IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 14:54 by Asherah Profiel van Asherah

Het komt wel goed.
Veel lullen op ZM.

[reactie op SQT]

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 17-07-2002 14:56]


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 14:56 by Asherah Profiel van Asherah

quote:
Op 17 juli 2002 14:54 schreef |MoRGaN| het volgende:
Is dat zo? Ik slaag er meestal wel in iemand op korte termijn te helpen (en wie weet, misschien maakt dat ook op lange termijn enig verschil), maar het gevolg is maar al te vaak dat ik mezelf daarmee weer -tsja, hoe zeg ik dit- "ongelukkiger" maak. Alsof ik een evenwicht verstoord heb of zo...


Ja? Als die ander zich dan weer beter voel, ben ik wel weer in staat om me klote te voelen ja. Maar weetjewel, alles is zo relatief mensjes. Nadenken is een luxe hoor.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 17-07-2002 14:56 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

Zelfmoord... tsss... dat zou wel het laatste zijn dat ik zou doen.



|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 14:58 by |MoRGaN| Profiel van |MoRGaN|

quote:
Op 17 juli 2002 14:56 schreef Asherah het volgende:
Maar weetjewel, alles is zo relatief mensjes. Nadenken is een luxe hoor.
Ik weet het, maar soms wil je bepaalde dingen gewoon niet inzien... ik ook niet


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 17-07-2002 14:59 by Trotz Profiel van Trotz

Dat is dan inderdaad het laatste wat je doet.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 15:00 by Asherah Profiel van Asherah

quote:
Op 17 juli 2002 14:58 schreef |MoRGaN| het volgende:
Ik weet het, maar soms wil je bepaalde dingen gewoon niet inzien... ik ook niet


Nee, sommige dingen willen mensen inderdaad niet inzien. Is soms beter zo ook.
Enne, General Skullfucker, bedankt voor je erg opbouwende bijdrage aan dit topic


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 17-07-2002 15:01 by Infaustus Profiel van Infaustus

quote:
Op 17 juli 2002 14:56 schreef General Skullfucker het volgende:
Zelfmoord... tsss... dat zou wel het laatste zijn dat ik zou doen.





No meat is sweater


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 17-07-2002 15:06 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 17 juli 2002 15:00 schreef Asherah het volgende:
Nee, sommige dingen willen mensen inderdaad niet inzien. Is soms beter zo ook.
Enne, General Skullfucker, bedankt voor je erg opbouwende bijdrage aan dit topic


Graag gedaan hoor Maar ik vind niet dat nadenken een luxe is. Elke keer dat ik per ongeluk weer een keer nadenk, bedenk ik weer wat voor hekel ik aan mensen heb vanwege hun extreme domheid...
Ik zou liever zelf gewoon een stuk dommer zijn, dan hoefde ik ook mijn studie niet af te maken en dan zou ik gewoon zonder nadenken een eenvoudige baan kunnen zoeken.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-07-2002 15:07 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 17 juli 2002 15:06 schreef General Skullfucker het volgende:
Ik zou liever zelf gewoon een stuk dommer zijn, dan hoefde ik ook mijn studie niet af te maken en dan zou ik gewoon zonder nadenken een eenvoudige baan kunnen zoeken.


Dat kan ook met verstand.
Trouwens leuk dat dit topik weer hoog staat.


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 15:09 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 17 juli 2002 15:06 schreef General Skullfucker het volgende:
Graag gedaan hoor Maar ik vind niet dat nadenken een luxe is. Elke keer dat ik per ongeluk weer een keer nadenk, bedenk ik weer wat voor hekel ik aan mensen heb vanwege hun extreme domheid...



en dat zeg jij?

maargoed, daar gaat dit topic niet over..


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 15:10 by Asherah Profiel van Asherah

quote:
Op 17 juli 2002 15:06 schreef General Skullfucker het volgende:
Graag gedaan hoor Maar ik vind niet dat nadenken een luxe is. Elke keer dat ik per ongeluk weer een keer nadenk, bedenk ik weer wat voor hekel ik aan mensen heb vanwege hun extreme domheid...
Ik zou liever zelf gewoon een stuk dommer zijn, dan hoefde ik ook mijn studie niet af te maken en dan zou ik gewoon zonder nadenken een eenvoudige baan kunnen zoeken.


Groot gelijk
Ik vind het ook vreselijk om "per ongeluk weer eens na te denken".


Pagan
De zweep erover!
Usericon van Pagan
Posted 17-07-2002 15:16 by Pagan Profiel van Pagan

Een tijdje geleden heb ik ook op twaalf hoog op de railing gezeten teneinde elastiekloos bungejumpen te proberen. Gedwongen verhuizing van "ons" plekje, geldproblemen, spanning in onze relatie enz. enz. enz.. Uiteindelijk deed mijn hoogtevrees mij gelukkig de lift naar beneden nemen. Laatst kwam ik weer langs die flat, daar staat nu een gedenksteen en liggen er vaak verse bloemen, iemand die het wel gedaan heeft. Ik ben blij dat mijn naam niet op die steen staat, de opeenhoping van ellende die mij toen uitzichtsloos leek is nu teruggebracht tot hanteerbare proporties, en we genieten weer van het leven.

Het dagelijks slikken van Sint Janskruid, een natuurlijk antidepressivum, heeft daar zeker aan bijgedragen. Dat ben ik daarna pas gaan gebruiken. Het helpt je om niet direct bij een tegenslag heel erg uit je doen te raken, je krijgt er meer veerkracht van.

Ik ben zo blij dat ik het niet gedaan heb!

P.


Wie men liefheeft kastijdt men!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-07-2002 15:17 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 17 juli 2002 15:16 schreef Pagan het volgende:
Een tijdje geleden heb ik ook op twaalf hoog op de railing gezeten teneinde elastiekloos bungejumpen te proberen. Gedwongen verhuizing van "ons" plekje, geldproblemen, spanning in onze relatie enz. enz. enz.. Uiteindelijk deed mijn hoogtevrees mij gelukkig de lift naar beneden nemen. Laatst kwam ik weer langs die flat, daar staat nu een gedenksteen en liggen er vaak verse bloemen, iemand die het wel gedaan heeft. Ik ben blij dat mijn naam niet op die steen staat, de opeenhoping van ellende die mij toen uitzichtsloos leek is nu teruggebracht tot hanteerbare proporties, en we genieten weer van het leven.

Het dagelijks slikken van Sint Janskruid, een natuurlijk antidepressivum, heeft daar zeker aan bijgedragen. Dat ben ik daarna pas gaan gebruiken. Het helpt je om niet direct bij een tegenslag heel erg uit je doen te raken, je krijgt er meer veerkracht van.

Ik ben zo blij dat ik het niet gedaan heb!

P.


Dan wilde je dus gewoon niet dood.
Slikken doe ik niet, dan liever dood.
Vaker geprobeerd, maar het mes was te bot.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 17-07-2002 15:44 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

Op zich is er niet eens zoveel mis met het slikken van antidepressiva. In de praktijk hebben mensen die het slikken vaak nauwelijks last van bijwerkingen (op de eerste paar weken na). Het zorgt ervoor dat je serotonine balans wat normaler wordt. Dit is een chemisch proces en waarom je daar nou blijer van wordt is volgens mij niet helemaal bekend.
Antidepressiva helpen overigens niet bij iedereen. Het helpt in ongeveer 75% van de gevallen. Waarom die overige 25% er geen baat bij heeft is onbekend.
Ook de oorzaak van een depressie kan uitmaken of er wel of niet iets tegen te doen is.

Mensen met acute zelfmoordneigingen zijn overigens duidelijk NIET gebaat bij antidepressive omdat het dus wel een week of zes duurt voor het een beetje begint te werken (als dat al gebeurt) terwijl de bijwerkingen vaak onmiddelijk merkbaar zijn (duizeligheid, misselijkheid, enz.)



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 15:47 by Asherah Profiel van Asherah

quote:
Op 17 juli 2002 15:44 schreef General Skullfucker het volgende:
... Het zorgt ervoor dat je serotonine balans wat normaler wordt. Dit is een chemisch proces en waarom je daar nou blijer van wordt is volgens mij niet helemaal bekend.
Antidepressiva helpen overigens niet bij iedereen. Het helpt in ongeveer 75% van de gevallen. Waarom die overige 25% er geen baat bij heeft is onbekend...



Het heeft er misschien ook wel mee te maken dat een gedeelte van de werking van antidepressiva berust op het zogenaamde placebo effect...


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 17-07-2002 15:56 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

Een aantal redenen waarom mensen zich beter gaan voelen door een behandeling met antidepressiva met het buiten beschouwing laten van de chemische werking.

Mensen die zich ellendig voelen zoeken altijd hulp op momenten dat het ECHT slecht gaat. Als ze geen hulp hadden gezocht zou het daarna ook iets beter gaan omdat dergelijke gevoelens altijd een soort sinus patroon volgen. (Dus mensen zoeken hulp als ze in een "dalletje" zitten waar ze normaal ook uit komen).

Verder heeft aandacht van een "professional" ook altijd een effect op mensen. Er wordt aandacht aan ze besteed en de arts heeft bepaalde verwachtingen. Daarom zal het ook beter gaan met depressieve patiƫnten. Dit is een soort placebo effect van de dokter. Maar een arts kan mensen ook helpen om de dingen weer eens op een rijtje te zetten.

Verder natuurlijk het door Asherah genoemde placebo effect van het pilletje zelf.

Er zijn natuurlijk nog wel meer redenen, maar dit zijn de voornaamsten.



Pagan
De zweep erover!
Usericon van Pagan
Posted 17-07-2002 16:47 by Pagan Profiel van Pagan

quote:
Op 17 juli 2002 15:17 schreef Slechtheid het volgende:
Dan wilde je dus gewoon niet dood.
Slikken doe ik niet, dan liever dood.
Vaker geprobeerd, maar het mes was te bot.

-dat klopt, achteraf gezien.
-De Drionpil moet je ook slikken, als zetpil werkt 'ie niet.
-Is dat nu vragen om aandacht?

P.


Wie men liefheeft kastijdt men!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-07-2002 16:48 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 17 juli 2002 16:47 schreef Pagan het volgende:
-Is dat nu vragen om aandacht?

P.


Dat stadium ben ik al gepaseerd, dus: nee.


Pagan
De zweep erover!
Usericon van Pagan
Posted 17-07-2002 16:51 by Pagan Profiel van Pagan

quote:
Op 17 juli 2002 16:48 schreef Slechtheid het volgende:
Dat stadium ben ik al gepaseerd, dus: nee.


Misschien heb je hier wat aan?
http://www.suicideinfo.org/dutch/index1.htm

P.


Wie men liefheeft kastijdt men!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-07-2002 16:52 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 17 juli 2002 16:51 schreef Pagan het volgende:
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.suicideinfo.org/dutch/index1.htm

P.


Kan er weinig mee, toch bedankt.


EvilWitch666
Christianity Is Suicide
Usericon van EvilWitch666
Posted 18-07-2002 5:57 by EvilWitch666 Profiel van EvilWitch666

quote:
Op 17 juli 2002 0:21 schreef SQT het volgende:
Je zegt het nu alsof ik er niet over nadenk dat ik er anderen pijn mee doe. Weet jij wat de reden is dat ik nog leef? Niet ikzelf hoor, echt niet (gedeeltelijk natuurlijk wel ja, anders is het echt niet vol te houden). Maar dan heb alsnog het recht om met mijn leven te doen wat ik wil, ik heb het moeilijk genoeg hoor.


Ik zegt niet dat je er niet over nadenkt.
Ik weet de reden niet waarom je nog leeft.
Doe met je leven wat je wil.
Ik geef alleen mijn mening en vertel mijn verhaal.
En dnek niet dat je de enige bent die het moeilijk heeft want iedereen heeft het wel eens moeilijk.
Omdat jij het moeilijk hebt betekend het niet dat je zielig bent.
Als je het moeilijk hebt moet je dat oplossen en als je dat niet kan en het op wilt lossen met zelfmoord dan ben je gewoon zwak.


See The Absence Behind My Eyes


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-07-2002 6:33 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 17 juli 2002 15:17 schreef Slechtheid het volgende:
Vaker geprobeerd, maar het mes was te bot.

sorry hoor maar dat is dus echt totale bullshit!
als jejezelf echt serieus van kant wil maken pak je een scheermes of een keukenmes, en jij gaat mij niet zeggen dat die te bot waren


My madness, my sadness


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 18-07-2002 8:17 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 18 juli 2002 6:33 schreef winters rage het volgende:
sorry hoor maar dat is dus echt totale bullshit!
als jejezelf echt serieus van kant wil maken pak je een scheermes of een keukenmes, en jij gaat mij niet zeggen dat die te bot waren


Dat denk ik ook, en dat is altijd mijn stok achter de deur: als ik het doe, dan doe ik het op zo'n manier dat ik zeker weet dat ik het alleen kan als ik echt dood wil. Dus geen trein, flatgebouw of pillen.



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-07-2002 8:26 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 18 juli 2002 8:17 schreef elessar het volgende:
Dat denk ik ook, en dat is altijd mijn stok achter de deur: als ik het doe, dan doe ik het op zo'n manier dat ik zeker weet dat ik het alleen kan als ik echt dood wil. Dus geen trein, flatgebouw of pillen.

trein is overigens wel vrij effectief
een keer gebeurd bij mn ouwe school in de buurt, overal lagen van die kleine witte lakentjes met rooie vlekken

maar als je et wil doen idd niet in et openbaar, als jejezelf van kant wil maken ok maar waarom ook andere mensen een trauma bezorgen


My madness, my sadness


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 18-07-2002 8:32 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik heb ook een keer iemand zien liggen, was van het universiteitsgebouw afgesprongen. Ze lag op het dakterras en keek recht onze bar/kantine in vanuit een plas bloed.

Ik denk dat ik dat idd niet zou willen, ik zou me daarvoor schamen ofzo, voor mijn rommel, liever ergens stilletjes wegkruipen. Maar veel mensen zijn juist beyond that, kan het allemaal niets meer schelen denk ik. Of misschien is het een laatste troost, dat ze gevonden worden en dat de rest van de wereld dan eindelijk ziet dat ze het moeilijk hadden.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen