IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Entombed Vorige pagina | Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 01-02-2005 15:21 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Ik begrijp je punt, en het klopt ook. Ik vind het niet erg als een band compleet wat anders gaat doen zoals Entombed. het blijft metal, maar met andere invloeden.

En wat Nicke tegenwoordig met The Hellacopters doet, daar wordt ik ook niet heet van. Supershitty To The Max! was supervet, maar toen was de koek alweer bijna op.


Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 01-02-2005 15:43 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

LHP en Clandestine uber alles


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


EVACUATE
Usericon van EVACUATE
Posted 01-02-2005 16:20 by EVACUATE Wijzig reactieProfiel van EVACUATEQuote dit bericht

@ Jerome:

ik kan het mis hebben en ik heb effe geen zin om het op te zoeken, maar volgens mij zit Anderson al niet meer bij Entombed ten tijde van Wolverine Blues.

Ik snap alleen niet dat je Wolverine en To Ride.. wel trekt, maar Morning Star en Uprising (megaplaat, Say it in slugs is 1 van mijn favo Entombed nr's) niet, aangezien ze een beetje dezelfde vibe hebben als die 2 die je net noemt.

En wat betreft het publiek en loos gaan, dat doet het volgens mij even hard op een nr. als Chief Rebel Angel (Morning star) als op Left hand path.......


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 01-02-2005 16:34 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

Anderson ging er na To Ride uit....

Uprising is wel aardig, beetje stoner achtig. Same Difference daarentegen is hun slechtste denk ik....



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-02-2005 16:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Laten we eindeloos gaan discussiëren over persoonlijke smaak...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 01-02-2005 16:35 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

denk ik ???
Kom Jerome, dat is echt een bagger plaat vergeleken met de rest wat ze hebben uitgebracht



Jerome
Usericon van Jerome
Posted 01-02-2005 16:43 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

ie hebt nog gliek ook ja!


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 01-02-2005 16:44 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 16:35 schreef altx het volgende:
Laten we eindeloos gaan discussiëren over persoonlijke smaak...


wat kun je met betrekking tot beleving van muziek nog meer zoal?


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 01-02-2005 16:46 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 1 februari 2005 16:35 schreef altx het volgende:
Laten we eindeloos gaan discussiëren over persoonlijke smaak...


@jerome
11 feb?



Jerome
Usericon van Jerome
Posted 01-02-2005 16:49 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

hehehehehe indeed, indeed


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-02-2005 16:52 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 16:44 schreef Jerome het volgende:
wat kun je met betrekking tot beleving van muziek nog meer zoal?


Ik doel op een opmerking als "Ik snap alleen niet dat je Wolverine en To Ride.. wel trekt, maar Morning Star en Uprising (megaplaat, Say it in slugs is 1 van mijn favo Entombed nr's) niet, aangezien ze een beetje dezelfde vibe hebben als die 2 die je net noemt."

Ik heb persoonlijk al een hele tijd geleden de hoop opgegeven dat er ook maar enige logica bestaat in iemands muzieksmaak. Dus dan kunnen jullie wel proberen elkaar te overtuigen, maar of dat gaat lukken, is een tweede...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


EVACUATE
Usericon van EVACUATE
Posted 01-02-2005 17:48 by EVACUATE Wijzig reactieProfiel van EVACUATEQuote dit bericht

ach, beetje discusseren over muziek/muzieksmaak kan toch nooit kwaad. en misschien checkt Jerome die platen nog wel een keer en vindt hij ze daarna wel te pruimen. winwin situatie dacht ik zo. en als hij dat niet doet, even goeie vrienden. toch?

anders kun je dit forum (en alle andere fora op het internet) wel opdoeken....

oja, en Same difference is echt bij verre het slechtste wat ze ooit uitgebracht hebben. Andersson zat er idd nog bij bij To Ride...en de eerste plaat daarna gaat het gelijk mis. maar ze hervatten zich op Uprising toch weer aardig goed!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-03-2005 22:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Grote kans dat mensen het werk al gedownload hebben (en meer van ze uit deze periode) of de demo-bootleg cd aangeschaft hebben maar het is nu dus ook officieel; Entombed re-released zo'n beetje z'n beste werk ooit op cd:

ENTOMBED's Early Recordings To See Light Of Day In April - Mar. 8, 2005

Threeman Recordings has set an April 25 release date for the collection of pre-ENTOMBED recordings under the name NIHILIST. "Their lifespan would be short but not the impact or influence this Swedish band would have on the entire extreme music scene," reads a statement from the label. "Sure, they were youngsters at the time, but this band would help to cultivate the sound that birthed and initially propelled the now-and-forever signature European death metal sound — one that is still viable and as exciting today."

The album, simply entitled "Nihilist", will feature the following songs in their raw and unshaped form:

01. Sentenced to Death
02. Supposed to Rot
03. Carnal Leftovers
04. Abnormaly Deceased
05. Revel in Flesh
06. Face of Evil
07. Severe Burns
08. When Life Has Ceased
09. Morbid Devourment
10. Radiation Sickness
11. Face of Evil
12. But Life Goes On
13. Shreds of Flesh
14. The Truth Beyond

The album will also feature liner notes from former Metal Maniacs contibutor/current label manager for Century Media Records, Ula Gehret.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-03-2005 22:27]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-03-2006 0:21 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Haha, er is zo'n programma op de Zweedse TV - Rundgång, over Metal en Hard Rock. Het behandelt voornamelijk de wat grotere bands, maar is wel gemaakt door 2 Metalheads. (Wat al een hoop scheelt.)

In de laatste aflevering gingen ze op bezoek bij Entombed, en ze lieten beelden zien uit 2002. In 2002 stond Entombed op een groot podium (in een televisieshow of iets dergelijks), maar het was net iets anders dan normaal. Er stond achter Entombed een balletgroep van 30 man te dansen op de muziek van Entombed.
Fucking gaaf.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 04-03-2006 9:23 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Klopt ja, ze hebben ooit een aan zo'n experiment meegewerkt


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 04-03-2006 9:48 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2006 0:21 schreef WhiteRider het volgende:

Haha, er is zo'n programma op de Zweedse TV - Rundgång, over Metal en Hard Rock. Het behandelt voornamelijk de wat grotere bands, maar is wel gemaakt door 2 Metalheads. (Wat al een hoop scheelt.)

In de laatste aflevering gingen ze op bezoek bij Entombed, en ze lieten beelden zien uit 2002. In 2002 stond Entombed op een groot podium (in een televisieshow of iets dergelijks), maar het was net iets anders dan normaal. Er stond achter Entombed een balletgroep van 30 man te dansen op de muziek van Entombed.
Fucking gaaf.

Was dat soms die balletvoorstelling waar 'Unreal Estate' de 'soundtrack' van is?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2006 21:23 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Geen idee!

Heb wel zin in Kings of Metal overigens...ben benieuwd hoe ze live zijn. Eerst vond ik de zang van Entombed wat, eh, Doom-achtig of zo. Ik kan het nu wat meer waarderen en ben erg benieuwd!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-03-2006 21:28 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2006 9:48 schreef Hexegot het volgende:
Was dat soms die balletvoorstelling waar 'Unreal Estate' de 'soundtrack' van is?
Ik vermoed van wel ja.

"Left hand path" blijft voor mij trouwens toch nog altijd de ultieme klassieker aller tijden


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 05-03-2006 21:36 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2006 21:28 schreef Hub de Gallier het volgende:

Ik vermoed van wel ja.

Damn, die voorstelling wil ik al een hele tijd eens zien... *gaat maar weer eens i'net afgrazen*


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2006 21:40 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2006 21:36 schreef Hexegot het volgende:
Damn, die voorstelling wil ik al een hele tijd eens zien... *gaat maar weer eens i'net afgrazen*

Met dat ballet?

Een deel ervan staat bij dat programma over Metal enzo.

www.svt.se > Video > Kultur > Rundgång

Ik geloof dat het aflevering 6 is, anders 4. Als het die ook niet is, is het 4.
Als je op een aflevering geklikt heb, moet ergens in de tekst onder het schermpje iets over Entombed staan, staat dat er niet moet je even verder kijken.
Na, ik geloof, 7 minuten, gaat het over Entombed.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 05-03-2006 21:58 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Damn, dit is wel érg kort... Echt alleen voldoende om te weten te komen dat ze dat project gedaan hebben. *domper*

Ik zoek nog even verder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2006 22:11 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht


Meer kan ik niet voor je doen .


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-03-2006 20:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Former ENTOMBED Drummer, Ex-GRAVE Frontman Join Forces In New Death Metal Project - Mar. 3, 2006

Former ENTOMBED drummer and main songwriter Nicke Andersson (currently the frontman of his rock 'n' roll band THE HELLACOPTERS) has set DEATH BREATH as the name of his new old-school death metal project.
Handling the vocals in the new group is Jörgen Sandström, who had previously fronted the Swedish death metallers GRAVE and played with Andersson in ENTOMBED as the group's bassist (he is also currently singing for THE PROJECT HATE and playing bass for VICIOUS ART).
The band — which also features guitarist Robert Persson (who plays in THE HELLACOPTERS guitarist Robert Dahlqvist's side project THUNDER EXPRESS) — are currently recording their debut album for release later in the year.

Speaking to Sweden's Close-Up magazine last fall, Andersson stated about the project, "I haven't written any lyrics yet, but the music is so old-school that people today wouldn't even get that it's old-school.
It's more like [DEATH's legendary 1987 debut] 'Scream Bloody Gore'.
It's nothing like [ENTOMBED's] 'Wolverine Blues'. That style has already been done so well. At the same time there's only one 'Scream Bloody Gore', so a couple of albums like that I could put together.

"After having read the book 'Choosing Death: The Improbable History of Death Metal and Grindcore' and getting a kick, I went out and bought a lot of records. It was so much fun reading the book; it brought back so many memories. I bought POSSESSED's 'Seven Churches' on CD."

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 02-05-2006 21:15]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Grindmaster?Flesh???
Usericon van Grindmaster?Flesh???
Posted 02-05-2006 20:26 by Grindmaster?Flesh??? Wijzig reactieProfiel van Grindmaster?Flesh???Quote dit berichthttp://www.massiveassault.net




#scargirl#
Usericon van #scargirl#
Posted 03-05-2006 11:56 by #scargirl# Wijzig reactieProfiel van #scargirl#Quote dit bericht

vet videotjeEntombed rulez


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen