IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Levensbeschouwing Vorige pagina | Volgende pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 07-03-2004 18:44 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

1. Boeddhisme (kan ik me in vinden)
2. Humanisme (hier ook in)
3. Jodendom. (ja daaag!)


Subtiel kamerolifantje


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 07-03-2004 20:50 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Vraag in die test :
Een dierbare, lang geleden verloren ring duikt op een onverwachte plaats weer op. Wat denkt u?

Humanisme - Ok.
Boedhissme - Kan ik me ook wel in vinden.
Islam - *proest*


dood


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 07-03-2004 20:51 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

De derde slaat volgens mij vaak nergens op.


Subtiel kamerolifantje


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 07-03-2004 20:52 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Het is gewoon een test van niks...
Beetje bepalen wat mijn religie is aan de hand van een paar vragen, kom op zeg!

[Dit bericht is gewijzigd door Sauron op 07-03-2004 20:53]


dood


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 07-03-2004 20:57 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

1. Boeddhisme
2. Jodendom
3. Humanisme

niet verassend te noemen.


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 07-03-2004 21:00 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

En je zult zien Elfensteen wordt nu een boeddha monnik...


dood


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 07-03-2004 21:01 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2004 21:00 schreef Sauron het volgende:
En je zult zien Elfensteen wordt nu een boeddha monnik...
no way! Kaal scheren en bedelen om eten in een oranje gewaad! ben nie gek!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 07-03-2004 21:01 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

He getver! Als je maar niet bij mij in t klooster komt elf!

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 07-03-2004 21:01]


Subtiel kamerolifantje


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 07-03-2004 21:01 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

1 Protestants
2 Islam
3 Humanisme
En dan te bedenken dat ik nog protestants opgevoed ben ook! Brrrrrrrrrr



stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 07-03-2004 21:02 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Nou, dan hebben je ouders goed hun best gedaan.


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2004 21:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mods? Topictitel verbeteren aub??


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-03-2004 23:07 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2004 20:52 schreef Sauron het volgende:
Het is gewoon een test van niks...
Beetje bepalen wat mijn religie is aan de hand van een paar vragen, kom op zeg!


Tuurlijk is het onmogelijk om met 21 meerkeuze vragen (met ook nog eens vreemde antwoorden) te bepalen wat iemand zijn of haar meest in de buurt liggende religie is, maar het is wel grappig...

Toen de test destijds in de volkskrant stond moest je zelf uitrekenen waar je op uitkwam, was nog grappiger, kon je namelijk zien hoeveel islam punten of humanisten punten je per antwoord ontving..


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 08-03-2004 9:52 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Het lijkt me handiger hier een discussie te houden over hoe iemand tegen het leven aan staat dan wat lijstjes op te noemen! On topic dus.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 08-03-2004 10:18 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

1. Humanisme
2. Katholicisme
3. Boedhisme


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 08-03-2004 10:27 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 8 maart 2004 9:52 schreef Paul het volgende:
Het lijkt me handiger hier een discussie te houden over hoe iemand tegen het leven aan staat dan wat lijstjes op te noemen! On topic dus.


jezelf bij een stroming plaatsen , of zoeken waar je bijhoort etc ,heeft weinig met spiritualiteit te maken



darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 08-03-2004 10:28 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2004 20:51 schreef stigma het volgende:
De derde slaat volgens mij vaak nergens op.
Klopt, Islam


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 09-03-2004 13:56 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

Hm. “Het beste ervan maken” – een spreuk waarin ik met tegenzin geloof. Het besef van de zinsloosheid van het leven maakt het geloven toch vrij lastig. Waarom zou ik? Ik ben er nog niet uit. Enerzijds wil ik zoveel mogelijk weten (en lezen), anderzijds wordt het me steeds duidelijker dat ik niets weet. Wat ik met mijn toekomst wil doen is me ook nog geheel onduidelijk. Ik stond er eerst op sterrenkunde te doen – toen ik inzag dat dat toch niet was wat ik wilde ben ik overgestapt op een ander profiel waardoor ik nu het gemiste half jaar alleen moet inhalen.
Ik heb dus geen doel in mijn leven – ik ben ook van mening dat niemand dat heeft. Misschien binnen ons bestaan, maar het bestaan zelf is in mijn ogen nutteloos. Als ik zo min mogelijk terugredeneer kan ik me daar uiteraard van losmaken. Van dag tot dag leven blijft dan eigenlijk over. Ik moet dan ook niet zonodig iets bereiken. Ik ga er ook vanuit dat ik niets bereik. Want dat is opzich ook een doel en nouja dat heb ik net al uitgelegd.


Doomsday
Usericon van Doomsday
Posted 09-03-2004 14:10 by Doomsday Wijzig reactieProfiel van DoomsdayQuote dit bericht

1. Humanisme
2. Boeddhisme
3. islam


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 09-03-2004 14:13 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2004 14:10 schreef Doomsday het volgende:
1. Humanisme
2. Boeddhisme
3. islam


Same here!


Skull
Usericon van Skull
Posted 09-03-2004 14:57 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 9 maart 2004 13:56 schreef Griffin het volgende:
Hm. “Het beste ervan maken” – een spreuk waarin ik met tegenzin geloof. Het besef van de zinsloosheid van het leven maakt het geloven toch vrij lastig. Waarom zou ik? Ik ben er nog niet uit. Enerzijds wil ik zoveel mogelijk weten (en lezen), anderzijds wordt het me steeds duidelijker dat ik niets weet. Wat ik met mijn toekomst wil doen is me ook nog geheel onduidelijk. Ik stond er eerst op sterrenkunde te doen – toen ik inzag dat dat toch niet was wat ik wilde ben ik overgestapt op een ander profiel waardoor ik nu het gemiste half jaar alleen moet inhalen.
Ik heb dus geen doel in mijn leven – ik ben ook van mening dat niemand dat heeft. Misschien binnen ons bestaan, maar het bestaan zelf is in mijn ogen nutteloos. Als ik zo min mogelijk terugredeneer kan ik me daar uiteraard van losmaken. Van dag tot dag leven blijft dan eigenlijk over. Ik moet dan ook niet zonodig iets bereiken. Ik ga er ook vanuit dat ik niets bereik. Want dat is opzich ook een doel en nouja dat heb ik net al uitgelegd.



Welkom bij de ZM-humanisten


- Mutatis mutandis -


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 10-03-2004 1:18 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 9 maart 2004 13:56 schreef Griffin het volgende:
Hm. “Het beste ervan maken” – een spreuk waarin ik met tegenzin geloof. Het besef van de zinsloosheid van het leven maakt het geloven toch vrij lastig. Waarom zou ik? Ik ben er nog niet uit. Enerzijds wil ik zoveel mogelijk weten (en lezen), anderzijds wordt het me steeds duidelijker dat ik niets weet. Wat ik met mijn toekomst wil doen is me ook nog geheel onduidelijk. Ik stond er eerst op sterrenkunde te doen – toen ik inzag dat dat toch niet was wat ik wilde ben ik overgestapt op een ander profiel waardoor ik nu het gemiste half jaar alleen moet inhalen.
Ik heb dus geen doel in mijn leven – ik ben ook van mening dat niemand dat heeft. Misschien binnen ons bestaan, maar het bestaan zelf is in mijn ogen nutteloos. Als ik zo min mogelijk terugredeneer kan ik me daar uiteraard van losmaken. Van dag tot dag leven blijft dan eigenlijk over. Ik moet dan ook niet zonodig iets bereiken. Ik ga er ook vanuit dat ik niets bereik. Want dat is opzich ook een doel en nouja dat heb ik net al uitgelegd.


er zijn dingen die je diep van binnen voelt en die je misschien wil doen , dat zou een mooi levensdoel zijn .
Ja kan iemand, bij wie je dat zou willen, ook blij maken door het geven van aandacht ,als je bv in een relatie zit , ook een doel denk ik ,




Saelwen
Look at all the people with flowers in their hands
Usericon van Saelwen
Posted 16-04-2004 11:04 by Saelwen Wijzig reactieProfiel van SaelwenQuote dit bericht

1. Boeddhisme
2. Humanisme
3. Islam


A careful man tries to dodge the bullets while a happy man takes a walk. And maybe it's time to live...


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 16-04-2004 11:52 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik kom op humanisme uit, maar zou mezeld geenzins als humanist willen bestempelen.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 16-04-2004 14:49 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 9 maart 2004 13:56 schreef Griffin het volgende:
Hm. “Het beste ervan maken” – een spreuk waarin ik met tegenzin geloof. Het besef van de zinsloosheid van het leven maakt het geloven toch vrij lastig. Waarom zou ik? Ik ben er nog niet uit. Enerzijds wil ik zoveel mogelijk weten (en lezen), anderzijds wordt het me steeds duidelijker dat ik niets weet. Wat ik met mijn toekomst wil doen is me ook nog geheel onduidelijk. Ik stond er eerst op sterrenkunde te doen – toen ik inzag dat dat toch niet was wat ik wilde ben ik overgestapt op een ander profiel waardoor ik nu het gemiste half jaar alleen moet inhalen.


This is one of the hardest lessons for humans to learn. We cannot admit that things might be neither good nor evil, neither cruel nor kind, but simply callous - indifferent to all suffering, lacking all purpose.
-Richard Dawkins

Maar goed, ik heb de test gedaan, en er waren toch wel vrij veel vragen waarin ik eigenlijk geen echt passend antwoord kon vinden, ik beschouw mezelf dan ook als een atheist, een resultaat dat volgens mij niet eens in de test voorkomt (maar misschien vervangen is door egoist, wat toch in mijn optiek heel wat anders is). Griff, wat jij zegt klinkt meer als nihilisme, ik kan er verder ook niet veel over zeggen maar ik wens je in ieder geval veel succes met het vinden van je eigen weg door het leven. Oh, en mocht het helpen, hier nog een Richard Dawkins quote (tsja, heb zojuist zijn quotes pagina doorgespit dus vandaar )

quote:
"The world and the universe is an extremely beautiful place, and the more we understand about it the more beautiful does it appear. It is an immensely exciting experience to be born in the world, born in the universe, and look around you and realize that before you die you have the opportunity of understanding an immense amount about that world and about that universe and about life and about why we're here. We have the opportunity of understanding far, far more than any of our predecessors ever. That is such an exciting possibility, it would be such a shame to blow it and end your life not having understood what there is to understand."


Oh, en wat die test betreft:
1. humanisme
2. boeddhisme en protestantisme

Die protestantisme vind ik wel interessant omdat mijn vader protestants is opgevoed, maar ik denk eigenlijk eerder dat het komt doordat ik "Het is beter te trouwen dan te branden." als antwoord op de laatste vraag koos. Dit omdat dat voor mij het meest correcte antwoord is.

Ah, net even veranderd en het blijft Protestantisme, tsja, hebben mijn grootouders toch nog wat repercussies in mijn levensvisie gehad (volgens die test dan).


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 17-04-2004 23:52 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2004 17:33 schreef Lone-Dragon het volgende:
1 boedhisme
2 humanisme
3 katholikisme

mijn levensdoel is vooral veel lol hebben voor je het weet ga je er aan.


Stomme gek je hebt mijn avatar gejat.

Ben trouwens Humanist volgens die idiote test.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen