IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 26-12-2001 9:00 by blacksoul666 Profiel van blacksoul666http://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ik denk dat het ook moeilijk is om je te verplaatsen in iemand die zelfmoord gedachten heeft als bij jou alles altijd goed gaat en je een fantastiese jeugd gehad hebt.maar als in je jeugd hele vervelende dingen meemaakt zoals incest mishandeling geeft dat hele diepe geestelijke liktekens die nooit meer
verdwijnen,en het geeft je heel veel pijn.dan kan ik zelfmoord heel goed begrijpen want dan heb je eindelijk rust en geen pijn meer.ik weet het het is moeilijk is voor degene die je achterlaat.ik denk dat degene die zelfmoord pleegt daar toch wel bij stil staat.maar zelfmoord als de enigste uitweg ziet zelf


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 26-12-2001 11:56 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

Als je het doet doe het dan wel zo dat je er geen andere mensen mee bezwaard zoals voor een trein springen of zo. (zodat er weer machinist een half jaar thuis zit vanwege de trauma.) Of dat iemand van een dak afspringt en vlak voor iemands neus op de grond kwakt. Dan vind ik zelfmoord dus een egoistische daad en dus heel fout.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-12-2001 12:18 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Zelfmoord moet je niet generaliseren; de meeste gevallen verschillen veel van elkaar.

Oordelen is al helemaal gevaarlijk, want je kan niet in iemands hoofd/ziel kijken.

Verstandiger is het, denk ik om naar andere gevaren te kijken. Gevaar no.1: Zelfmoord is een taboe. Het is niet/nauwelijks bespreekbaar en juist daarom komt zelfmoord zo hard aan, daarom is het niet geaccepteerd.

Als er beter over zelfmoord en de problemen die ertoe leiden gesproken kon worden, zou dat heel veel leed voorkomen (ja, ik ben misschien wel een idealist).


Touché, pussycat!


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 27-12-2001 16:43 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

Zelfmoord, zwak of moedig? Beetje nutteloze vraag eerlijk gezegd. Zelfs de dood moet men een oordeel over vellen. Het is een keuze. Ik heb er ook aan gedacht deze keuze te maken, maar ik heb besloten te blijven knokken. Van strijd wordt je sterker.


SCUM FUCK


ro=zizboos
Ogetfer De Onreine
Usericon van ro=zizboos
Posted 29-12-2001 16:36 by ro=zizboos Profiel van ro=zizboos

2 vriendinnen van me hebben zelfmoord gepleegd. Mijn beste vriendinnen destijds.
Pijn Pijn Pijn
maar ik weet wel waarom. en soms ben ik boos omdat ik om ongeveer dezelfde redenen me kut voel (hand uit me broek hale?) , en zij dus om die redenen zelfmoord hebben gepleegd.
Dan voel ik me zo machteloos.
Ik heb helemaal geen tijd om zeg maar over ze heen te komen. Er gebeurt zoveel. Er wordt zoveel gezegd.
Ik voel me stom dat ik niet óók zelfmoord pleeg. Dat ik niet ook op tijd door heb dat t geen zin heeft. want ik heb t wel door. Ik moet t alleen nog verwerken. Ik moet dus verwerken dat ik zelfmoord zal moeten plegen. ziekheid

Goed ik voel me vrij rot*

[Dit bericht is gewijzigd door ro=zizboos op 29-12-2001 16:38]


Ik vergiet als zeef hebben


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2001 16:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Om met de wijze woorden van Herman Finkers te spreken :

Zelfmoord, dat is wel het laatste wat ik zou doen.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-12-2001 20:19 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 29 december 2001 16:36 schreef ro=zizboos het volgende:
2 vriendinnen van me hebben zelfmoord gepleegd. Mijn beste vriendinnen destijds.
Pijn Pijn Pijn
maar ik weet wel waarom. en soms ben ik boos omdat ik om ongeveer dezelfde redenen me kut voel (hand uit me broek hale?) , en zij dus om die redenen zelfmoord hebben gepleegd.
Dan voel ik me zo machteloos.
Ik heb helemaal geen tijd om zeg maar over ze heen te komen. Er gebeurt zoveel. Er wordt zoveel gezegd.
Ik voel me stom dat ik niet óók zelfmoord pleeg. Dat ik niet ook op tijd door heb dat t geen zin heeft. want ik heb t wel door. Ik moet t alleen nog verwerken. Ik moet dus verwerken dat ik zelfmoord zal moeten plegen. ziekheid

Goed ik voel me vrij rot*


Ik denk wel dat ik namens ZM kan spreken als ik zeg dat ik met je meeleef..


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 29-12-2001 23:04 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

quote:
Op 29 december 2001 20:19 schreef Sjaan het volgende:
Ik denk wel dat ik namens ZM kan spreken als ik zeg dat ik met je meeleef..


Mij uitgesloten uiteraard...


SCUM FUCK


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 30-12-2001 10:53 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

*knuffel* voor Roos...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 30-12-2001 16:17 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

Pijn, eenzaamheid en wanhoop kunnen soms zo intens en allesoverheersend zijn. Je wilt op dat moment gewoon dat het ophoudt, niets meer dan dat. Rust... stilte... Maar achteraf ben ik enorm blij dat ik volgehouden heb. Ik geloof dat tegenover alle pijn uiteindelijk fijne gevoelens staan. In ieder geval is mijn verdriet inmiddels ruimschoots gecompenseerd, en ik heb erdoor geleerd naar "kleine" dingen te kijken en daarin de essentie van het leven te zien... en geluk te vinden.

Roos, heel veel sterkte...


Dead things grow from deep inside...


Surt
Duke of Niflheim
Usericon van Surt
Posted 30-12-2001 16:43 by Surt Profiel van Surthttp://www.geocities.com/nimmerlandhomepage

quote:
Op 26 december 2001 11:56 schreef Paul het volgende:
Als je het doet doe het dan wel zo dat je er geen andere mensen mee bezwaard zoals voor een trein springen of zo. (zodat er weer machinist een half jaar thuis zit vanwege de trauma.) Of dat iemand van een dak afspringt en vlak voor iemands neus op de grond kwakt. Dan vind ik zelfmoord dus een egoistische daad en dus heel fout.


Overschot van gelijk heb je. Als je dan toch zelfmoord pleegt, bezorg dan geen last aan mensen die er niets mee te maken hebben.
Een mooie zelfmoord vind ik persoonlijk is in Noorwegen van zo'n afgelegen, hoog fjord springen, en in zee wegzinken.


This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes


Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2001 16:57 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 30 december 2001 10:53 schreef suzanne het volgende:
*knuffel* voor Roos...

Juist, grote knuffel voor roosje...


Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2001 16:59 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 29 december 2001 23:04 schreef Duxmortem het volgende:
Mij uitgesloten uiteraard...

Wat ben jij toch ook een ongelooflijke klootzak!
Je weet niet waar je over praat!
STERF, stomme kutpuber!


Mutation
Mentation
Usericon van Mutation
Posted 30-12-2001 17:03 by Mutation Profiel van Mutationhttp://www.mentation.nl

Dat ik het leven realistisch bekijk wil niet zeggen dat ik niet intelligent ben. Ik zal de laatste zijn iets positiefs over mezelf te zeggen, overigens-- dat is het exclusief recht van anderen. Maar je kan met geen mogelijkheid ontkennen dat er verschrikkelijke dingen kunnen gebeuren in je leven. Ik ben dus van mening dat deze gebeurtenissen ingrijpender zijn in je leven dan positieve dingen en de positieven dingen zullen gaan overheersen. Ten tweede kan er geen twijfel over bestaan dat deze negatieve dingen op een dag jou raken en dan sta je met je positieve instelling en geluk: het kan allemaal ineens in elkaar vallen. Je kan beter voorbereid zijn. Er is geen begin zonder eind. Dat geld ook voor geluk.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutation op 30-12-2001 17:05]


Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2001 17:05 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 25 december 2001 6:45 schreef Mutilator het volgende:
Weer een lekker topic zo rond de kerst:

Na aanleiding van het meningsverschil in het topic over de zelfmoord van Kanwulf van Nargaroth:

Is zelfmoord laf of begrijpelijk?
Ken je mensen die zelfmoord hebben gepleegd of pogingen hebben gedaan? Heb je zelf ooit zelfmoordpogingen gedaan?

Zelfmoord is niet laf, maar is in de ogen van teveel mensen het laatste redmiddel om uit hun depressie te komen.
Ik ken zelf te veel mensen die al een poging ondernomen hebben en een aantal waren erin geslaagd, anderen weer niet.
Ik heb zelf ook op de rand gestaan, maar ik onthoud me van details.


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 30-12-2001 17:33 by darkscar Profiel van darkscar

ik vind zelfmoord een zieliche manier van het ontsnappen aan de aardse hel, er zij veel mensen die hun leven (depresief of niet ) wel uitzitten ik vind dat je echt een mietje bent als je zelfmoord pleegt.

toen ik zwaar depressief was heb ik er niet eens aangedacht, dat is gewoon het laagdte wat je kunt doen


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 30-12-2001 17:42 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

Dus omdat jij het niet gedaan hebt is iedereen die het wel doet een mietje?

Denk es na dombo


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 30-12-2001 17:46 by darkscar Profiel van darkscar

quote:
Op 30 december 2001 17:42 schreef Sjaan het volgende:
Dus omdat jij het niet gedaan hebt is iedereen die het wel doet een mietje?

Denk es na dombo

ik heb veel ervaring met mensen die lopen te gillen dat ze zelfmoord gaan plege maar het uiteiderlijk niet doen omdat ze ere te bang voor zijn hierdoor ben ik misschien er iets te bevooroordelld over


Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2001 17:47 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 30 december 2001 17:33 schreef darkscar het volgende:
ik vind zelfmoord een zieliche manier van het ontsnappen aan de aardse hel, er zij veel mensen die hun leven (depresief of niet ) wel uitzitten ik vind dat je echt een mietje bent als je zelfmoord pleegt.

toen ik zwaar depressief was heb ik er niet eens aangedacht, dat is gewoon het laagdte wat je kunt doen

Ik vindt niet dat je mag schelden naar mensen die zelfmoord hebben gepleegd, jij ken hun redenen niet..
Dus Sjaan:


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 30-12-2001 20:40 by schaambaard Profiel van schaambaard

quote:
Op 30 december 2001 17:33 schreef darkscar het volgende:
ik vind zelfmoord een zieliche manier van het ontsnappen aan de aardse hel, er zij veel mensen die hun leven (depresief of niet ) wel uitzitten ik vind dat je echt een mietje bent als je zelfmoord pleegt.

toen ik zwaar depressief was heb ik er niet eens aangedacht, dat is gewoon het laagdte wat je kunt doen


dus jij denkt dat jou situatie vergelijkbaar is met elke andere zwaar depressieve?


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 30-12-2001 20:44 by darkscar Profiel van darkscar

derpressiefitei is een vorm van zelfmedelijden als je dat hebt en er in doorgaat ben je zwak, dat was ik ook maar ik ben eruit opgekropen


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 30-12-2001 20:45 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

quote:
Op 30 december 2001 16:59 schreef Ares het volgende:
Wat ben jij toch ook een ongelooflijke klootzak!
Je weet niet waar je over praat!
STERF, stomme kutpuber!


Nu, ik denk dat ik zeer goed weet waar ik over praat. daarvoor heb ik genoeg ***zooi meegemaakt. Ik wens alleen niet mee te doen en dat hypocriete geblaat. Alsof het jullie werkelijk een ruk interesseert..heb je er minder om geslapen dat je deze post hebt gelezen? De enige reden dat men meteen medeleven betuigt is omdat het zo "hoort". Ik doe gewoon niet mee aan dit soort praktijken. Wat je hiervan denkt is jouw zaak.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 31-12-2001 12:08]


SCUM FUCK


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 30-12-2001 20:55 by darkscar Profiel van darkscar

duxmortem rulez


Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2001 21:19 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 30 december 2001 20:45 schreef Duxmortem het volgende:
Nu, ik denk dat ik zeer goed weet waar ik over praat. daarvoor heb ik genoeg kankerzooi meegemaakt. Ik wens alleen niet mee te doen en dat hypocriete geblaat. Alsof het jullie werkelijk een ruk interesseert..heb je er minder om geslapen dat je deze post hebt gelezen? De enige reden dat men meteen medeleven betuigt is omdat het zo "hoort". Ik doe gewoon niet mee aan dit soort praktijken. Wat je hiervan denkt is jouw zaak.

Zoals ik al zei: Je weet niet waar je over praat.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-12-2001 21:20 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 30 december 2001 20:55 schreef darkscar het volgende:
duxmortem rulez

jij ben net zo dom als die gasten in de tweede wereld oorlog


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen