IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Twilight (US) Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-04-2010 14:29 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 6 April 2010 14:15 schreef ZelThoR het volgende:
Lijkt oude Twilight op Xasthur? Die nieuwe niet echt namelijk.

Althans, ik vind Xasthur kut en Twilight op Monument To Time End niet namelijk Zo op het eerste gehoor een gaaf en intrigerend werkje! Lekker experimenteel vanuit een solide drone/black basis.
Nee, het lijkt helemaal niet op Xasthur. Ik ga nu even zoeken naar die nieuwe.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-04-2010 14:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 April 2010 14:29 schreef bokaj het volgende:
Nee, het lijkt helemaal niet op Xasthur. Ik ga nu even zoeken naar die nieuwe.

Hmm, veel posts hierboven zeggen van wel. Wat een leugenaars dan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-04-2010 14:34 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 6 April 2010 14:30 schreef ZelThoR het volgende:
Hmm, veel posts hierboven zeggen van wel. Wat een leugenaars dan
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Benieuwd naar de nieuwe.

Mooie foto ook.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-04-2010 14:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 April 2010 14:34 schreef bokaj het volgende:
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Benieuwd naar de nieuwe.

Nou ja, ik hoor op zich wel dat het hetzelfde genre is (in de basis) maar Xasthur maakt er een potje van en Twilight niet. Voor mij dan Ze doen dus iets anders, en het lijkt dus gewoon niet op elkaar.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-04-2010 14:49 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Mijnheer Xasthur zit ook al niet meer in de band. En in de basis zal het wel hetzelfde zijn, maar de vorige cd klonk IMHO ook al niet heel erg naar Xasthur. Twilight rockt wat meer en de productie is beter, of er is een productie itt Xasthur. En NP.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 06-04-2010 14:49 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Interessant, torrent komt met 10 mb/sec binnen, zometeen maar even luisteren. Tof dat Robert Lowe meedoet, geniale muzikant.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-04-2010 14:50 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 April 2010 14:49 schreef bokaj het volgende:
Mijnheer Xasthur zit ook al niet meer in de band. En in de basis zal het wel hetzelfde zijn, maar de vorige cd klonk IMHO ook al niet heel erg naar Xasthur. Twilight rockt wat meer en de productie is beter, of er is een productie itt Xasthur. En NP.

Productie is inderdaad sowieso totaal anders, maar het is vooral dat de muziek zoveel beter in elkaar zit dan die van Xasthur

Veel plezier!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-04-2010 15:21 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Sommige nummers doen me heel erg aan Leviathan denken, dat is alleen maar positief natuurlijk.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-04-2010 23:48 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Spannend, maar nu al goed.


valfar
Usericon van valfar
Posted 07-04-2010 0:25 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Die eerste kon me nooit zo boeien, maar met Aaron Turner en Sanford Parker hebben ze veelzijdigere bandleden erbij gehaald die de band naar een hoger niveau tillen! Het is echt precies een mix van Nachtmystium, Leviathan en Isis.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-04-2010 11:08 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Naar deze plaat kijk ik al jaren uit. Wanneer komt'ie?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


valfar
Usericon van valfar
Posted 07-04-2010 11:18 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 7 April 2010 11:08 schreef kwelgeest het volgende:
Naar deze plaat kijk ik al jaren uit. Wanneer komt'ie?


27 april



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-04-2010 11:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dit staat op de Southern Lord blog


Twilight-NEW ALBUM! “Monument To Time End”
March 18th, 2010 | Category: Uncategorized, New Releases

When TWILIGHT’s self-titled debut was delivered in 2005 it was an explosive new time for American black metal, where several stateside acts were captivating the world’s attention. It was during these times that a crew of henchmen hailing from said acts covertly assembled to formulate a collaborative album, under the banner of TWILIGHT. Then comprised of members of Nachtmystium, Leviathan, Kreig, Xasthur and Drautran, the album’s gritty and varied content was an instant cult classic for the genre.

Due to personal differences within the unit, TWILIGHT officially disbanded a year later, with no plans of a new record on the horizon. Yet in early 2009 several members resurrected a modified lineup. These alterations would expand this “follow-up release” into a full-blown masterpiece.

TWILIGHT’s massive lineup on the upcoming Monument To Time End includes three founding members - Blake Judd (Nachtmystium), Wrest (Leviathan, Lurker of Chalice), and N. Imperial (Kreig), - and new recruits Stavros Giannopolous (The Atlas Moth), Sanford Parker (Minsk, Buried At Sea) and Aaron Turner (Isis, Old Man Gloom), as well as vocal contributions by Robert Lowe (Lichens, OM).on three tracks. This wholly forward-thinking alignment of artists presents this TWILIGHT release as an entirely new entity.

Undoubtedly, the harsh and cantankerous black metal underbelly of the foundation of the unit is still intact throughout Monument To Time End, but it’s the visual hell the listener feels personified through the more dissonant, demented and ethereal realms of utter madness explored, where seemingly psychotropic nightmares come to life with an ethereal, beautiful vengeance.

Monument To Time End tracklist:
1. The Cryptic Ascension
2. Fall Behind Eternity
3. 8,000 Years
4. Red Fields
5. Convulsions in Wells of Fever
6. Decaying Observer
7. The Catastrophe Exhibition
8. Negative Signal Omega



Kan geen datum vinden. Op de Southern Lord site staat hij bij "coming soon", maar geen link of wat dan ook.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-04-2010 11:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 April 2010 11:18 schreef valfar het volgende:
27 april

Ah

Bron?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


valfar
Usericon van valfar
Posted 07-04-2010 11:32 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 7 April 2010 11:22 schreef ZelThoR het volgende:
Ah

Bron?


http://www.theprp.com/2010/03/18/news/twilight-set-release-date-for-new-album-monument-to-time-end/



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-04-2010 11:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


valfar
Usericon van valfar
Posted 07-04-2010 20:48 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Godver die nieuwe is echt ontzettend gaaf!



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-04-2010 0:19 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vind het nogal een tegenvaller eigenlijk. Ik had van deze mensen wel iets meer verwcht. Ik hoor vooral veel (redelijke, maar niet bijzondere) black metal en weinig geëxperimenteer. Jammer, maar blij dat ik hem niet blind gekocht heb (had het bijna gedaan).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


valfar
Usericon van valfar
Posted 09-04-2010 9:13 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 9 April 2010 0:19 schreef M. het volgende:
Ik vind het nogal een tegenvaller eigenlijk. Ik had van deze mensen wel iets meer verwcht. Ik hoor vooral veel (redelijke, maar niet bijzondere) black metal en weinig geëxperimenteer. Jammer, maar blij dat ik hem niet blind gekocht heb (had het bijna gedaan).


Ik vond die vorige juist niks (te standaard) en deze juist geweldig. Hoe smaken toch kunnen verschillen! Maar misschien moet ik naar aanleiding van deze toch ook maar eens die eerste een nieuwe kans geven.
En dit standaard (tenminste, dat bedoel je met niet bijzondere neem ik aan) black metal noemen vind ik toch wel erg overdreven. Er zijn toch genoeg elementen uit andere stromingen verwoven in de muziek, en er is genoeg afiwsseling binnen en tussen de nummers. Heb je wel de goede gedownload?



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-04-2010 9:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Dat vorige album was toch ook vrij bijzonder. Toffe, interessante black&roll met een behoorlijk eigen inslag. Sowieso was dat best een divers album. Bij lange na niet alle nummers lagen op dezelfde lijn. Volgens mij heeft die plaat niet de aandacht gekregen die 'ie verdient.
'kBen benieuwd naar die nieuwe. Gewoon blind aanschaffen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-04-2010 9:39 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 9 April 2010 9:13 schreef valfar het volgende:
Ik vond die vorige juist niks (te standaard) en deze juist geweldig. Hoe smaken toch kunnen verschillen! Maar misschien moet ik naar aanleiding van deze toch ook maar eens die eerste een nieuwe kans geven.
En dit standaard (tenminste, dat bedoel je met niet bijzondere neem ik aan) black metal noemen vind ik toch wel erg overdreven. Er zijn toch genoeg elementen uit andere stromingen verwoven in de muziek, en er is genoeg afiwsseling binnen en tussen de nummers. Heb je wel de goede gedownload?

Haha ja hoor. Die vorige vond ik - inderdaad - nóg een stuk minder dus wat dat betreft is het wel een verbetering.Dat verwachtte ik ook wel, ik vind de nieuwe line-up gewoon sterker dan die op de vorige plaat. En ja, standaard, weet je, ik vind het laatste Leviathan-album een stuk afwisselender bijvoorbeeld. En het laatste Isis-album ook. Smaken verschillen inderdaad, jij hebt er een puik album bij en ik kan m’n euro’s ergens anders aan besteden


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2010 19:00 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2010 14:15 schreef ZelThoR het volgende:
Lijkt oude Twilight op Xasthur? Die nieuwe niet echt namelijk.

Althans, ik vind Xasthur kut en Twilight op Monument To Time End niet namelijk Zo op het eerste gehoor een gaaf en intrigerend werkje! Lekker experimenteel vanuit een solide drone/black basis.
Muzikaal niet. qua sfeer en geluid een beetje. Heb je van Xasthur Nocturnal Poisoning wel's geprobeerd?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-05-2010 21:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2010 14:25 schreef ZelThoR het volgende:
OK, die nieuwe is echt te gek!

Alle elementen van dit album wat niet in black/drone thuishoort tillen het naar een véél hoger plan. Super!

Enthousiasme begint af te kalven, lijkt toch wat te repetitief.
quote:
Op 12 mei 2010 19:00 schreef kwelgeest het volgende:
Muzikaal niet. qua sfeer en geluid een beetje. Heb je van Xasthur Nocturnal Poisoning wel's geprobeerd?

Weet ik niet meer, zal weer eens proberen.
quote:
Op 9 april 2010 9:39 schreef M. het volgende:
Haha ja hoor. Die vorige vond ik - inderdaad - nóg een stuk minder dus wat dat betreft is het wel een verbetering.Dat verwachtte ik ook wel, ik vind de nieuwe line-up gewoon sterker dan die op de vorige plaat. En ja, standaard, weet je, ik vind het laatste Leviathan-album een stuk afwisselender bijvoorbeeld. En het laatste Isis-album ook. Smaken verschillen inderdaad, jij hebt er een puik album bij en ik kan m’n euro’s ergens anders aan besteden

Laatste ISIS begin ik laatste tijd juist vetter en vetter te vinden, hehe.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-05-2010 21:43 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Laatst bij MH gehoord, klonk niet verkeerd.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 22:07 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Lekker plaatje wel ja.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen