig, heerschend en droevig nieuws XII Vorige pagina | Volgende pagina
Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-11-2005 12:40 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 2 november 2005 12:25 schreef attila_de_hun het volgende:
handige zet trouwens

Bewijsmails Hofstadgroep vernietigd

E-mails met bewijsmateriaal over contacten tussen Mohammed B. en leden van de Hofstad zijn vernietigd door een fout van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Microsoft heeft in een standaardprocedure alle e-mail verwijderd, nadat de hotmail-accounts dertig dagen niet gebruikt waren. De AIVD stuurde de mailadressen pas op 22 december naar de Nationale Recherche, zeven weken na de arrestatie van B. en de andere Hofstadleden. Toen het OM vervolgens bij Microsoft een verzoek indiende om het bewijsmateriaal te achterhalen, bleken de accounts al geschoond.

De Amsterdamse politie had ruim een maand voor de moord op Theo van Gogh, waarvoor Mohammed B. een levenslange celstraf uitzit, een verzameling van 78 mailadressen gevonden in zijn tas, nadat hij was gearresteerd wegens zwartrijden. De gegevens werden diezelfde dag nog verstrekt aan de AIVD, die Mohammed B. toen al op het oog had. De AIVD wil niet op de zaak ingaan.

En DAT moet neerlandsch "intelligence" zijn.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2005 13:53 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

AMSTERDAM - Het gaat goed met de internationale prestaties van de Nederlandse cyberatleten. Op een deze week door de Global Gaming League gepubliceerde top-10 met best verdienende gamers, staat Sander Kaasjager bovenaan met 118.000 dollar (ruim 93.000 euro) aan gewonnen prijzengeld.

Manuel Schenkhuizen volgt op de zesde plaats met 46.300 dollar (ruim 36.000 euro).

Voor het eerst in haar bestaan stelt de Global Gaming League (GGL) een ranking samen waarin de verdiensten van internationaal spelende gamers wordt bijgehouden. De lijst, die op website www.ggl.com te zien is, toont de bedragen die tot 31 oktober zijn gewonnen. Omdat er in de laatste maanden van dit jaar nog enkele belangrijke toernooien worden gespeeld, kan het prijzengeld van de Nederlanders nog aanzienlijk stijgen.


Hehe. Heersend dit.

Over nieuwe economie gesproken...

Je krijgt ook nog spelen als Project Entropia waarin laatst voor $100.000 een eiland verkocht is aan een speler die het nu met winst in percelen aan het doorverkopen is. Of spelen zoals Lineage waarbij de verrichtingen van de spelers gewoon op het journaal in Korea toegelicht worden.

Dit gaat op termijn een mooie virtuele economie opleveren....wellicht.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


CiNNeR
The Sweetest Thing
Usericon van CiNNeR
Posted 02-11-2005 14:18 by CiNNeR Profiel van CiNNeRhttp://www.themusictemple.nl

quote:
Op 2 november 2005 7:38 schreef kwelgeest het volgende:
Voor het financieren van zulk soort groepen (ziekekosten etc.) is belasting o.a. in eerste instantie aanwezig. Ook hier is het solidariteits beginsel niet nodig. De hoofdgedachte achter het solidariteits beginsel is inkomens nivellering. Onnodig en op lange termijn een belammering voor de economische vooruitgang.


Hier raken we het simpelweg niet over eens. Wil wel opmerken dat ik het frappant vind dat als het om arbeidsongeschiktheidsdsuitkeringen gaat, de werkeloze al snel parasiet is. Maar als het om financiering van dezelfde vangnetten gaat, wordt de mens plots als liefhebbend wezen neergezet die zomaar uit zichzelf gaat betalen voor de medemens. Als ik kijk naar discussies hier maar ook gewoon naar het nieuws, zou ik er niet op vertrouwen.

quote:
Aftrekposten zijn in het leven geroepen om dit, belachelijke, belasting stelsel enigsinds te compenseren en sommige zaken voor hogere inkomens betaalbaar te houden/weer te maken. Vaak houden deze aftrek kosten nauw verband met werk, dus economische progressie. Belasting is er nooit geweest om aftrekposten te kunnen financieren en de 'hogere' inkomens wat extra te gunnen.


Dat doet er niet toe. Je vond dat hogere inkomens alleen maar geld moeten wegsmijten en negeert dat hogere inkomens veel meer voordelen hebben wat betreft aftrekposten. Of dat terecht is of niet stond niet ter discussie, het is een aanvuling.

quote:
En als we het over, 'schrijnende', grensgevallen aan de 'onderkant' van de maatschappij hebben is het opeens zielig; Jaja. En nou niet generaliseren; Had ik maar een (bij)baantje in de produktie of afval verwerking. Studies zijn er in eerste instantie ter behoeve van de maatschappij. Dat mensen het leuk vinden en er satisfactie uit halen is mooi mee genomen.


Ik doelde op grensgevallen die net over de ziekenfondsgrens geraken met enkele euro's. Daarnaast zie je me nergens beweren dat vuilnismannen zielig zijn, ik stel alleen dat meer verdienenden er ook meer aan overhouden ondanks hogere belastingen.

quote:
Ik heb ook nooit een woord gerept over scholing en de bekostiging daarvan; Al is het niet zo dat een arbeider net zo hard mee betaalt. Door het solidariteits beginsel betalen 'hogere' inkomens hier meer aan en de kinderen van 'de arbeider' zien hier meer van terug. Kan het schever?


Je gaat niet in op het punt dat in nederland getracht wordt iedereen de mogelijkheid te geven te studeren. Verderop zeg je tegen iemand anders wel dat je studiebeursen als subsidie zit die belangrijk is en behouden moet blijven. Je kan dan toch niet ontkennen dat je een selectieve kijk hebt op dit stelsel. De zaken die jij persoonlijk ok vindt, moeten behouden (en dus bekostigd) worden, andere zaken is het onredelijk en zou je niet voor willen betalen.

quote:
De VVD heeft tijdens de Paarse kabinetten vaak genoeg de PvdA op bepaalde tekort komingen gewezen. Zij waren hier echter blind voor en met de economische vooruit zichten van toen was dat ook niet zo'n ramp als achteraf gebleken. De VVD is ook niet bamng voor haar aantal zetels en doet hard haar best haar fouten te herstellen. de PvdA daarentegen...


Och en wee, je gaat het echt zeggen. En minister Zalm van financieen was een sukkeltje wat nergens tegenop kon, het is allemaal wat. Wil je hier echt discussie over?

quote:

U heeft gelijkMet enig cynisme dan.
Alsof zulk soort voorzieningen, geheel, zouden verdwijnen in een liberaler stelsel. Opvang voor mensen die echt buiten hun eigen 'fouten' om niet kunnen werken zal en moet er altijd zijn. Dit is de VS ook zo. Wel is het zorg dat jij jezelf zoveel mogelijk indekt/verzekerd tegen bepaalde voorvallen.


Hahahahahahaha Dat zie je in de VS ook ja. Als er een orkaan over New Orleans waait zie je het meteen. Iedereen die aan de onderkant zit mag verzuipen en zoekt het maar uit, onnoemelijk sociaal daar. Vandaar de discussie in de VS hoe dat anders moet, de armoede (dertig procent) blijkt enorm en de hulp daarvoor even armetierig als de mensne zelf zijn. Puik voorbeeld kewelgeest


Ow sorry, did my back hurt your knive?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2005 14:34 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2005 14:18 schreef CiNNeR het volgende:
Hier raken we het simpelweg niet over eens. Wil wel opmerken dat ik het frappant vind dat als het om arbeidsongeschiktheidsdsuitkeringen gaat, de werkeloze al snel parasiet is. Maar als het om financiering van dezelfde vangnetten gaat, wordt de mens plots als liefhebbend wezen neergezet die zomaar uit zichzelf gaat betalen voor de medemens. Als ik kijk naar discussies hier maar ook gewoon naar het nieuws, zou ik er niet op vertrouwen.
Twee dingen die ik nooit beweerd heb.



quote:
Dat doet er niet toe. Je vond dat hogere inkomens alleen maar geld moeten wegsmijten en negeert dat hogere inkomens veel meer voordelen hebben wat betreft aftrekposten. Of dat terecht is of niet stond niet ter discussie, het is een aanvuling.
De hogere inkomens hebben er niet meer voordelen aan. Het zou voor de 'hogere' inkomens aantrekkelijker zijn om een normaal, eerlijk belastingstelsel te introduceren. Daarbij is het geen echte aanvulling, eerder een teruggave.



quote:
Ik doelde op grensgevallen die net over de ziekenfondsgrens geraken met enkele euro's.
En ik bedoel bepaalde grenzen die het economisch proces belemmeren.
quote:
, ik stel alleen dat meer verdienenden er ook meer aan overhouden ondanks hogere belastingen.
Tuurlijk houden ze netto meer over dan wanneer ze minder zounden werken. Maar dan nog blijft een belasting van boven de 50% onverdedigbaar. Het is eingelijk gewoon misdadig.



quote:
Je gaat niet in op het punt dat in nederland getracht wordt iedereen de mogelijkheid te geven te studeren. Verderop zeg je tegen iemand anders wel dat je studiebeursen als subsidie zit die belangrijk is en behouden moet blijven. Je kan dan toch niet ontkennen dat je een selectieve kijk hebt op dit stelsel. De zaken die jij persoonlijk ok vindt, moeten behouden (en dus bekostigd) worden, andere zaken is het onredelijk en zou je niet voor willen betalen.
Wil je zeggen dat jij geen selectieve kijk hebt op ons/dit systeem. Dat jij niet liever bepaalde dingen zou zijn verdwijnen/veranderen en andere behouden. Kom op zeg.



quote:
Och en wee, je gaat het echt zeggen. En minister Zalm van financieen was een sukkeltje wat nergens tegenop kon, het is allemaal wat. Wil je hier echt discussie over?
Ik ga echt niet het VVD beleid van de jaren '90, geheel, goed praten. Maar ik weet wel dat als de VVD of het CDA destijds de grootste regerende partij was geweest dat het beleid anders en, waarschijnlijk, verstandiger was geweest.



quote:
Hahahahahahaha Dat zie je in de VS ook ja. Als er een orkaan over New Orleans waait zie je het meteen. Iedereen die aan de onderkant zit mag verzuipen en zoekt het maar uit, onnoemelijk sociaal daar. Vandaar de discussie in de VS hoe dat anders moet, de armoede (dertig procent) blijkt enorm en de hulp daarvoor even armetierig als de mensne zelf zijn. Puik voorbeeld kewelgeest
De reactie van een regering en de maatschappij op een grote natuurramp is iets anders dan sociale zekerheid. Ik denk zelf niet dat veel andere landen het beter hadden gedaan. En in Amerika is in eerste instantie de staat zelf verantwoordelijk voor zulk soort problemen ipv Washintong. De grove fouten liggen bij de staat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


CiNNeR
The Sweetest Thing
Usericon van CiNNeR
Posted 02-11-2005 14:35 by CiNNeR Profiel van CiNNeRhttp://www.themusictemple.nl

quote:
Op 2 november 2005 7:40 schreef ElitE het volgende:
ik heb nergens gezegt dat ik alle mensen wil opvangen, als er vraag voor is dan zullen er vast wel mensen geld sturen, zo niet dan niet.


Maar je bent wel sociaal natuurlijk, dat zien we meteen.

quote:
waarom denk je dat die bedrijven naar polen gaan?
hierzo hebben de werknemers zoveel rechten dat het niet meer mogelijk is voor een werknemer om fatsoenlijk een bedrijf te behouden. Het is zeer triest gesteld met de nederlandse werkspirit, in de tuinbouw is er al jaren plaats voor de meeste mensen maar niemand wil erin werken omdat het minderwaardig is terwijl cassiere vaak nog minder verdiend.


Ik weet niet welk tuinbouw bedrijf jij hebt gesolliciteerd (ow, dat heb je niet gedaan? ), maar je verdiend zelden meer dan een cassiere (voornaamste reden dat Polen hierheen gehaald worden, die hoeven weinig salaris). Verder is het tijdelijk werk wat enige nadelen heeft als je een gezin moet onderhouden en heb je de krant nog nageslagen op de slavendrijf praktijken van diezelfde tuinbouw in Brabant en Limburg?

We zijn het eens over de redenen waarom bedrijven naar Polen gaan, het is daar goedkoper en werknemers hebben amper wat in te brengen. Ik vind het echter een groot goed dat we ons niet meer af hoeven te beulen voor een inkomen waar je je huur niet mee kan betalen en je moet doen wat de slavendrijver zegt. Blijkbaar wil jij richting communistische taferelen met slechte hygiene, zorg, veiligheid en inkomsten.

quote:
Waarom is er dan op veel plaatsen nog wel werk. als je echt niet zo armoedig wilt zijn dan zorg je toch dat je dat werk hebt. veel mensen hebben zich in de schulden gewerkt en dat is eigen verantwoordelijkheid, die moet je dan ook maar nemen.


Niet voor niets noemde ik scheiding, ziekte, reorganisaties. En ben je jong en gezond, zal je gerust aan het werk komen. Ben je 43 met twintig jaar dezelfde ervaring kan je het momenteel absoluut vergeten, dan ben je geen dubbeltje op de eerste rang meer. dat is niet mijn idee, dat s wat er nu speelt in nederland. Net als al die WAOers die aan de slag moeten terwijl 83% van de werkgevers het verdomd WAOers in dienst te nemen.

quote:
edit: het sociale vangnet zou ook geprivatiseerd kunnen worden als een verzekering, dan heb je je eigen keus wat je betaald.


Net als de WIA bedoel je. Je weet wel, die nieuwe WAO waar we driemaal zoveel premie voor gaan betalen omdat er deels geprivatiseerd wordt!?


Ow sorry, did my back hurt your knive?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2005 14:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 november 2005 10:57 schreef Ruud het volgende:
Ik vind uitspraken als 'survival of the fittest', maar ook de conclusie die jij trok, dat nivellering zou leiden tot een besef van gelijkheid, een station te ver. Het is in deze geen argumentatie. Dat Darwin-citaat gaat allang niet meer op, als het ooit op mensen van toepassing is geweest. Want, wie is 'the fittest'? De sterkste man van het dorp? Nee, geld is nu macht, en macht is een aanzienlijke spil in 'survival'. Macht is ook een bepaalde afhankelijkheid bij anderen afdwingen; macht is geen persoonlijke aangelegenheid. Wel nu, wat als de hulpbehoevenden (bijstandsmoeders, chronisch zieken etc.) omwille van hun omstandigheden (en daarbij: het gezien worden en mededogen opwekken) geld toebedeeld krijgen? Dat is óók macht, me dunkt. Zij 'weten' met hun voorkomen een systeem in werking te laten treden waarbij werkende mensen hén een bijdrage doen toekomen. Zo 'kunnen' zij ziek zijn, zo 'kunnen' zij zonder vader toch vier kinderen onderhouden. Dat het (bijna) niet bewust gebeurt, maakt het niet minder een troef; het ís zo.
Verder kan je je afvragen wat zo'n citaat als 'survival of the fittest' inhoudelijk nog zegt. Ik bedoel, dat we überhaupt al kunnen spreken over nivellering ontkracht een mate van strijd (survival). Het is meer het aan (willen) brengen van een gradatie in mensenlijke betrokkenheid (en/of afhankelijkheid). De term 'survival' is aan dezelfde willekeur onderhevig als 'instinct'; zodra je er over praat, dóe je het niet - wat het zijn ervan ontkracht. Ik weet, jij haalde dat citaat niet aan, maar je had het wel over natuurwetten m.b.t. een mensenoverschot.
Mij lijkt het werkbaarder om in de eerste plaats vanuit een persoonlijk perspectief te redenen. Bijv: sommige mensen vinden het onredelijk dat een deel van hun zuurverdiende centen naar anderen gaat, andere mensen erkennen weer dat zijn van een bepaalde solidariteit. Beide opvatting zijn enigszins logisch. Het klimaat dat uit de hang daarnaar (nivellering), of aversie ertegen, voortkomt is niet zwart/wit. Die mentaliteit van gelijkheid is onwerkelijk, en ook de groei en ontwikkeling die uit eigen verantwoordelijkheid zou voortkomen lijkt me niet absoluut. Er wordt dan voorbijgegaan aan de mensenlijke afhankelijkheid an sich. Want, iedereen wil rijk zijn. Waarom? Ik denk, omwille het streven om als rijk erkend te worden. Grofweg gezegd is de laatste man op aarde met miljarden op zijn bankrekening niet rijk; men is rijk bij de 'gratie' van mensen die niet rijk zijn. Nu ga ik wel een heel andere kant op, maar ik wil hier louter mee tegenwerpen dat groei en/of ontwikkeling niet onlosmakkelijk verbonden zijn bij het eenieder laten dragen van zijn eigen lasten. Ook arme mensen willen rijk zijn, en Paris Hilton wordt voornamelijk veracht omdat ze niet alleen een excentriek voorkomen heeft, maar dáárbij ook ontzettend rijk is.


je slaat de plank dan ook volledig mis met jouw opvatting over 'survival of the fittest'

survival of the fittest betekend niet de sterkste, maar gewoon degene die het overleeft/het meeste succes heeft/het meeste bijdraagt aan het voortbehoud van zijn soort.

dus het kan op allerlei manieren, de sterkste is degene die het beste door de omstandigheden heen komt door zich aan te passen of niet.

dit is van toepassing op elke vorm van reacties die zichzelf instand houden.

rijk worden is een zeer goede manier van overleven, maar het kan op allerlei andere manieren. voor de rest kan ik niet veel opmaken uit je verhaal omdat je een beetje moeite hebt met abstract denken/formuleren denk ik(niet persoonlijk ofzo)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


CiNNeR
The Sweetest Thing
Usericon van CiNNeR
Posted 02-11-2005 14:46 by CiNNeR Profiel van CiNNeRhttp://www.themusictemple.nl

quote:
Op 2 november 2005 14:34 schreef kwelgeest het volgende:
Twee dingen die ik nooit beweerd heb.


Rol jij maar lekker metje ogen, ik gaf het aan als mijn mening in verhouding tot algemene discussies en heersende opinie.

quote:
De hogere inkomens hebben er niet meer voordelen aan. Het zou voor de 'hogere' inkomens aantrekkelijker zijn om een normaal, eerlijk belastingstelsel te introduceren. Daarbij is het geen echte aanvulling, eerder een teruggave.


Het was van mijn kant een aanvulling, niet van de belastindienst nee :D

Maar goed, een 'eerlijker' belastingstelsel zoals jij dat wil, schaft ook de hypotheekrente af, maakt de drempels absoluut en haalt je procentuele voordeel weg. Omdat je in een hogere belastingschaal valt, kan je ook meer kosten opvoeren (waar ik niet op tegen ben)

quote:
En ik bedoel bepaalde grenzen die het economisch proces belemmeren.Tuurlijk houden ze netto meer over dan wanneer ze minder zounden werken. Maar dan nog blijft een belasting van boven de 50% onverdedigbaar. Het is eingelijk gewoon misdadig.


Hoeveel mensen willen niet hogerop vanwege dit systeem denk je?

quote:
Wil je zeggen dat jij geen selectieve kijk hebt op ons/dit systeem. Dat jij niet liever bepaalde dingen zou zijn verdwijnen/veranderen en andere behouden. Kom op zeg.


Ik ben niet degene die een ander belastingsysteem wil zien en ook niet degene die denkt dat meer verdienenden bijna zielig zijn dat ze zoveel belasting betalen. Jij geeft aan dat wel te willen en daarbij ben ik van mening dat daarmee veel zou verdwijnen waar je wel gebruik van maakt of wel wil behouden.

quote:
Ik ga echt niet het VVD beleid van de jaren '90, geheel, goed praten. Maar ik weet wel dat als de VVD of het CDA destijds de grootste regerende partij was geweest dat het beleid anders en, waarschijnlijk, verstandiger was geweest.


Meer zoals nu misschien, waarbij gebleken is dat dit kabinet de economische groei, terugkeer uit recessie en opbouw van werkgelegenheid in de weg heeft gezeten? Overigens heeft Paars er ook voor gezorgd dat de wachtlijsten in de zorg verminderde, de WAO stevig verlaagde (de vruchten zijn nu nog zichtbaar in tegenstelling tot het nieuwe systeem) etc. Elk kabinet heeft zijn goede en slechte dingen en denk dat het te ver strekt om dat uit te gaan pluizen.

quote:
De reactie van een regering en de maatschappij op een grote natuurramp is iets anders dan sociale zekerheid. Ik denk zelf niet dat veel andere landen het beter hadden gedaan. En in Amerika is in eerste instantie de staat zelf verantwoordelijk voor zulk soort problemen ipv Washintong. De grove fouten liggen bij de staat.


De natuurramp legde ook bloot hoeveel sociale onzekerheid er daarvoor al heersde en hoe beroerd er met armoede is omgegaan. Het gaat daarbij niet zozeer om de hulpverlening op de ramp, maar welke fenomenen zichtbaar werden. Iets wat in Amerika erg speelt, er was blijkbaar een natuurramp nodig om dat te zien.

[Dit bericht is gewijzigd door CiNNeR op 02-11-2005 14:49]


Ow sorry, did my back hurt your knive?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2005 14:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 november 2005 14:35 schreef CiNNeR het volgende:
Maar je bent wel sociaal natuurlijk, dat zien we meteen.

het is niet mogelijk en zeker niet goed elk zieltje te sparen.


quote:
Ik weet niet welk tuinbouw bedrijf jij hebt gesolliciteerd (ow, dat heb je niet gedaan? ), maar je verdiend zelden meer dan een cassiere (voornaamste reden dat Polen hierheen gehaald worden, die hoeven weinig salaris). Verder is het tijdelijk werk wat enige nadelen heeft als je een gezin moet onderhouden en heb je de krant nog nageslagen op de slavendrijf praktijken van diezelfde tuinbouw in Brabant en Limburg?

We zijn het eens over de redenen waarom bedrijven naar Polen gaan, het is daar goedkoper en werknemers hebben amper wat in te brengen. Ik vind het echter een groot goed dat we ons niet meer af hoeven te beulen voor een inkomen waar je je huur niet mee kan betalen en je moet doen wat de slavendrijver zegt.


ik zit mijn hele leven al in de tuinbouw omdat mijn vader een kas heeft
ik ken het enorm opgeblazen fabeltje dat ze hier slecht worden behandeld, denk je echt dat deze mensen hierheen komen om het slechter te krijgen
meestal komt het uitschot(chelman )hierheen die wat vaker in de problemen komen alcoholisme, vechten, enz.



quote:
Blijkbaar wil jij richting communistische taferelen met slechte hygiene, zorg, veiligheid en inkomsten.


dit is bijna een belediging, ik ben tegen communisme omdat dat het toppunt van socialisme is.

uik ben rechts ingesteld(hoewel ik liever niet links en rechts denk
) met vrijheid en eigen verantwoordelijkheid voorop.


quote:
Niet voor niets noemde ik scheiding, ziekte, reorganisaties. En ben je jong en gezond, zal je gerust aan het werk komen. Ben je 43 met twintig jaar dezelfde ervaring kan je het momenteel absoluut vergeten, dan ben je geen dubbeltje op de eerste rang meer. dat is niet mijn idee, dat s wat er nu speelt in nederland. Net als al die WAOers die aan de slag moeten terwijl 83% van de werkgevers het verdomd WAOers in dienst te nemen.

voor veel van deze dingen heb je toch nog een eigen verantwoordelijkheid, zeker in het verloop ervan. Maar stel dat deze dingen gebeuren dan moet je jezelf indekken(vrienden familie verzekering rantsoen enz) bovendien moet je jezelf aantrekkenlijk maken voor de arbeidsmarkt, jezelf ontplooien dus, iets wat ik heel erg mis in deze samenleving.


quote:
Net als de WIA bedoel je. Je weet wel, die nieuwe WAO waar we driemaal zoveel premie voor gaan betalen omdat er deels geprivatiseerd wordt!?


ik weet er het fijne niet van, maar hier is weinig sprake van vrije markteconomie.



ps dit is ook niet zomaar in te voeren, dit moet tientallen jaren duren om te zorgen dat er een goed evenwicht kan ontstaan.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-11-2005 14:57]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 02-11-2005 15:03 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 1 november 2005 21:39 schreef Chelman het volgende:
Eigenlijk horen dit soort statistiekjes anders gepresenteerd te worden. De kabinetten NA Den Uyl moesten geld uitgeven dat een gevolg was van zijn maatregelen. Eigenlijk zou je dat hele grafiekje zodanig moeten aanpassen dat je de Kabinetten op hun plek laat en de tekorten een kabinetsperiode 'terug' zet. Dan zie je pas de tekorten als gevolg van de maatregelen die in dat kabinet genomen zijn.

Iedereen weet dondersgoed dat effecten van beleid niet als momentopname gemeten kunnen worden.....



Na Den Uyl zijn CDA & VVD samen 20 jaar aan de macht geweest, zo'n momentopname noem ik dat niet...

quote:
@ stefan: ik leef nu ook ongeveer als zwerver , het zal wel een grote stap verder zijn, maar ik zou het dan zelf ook niet zover laten komen. Dat is overlevingsdrang.
huidige daklozen hoeven niet dakloos te zijn, er zijn toch genoeg voorzieningen.


That's were you're wrong...

quote:
survival of the fittest is hard


Je zou het nog geen minuut op de straat uithouden joh.

quote:
Het is zeer triest gesteld met de nederlandse werkspirit, in de tuinbouw is er al jaren plaats voor de meeste mensen maar niemand wil erin werken omdat het minderwaardig is terwijl cassiere vaak nog minder verdiend.


IK HEB HIER BIJ HET CWI TOEN IK 9 MAANDEN WERKELOOS WAS, GESMEEKT OM EEN BAANTJE IN DE TUINBOUW. MAAR DIE KREEG IK NIET, WANT IK HAD NOG GENOEG ANDERE KANSEN...

quote:
als je echt niet zo armoedig wilt zijn dan zorg je toch dat je dat werk hebt.


Lees bovenstaande nog eens...

quote:
Ik ga echt niet het VVD beleid van de jaren '90, geheel, goed praten. Maar ik weet wel dat als de VVD of het CDA destijds de grootste regerende partij was geweest dat het beleid anders en, waarschijnlijk, verstandiger was geweest.


Nogmaals, na Den Uyl zijn CDA + VVD 20 jaar aan de macht geweest. Daarna was Paars het eerste kabinet die de staatschuld niet liet verdubbelen zoals CDA+VVD dat deden en het begrotingstekort terugbrachten tot net onder nul (bijna 3/4 minder dan ervoor).


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2005 15:09 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 november 2005 15:03 schreef Stefan het volgende:
Nogmaals, na Den Uyl zijn CDA + VVD 20 jaar aan de macht geweest. Daarna was Paars het eerste kabinet die de staatschuld niet liet verdubbelen zoals CDA+VVD dat deden en het begrotingstekort terugbrachten tot net onder nul (bijna 3/4 minder dan ervoor).


Ik zou graag een analyse lezen van de gevolgen van de maatregelen Den Uyl op de begroting door de jaren heen. Daaraan gekoppeld de weerstand die er was om die maatregelen te ontmantelen (beelden van de jaren 80 protesten weleens gezien?).

Dan pas kan je een degelijk oordeel vellen. Een oordeel op basis van een parameter is onjuist ongeacht welke kant het wel of niet uitvalt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2005 15:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 november 2005 15:03 schreef Stefan het volgende:
That's were you're wrong...

hoezo?


quote:
Je zou het nog geen minuut op de straat uithouden joh.

ken je mij?


quote:
IK HEB HIER BIJ HET CWI TOEN IK 9 MAANDEN WERKELOOS WAS, GESMEEKT OM EEN BAANTJE IN DE TUINBOUW. MAAR DIE KREEG IK NIET, WANT IK HAD NOG GENOEG ANDERE KANSEN...

dus je wereld is niet groter dan het CWI
bovendien doe je aanzelf ontplooiing om betere kansen te krijgen op de arbeidsmarkt.
natuurlijk gebeuren er dingen, maar die overkomen iedereen.

en inderdaad er is niet genoeg werk voor iedereen, en dat zal altijd wel zo blijven. maar ik heb daar liever mijn eigen hand in als dat iemand het voor mij beslist.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-11-2005 15:13]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2005 15:11 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 november 2005 15:03 schreef Stefan het volgende:
IK HEB HIER BIJ HET CWI TOEN IK 9 MAANDEN WERKELOOS WAS, GESMEEKT OM EEN BAANTJE IN DE TUINBOUW. MAAR DIE KREEG IK NIET, WANT IK HAD NOG GENOEG ANDERE KANSEN...



Als je de CWI als enige heilzame bron van werk ziet....tsja.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 02-11-2005 15:15 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 2 november 2005 15:10 schreef ElitE het volgende:dus je wereld is niet groter dan het CWI


Ik schreef in de periode dat ik werkeloos was zo'n 20 sollicitatiebrieven in de maand, stond bij 14 uitzendbureau's ingeschreven en belde mezelf een oorontsteking voor simpel schoonmaakwerk. Maar ja, ik ben al 34 hee...

Het CWI vond echter toen ik daar vroeg om werk in de tuinbouw (omdat mij ter ore was gekomen dat dat beschikbaar was via hun), dat ik nog genoeg andere kansen had.

[Dit bericht is gewijzigd door Stefan op 02-11-2005 15:19]


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2005 15:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

in de tuinbouw hebben ze niets aan sollicitatie brieven daarnaast is er idd niet voor altijd voor iedereen werk.

het klopt dat ik het erg abstract bekijk, maar de wereld word niet minder hard als je het complexer maakt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2005 15:20 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 november 2005 15:15 schreef Stefan het volgende:
Ik schreef in de periode dat ik werkeloos was zo'n 20 sollicitatiebrieven in de maand, stond bij 14 uitzendbureau's ingeschreven en belde mezelf een oorontsteking voor simpel schoonmaakwerk. Maar ja, ik ben al 34 hee...


Blijkbaar was je niet goed genoeg voor de banen die je ambieerde en had je geen netwerk opgebouwd om via andere kanalen aan werk te komen.

Shit happens. Maar waarom moet iemand anders VERPLICHT worden om voor dat falen VOLLEDIG verantwoordelijk te zijn?

Losstand hiervan....een algemene verlaging van de belastingtarief naar een flattax zonder verdere aftrekposten zou heel goed net zoveel (zo niet meer zoals in het geval van Rusland) geld in het laatje brengen dan nu het geval is (Waarmee dus alle knuffelnetten gefinancierd zouden kunnen worden). Dat gaat echter niet gebeuren want 'het volk' wil graag de 'rijken' meer zien betalen...jammer.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 02-11-2005 15:31 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
in de tuinbouw is er al jaren plaats voor de meeste mensen maar niemand wil erin werken...

...daarnaast is er idd niet voor altijd voor iedereen werk.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 02-11-2005 15:39 by waterfiets Profiel van waterfiets

jullie zouden een boek moeten schrijven,

ZM - De Politieke Discussie

[Dit bericht is gewijzigd door waterfiets op 02-11-2005 15:40]


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 02-11-2005 15:44 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 2 november 2005 15:39 schreef waterfiets het volgende:
jullie zouden een boek moeten schrijven,

ZM - De Politieke Discussie


lol @ waterfiets


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


CiNNeR
The Sweetest Thing
Usericon van CiNNeR
Posted 02-11-2005 15:49 by CiNNeR Profiel van CiNNeRhttp://www.themusictemple.nl

quote:
Op 2 november 2005 14:53 schreef ElitE het volgende:
het is niet mogelijk en zeker niet goed elk zieltje te sparen.


Dit sarcasme gaat simpelweg niet samen met je uitspraak zo sociaal te zijn. Jouw visie is jouw visie, maar je geeft meer tegenstellingen dan iets anders.

Maar je spreekt je zelf wel meer tegen. De quote richting mij:

quote:
ik zit mijn hele leven al in de tuinbouw omdat mijn vader een kas heeft
ik ken het enorm opgeblazen fabeltje dat ze hier slecht worden behandeld, denk je echt dat deze mensen hierheen komen om het slechter te krijgen
meestal komt het uitschot(chelman )hierheen die wat vaker in de problemen komen alcoholisme, vechten, enz.


Vervolgens zeg je tegen Stefan:
quote:
in de tuinbouw hebben ze niets aan sollicitatie brieven daarnaast is er idd niet voor altijd voor iedereen werk.


Waarom je mij dus wijs probeert te maken dat ik fabeltjes geloof mag Joost weten. Jij hangt sprookjes op dat er voor iedereen werk is om het op dezelfde bladzijde van de discussie alweer terug te trekken.

Verder is alles relatief. Een Pool kan hier meer verdienen dan in eigen land en tegelijkertijd minder dan in NL gebruikelijk. Logisch dus dat een Pool hierheen wil komen voor dat werk. Dat de tuinbouw daar gebruik van wil maken is niet per se meteen slecht, maar kom dan ook niet aan met geneuzel dat nederlanders het werk niet willen.

quote:
dit is bijna een belediging, ik ben tegen communisme omdat dat het toppunt van socialisme is.


Waarom dan zo enthousiast over landen als Polen en de arbeidsomstandigheden daar?

quote:
uik ben rechts ingesteld(hoewel ik liever niet links en rechts denk
) met vrijheid en eigen verantwoordelijkheid voorop.


Kan er ook niets aan doen, het is je goed recht allemaal. verwacht van mij alleen niet dat ik je daarbij ook nog sociaal vind

quote:
voor veel van deze dingen heb je toch nog een eigen verantwoordelijkheid, zeker in het verloop ervan. Maar stel dat deze dingen gebeuren dan moet je jezelf indekken(vrienden familie verzekering rantsoen enz) bovendien moet je jezelf aantrekkenlijk maken voor de arbeidsmarkt, jezelf ontplooien dus, iets wat ik heel erg mis in deze samenleving.


Er is een deel eigen verantwoordelijkheid en een deel afhankelijkheid hoe de zaken lopen. Je kan prachtig theoretiseren maar als jij lang keihard gewerkt hebt in een bedrijf, wegbezuinigd wordt, niet aan de slag komt omdat je te oud en te eenzijdig wordt bevonden (volgens werkgevers dus), je huis niet op tijd verkocht krijgt en tegen een executieverkoop aan kijkt is het jammer. En zo zijn er talloze situaties waar je kan doen wat je wil, maar toch beroerd kan vallen. Of jij dan een keer zegt dat mensen het zelf moeten opknappen of honderd keer, de situatie zal daar niet van veranderen.

Je geeft zo'n rechtse kijk op zaken weer en noemt jezelf ondertussen sociaal. Ik ontdek echter niets sociaals in deze discussielijn.

quote:
)nieuwe WIA die duurder wordt dan huidige WAO) ik weet er het fijne niet van, maar hier is weinig sprake van vrije markteconomie.


Je weet er geen zak van maar je kan wel een conclusie trekken over de markteconomie!?

Ik weet er het fijne wel van maar dat zal je niet van me aannemen, dus ik zou zeggen zoek het eens na.

quote:
ps dit is ook niet zomaar in te voeren, dit moet tientallen jaren duren om te zorgen dat er een goed evenwicht kan ontstaan.


Inderdaad. En waarom een goed evenwicht weggooien om pas over tientallen jaren tot een ander evenwicht te komen?


Ow sorry, did my back hurt your knive?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2005 15:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 november 2005 15:31 schreef Stefan het volgende:



de tuinbouw wel werk, maar waarschijnlijk ben je te duur. misschien niet eens omdat je veel wilt verdienen, maar omdat hij zo verschrikkelijk veel premies moet betalen, tja was nu maar in polen geboren.

de tweede opmerking was over de gehele arbeids markt bedoeld.

maarja eigenlijk zijn we nog gek bezig, een productie medewerker in nederland kost tussen de 20 en 60 euries per uur. terwijl ze in china 0,20 tot 0,60 euro per uur kosten.
tegen deze enorme verschillen kan je niet opboksen. dus ben je ongediplomeerd, dan heb je over een aantal jaar weinig kansen meer.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


CiNNeR
The Sweetest Thing
Usericon van CiNNeR
Posted 02-11-2005 16:06 by CiNNeR Profiel van CiNNeRhttp://www.themusictemple.nl

quote:
Op 2 november 2005 15:54 schreef ElitE het volgende:
de tuinbouw wel werk, maar waarschijnlijk ben je te duur. misschien niet eens omdat je veel wilt verdienen, maar omdat hij zo verschrikkelijk veel premies moet betalen, tja was nu maar in polen geboren.

de tweede opmerking was over de gehele arbeids markt bedoeld.

maarja eigenlijk zijn we nog gek bezig, een productie medewerker in nederland kost tussen de 20 en 60 euries per uur. terwijl ze in china 0,20 tot 0,60 euro per uur kosten.
tegen deze enorme verschillen kan je niet opboksen. dus ben je ongediplomeerd, dan heb je over een aantal jaar weinig kansen meer.


HAHAHAHAHAHA Goed plan, we geven werknemers hier voortaan een euro per uur en laten de rest aan het Leger des Heils van je over. het leven is mooi als je maar wil hee


Ow sorry, did my back hurt your knive?


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 02-11-2005 16:06 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 2 november 2005 15:54 schreef ElitE het volgende:
de tuinbouw wel werk, maar waarschijnlijk ben je te duur. misschien niet eens omdat je veel wilt verdienen, maar omdat hij zo verschrikkelijk veel premies moet betalen, tja was nu maar in polen geboren.


Dan moet je niet zeiken dat er niemand van de Nederlanders wil werken, het heeft dus ook andere oorzaken.

quote:
de tweede opmerking was over de gehele arbeids markt bedoeld.


Terwijl je eerst roept dat er werk is, maar niemand het wil doen.

quote:
maarja eigenlijk zijn we nog gek bezig, een productie medewerker in nederland kost tussen de 20 en 60 euries per uur. terwijl ze in china 0,20 tot 0,60 euro per uur kosten.


Daar vergeet je bij te vermelden dat daar vaak gezorgd wordt voor kleding, eten en een woning door de werkgever. En dat je je geld niet kunt uitgeven, omdat je maar 1 vrije dag per jaar hebt.

Als men in Nederland rond kan komen van 0,20 tot 0,60 eurocent per uur praten we wel verder over die verschillen met het buitenland.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2005 16:07 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2005 14:46 schreef CiNNeR het volgende:

Het was van mijn kant een aanvulling, niet van de belastindienst nee :D

Maar goed, een 'eerlijker' belastingstelsel zoals jij dat wil, schaft ook de hypotheekrente af, maakt de drempels absoluut en haalt je procentuele voordeel weg. Omdat je in een hogere belastingschaal valt, kan je ook meer kosten opvoeren (waar ik niet op tegen ben)
Nogmaals, ik ben van mening dat mensen hun eingen lasten moeten dragen. En iid met een belasting stelsel als het gene wat ik bedoel is er geen hypotheekrente aftrek meer. Maar daar heeft ook niemand het over. Jij haalt het er steeds bij omdat je denkt iets hypocriets gevonden te hebben. En dat terwijl ik al duidelijk heb gezegd geen voorstander te zijn van de hypotheekrente aftrek.



quote:
Hoeveel mensen willen niet hogerop vanwege dit systeem denk je?
Het zijn er vast geen duizenden maar ik heb er een paar gesproken. Maar hoeveel zielige grensgevalletjes heb je nou werkelijk onderaan de maatschappij.



quote:
Ik ben niet degene die een ander belastingsysteem wil zien en ook niet degene die denkt dat meer verdienenden bijna zielig zijn dat ze zoveel belasting betalen. Jij geeft aan dat wel te willen en daarbij ben ik van mening dat daarmee veel zou verdwijnen waar je wel gebruik van maakt of wel wil behouden.
Mensen krijgen dan veel meer eigen verantwoordelijk heden en moeten veel meer zelf regelen. Een voordeel hiervan is dat er veel geld vrijkomt waar bedrijven de concunrentie strijd over aaan kunnen gaan waar uiteinderlijk voor de burger, bv, voordelige verzekeringspakketen uit komn rollen. Ook worden zulk soort bedrijven op die manier gedwongen om behulpzamer en klantvriendelijker te worden. Als dit samen gaat met goede voorlichting aan de burger wat hij/zij moet regelen en scherpe kartelwaakhonden dan vallen al die dingen waar nu subsidies etc voor zijn gewoon te betalen.

In de landen die een dergelijk systeem en flaktax hebben ingevoerd is over de grote linie zowel minima als maxima er op vooruit gegaan. Dit is ook door gerekend voor Nederland en ook hier zal het dat tot gevolg hebben. Nou is de Nederlandse mentaliteit er alleen niet geschikt voor.

quote:
Meer zoals nu misschien, waarbij gebleken is dat dit kabinet de economische groei, terugkeer uit recessie en opbouw van werkgelegenheid in de weg heeft gezeten?
Dat is zo gekomen omdat dit kabinet niet voor de simpele zieltjes winnende socialistische manier van economische politiek heeft gekozen van investeren, uitstellen en het volgende kabinet met de stront opzadelen. Nee dit kabinet is bezig met de economische structuur te hervormen zodat latere generaties ook nog mogelijkheden hebben; En ja deze methode kost wat wil. Denk je nou echt dat dit kabinet die 2/3 jaar van belemmering niet van te voren had ingecalculeerd?

quote:
Overigens heeft Paars er ook voor gezorgd dat de wachtlijsten in de zorg verminderde, de WAO stevig verlaagde (de vruchten zijn nu nog zichtbaar in tegenstelling tot het nieuwe systeem) etc. Elk kabinet heeft zijn goede en slechte dingen en denk dat het te ver strekt om dat uit te gaan pluizen.
Paars had het geluk dat het beleid van de jaren '80 zijn vruchten afworp en dat we in die tijd gigantisch in een hoogconjuctuur zaten. Dan kan iedereen geld vrij maken voor sociale onzin. Op de lange termijn echter heeft Paars weinig tot niets goed gedaan.



quote:
De natuurramp legde ook bloot hoeveel sociale onzekerheid er daarvoor al heersde en hoe beroerd er met armoede is omgegaan. Het gaat daarbij niet zozeer om de hulpverlening op de ramp, maar welke fenomenen zichtbaar werden. Iets wat in Amerika erg speelt, er was blijkbaar een natuurramp nodig om dat te zien.
Je kan je natuurlijk afvragen bij wie de schuld ligt. Bij die boze rechtse overheid of bij de burgers zelf.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2005 16:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2005 15:09 schreef Chelman het volgende:
Ik zou graag een analyse lezen van de gevolgen van de maatregelen Den Uyl op de begroting door de jaren heen. Daaraan gekoppeld de weerstand die er was om die maatregelen te ontmantelen (beelden van de jaren 80 protesten weleens gezien?).

Dan pas kan je een degelijk oordeel vellen. Een oordeel op basis van een parameter is onjuist ongeacht welke kant het wel of niet uitvalt.
Ik heb gisteren even vluchtig naar wat getalletjes op het CPB gekeken en een van die jaren in die link klopte iig niet. Ik vraag me af hoeveel meer.

Maar met zulke grafiekjes schets een geheel verkeerd beeld: Wat waren de inkomsten, watvoor conjunctuur was er in die jaren, hoeveel kosten moesten er gemaakt worden door de nasleep van het beleid van het vorige kabinet etc.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


CiNNeR
The Sweetest Thing
Usericon van CiNNeR
Posted 02-11-2005 16:34 by CiNNeR Profiel van CiNNeRhttp://www.themusictemple.nl

quote:
Op 2 november 2005 16:07 schreef kwelgeest het volgende:
Nogmaals, ik ben van mening dat mensen hun eingen lasten moeten dragen. En iid met een belasting stelsel als het gene wat ik bedoel is er geen hypotheekrente aftrek meer. Maar daar heeft ook niemand het over. Jij haalt het er steeds bij omdat je denkt iets hypocriets gevonden te hebben. En dat terwijl ik al duidelijk heb gezegd geen voorstander te zijn van de hypotheekrente aftrek.


Ik stap niet in discussies om mensen onderuit te halen, ik stap in discussies omdat ik het onderwerp interessant vind en een andere visie ben toegedaan. Hier blijf ik reageren omdat je een stuk terug stelde: "Er zijn, in de pratjijk, wel bepaalde uitkeringen/subsidies/voorzieningen waar ik het mee eens ben. Daaronder vallen o.a. studiebeurzen, uitkeringen voor chronisch zieken en arbeidsongeschikten en subsidies ter behoudt van de Nederlandse cultuur" En tegen mij blijft zeggen "Nogmaals, ik ben van mening dat mensen hun eingen lasten moeten dragen." Zal ik verkeerd zitten over de hypotheekrente aftrek, begrijp ik nog niet hoe je het met elkaar rijmt.

quote:
Het zijn er vast geen duizenden maar ik heb er een paar gesproken. Maar hoeveel zielige grensgevalletjes heb je nou werkelijk onderaan de maatschappij.


Vijftien procent van de bevolking zit op of onder de armoedegrens. Het aantal nieuw bijgekomen voedselbanken en de klacht van de kerk zoek je zelf maar op

quote:
Mensen krijgen dan veel meer eigen verantwoordelijk heden en moeten veel meer zelf regelen. Een voordeel hiervan is dat er veel geld vrijkomt waar bedrijven de concunrentie strijd over aaan kunnen gaan waar uiteinderlijk voor de burger, bv, voordelige verzekeringspakketen uit komn rollen. Ook worden zulk soort bedrijven op die manier gedwongen om behulpzamer en klantvriendelijker te worden. Als dit samen gaat met goede voorlichting aan de burger wat hij/zij moet regelen en scherpe kartelwaakhonden dan vallen al die dingen waar nu subsidies etc voor zijn gewoon te betalen.


Zoals de concurrentie bij telefoonmaatschappijen, openbaar vervoer, zorg, energiemaatschappijen en straks de WAO betere kwaliteit en lagere prijs opleveren bedoel je. Ow nee, zo is het niet gegaan... verdulleme! Geloof ik je nog niet.

quote:
In de landen die een dergelijk systeem en flaktax hebben ingevoerd is over de grote linie zowel minima als maxima er op vooruit gegaan. Dit is ook door gerekend voor Nederland en ook hier zal het dat tot gevolg hebben. Nou is de Nederlandse mentaliteit er alleen niet geschikt voor.


Dat zou heel goed kunnen, ik heb geen verstand van de switch in systemen op dit gebied. Ik bestrijd zo'n flat tax systeem dan ook niet, de discussie begon over sociaal, socialisme en iemand uitmaken voor mongool en eigenlijk had het te maken met Hirchi Ali

quote:
Dat is zo gekomen omdat dit kabinet niet voor de simpele zieltjes winnende socialistische manier van economische politiek heeft gekozen van investeren, uitstellen en het volgende kabinet met de stront opzadelen.


Opnieuw laat je VVD en D'66 geheel buiten beschouwing in je propaganda voor het huidige kabinet. Zo zwart wit kan je er niet over discussieren lijkt me.

quote:
Nee dit kabinet is bezig met de economische structuur te hervormen zodat latere generaties ook nog mogelijkheden hebben; En ja deze methode kost wat wil. Denk je nou echt dat dit kabinet die 2/3 jaar van belemmering niet van te voren had ingecalculeerd?


Dit kabinet vertelt sprookjes in mijn optiek. Neem de WAO. Met een overschot van vijtien miljard aan WW en WAO-premies en het nieuwe stelsel (nieuwe wet Poortwachter) wat aanzienlijk vruchten afgaf en nog deed (doelstellingen inmiddels volldig gehaald), werd de bevolking wijsgemaakt dat het geheel onbetaalbaar was. Vervolgens komt er een nieuw systeem wat niet alleen nu een enorme hap meer kost maar in de toekomst eveneens. De Geus maakte er afgelopen zondag in Buitenhof maar van dat het om een 'sociaal plan ging' en dat mocht 'tientallen miljoenen meer kosten'. Ondertussen is door verzekeringsartsen aangegeven dat de WIA onwerkbaar is. En dat soort beleid verdedig jij als zijnde structureel en goed voor de komende generaties???

quote:
Paars had het geluk dat het beleid van de jaren '80 zijn vruchten afworp en dat we in die tijd gigantisch in een hoogconjuctuur zaten. Dan kan iedereen geld vrij maken voor sociale onzin. Op de lange termijn echter heeft Paars weinig tot niets goed gedaan.


Lees bovenstaande en google wat verder. De wet Poortwachter was een ingreep, geen kadootje.

quote:
Je kan je natuurlijk afvragen bij wie de schuld ligt. Bij die boze rechtse overheid of bij de burgers zelf.


Je verdigde het amerikaanse systeem en beweerde dat de burger er daar beter vanaf komt dan hier. Het is gebleken van niet, wie je nu ook de zwarte piet wil geven.


Ow sorry, did my back hurt your knive?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen