IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-10-2002 13:13 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 14 oktober 2002 12:55 schreef IronGlory het volgende:
neen, het is echt zo
iemand die't neit meer ziet zitten gaat zo hulp zoeken als ie niet durft (of zo)
een ander maakt er gewoon en einde aan, fini


Wat een zinloos betoog. Als jij namelijk ongelijk hebt, is het te laat...

Mensen in een relatief geestelijk stabiele situatie, moeten terdege beseffen, dat zelfmoord voor ieder dichterbij is, dan zij aanvankelijk zouden denken. Een groot verlies, een vreselijke ziekte kan genoeg zijn. Of de omslag van het weer...

De huidige vorm van de samenleving versterkt enkel de motivatie voor zelfmoord. De verregaande individualisering zorgt voor een verlies van traditionele banden en werkt sociaal isolement in de hand. De consumtiemaatschappij zorgt, dat de consument in een constante staat van begeerte en verlangen verkeert. Ook dit maakt hem ongelukkig.

De combinatie van individualisering en begeerte werkt een verlangen naar een ideaalbeeld in de hand, dat ook is opgelegd door de consumptiemaatschappij. Voldoen wij niet aan het perfecte beeld, omdat wij sociaal de slag missen, of lichamelijk imperfect blijken, waardoor wij op de voortplantingsmarkt van geen waarde zijn, dan is zelfmoord een uitweg, die -met het wegvallen van christelijke moraal en ethiek- maatschappelijk gerechtvaardigd is. Er is immers geen straf voor de zelfmoord, enkel dood.

Een goede stap in de richting van voorkoming van veel zelfmoorden is het begrijpen van de achterliggende mechanismen, geschapen door de moderne westerse samenleving.


Dear dirty delightful old drunken old days


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-10-2002 13:30 by FireFox Profiel van FireFox

ff kort in mijn familie zijn er zat mensen die pogingen hebben gedaan, bij sommige si eht gelukt. Maar geen van allen hebben ze er ook over gepraat, bv mijn moeder leeft nu nog na 3 pogingen die mislukt zijn door ingrijpen van ons. Ook als iemand zoiets in het hoofd heeft dan krijg je het er niet uit, zijn mijn bevindingen (bij ons schijnt het erfelijk te zijn in de familie... ik heb er zelf geen last van btw) maar juist diegene die het deden konden en wilde er niet over praten... en het gedrag wat ik hier idd op het forum lees, wijkt wel zo erg af van het gedrag waar ik bekend mee ben dat ik dus ook erg twijfel....


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 14-10-2002 14:02 by Mortanius Profiel van Mortaniushttp://www.myspace.com/thearchest

Allemaal 1 hoop gezever en aanstellerij, het is vrij simpel: Mensen die in de put zitten verkondigen niet dat ze zich van kant gaan maken en gaan hulp zoeken.
Mensen die in dezelfde situatie zitten en die hulp niet vinden of geen andere uitweg meer zien plegen zelfmoord.

Dat wil niet zeggen dat je er niet kan over praten maar zelfs een klein kind kan zien wanneer men op een serieuze manier wil spreken over hun situatie of wanneer het om zo'n belachelijk geval gaat. Het is ook een feit dat je dat dan niet in het grote publiek gooit tenzij je zo'n aansteller bent natuurlijk.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Ares
Usericon van Ares
Posted 14-10-2002 14:37 by Ares Profiel van Ares

Op het moment dat je op een publiek forum gaat zitten zeveren dat je dood wilt/zelfmoord wil gaan plegen, heb je voor mij een aandachtstekort.
Praat erover met een goeie vriend, of ga naar een psych. Maar val niet een paar forum-mensen die je niet/amper kent (en eigelijk helemaal niet wilt kennen) lastig met je gemier.


SQT
Usericon van SQT
Posted 14-10-2002 14:41 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Er zijn blijkbaar toch wel enige forummers in geinteresseerd (zoals ik), en als het je niet aanspreekt ga je er toch gewoon niet op in? Dat is nou juist het handige aan een forum. Er zijn zoveel topics die mij niet interesseren en die ook niet over metal gaan. Hij had het misschien in een ander topic kunnen zetten (afvalligen van het ZM-forum), maar hij mag er toch zeker wel over praten, zie verder de post van Mislyd op de vorige pagina.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 14-10-2002 15:21 by Mortanius Profiel van Mortaniushttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 14 oktober 2002 13:01 schreef mislyd het volgende:
Wie weet wat is er ondertussen met AN gebeurd? Durf jij zomaar te beweren dat jij 100% zeker bent dat AN niks gaat doen?
Het lijkt wel alsof iedereen nu zegt tegen die jongen 'lul er niet over, laat ons gerust en doe het gewoon'. Vind ik wel triest hoor..


Het bewijs van onze woorden is weeral geleverd! Met de tijd leert men zeggen ze maar sommige leren echt NOOIT!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Calypso
Usericon van Calypso
Posted 16-10-2002 18:32 by Calypso Profiel van Calypso

YO MENSEN!! VAN DE ENE KANT VIND IK ZELFMOORD EEN EGOISTISCHE ACTIE, JE LAAT JE GELIEFDEN ACHTER, JE GAAT VAN JE EIGEN GENOT UIT (EN DAT IS HET LEVEN VERLATEN). Van de andere kant kan ik het ook wel begrijpen, maar het blijft moord. Er is maar een behandeling voor: depri-mensen geluk geven, ze helpen en steunen zodat hun leven weer zin krijgt.

Dus ken je mensen die suicidaal zijn, help ze! vrienden is de beste behandeling


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-10-2002 18:34 by aerodis Profiel van aerodis

YO MAN gaan al je post zo worden?




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2002 18:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 16 oktober 2002 18:32 schreef Calypso het volgende:
YO MENSEN!! VAN DE ENE KANT VIND IK ZELFMOORD EEN EGOISTISCHE ACTIE, JE LAAT JE GELIEFDEN ACHTER, JE GAAT VAN JE EIGEN GENOT UIT (EN DAT IS HET LEVEN VERLATEN). Van de andere kant kan ik het ook wel begrijpen, maar het blijft moord. Er is maar een behandeling voor: depri-mensen geluk geven, ze helpen en steunen zodat hun leven weer zin krijgt.

Dus ken je mensen die suicidaal zijn, help ze! vrienden is de beste behandeling

Soms kan zelfmoord best nuttig zijn ...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-10-2002 19:17 by wladimir Profiel van wladimir

@Jenje Roflmao


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 17-10-2002 2:06 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 16 oktober 2002 18:53 schreef Jenje het volgende:
Soms kan zelfmoord best nuttig zijn ...


dude ik heb pijn in mn buik


My madness, my sadness


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 17-10-2002 2:18 by Dargull Profiel van Dargull

Heren het wordt uiteraard gewaard als het er wat serieuzer aan toegaat, zelfmoord is geen lichtzinnig onderwerp...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-10-2002 2:29 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 oktober 2002 12:27 schreef helmet het volgende:
Maar dat probleem ligt natuurlijk ook deels in de titel van het topic en de opbouw van de eerste post...


Misschien moet ik ff toelichten dan: het topic idee is ontstaan omdat ik sinds een paar jaar elke winter weer hoor over nieuwe -geslaagde- zelfmoordakties van mensen waarvan niemand het had verwacht.
Ook getalenteerde muzikanten zoals Ritchie Backfire en Theo Loomans (Asphyx) hebben zich in de kracht van hun leven zelfmoord gepleegd. Het sluimerd dus nog al eens onderhuids en om dat naar boven te krijgen kan wat overleg geen kwaad.
Verder denk ik dat iedereen wel eens erover nadenkt/nagedacht heeft hoewel de meesten er vast niet in zullen blijven hangen, hoewel het artistiek erg inspirerend kan zijn.
Dat er aandachtsvragers tussen zitten heb je overal; mensen die zich daaraan storen moeten gewoon dit topic mijden of die types negeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-10-2002 2:30]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 17-10-2002 10:42 by Nans Profiel van Nanshttp://www.cu2.nl/nansieh

Damn, wat heeft een groot deel van de posts hier voor een kortzichtigheid. Ben nogal geirriteerd hier ...

Allereerst heb je volgens mij 2 soorten van zelfdoding. Eentje die uit ophoping van problemen/andere voorvallen die te veel worden en eentje die voortkomt uit lange tijd (en ik heb 't dan niet over een jaar ofzo) depressieviteit naar aanleiding van een probleem.
Echt depressief zijn is een ziekte, en waaraan je niets kunt doen.

Ik denk dat de eerste, na ophoping van problemen geen lichtpuntje meer zien, het meeste voorkomt bij jongeren. Ik vind het buitengewoon naief en kortzichting om dit laf of aandachttrekkerij of iets dergelijks te noemen. Ik vind het trouwens sowieso belachelijk als mensen een oordeel over zelfmoord hebben zonder er zelf ervaring bij zichzelf of in directe omgeving mee te hebben.

Dood gaan is nooit je eigen schuld. Zelfs niet als je je doodzuipt of zo, dan ben je hooguit dom en onnadenkend, maar daar kun je zelfs niets aan doen. En het is ook nooit voor iemand een eigen keus om depressief te voelen. Je kiest er nooit zomaar voor om dood te gaan.

Veel mensen die zelfmoord plegen doen dit niet omdat ze dat als enige uitweg voor hun problemen zien. Vaker om mensen in hun omgeving niet meer tot last willen zijn, zich een blok aan het been van hun dierbaren voelen.

Maar zelfmoord valt niet uit te leggen hier in een post, of goed of fout te vinden. Maar hou je mening bij je als je d'r gvd niks van af weet.


*etiket*


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-10-2002 11:37 by Asherah Profiel van Asherah

Okay, als je nu nog het onderscheid maakt tussen een zelfmoorddrang en een doodswens, dan ben je er...


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 17-10-2002 11:45 by Heosphoros Profiel van Heosphoros

Hoe zit het nou met AN?


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-10-2002 11:50 by Asherah Profiel van Asherah

Weetnie, ik hoop dat ie hier nog ergens rondloopt...


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 17-10-2002 11:51 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

Hij zei toch in z'n afscheidstopic dat hij het voorlopig niet zou doen, of heb ik dat totaal verkeerd gelezen?


MuayThaigerrr!!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-10-2002 11:52 by Vampie Profiel van Vampie

Hij leeft nog,maar daar is dan ook alles mee gezegd.

En ja Angela..dat heb je goed gelezen


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 17-10-2002 11:55 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

Gelukkig maar. En dan nu hopen dat hij eruitkomt


MuayThaigerrr!!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 17-10-2002 11:59 by Mortanius Profiel van Mortaniushttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 17 oktober 2002 11:51 schreef Angela Mortis het volgende:
Hij zei toch in z'n afscheidstopic dat hij het voorlopig niet zou doen, of heb ik dat totaal verkeerd gelezen?


Die zal dat nooit doen, je wist dat toch al van int begin dat het allemaal aandacht vragen was.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 17-10-2002 12:10 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 17 oktober 2002 11:59 schreef Mortanius het volgende:
Die zal dat nooit doen, je wist dat toch al van int begin dat het allemaal aandacht vragen was.


ga nou eerst eens met zo'n jongen praten voor je je oordeel geeft...dat geeft je misschien een beetje inzicht in zn situatie...maar goed, bij nader inzien, doe ook maar niet, je kan er waarschijnlijk toch niet serieus genoeg mee omgaan als je al in de veronderstelling bent dat hij zich aanstelt en slechts aandacht wil. Niet lullig bedoeld, slechts waarheid.


I spy with my little and verrry evil eye.....


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 17-10-2002 12:12 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

Hoe weet je dat zo zeker? Vaak genoeg geloven mensen anderen met zelfmoordeneigingen niet, en als ze dood zijn staan ze daar leuk aan het graf. AN is de enige die kan zeggen/voorspellen of hij zelfmoord zal plegen, maar WIJ niet.


MuayThaigerrr!!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-10-2002 12:13 by Vampie Profiel van Vampie



Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 17-10-2002 12:14 by Heosphoros Profiel van Heosphoros

O? dan weet je meer dan mij.


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen