IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 27-10-2002 18:04 by Nihil Profiel van Nihil

quote:
Op 27 oktober 2002 18:01 schreef Lady Rose het volgende:
Ok, je bent niet achtelijk, dus neem ik aan dat je begrijpt dat ik net mijn ervaringen heb gepost.
Als die van een ander anders zijn, fine by me.




Tuurlijk, we kunnen enkel spreken vanuit eigen waarnemingen.


Tum podem extulit horridulum...


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 27-10-2002 18:05 by Lady Rose Profiel van Lady Rose

quote:
Op 27 oktober 2002 18:04 schreef Nihil het volgende:
Tuurlijk, we kunnen enkel spreken vanuit eigen waarnemingen.


Good


bla...bla...bla...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-10-2002 15:51 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 27 oktober 2002 17:21 schreef 0Tolerence het volgende:
snap niet waarom er uberhaupt een topic over is.
Omdat je erover kunt discussiëren?


Touché, pussycat!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 28-10-2002 16:18 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Het is wel zoiets dat zelfmoord een trend aan het worden is, van die ventjes van 13 jaar oud die aan komen zetten met een cradle of filth t-shirt en gelijk denken dat ze depressief moeten zijn en hun polsjes moeten gaan bewerken, dit is een van de redenen waarom er vaak zo tegen zelfmoord aangekeken wordt van: ohh, je zegt het wel maar je durft het toch niet! Alsof je mensen wilt uitdagen het te doen.

Ik vind over het algemeen wel dat als normaal mens toch minstens eenmaal in je leven serieus moet hebben nagedacht over zelfmoord, dit omdat dit nu eenmaal een kutwereld is voor negentig procent (zo lijkt het tenminste), maar ik vind tegelijkertijd dat je de schoonheid van die overige tien procent nooit uit het oog moet verliezen. Ik ga niet zeggen dat er "zoveel is om voor te leven", maar gewoon dat de dag dat je zelfmoord pleegt de dag is waarop je jezelf ervan weerhoudt ooit nog iets moois mee te maken.

Ik geloof wel in reincarnatie, maar niet op die manier dat je gewoon keer op keer zelfmoord kan plegen tot je een keer een leuk leventje tegenkomt.

Zelfmoord is de ultieme bevestiging van de gedachte dat er niets meer is om voor te leven, maar als je die polsen doorsnijd (schuin in de lengte, zoals mijn vader me ooit heeft uitgelegd) krijg je nooit meer de kans op zoiets als liefde.

Noem me dan maar idealistisch of dom, maar ik leef liever in de kans dat ik ooit iemand tegen kom waar ik ECHT van hou, en die ook van mij houd dan dat ik me vandaag die kans voorgoed ontneem.

Zelfmoord blijft uiteindelijk een keuze van de persoon zelf, en ik zal nooit proberen dat recht te ontnemen, maar als ik kan zal ik wel eerst (zoals ik dat gedaan heb met een vriendin van me) vechten voor zijn of haar leven met alles wat ik heb.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 28-10-2002 16:24 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 28 oktober 2002 16:18 schreef Phriar het volgende:
Het is wel zoiets dat zelfmoord een trend aan het worden is, van die ventjes van 13 jaar oud die aan komen zetten met een cradle of filth t-shirt en gelijk denken dat ze depressief moeten zijn en hun polsjes moeten gaan bewerken, dit is een van de redenen waarom er vaak zo tegen zelfmoord aangekeken wordt van: ohh, je zegt het wel maar je durft het toch niet! Alsof je mensen wilt uitdagen het te doen.

Ik vind over het algemeen wel dat als normaal mens toch minstens eenmaal in je leven serieus moet hebben nagedacht over zelfmoord, dit omdat dit nu eenmaal een kutwereld is voor negentig procent (zo lijkt het tenminste), maar ik vind tegelijkertijd dat je de schoonheid van die overige tien procent nooit uit het oog moet verliezen. Ik ga niet zeggen dat er "zoveel is om voor te leven", maar gewoon dat de dag dat je zelfmoord pleegt de dag is waarop je jezelf ervan weerhoudt ooit nog iets moois mee te maken.

Ik geloof wel in reincarnatie, maar niet op die manier dat je gewoon keer op keer zelfmoord kan plegen tot je een keer een leuk leventje tegenkomt.

Zelfmoord is de ultieme bevestiging van de gedachte dat er niets meer is om voor te leven, maar als je die polsen doorsnijd (schuin in de lengte, zoals mijn vader me ooit heeft uitgelegd) krijg je nooit meer de kans op zoiets als liefde.

Noem me dan maar idealistisch of dom, maar ik leef liever in de kans dat ik ooit iemand tegen kom waar ik ECHT van hou, en die ook van mij houd dan dat ik me vandaag die kans voorgoed ontneem.

Zelfmoord blijft uiteindelijk een keuze van de persoon zelf, en ik zal nooit proberen dat recht te ontnemen, maar als ik kan zal ik wel eerst (zoals ik dat gedaan heb met een vriendin van me) vechten voor zijn of haar leven met alles wat ik heb.




I spy with my little and verrry evil eye.....


Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 29-10-2002 10:55 by Nans Profiel van Nanshttp://www.cu2.nl/nansieh

quote:
Op 14 oktober 2002 13:30 schreef FireFox het volgende:
ff kort in mijn familie zijn er zat mensen die pogingen hebben gedaan, bij sommige si eht gelukt. Maar geen van allen hebben ze er ook over gepraat, bv mijn moeder leeft nu nog na 3 pogingen die mislukt zijn door ingrijpen van ons. Ook als iemand zoiets in het hoofd heeft dan krijg je het er niet uit, zijn mijn bevindingen (bij ons schijnt het erfelijk te zijn in de familie... ik heb er zelf geen last van btw) maar juist diegene die het deden konden en wilde er niet over praten... en het gedrag wat ik hier idd op het forum lees, wijkt wel zo erg af van het gedrag waar ik bekend mee ben dat ik dus ook erg twijfel....

klopt, depressiviteit is erfelijk...


*etiket*


Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 29-10-2002 10:56 by Nans Profiel van Nanshttp://www.cu2.nl/nansieh

quote:
Op 27 oktober 2002 17:21 schreef 0Tolerence het volgende:
snap niet waarom er uberhaupt een topic over is. Ik vind het ten eerste een teken van zwakte als je in de maatschappij zoals wij die kennen jezelf omlegt om wat voor een reden dan ook. Een gezond persoon denkt buiten dat al helemaal niet aan zelfmoord! En ik dus ook niet!


PUKE
doe niet zo dom man


*etiket*


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 29-10-2002 11:45 by Nihil Profiel van Nihil

Voor mij 500gr zelfmoord en een kwartje kg vegetarische préparé.


Tum podem extulit horridulum...


Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 30-10-2002 8:12 by Nans Profiel van Nanshttp://www.cu2.nl/nansieh

?


*etiket*


noisy
emo?
Usericon van noisy
Posted 09-11-2002 22:12 by noisy Profiel van noisy

de zus van een goeie vriend van me is laats van een flat afgesprongen *pfff*


how can we expect anyone to listen if we're using the same old voice? we need new noise!


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 10-11-2002 0:34 by Visor Profiel van Visor

Ik vind zelfmoord een beetje achterhaald


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 10-11-2002 1:56 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 9 november 2002 22:12 schreef noisy het volgende:
de zus van een goeie vriend van me is laats van een flat afgesprongen *pfff*

/me denkt meer aan *speeeeeeeeeeeeeeeetsh*


My madness, my sadness


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 10-11-2002 2:03 by wladimir Profiel van wladimir

doe niet zo dom stelletje nerds.
Sommige mensen kunnen deze harde samenleving niet meer aan en plegen zelfmoord.
Af en toe kan ik me daar wel wat bij voorstellen en ga alsjeblieft niet van die flauwe domme grappen ertussen doen!


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 10-11-2002 2:54 by winters rage Profiel van winters rage

harde samenleving?
als je zwak ben ja, de samenleving is wat de mensheid er zelf van gemaakt heeft


en ik ben gvd geen nerd

[Dit bericht is gewijzigd door winters rage op 10-11-2002 2:55]


My madness, my sadness


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2002 2:58 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 10 november 2002 2:54 schreef winters rage het volgende:
harde samenleving?
als je zwak ben ja, de samenleving is wat de mensheid er zelf van gemaakt heeft


en ik ben gvd geen nerd

- je post op een forum
- je speelt computerspellen
- je leest fantasy
- je vreet chips, frikandellen en andere rotzooi
- je kijkt buffy

NERD!!!!!


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 10-11-2002 3:05 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 10 november 2002 2:58 schreef Dwaallicht het volgende:
- je post op een forum
- je speelt computerspellen
- je leest fantasy
- je vreet chips, frikandellen en andere rotzooi
- je kijkt buffy

NERD!!!!!

- jij ook
- jij ook
- jij ook? (of iig langdradige filosofenzooi)
- je ben een vegetarier
- jij kijkt naar eeh....
NeRd


My madness, my sadness


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 08-12-2002 19:08 by pale enchantress Profiel van pale enchantress

quote:
Op 10 november 2002 3:05 schreef winters rage het volgende:
- jij ook
- jij ook
- jij ook? (of iig langdradige filosofenzooi)
- je ben een vegetarier
- jij kijkt naar eeh....
NeRd
hmm, dan is 90 procent van de zm bevolking nerd,.....



true disco chick


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 08-12-2002 19:44 by King of the Damned Profiel van King of the Damnedhttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

quote:
Op 10 november 2002 2:58 schreef Dwaallicht het volgende:
- je post op een forum
- je speelt computerspellen
- je leest fantasy
- je vreet chips, frikandellen en andere rotzooi
- je kijkt buffy

NERD!!!!!


jullie vergeten het bier!


fear my moo of wrath


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-12-2002 22:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

- je doet stoer over drank en bent zelf al 5 dagen misselijk na 1 shandy

-->> Sukkel who deserves to rrrrrrrrot


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 09-12-2002 8:07 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

On topic graag mensen!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 09-12-2002 8:10 by King of the Damned Profiel van King of the Damnedhttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

quote:
Op 8 december 2002 22:23 schreef Jenje het volgende:
- je doet stoer over drank en bent zelf al 5 dagen misselijk na 1 shandy

-->> Sukkel who deserves to rrrrrrrrot


weet je natuurlijk alles van he!

kwist niet dat jij ook op het forum zat papa

[Dit bericht is gewijzigd door King of the Damned op 09-12-2002 8:11]


fear my moo of wrath


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 09-12-2002 10:37 by the wounded immortal Profiel van the wounded immortalhttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 29 oktober 2002 10:55 schreef Nans het volgende:
klopt, depressiviteit is erfelijk...
maar zelfmoord kan toch niet erfelijk zijn, want zulke families kunnen toch niet lang overleven



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 09-12-2002 11:08 by FireFox Profiel van FireFox

ik las ook ooit ergens dat in in Aziatische landen meer mensen zelfmoord plegen dan in de westerse landen, juist omdat daar de prestatie druk erg hoog is, en omdat veel mensen daar niet aan de hoge eisen kunnen voldoen die gesteld worden aan de mensen.
en sja voor veel mensen is dit een harde wereld, als ik bv naar mn moeder kijk, voor haar is het leven een grote survival.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-12-2002 14:00 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 december 2002 11:08 schreef FireFox het volgende:
ik las ook ooit ergens dat in in Aziatische landen meer mensen zelfmoord plegen dan in de westerse landen, juist omdat daar de prestatie druk erg hoog is, en omdat veel mensen daar niet aan de hoge eisen kunnen voldoen die gesteld worden aan de mensen.


Dat doet me denken aan de zelfdodingstheorie van Durkheim, die vooral een maatschappelijke verklaring zoekt voor zelfdodingscijfers.
Hij gebruikt integratie en reglementering als 2 basisstructurele karakteristieken van de samenleving. Door een teveel of een tekort van 1 van beide elementen, zou een evenwichtstoestand doorbroken worden. In landen waar dit het geval is, zijn de zelfdodingscijfers hoger.

Als je beide elementen op een X-as en Y-as zet, krijg je 4 types van zelfdoding:
-teveel reglementering: fatalistisch type
-te weinig reglementering: anomie (totaal gebrek aan normatief kader)
-te weinig integratie: egoïstisch type
-te veel integratie: altruïstisch (vb. Azië)

Achteraf zijn er meer verfijnde theorieën gekomen, maar ik zie wel wat in deze maatschappelijke benadering, ipv. een puur psychische.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 09-12-2002 14:47 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 9 december 2002 14:00 schreef mislyd het volgende:
Dat doet me denken aan de zelfdodingstheorie van Durkheim, die vooral een maatschappelijke verklaring zoekt voor zelfdodingscijfers.
Hij gebruikt integratie en reglementering als 2 basisstructurele karakteristieken van de samenleving. Door een teveel of een tekort van 1 van beide elementen, zou een evenwichtstoestand doorbroken worden. In landen waar dit het geval is, zijn de zelfdodingscijfers hoger.

Als je beide elementen op een X-as en Y-as zet, krijg je 4 types van zelfdoding:
-teveel reglementering: fatalistisch type
-te weinig reglementering: anomie (totaal gebrek aan normatief kader)
-te weinig integratie: egoïstisch type
-te veel integratie: altruïstisch (vb. Azië)

Achteraf zijn er meer verfijnde theorieën gekomen, maar ik zie wel wat in deze maatschappelijke benadering, ipv. een puur psychische.

hmmm ik ga eens wat nazoeken hierover (Durkheim), best interessant...

voor anderen die geinteresseerd zijn, link:
http://durkheim.itgo.com/suicide.html

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 09-12-2002 14:59]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen