IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2001 21:21 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 30 december 2001 21:20 schreef FireFox het volgende:
jij ben net zo dom als die gasten in de tweede wereld oorlog
\
Welke gasten?


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-12-2001 21:49 by FireFox Profiel van FireFox

die die achteraf zeiden "ich habe es nicht gewurst" behehehe stelletje schapen


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 30-12-2001 21:52 by darkscar Profiel van darkscar

quote:
Op 30 december 2001 21:20 schreef FireFox het volgende:
jij ben net zo dom als die gasten in de tweede wereld oorlog

dat is nog best intilegent


Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2001 21:53 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 30 december 2001 21:52 schreef darkscar het volgende:
dat is nog best intilegent

Ja, idd... foutloos typen is al te moeilijk voor je


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 30-12-2001 21:56 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

quote:
Op 30 december 2001 21:53 schreef Ares het volgende:
Ja, idd... foutloos typen is al te moeilijk voor je

quote: " jij ken hun redenen niet.."
Over typfouten gesproken...



SCUM FUCK


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 30-12-2001 22:09 by Asherah Profiel van Asherah

Ik vind in ieder geval wel dat iedereen het recht heeft om zelf te beslissen wat hij of zij met zijn of haar leven doet.


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 30-12-2001 22:12 by darkscar Profiel van darkscar

quote:
Op 30 december 2001 22:09 schreef Asherah het volgende:
Ik vind in ieder geval wel dat iedereen het recht heeft om zelf te beslissen wat hij of zij met zijn of haar leven doet.


zoland diegene anderen geen last mee bezorgt


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 30-12-2001 22:42 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

quote:
Op 30 december 2001 22:12 schreef darkscar het volgende:
zoland diegene anderen geen last mee bezorgt


Als je zelfmoord pleegt en niemand goed genoeg vindt om voor te blijven leven dan moet je je ook geen zorgen maken om eventuele nabestaanden of zo...

"Waarom leef je nog?"
"Tja, anders gaan die en die zich zitten aanstellen, dat ik weg ben... *zucht*"


UnDEAD
Immortal? I hope not!
Usericon van UnDEAD
Posted 30-12-2001 23:54 by UnDEAD Profiel van UnDEADhttp://undead.thegraveyard.org/

ik heb een aantal keren over zelfmoord gedacht... en speel er zo nu en dan nog steeds mee... de enige rede dat ik het (tot nu toe nog) niet gedaan heb is dat er steeds iemand "tussen" kwam... als in, iemand die ik leerde kennen of beter leerde kennen... en uiteindelijk verdwijnen al die mensen weer... en zit ik weer even diep in de stront.


That is not dead, which can eternal lie, yet with strange aeons, even death may die - H.P. Lovecraft


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 31-12-2001 12:05 by schaambaard Profiel van schaambaard

wel grappig om te zien dat zogauw iemand duxmortem eens gelijk geeft meteen aangevallen word.

en over spelling en aanverwante zaken zou ik niet beginnen als ik jullie was, daar blijken jullie nog slechter in te zijn dan een marokaans echtpaar dat uit luiheid even in Nederland campeert.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-12-2001 12:08 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

'Zo gauw' en 'maroKkaans' Maar verder heb je wel gelijk, over die spelling.

Wat mij vooral opvalt in deze thread is dat mensen maar al te graag een oordeel leveren, of het nou goedschiks of kwaadschiks is, over zelfmoord. Raar.

Ik weet te weinig van zelfmoordneigingen af om ook maar iets te kunnen zeggen of het zwak of sterk zou zijn, hoe serieus het zou zijn, en hoe kut het zou zijn.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-12-2001 12:13 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zelfmoordpogingen zijn inderdaad toch vaak om een eind te maken aan ongeluk/verdriet, of om aandacht te vragen voor dat ongeluk/verdriet. een groot deel van de suïcidalen wil helemaal niet dood, maar wil gewoon een eind aan de pijn.
Een goeie vriend(in) voor mensen zijn wil al veel helpen.
Heb dat met tal van mensen al gemerkt (incluis mezelf), gewoon even serieus lullen over wat ze dwarszit helpt vaak al enorm.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 01-01-2002 17:17 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

quote:
Op 30 december 2001 20:45 schreef Duxmortem het volgende:
...De enige reden dat men meteen medeleven betuigt is omdat het zo "hoort"...


Ik denk niet dat u voor mij (of een andere persoon for that matter) kunt bepalen waarom ik medeleven betuig. In ieder geval zeker niet omdat het zo hoort.


Dead things grow from deep inside...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 04-01-2002 10:28 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 30 december 2001 23:54 schreef UnDEAD het volgende:
ik heb een aantal keren over zelfmoord gedacht... en speel er zo nu en dan nog steeds mee... de enige rede dat ik het (tot nu toe nog) niet gedaan heb is dat er steeds iemand "tussen" kwam... als in, iemand die ik leerde kennen of beter leerde kennen... en uiteindelijk verdwijnen al die mensen weer... en zit ik weer even diep in de stront.


Je moet je goed of slecht voelen niet ophangen aan andere mensen... Things change... Mensen gaan weg, er komen er nieuwe in de plaats...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 05-01-2002 1:22 by Styhn Profiel van Styhnhttp://n/a

Ik ben nooit echt depressief geweest, maar ik heb vaak gedacht: "zou het wat uitmaken als ik zelfmoord zou plegen?"

Ik weet inmiddels dat het voor anderen (veel) zou uitmaken, maar of ik er anders moeite mee had weet ik zo net nog niet...

Maargoed, ik ben zoals gezegd ook nooit depressief geweest of heb ook nooit echte redenen gehad om zelfmoord serieus te overwegen dus onthoud ik mijzelf van enig oordeel over zelfmoord...


11.45: restate my assumptions


morticia
Usericon van morticia
Posted 09-01-2002 23:47 by morticia Profiel van morticiahttp://members.home.nl /daddycamaro

voor sommige mensen de enige uitweg uit een hele diepe put,laf? nee! moedig? nee !wanhopig ?ja!!en inderdaad heel egoistisch


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-01-2002 0:01 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik denk dat voor mensen ECHT zelfmoord gaan plegen, ze van binnen over een soort lijn stappen.. Zolang ze hier nog niet overheen zijn zijn ze nog te redden, maar als ze daar eenmaal overheen zijn durven ze en doen ze het ook. Als iemand al over die denkbeeldige lijn is en dan wordt opgenomen, medicatie krijgt, etc etc.. , dan zal deze zeer vaak alsnog zelfmoord gaan plegen na een terugval. In iedergeval is de kans dat zo'n persoon ooit geheel uit zo'n depressie komt zeer zeer klein, meestal zal hij de rest van zijn leven eronder lijden.. een mogelijkheid van genezing lijkt mij wanneer er voor het slachtoffer zeer gunstige verandering in zijn/haar leven optreed.


morticia
Usericon van morticia
Posted 10-01-2002 0:04 by morticia Profiel van morticiahttp://members.home.nl /daddycamaro

quote:
Op 31 december 2001 12:13 schreef Jenje het volgende:
Zelfmoordpogingen zijn inderdaad toch vaak om een eind te maken aan ongeluk/verdriet, of om aandacht te vragen voor dat ongeluk/verdriet. een groot deel van de suïcidalen wil helemaal niet dood, maar wil gewoon een eind aan de pijn.
Een goeie vriend(in) voor mensen zijn wil al veel helpen.
Heb dat met tal van mensen al gemerkt (incluis mezelf), gewoon even serieus lullen over wat ze dwarszit helpt vaak al enorm.
jij snapt het ,het zijn de mensen die niets zeggen en er uitstappen.


morticia
Usericon van morticia
Posted 10-01-2002 0:10 by morticia Profiel van morticiahttp://members.home.nl /daddycamaro

quote:
Op 10 januari 2002 0:01 schreef Valorian666 het volgende:
Ik denk dat voor mensen ECHT zelfmoord gaan plegen, ze van binnen over een soort lijn stappen.. Zolang ze hier nog niet overheen zijn zijn ze nog te redden, maar als ze daar eenmaal overheen zijn durven ze en doen ze het ook. Als iemand al over die denkbeeldige lijn is en dan wordt opgenomen, medicatie krijgt, etc etc.. , dan zal deze zeer vaak alsnog zelfmoord gaan plegen na een terugval. In iedergeval is de kans dat zo'n persoon ooit geheel uit zo'n depressie komt zeer zeer klein, meestal zal hij de rest van zijn leven eronder lijden.. een mogelijkheid van genezing lijkt mij wanneer er voor het slachtoffer zeer gunstige verandering in zijn/haar leven optreed.
zelfs zonder hulp of medicatie kan je soms er uit komen!maar dat geldt niet voor de meeste mensen! maar je hebt volkomen gelijk over de verandering in iemands leven!!!


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 21-01-2002 20:09 by Lady Aphrodite Profiel van Lady Aphroditehttp://www.aphrodite-.cu2.nl

ik vind zelfmoord behoorlijk laf.. ik kan me voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten, maar hoe erg je problemen niet zijn er is altijd een uitweg. en als je zelfmoord pleegt is dat gewoon laf!! lekker weglopen voor je problemen is dat gewoon. en andere mensen in de steek laten. zelfmoord vind ik dus egoistisch!


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-01-2002 20:10 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

ach het laat me koud alsk me kut voel, zo zullen meer mensen denken. het enigste moment dat je echt positief met jezelf besig bent


Je moeder.


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 21-01-2002 20:11 by darkscar Profiel van darkscar

quote:
Op 21 januari 2002 20:09 schreef Lady Aphrodite het volgende:
ik vind zelfmoord behoorlijk laf.. ik kan me voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten, maar hoe erg je problemen niet zijn er is altijd een uitweg. en als je zelfmoord pleegt is dat gewoon laf!! lekker weglopen voor je problemen is dat gewoon. en andere mensen in de steek laten. zelfmoord vind ik dus egoistisch!

toen ik dit zij kreeg ik heel zm over me heen, maark ben blij iemand tegen te komen die er ook zo over denkt


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-01-2002 20:39 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 21 januari 2002 20:09 schreef Lady Aphrodite het volgende:
ik vind zelfmoord behoorlijk laf.. ik kan me voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten, maar hoe erg je problemen niet zijn er is altijd een uitweg. en als je zelfmoord pleegt is dat gewoon laf!! lekker weglopen voor je problemen is dat gewoon. en andere mensen in de steek laten. zelfmoord vind ik dus egoistisch!


Typisch weer een antwoord van iemand die een beetje van buiten af een oordeeltje heeft. Wacht maar tot je echt stevig in de put komt te zitten of als je tot de conclusie komt dat doodgaan meer zin heeft dan leven...
Ik vind jou egoïstisch omdat jij dingen niet kan begrijpen die vreemd aan jou zijn.


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 21-01-2002 21:12 by lord abortion Profiel van lord abortion

Ik zit al bijna anderhalf jaar in een depressie.Eerst een zware nu gewoon,laten we zeggen,zwart kijken. Ik heb natuurlijk ook gedacht aan zelfmoord en het was ook bijna zo ver, maar wat me tegengehouden heeft zijn mijn ouders, en vooral mijn vrienden met wie je toch veel moet samen doen. In tegenstelling tot wat velen zeggen is zelfmoord zeker niet laf, maar wat wel laf is, dat is ja opsluiten in een hoekje en niks zeggen of doen, dat is laf, zelfs zielig, hoewel ik eerst ook zo was.Waarom zouden mensen zelfmoord plegen??? omdat er mensen zijn die hen niet begrijpen, zoals de mensen die zeggen dat zelfmoord laf is, net daarom plegen mensen zelfmoord omdat de omgeving niet wil inzien wat de essentiële problemen zijn bij de persoon. Niemand kan leven zonder mensen om zich heen, en die mensen houden de persoon in leven en als die er niet zijn is de persoon al geestelijk dood, als ge mij begrijpt.
Ik kan wel zeggen dat ik na alles wet er gebeurt is een heel andere kijk heb gekregen op de wereld en op alles eigenlijk, nu probeer ik te genieten van alles en probeer te relativeren waar het kan, ik maak me zo weinig mogelijk druk want voor je het weet is het gedaan.
Ik ken mensen genoeg die zonder vrienden er niet meer waren, en al die mensen kennen mijn verhaal en zij weten dat ze bij mij kunnen terecht komen om, ik wil maar zeggen dat men begripvolle mensen om zich heen MOET hebben anders is men al gedoomd om "vroeger dood te gaan".


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-01-2002 21:19 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Ik kan wel meespreken van mensen die zelfmoord gepleegd hebben, wanneer die persoon je dierbaar was is het echt wel niet leuk, maar het is wel beter te verwerken dan een moord of sterven in een ongeluk. Een vriendin van mij werd in Brussel doodgereden door een Japanse bankbediende, die dan nog eens VLUCHTMISDRIJF pleegde en daarvoor al door het rood gereden was, dat is pas schokkend om te vernemen, zo'n feiten noem ik ook moord. Maar zelfmoord is ook wel eng om op te komen, ik heb zo mijn moeder gevonden die zich verhangen had in onze garage, dat is pas eng en verschieten.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen