IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 08-04-2003 8:04 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 7 april 2003 23:55 schreef mislyd het volgende:
Jaja, het is allemaal zinloos en niemand of niets is van enige betekenis. Is dat zo moeilijk om te beseffen??

Mensen slagen erin om zelf een betekenis te verzinnen, hoe onnozel die ook mag zijn (oa. 95% van de mensheid is religieus + de meeste mensen denken dat ze onmisbaar zijn).



t'is niet omdat je de zin van het leven niet kent/snapt dat er geen is.
Van die religies heb je wel gelijk. t is niet omdat je de zin van het leven niet kent dat je er zomaar ééntje kan verzinnen.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 08-04-2003 8:35 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 7 april 2003 23:09 schreef Thanatos het volgende:
Als het leven zinloos is en de dood ook? wat heeft er dan nog wel zin? Dat wil dus eigenlijk zeggen dat je niets bent (no offence).Er moet iets zijn dat zin heeft, anders zouden de mensen het ook niet doen, lijkt me.



Ja dat klopt en?

ik bedoel op zich zelf heeft niks zin, behalve de zin die we er aan geven, maar deze zin die we aan dingen geven is op zichzelf ook een illusie...


And my marlboro light


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-04-2003 8:40 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Duh, alles is een illusie.

Alles wat je in je leven doet en bereikt is zinloos omdat je doodgaat. Het maakt je verplichte verblijf onder de Levenden misschien aangenamer, maar zinloos blijft het.


SQT
Usericon van SQT
Posted 08-04-2003 9:51 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 8 april 2003 8:40 schreef Slechtheid het volgende:
Duh, alles is een illusie.

Alles wat je in je leven doet en bereikt is zinloos omdat je doodgaat. Het maakt je verplichte verblijf onder de Levenden misschien aangenamer, maar zinloos blijft het.

Klinkt logisch, maar dit kun je niet zeker weten (wat wel.) Misschien is er na de dood wel iets waarbij je dit allemaal nodig hebt, weten wij veel


campske666
Usericon van campske666
Posted 08-04-2003 10:07 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 8 april 2003 9:51 schreef SQT het volgende:
Klinkt logisch, maar dit kun je niet zeker weten (wat wel.) Misschien is er na de dood wel iets waarbij je dit allemaal nodig hebt, weten wij veel


zo is it. Religieusen en atheisten kunnen theorien verzinnen wat ze willen, feit is dat we niks weten. Er is geen bewijs dat er een "leven na de dood " is, maar er is ook geen bewijs dat er geen is.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 08-04-2003 10:22 by pale enchantress Profiel van pale enchantress

niets heeft zin,alles is nutteloos....

We leven hier gewoon op dit planeetje in het oneindige heelal waar er misschien nog 1000-den andere planeten zijn zoals wij, zich af zitten te vragen of het wel zin heeft en of er nog andere bewoonde planeten zijn.

Ik bedoel maar,wat zijn wij in die miljarden jaren die deze wereld heeft doorgemaakt..niets dus...

En toch zijn we allemaal bang om te leven,om echt te leven zonder over de gevolgen na te denken en wat er daarna zou kunnen gebeuren.We willen ons vasthouden aan die zekerheid,maar de waarheid is dat die zekerheid niet bestaat en we van de 1 op de andere dag misscien al dood in een putteke in de grond liggen.

Dus eigenlijk heeft zelfmoord plegen nog minder zin dan het leven zelf...



true disco chick


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 08-04-2003 10:24 by DaVinz Profiel van DaVinz

ik voel hier een "dust in the wind" gevoel opkomen na het lezen dan dat stukje...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 08-04-2003 10:26 by pale enchantress Profiel van pale enchantress

quote:
Op 8 april 2003 10:24 schreef DaVinz het volgende:
ik voel hier een "dust in the wind" gevoel opkomen na het lezen dan dat stukje...
dat was de bedoeling


true disco chick


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 08-04-2003 11:18 by HEUY Profiel van HEUY

HEUY!!!!

Gewoon doen wat je denkt dat je moet doen en waar je een goed gevoel aan overhoud......wat later is komt later wel


Mystica
Usericon van Mystica
Posted 08-04-2003 14:28 by Mystica Profiel van Mysticahttp://welcome.to/fantasypage

zelfmoord plegen is alleen maar een egoistische daad. Tenminste als je mensen om je heen hebt die van je houden want die blijven met de shit achter...jij hebt er zelf geen last van want je ben er niet meer. Ik heb zelf meerdere malen gedacht aan zelfmoord maar je schiet er geen hout mee op. Ik ben maar realistisch gebleven en heb aan mijn kind gedacht die ik zou achterlaten en die zou ik toch heel graag verder zien opgroeien hoe kut ik mij ook voelde op dat moment. Life sucks sometimes en daar verander je niets aan...je kunt het alleen voor jezelf zo aangenaam mogelijk maken.


The mystery still remains


campske666
Usericon van campske666
Posted 08-04-2003 14:31 by campske666 Profiel van campske666

als je kinderen hebt kun je dat inderdaad beter niet doen.
sheer up, have a pintje


Mystica
Usericon van Mystica
Posted 08-04-2003 14:33 by Mystica Profiel van Mysticahttp://welcome.to/fantasypage

quote:
Op 8 april 2003 14:31 schreef campske666 het volgende:
als je kinderen hebt kun je dat inderdaad beter niet doen.
sheer up, have a pintje
precies je weet nooit hoe je leven zich weer kan omkeren en wat voor moois je allemaal nog kan ervaren!


The mystery still remains


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 08-04-2003 14:34 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 8 april 2003 14:28 schreef Mystica het volgende:
zelfmoord plegen is alleen maar een egoistische daad. Tenminste als je mensen om je heen hebt die van je houden want die blijven met de shit achter...jij hebt er zelf geen last van want je ben er niet meer. Ik heb zelf meerdere malen gedacht aan zelfmoord maar je schiet er geen hout mee op. Ik ben maar realistisch gebleven en heb aan mijn kind gedacht die ik zou achterlaten en die zou ik toch heel graag verder zien opgroeien hoe kut ik mij ook voelde op dat moment. Life sucks sometimes en daar verander je niets aan...je kunt het alleen voor jezelf zo aangenaam mogelijk maken.

Helemaal gelijk, *bewondering*


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


campske666
Usericon van campske666
Posted 08-04-2003 14:34 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 8 april 2003 14:33 schreef Mystica het volgende:
precies je weet nooit hoe je leven zich weer kan omkeren en wat voor moois je allemaal nog kan ervaren!


dat is ook mijn theorie


djkrizz
de allergeilste
Usericon van djkrizz
Posted 08-04-2003 14:35 by djkrizz Profiel van djkrizzhttp://www.enschedeseheadbangers.tk

quote:
Op 8 april 2003 14:33 schreef Mystica het volgende:
precies je weet nooit hoe je leven zich weer kan omkeren en wat voor moois je allemaal nog kan ervaren!


er bestaat altijd nog zoiets als drank duzz ik blijf nog wel ff in leven denk



Mystica
Usericon van Mystica
Posted 08-04-2003 14:37 by Mystica Profiel van Mysticahttp://welcome.to/fantasypage

quote:
Op 8 april 2003 14:35 schreef djkrizz het volgende:
er bestaat altijd nog zoiets als drank duzz ik blijf nog wel ff in leven denk
ja of anders zijn er wel mensen die van drugs ineens het leven heeeeeeeel erg mooi gaan zien hehehe


The mystery still remains


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 08-04-2003 14:38 by DaVinz Profiel van DaVinz

quote:
Op 8 april 2003 14:37 schreef Mystica het volgende:
ja of anders zijn er wel mensen die van drugs ineens het leven heeeeeeeel erg mooi gaan zien hehehe
of juist niet


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


djkrizz
de allergeilste
Usericon van djkrizz
Posted 08-04-2003 14:39 by djkrizz Profiel van djkrizzhttp://www.enschedeseheadbangers.tk

drugs are bad, mmkay?



Mystica
Usericon van Mystica
Posted 08-04-2003 14:40 by Mystica Profiel van Mysticahttp://welcome.to/fantasypage

quote:
Op 8 april 2003 14:38 schreef DaVinz het volgende:
of juist niet
nee zoals ik een keer beleefd heb hehehe gatver wat voelde ik mij beroerd zeg volgens mij ligt dat ook per persoon verschillend hoor maar als je verhalen hoort moet het een mooie belevenis zijn nou bij mij niet dus voor mij geen joint meer


The mystery still remains


campske666
Usericon van campske666
Posted 08-04-2003 14:40 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 8 april 2003 14:39 schreef djkrizz het volgende:
drugs are bad, mmkay?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 08-04-2003 16:38 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 8 april 2003 8:04 schreef campske666 het volgende:
t'is niet omdat je de zin van het leven niet kent/snapt dat er geen is.


Prachtig, maar aan dingen die we niet weten, hebben we niks aan he.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 08-04-2003 17:12 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

Sorry, maar kmoest even lachen


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 08-04-2003 18:03 by wild cat Profiel van wild cat

Ook ik vind zelfmoord een eerder laffe daad, al moet ik wel toegeven dat die mensen ook enorm moedig moeten zijn om er echt mee door te gaan. Eigenlijk kan ik het het beste omschrijven als egoïstisch. Vooral voor de mensen die je achterlaat in hun verdriet. Zelf heb ik ook al heel kl*** momenten gehad, tot depressies toe. Ik heb serieuse problemen met mijn gezondheid gehad, een heel slechte relatie, beste vrienden, familie verloren en noem maar op. Maar niet één keer heb ik ook maar gedacht aan zelfmoord. Want wie zegt dat het morgen niet veel beter gaat? Als ik mensen zie die ernstig ziek zijn, of verlamt ... dan begrijpt ik hoe gelukkig ik eigenlijk moet zijn! Ik geniet van elke dag, zelfs van de simpele dingen. Mijn vriend en ik hebben een prachtige reis naar de Canarische eilanden geboekt. Daar kijk ik heel erg naar uit. Zou me niet kunnen voorstellen dat je zoiets niet meer zou kunnen meemaken. Sterker nog, ik hoop dat ik nog heel heel lang mag leven.

[Dit bericht is gewijzigd door wild cat op 08-04-2003 18:05]


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 08-04-2003 18:07 by wild cat Profiel van wild cat

quote:
Op 8 april 2003 14:37 schreef Mystica het volgende:
ja of anders zijn er wel mensen die van drugs ineens het leven heeeeeeeel erg mooi gaan zien hehehe
Als je die dingen al nodig hebt om je gelukkig te voelen....beetje zielig, niet...


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


Mystica
Usericon van Mystica
Posted 08-04-2003 18:28 by Mystica Profiel van Mysticahttp://welcome.to/fantasypage

tja ik hou ook niet van drugs hoor en ook niet van alcohol maar ja er zijn wel mensen die van dat soort dingen houden....ik heb genoeg lol zonder alcohol of drugs...ik sprak ook niet namens mezelf


The mystery still remains


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen