IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Evolutie van de mens, schijn of werkelijkheid? Vorige pagina | Volgende pagina
GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 09-03-2006 17:19 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 16:18 schreef Jenje het volgende:
Maar wie bepaald wat jezus gezegd zou hebben?


De schrijvers van de bijbel, daarom is alles ook nep en verzonnen.


Why doesn't my music get me all the chicks?


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 09-03-2006 17:38 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 16:51 schreef Greycloak het volgende:


Maarem, evolutie.
Hier ben ik


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 10-03-2006 0:02 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 16:07 schreef Chelman het volgende:
http://www.ad.nl/buitenland/article199021.ece


"Wetenschappers die de evolutie onderzoeken, zitten met de handen in het haar."

"De vijf, die opgroeiden in een gezin met 18 kinderen, zijn geestelijk gehandicapt."

...


mvg wk10


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-03-2006 0:19 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

schijn of werkelijkheid?


schijn is onderdeel van de werkelijkheid.

Dus evolutie is een feit.

Klaar? nou nee, inhoudelijk is het gewoon afwachten.


Suck my piss


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 10-03-2006 0:21 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Laatst The Origin of Species van Darwin proberen te lezen, pff... volgende keer niet dat boek op een late avond in bed lezen.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-03-2006 0:22 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 10 maart 2006 0:21 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Laatst The Origin of Species van Darwin proberen te lezen, pff... volgende keer niet dat boek op een late avond in bed lezen.



In de ochtend op de play, one chapter a day.


Suck my piss


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-03-2006 1:45 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Devolutie word arrogant geprezen als evolutie. De Europeanen zijn al aan het devolueren sinds de eerste Heiden aan het gerechtige zwaard van Christus werd geregen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-03-2006 1:57 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 11:16 schreef Greycloak het volgende:
Eh, Heiden?

Mag ik je er even op attenderen dat in het Christelijke geloof de natuur een geschenk van God is en dus niet zoals jij denkt iets is dat je mag misbruiken voor je eigen genoegen? Als jij iets krijgt van iemand van wie je zegt te houden, verneuk je het dan ook of verwacht degene van wie je het krijgt ook dat je er een beetje respectvol mee omgaat?

Want je lult jezelf een beetje in een hoek zo.


Lees Genesis maar....
Vers 28 op de allereerste bladzijde van het smerige Jodenboek dat ons tot in de kern vergiftigd heeft;

En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!

[edit]Jij lult jezelf in een hoek door ongefundeerde aanvallen op mijn posts te ondernemen zonder eerst informatie over het onderwerp te hebben vergaard, Genesis staat vol met de "wetten" en moralen die ook nu nog diep in onze psyche zitten en als absolute universele waarden worden beschouwd omdat het er eeuwenlang is ingestampt.[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 10-03-2006 2:19]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-03-2006 2:01 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 11:23 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik vind doemdenken eigenlijk behoorlijk christelijk, als je kijkt naar eind 10e eeuw...


Ik vind doemdenken eigenlijk behoorlijk realistisch, als ik kijk naar begin 21e eeuw...


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-03-2006 8:35 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Doemdenken heeft zeg maar geen enkel nut, het heeft een verlammende werking. Wat schiet je ermee op anderen de schuld te geven van al het slechte wat er is (deze manier van kijken naar goed en kwaad is trouwens ook behoorlijk christelijk, maar dit terzijde) en te zeggen dat alles naar de klote gaat? Ga dan lekker in een hoekje huilen en kom er niet meer uit.

Het lijkt mij beter actief in het leven te staan en proberen een bijdrage te leveren aan oplossingen voor de huidige problemen.

@moordlustige hamster: niet proberen darwin zelf te lezen, hij was geen begenadigd schrijver. Pak liever 1 van de vele huidige alternatieven in de (populair)wetenschappelijke literatuur.


Dear dirty delightful old drunken old days


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-03-2006 9:39 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 10 maart 2006 1:45 schreef Heiden het volgende:
Devolutie word arrogant geprezen als evolutie. De Europeanen zijn al aan het devolueren sinds de eerste Heiden aan het gerechtige zwaard van Christus werd geregen.


daarvoor hadden ze ook al senseo, dat is niets nieuws.


Suck my piss


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2006 10:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2006 1:57 schreef Heiden het volgende:
Lees Genesis maar....
Vers 28 op de allereerste bladzijde van het smerige Jodenboek dat ons tot in de kern vergiftigd heeft;

En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!



Inderdaad, mag ik wel de opmerking maken dat Genesis al in een veel oudere vorm bestond voordat hij in de Bijbel werd opgenomen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-03-2006 10:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2006 10:15 schreef spectre het volgende:
Inderdaad, mag ik wel de opmerking maken dat Genesis al in een veel oudere vorm bestond voordat hij in de Bijbel werd opgenomen?


Klopt.

Daarnaast zijn nog twee belangrijke dingen in overweging te nemen.

Heerschappij impliceerde vroeger een respectvolle wijze van omgang met de onderdane. Een goede heerser was een hoeder. Zodoende moet je de tekst in zijn oorspronkelijke context plaatsen.

Ten tweede wordt de oude testament niet als hoofdgeschrift van het Christendom beschouwd. Dat is de nieuwe testament. Daarin staat expliciet vermeld: "ik breng jullie een nieuw verbond". (de precieze quote weet ik niet meer) Met dat nieuwe verbond zijn veel zaken uit de oude vervangen danwel overbodig gemaakt. Voornaamste wijziging was natuurlijk een transformatie van een wraakvolle god naar een meer verdraagzame god.

---
Nee. Ik zit hier geen X-dom te verdedigen. Ik heb er wel moeite mee wanneer men net als sommige Christenen teksten uit hun verband rukt, niet in staat is om ze in hun historische context te plaatsen en ze gebruikt om zijn ideologie door te drijven.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 10-03-2006 11:05 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Op een gegeven moment loop je vanzelf in het het ritme van de (H)oerknal


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 10-03-2006 11:10 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

schijn is onderdeel van de werkelijkheid.

Dus evolutie is een feit.

Klaar? nou nee, inhoudelijk is het gewoon afwachten.

In de ochtend op de play, one chapter a day.

daarvoor hadden ze ook al senseo, dat is niets nieuws.



Gegroet


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-03-2006 11:48 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2006 10:22 schreef Chelman het volgende:
Klopt.

Daarnaast zijn nog twee belangrijke dingen in overweging te nemen.

Heerschappij impliceerde vroeger een respectvolle wijze van omgang met de onderdane. Een goede heerser was een hoeder. Zodoende moet je de tekst in zijn oorspronkelijke context plaatsen.

Ten tweede wordt de oude testament niet als hoofdgeschrift van het Christendom beschouwd. Dat is de nieuwe testament. Daarin staat expliciet vermeld: "ik breng jullie een nieuw verbond". (de precieze quote weet ik niet meer) Met dat nieuwe verbond zijn veel zaken uit de oude vervangen danwel overbodig gemaakt. Voornaamste wijziging was natuurlijk een transformatie van een wraakvolle god naar een meer verdraagzame god.

---
Nee. Ik zit hier geen X-dom te verdedigen. Ik heb er wel moeite mee wanneer men net als sommige Christenen teksten uit hun verband rukt, niet in staat is om ze in hun historische context te plaatsen en ze gebruikt om zijn ideologie door te drijven.


Met het 'imago' van god is het altijd oppassen! Het verschil tussen norse wraakgod naar liefhebbende hoedergod tussen de beide testamenten klopt, maar toch hebben christelijke geloofsstromingen in de loop van de geschiedenis steeds een ander karakter gegeven aan god.

In het katolicisme de vroege middeleeuwen was de god toch voornamelijk de boze god die jou wel even naar de hel zou sturen tijdens het laatste oordeel als je je niet netjes gedroeg. In de hoge en late middeleeuwen (vanaf 2de helft 11de eeuw) veranderde dit beeld meer naar de heiland, de herder der mensen.

Hoe sommige reformatorische stromingen naar god kijken, daar zullen we het maar niet over hebben...


Dear dirty delightful old drunken old days


Lady_Wolf
Usericon van Lady_Wolf
Posted 10-03-2006 14:16 by Lady_Wolf Wijzig reactieProfiel van Lady_WolfQuote dit berichthttp://www.myspace.com/_lady_wolf_

We devolueren absoluut.

Roodharigen 'met uitsterven bedreigd'
Bron: De Gelderlander
Gepubliceerd: donderdag 21 juli
Mensen met echt rood haar, een bleke huid en een sproetenkop spreken tot de verbeelding. Onderzoekers, kunstenaars of fotografen kunnen ze echter maar met moeite vinden. Echt rood wordt namelijk een zeldzaamheid. Een roodharige kan geboren worden uit een ouderpaar dat zelf geen rood haar heeft maar wel zogenaamde slapende 'roodhaargenen', die bij vader en moeder worden onderdrukt door die immer opdringerige 'bruin- en blondhaargenen'. Eenmaal bevrijd en samengebracht blijken de 'roden' soms wel sterk genoeg om zich te doen gelden.

Door de multiculturele samenleving komen er echter steeds meer dominante 'bruinhaargenen'. Door al die nieuwe bruine haargenen krijgt rood haar op den duur geen schijn van kans meer. Pessimistische biologen en erfelijkheidsdeskundigen gaan er van uit dat de échte roodharigen, die met een blanke doorzichtige huid en sproeten, over 50 jaar totaal uit het Nederlandse straatbeeld zijn verdwenen. Anderen denken dat het nog een paar honderd jaar zal duren, maar verdwijnen doen ze op den duur onherroepelijk.

'Voortplantingsprogramma'
Volgens klinisch moleculair geneticus Erik Sistermans van de Nijmeegse Radboud Universiteit zou je om het aantal roodharigen enigszins in stand te houden, een soort gericht voortplantingsprogramma moeten beginnen. Hij voegt meteen toe: ''Ondenkbaar natuurlijk, maar het zou wel werken.'' We zien straks weliswaar geen rood haar meer, maar het gen blijft wel aanwezig, zo stelt hij. Daardoor zullen er altijd wel wat roodharigen over blijven.

Dominant gen
Haarkleur wordt veroorzaakt door de afzetting van pigmenten die door genen worden gevormd. Twee genen zijn uiteindelijk in het spel; één van de vader en één van de moeder. Het dominante gen bepaalt echter de haarkleur. Het gen dat zorgt voor bruin haar is altijd dominant, het gen voor rood haar is altijd ondergeschikt (recessief).

Het recessieve gen dat mensen rood haar, blanke huid en sproeten geeft is vermoedelijk tussen de 50.000 en 100.000 jaar oud. Ongeveer één procent van de westerse wereldbevolking is nu roodharig.

Overigens komen niet alleen roodharigen in de 'verdrukking'. Door de hoge migratie en vermenging van rassen zullen ook natuurlijk blond haar en blauwe ogen zeldzamer worden.


-------------------------------------
Holbewoners vonden blondines leuker

Uitgegeven: 28 februari 2006 14:49

LONDEN - Heteroseksuele holbewoners gaven al de voorkeur aan blondines. Schuld is de evolutie. Tot deze conclusie komen wetenschappers aan twee Britse universiteiten.

Op het einde van de ijstijd 11.000 jaar geleden ontstonden bij Europese vrouwen blauwe ogen en blond haar als reactie op een gebrek aan voedsel en mannen. Talrijke mannen vonden de dood bij de gevaarlijke jacht op grote wilde dieren, die door de barre omstandigheden steeds schaarser waren geworden.


Door het vrouwenoverschot moesten vrouwen zich van elkaar gaan onderscheiden om aan de man te komen, menen de deskundigen
. Een van de mogelijke genetische veranderingen was een ongebruikelijke kleur van de haren.

Terwijl in Europa veel variaties ontstonden, bleven elders op de wereld de kleuren van haren en ogen eenvormiger, aldus de wetenschappers in de komende uitgave van het vakblad Evolution And Human Behavior. De Wereldgezondheidsorganisatie verwacht dat er over tweehonderd jaar geen natuurlijke blondines meer zijn, omdat het gen weer zal verdwijnen.

bron; www.nu.nl


The fact that nobody understands you doesn't make you an artist.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-03-2006 14:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2006 14:16 schreef Lady_Wolf het volgende:
We devolueren absoluut.



De berichten die je aanhalt zijn JUIST bewijzen voor evolutie en al helemaal het verhaal over de blondines.

De kenmerken die onnodig zijn voor overleving worden geëlimineerd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-03-2006 16:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2006 14:20 schreef Chelman het volgende:


De kenmerken die onnodig zijn voor overleving worden geëlimineerd.


niet per se. er zijn ook "neutrale" eigenschappen, die ook verder niet bijdragen aan overleving.

verder is het enorm ingewikkelde materie en is een een-op-eenrelatie tussen eigenschap en overleving vaak heel moeilijk te leggen. het is zelfs heel moeilijk om over "overlevingskenmerken" te spreken aangezien op een bepaald vlak fitnessverhogend zijn terwijl op een ander vlak juist verlagend.


Lady_Wolf
Usericon van Lady_Wolf
Posted 10-03-2006 17:31 by Lady_Wolf Wijzig reactieProfiel van Lady_WolfQuote dit berichthttp://www.myspace.com/_lady_wolf_

quote:
Op 10 maart 2006 14:20 schreef Chelman het volgende:
De berichten die je aanhalt zijn JUIST bewijzen voor evolutie en al helemaal het verhaal over de blondines.

De kenmerken die onnodig zijn voor overleving worden geëlimineerd.


Haar is sowieso rudimentair..


The fact that nobody understands you doesn't make you an artist.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-03-2006 23:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 maart 2006 17:31 schreef Lady_Wolf het volgende:
Haar is sowieso rudimentair..


heeft heeft zeker nog een functie, ten eerste beschermt het ons tegen een warme zon en de koud, ten tweede is het erg belangrijk voor het uiterlijk, mensen hebben net als vogels versieringen om bij het andere geslacht op te vallen. Net als de rest van het uiterlijk kunnen we ermee communiceren.

ook schaamhaar heeft een functie, het zorgt dat het niet zo plakkerig is, eigenlijk is schaamhaar dus veel hygienischer.

Terug naar oude dingen grijpen is geen devolutie, devolutie is minder aanpassen aan de omstandigheden. de flores mens die waarschijnlijk weer op handen en voeten liep hoeft geen devolutie te zijn, misschien hadden ze zelfs voordeel(of geen nadeel) bij het lopen op 4 ledematen.

Een gen voor rechtop lopen kan gewoon niet, waarom denken mensen dat er overal een gen voor is, genen bepalen alleen chemisch hoe de mens wordt aangestuurd. Bepaald gedrag kan wel in de genen zitten, maar verreweg het meeste is aangeleerd. Lopen moet je toch ook leren. Wolfskinderen lopen toch ook op op handen en voeten en hebben geen kans om een taal meer te leren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 11-03-2006 22:54 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

voor wie dit allemaal interesseert; in de zomer kun je in Leiden een cursus Fysische Antropologie volgen van een week, erg interessant, veel over evolutie


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-03-2006 5:52 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2006 10:15 schreef spectre het volgende:
Inderdaad, mag ik wel de opmerking maken dat Genesis al in een veel oudere vorm bestond voordat hij in de Bijbel werd opgenomen?


Ja, het is algemeen bekend dat genesis al millenia langer bestond als onderdeel van het heilige boek der joden, maar dat wou ik al niet zeggen omdat dan iedereen weer gaat janken dat ik het op de joden gemunt heb, wat uiteindelijk ook zo is. Alle wegen leiden naar Rome? Nee, alle wegen leiden naar de joden.

En Schaffelaar wat wil je nu zeggen? Iedereen is verlamd en bedwelmd, alleen angst krijgt mensen nog in beweging. En de realiteit is reden genoeg om diepe angst te moeten hebben, alleen zien mensen die realiteit niet en schildert een kloon als jou mij wat als doemdenker af, in zijn luiheid en onbereidheid om ook maar zelfs erover te denken om de suicidale routines te doorbreken. Sukkel.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 17-03-2006 0:30 by Gnosis Wijzig reactieProfiel van GnosisQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

quote:
Op 12 maart 2006 5:52 schreef Heiden het volgende:
En Schaffelaar wat wil je nu zeggen? Iedereen is verlamd en bedwelmd, alleen angst krijgt mensen nog in beweging.


Inderdaad, vanaf het moment dat we gemuteerd zijn tot een vooruitdenkend wezen met een iets te creatief vermogen dan nodig, zijn we bang voor de dood en zorgen we er collectief voor om dat nog wat langer uit te stellen. Dit creatieve vermogen om de dood uit te stellen door allerlei innovaties én het vermogen de dood in je voordeel te gebruiken is waar het bij de mens een beetje fout gaat.
Dan krijg je oorlog. En religie. En daardoor weer oorlog. De gedachte dat je het ergens voor doet en dat het uiteindelijk allemaal goed komt is psygelogie, eeen typisch menselijke emotie. "De mens heeft een doel op de aarde" of "Na dit leven is een hiernamaals" is een menselijke emotie. Op dezelfde manier waarop we het concept oneindigheid niet kunnen bevatten, kunnen we allemaal niet bevatten (of willen er niet stil bij staan) dat het allemaal niks voorsteld. Kortom: Maak er wat van!!!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 17-03-2006 1:01 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2006 0:30 schreef Gnosis het volgende:
Inderdaad, vanaf het moment dat we gemuteerd zijn tot een vooruitdenkend wezen met een iets te creatief vermogen dan nodig, zijn we bang voor de dood en zorgen we er collectief voor om dat nog wat langer uit te stellen. Dit creatieve vermogen om de dood uit te stellen door allerlei innovaties én het vermogen de dood in je voordeel te gebruiken is waar het bij de mens een beetje fout gaat.
Dan krijg je oorlog. En religie. En daardoor weer oorlog. De gedachte dat je het ergens voor doet en dat het uiteindelijk allemaal goed komt is psygelogie, eeen typisch menselijke emotie. "De mens heeft een doel op de aarde" of "Na dit leven is een hiernamaals" is een menselijke emotie. Op dezelfde manier waarop we het concept oneindigheid niet kunnen bevatten, kunnen we allemaal niet bevatten (of willen er niet stil bij staan) dat het allemaal niks voorsteld. Kortom: Maak er wat van!!!


Leer Mij uw lessen, Messias. EN ik zal volgen.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen