IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 17-08-2003 21:50 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Haha, ja, en sommige mensen die vanalles meemaken blijven erom lachen, en opeens zijn ze weg, dat heb ik ook al geweten...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-08-2003 21:55 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

dan lachen ze alleen van buiten


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 17-08-2003 21:55 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ja, inderdaad, maar soms merk je daar dus niks van.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-08-2003 22:13 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

nee, dat zijn de "sterke" zeg maar. Altijd vrolijk voor anderen, dat geeft ook maar aan hoe niet egoitisch zelfmoord kan zijn. Zo iemand zal denk ik ook zelfmoord plegen omdat hij of zij zich een last voelt voor anderen, niet omdat hij/zij daadwerkelijk zoveel last van zichzelf heeft.


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 17-08-2003 22:14 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

quote:
Op 11 augustus 2003 9:24 schreef Ethereal het volgende:
Ontopic:
Heb gisteren mijn relatie van 1,5 jaar verbroken... Zij is depressief en roept nu non-stop dat ze niet meer wil leven, dat ze dood wil, dat ze geen pijn meer wil voelen, etc... Geen idee hoe ik er mee om moet gaan... Weet in principe dat het mijn verantwoordelijkheid niet is, maar zo voelt het wel... Denk niet dat ik het mezelf ooit zal vergeven als ze zichzelf wat aandoet!

Iemand een soortgelijk iets meegemaakt? Kan opzich best wat advies gebruiken... Ze zeggen wel eens dat mensen die roepen dat ze zelfmoord gaan plegen het niet doen, maar toch....

Heb btw de rest van deze thread niet doorgelezen, dus als er al soortgelijke posts waren: my bad!


Uhmmmz mjaa kzit nu zelf in zo situatie...
En ik weet wat zij voelt en dat is serieus niet fijn,...
Het lijkt of je gevoel kapot scheurt en je geen lucht meer krijgt en s ochtends wordt je wakker met een kut gevoel
Beetje lullige reacties hier boven. Als je echt van iemand houd is zoiets echt mega pijnlijk..
Je zou het beste eens met haar kunnen praten.
Gewoon een rustig gesprek en goed en duidelijk uitleggen waarom het niet meer gaat..
En zorg een beetje dat er vrienden bij haar langs gaan. Als je nog echt om haar geef zorg dan dat ze afleiding krijgt van mensen. En dat ze zoveel mogelijk weg gaat enz..
succes


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 17-08-2003 22:15 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 17 augustus 2003 22:13 schreef ghoulliette het volgende:
nee, dat zijn de "sterke" zeg maar. Altijd vrolijk voor anderen, dat geeft ook maar aan hoe niet egoitisch zelfmoord kan zijn. Zo iemand zal denk ik ook zelfmoord plegen omdat hij of zij zich een last voelt voor anderen, niet omdat hij/zij daadwerkelijk zoveel last van zichzelf heeft.



Hmm, ik denk eerder omdat hij/zij het simpelweg niet meer aankan altijd vrolijk te doen tegen 'de anderen'...

[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 17-08-2003 22:16]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-08-2003 22:16 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 17 augustus 2003 22:15 schreef ~Narsil het volgende:
Hmm, ik denk eerder omdat hij/zij het simpelweg niet meer aankan altijd vrolijk te doen tegen 'de anderen'...

ik weet niet, zoiets leer je jezelf aan, het gaat op de automatische piloot zeg maar, het is een vast onderdeel van je leven.

maar goed ik heb nog nooit zelfmoord gepleegd dus ik bedenk ook maar wat.


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 17-08-2003 22:42 by Shadow_Smile Profiel van Shadow_Smile

Bij mensen die zelfmoord willen plegen zie vrijwel zeker niet dat ze het gaan doen.

De zelfmoord van een van mijn beste vrienden op oudjaars avond 2002/2003 kwam als een bom binnen.

Achter af zie je pas de dingen die men voorberijde om te gaan.

Zo bleef T. wat langer als hij bij familie was, ging hij iets vaker vissen met z'n vis maatje, en gaf hij wel eens wat spullen weg (zo van dat gebruik ik niet meer, heb jij intressen). Toen z'n familie na de daad z'n huis binnen kwam was alles weg. Hij had alles heel bewust weg gegeven zonder dat men het door had. Hij is er dus weken mee bezig geweest !!!

Mensen die roepen dat ze dat gaan doen, omdat ze depresief zijn vragen(schreeuwen) in de meeste gevallen om aandacht. Das voor de partner/vriend/vriendin van die persoon best moeilijk. Maar om het om die reden uit te maken ? Tja,.. probeer elkaar te steunen. Hoe zou het zijn als de rollen omgedraaid waren ? Hoe zou jij het vinden als de gene waar jij van houd en om geeft zegt van "Sorry ik maak het uit vanwege je probleem" Als je werkelijk in iemand gelooft dan steun je elkaar, en help je elkaar door moeilijke periodes heen.

Het zijn zeker moeilijke dingen om mee om tegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 17-08-2003 22:43]


Wiegen Meister !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-08-2003 22:53 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Ik denk dat veel familie en vrienden het niet zien omdat ze het niet willen zien. Zelfmoord is namelijk iets dat anderen overkomt een bekende "zou dat nooit doen".
Hoewel dat een zelfbeschermende en dus natuurlijke instelling is, is het denk ik ook de instelling die enigzins een taboe hooghoud en daardoor zelfmoord versterkend is.
Niet verkeerd opvatten, ik bedoel niet dat het de schuld van mensen is dat iemand zelfmoord pleegt. Iedereen doet natuurlijk wat hij kan en wat in zijn of haar mening het beste is.

edit: even nog een aanvulling: het is dan niet zelfmoord, maar wetende dat mijn beste vriendin stervende was blijf je tot aan het moment dat het daar is hopen dat er een "wonder" gebeurd, dat ze opeens weer beter wordt. Ook al weet je dat het niet zo is, de hoop is daar. Wat ik bij mij zelf merkte is dat deze reactie zoals eerder genoemd hierboven zelfbeschermend is. En ik weet wel dat het voor haar beter was geweest als ik het meteen had kunnen accepteren, maar dat kon ik nu eenmaal niet. Gelukkig weet ik dat zij weet dat mensen dat niet kunnen en dat mensen die reactie (of erger) hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 17-08-2003 22:56]


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 17-08-2003 23:53 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 17 augustus 2003 22:16 schreef ghoulliette het volgende:
ik weet niet, zoiets leer je jezelf aan, het gaat op de automatische piloot zeg maar, het is een vast onderdeel van je leven.


Hah, dat is het 'm net denk ik.. Sommigen moeten teveel energie stoppen in het spelen van een (vrolijke) rol tgo. de anderen, ipv. dat het op automatische piloot gaat.

(wat een zinsconstructie weer)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 17-08-2003 23:55 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 17 augustus 2003 23:53 schreef mislyd het volgende:
Hah, dat is het 'm net denk ik.. Sommigen moeten teveel energie stoppen in het spelen van een (vrolijke) rol tgo. de anderen, ipv. dat het op automatische piloot gaat.

(wat een zinsconstructie weer)


Zéér juist...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-09-2003 23:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tja weetje als je dood ben kan je ook geen schuld mer hebbe dus eergevoel maakt ook niet veel uit.
en als mensen er aandacht mee willen krijgen hebben ze dat vaak niet bewust door


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WinterQueen
HEUJ
Usericon van WinterQueen
Posted 20-09-2003 2:33 by WinterQueen Profiel van WinterQueen

[banned]

[Dit bericht is gemodereerd door Fire op 20-09-2003 3:43]


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 20-09-2003 9:32 by Vampie Profiel van Vampie

Shit..ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat hier boven te melden had..


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-09-2003 15:32 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 20 september 2003 9:32 schreef Vampie het volgende:
Shit..ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat hier boven te melden had..


Ach.. wat kan je verwachten van iemand die als volledige naam 'Hitler' invult en als usericon een foto van een vermoorde (Meppelse) Jood gebruikt... echt iets zinnigs is het ongetwijfeld niet geweest

WIJZIG: Hoe kan die persoon hier eigenlijk posten als hij volgens het profiel nog 99999 dagen gebanned is?? Of is hij net per direct gebanned? Of komt er bij elke post van hem automatisch'[banned] te staan??

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 20-09-2003 15:35]


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-09-2003 15:26 by Staalman Profiel van Staalman

'T feit dat iemand zo diep in z'n eigen misere zit dat hij/zij geen andere uitweg ziet dan het beindigen van zijn/haar leven is op zich al triest genoeg. Maar.... 't neemt niet weg dat ik deze laatse wanhoopsdaad NOOIT zal accepteren. Vooral die egocentrische suicidalen die zichzelf voor een trein of auto gooien, en daarmee hun leven in 1 klap laten stoppen maar het leven van diegene die het ziet in 1 keer ook verkloten. Het zal je toch gebeuren.... heb je ineens een levensmoe iemand voor je motorkap staan. En dat beeld laat je nooit meer los!!! Ga dan lekker van je laatse centen naar Japan en schiet jezelf door het hoofd in dat "zelfmoordbos", diegene die daar lopen weten tenminste dat ze een dood iemand tegen kunnen komen. Ik zal nu wel weer veroordeeld worden door al die "zelfmoord=cool/dapper-etc" types en alle "begrijpende" en natuurlijk de "semi-droevige" onder ons. Maar ik heb (om persoonlijke reden) de schurft aan mensen die zichzelf van hun leven beroven!! Dat gemier over "de laatste uitweg" my ass... durf te leven!!! Da's nog veel moediger


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 21-09-2003 15:30 by Buried_Alive Profiel van Buried_Alive

quote:
Op 21 september 2003 15:26 schreef Staalman het volgende:
'T feit dat iemand zo diep in z'n eigen misere zit dat hij/zij geen andere uitweg ziet dan het beindigen van zijn/haar leven is op zich al triest genoeg. Maar.... 't neemt niet weg dat ik deze laatse wanhoopsdaad NOOIT zal accepteren. Vooral die egocentrische suicidalen die zichzelf voor een trein of auto gooien, en daarmee hun leven in 1 klap laten stoppen maar het leven van diegene die het ziet in 1 keer ook verkloten. Het zal je toch gebeuren.... heb je ineens een levensmoe iemand voor je motorkap staan. En dat beeld laat je nooit meer los!!! Ga dan lekker van je laatse centen naar Japan en schiet jezelf door het hoofd in dat "zelfmoordbos", diegene die daar lopen weten tenminste dat ze een dood iemand tegen kunnen komen. Ik zal nu wel weer veroordeeld worden door al die "zelfmoord=cool/dapper-etc" types en alle "begrijpende" en natuurlijk de "semi-droevige" onder ons. Maar ik heb (om persoonlijke reden) de schurft aan mensen die zichzelf van hun leven beroven!! Dat gemier over "de laatste uitweg" my ass... durf te leven!!! Da's nog veel moediger


Sluit ik me bij aan. Als je dood wilt, hoef je er een ander toch niet mee te belasten. Blijf dan toch thuis, vreet je de tering in een of ander medicijn waar je kapot aangaat en ga dan lekker op bed liggen, lekker muziekje op en dan lekker slapen. Welterusten en tot ziens....



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-09-2003 22:37 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ipv zelfmoord plegen thuis gaan zitten niets doen? zeggen de we zijn zo tegen uitkeringtrekkers metaalhoofden. beetje dubbel.
want hoe wil je normaal kunnen functioneren in de maatschappij als je je zo slecht voelt overjezelf dat je niet verder wilt. Bij een ernstige lichamelijke ziekte mag een mens zichzelf helpen bijv. dmv euthanasie, maar bij een geestesziekte mag dit niet. Alleen maar omdat dat soort pijn voor buitenstaanders minder goed waarneembaar is? Wat je niet ziet bestaat niet, dus laten we het vooraal niet proberen te begrijpen.
Natuurlijk is zelfmoord niet optimaal, allesbehalve, maar het verbieden is simpelweg achterlijk.
Er moeten meer dingen gedaan worden om personen te helepen voordat zij het punt van geen terugkeer bereiken. En als wij daar niet in slagen, wij het slachteoffer daarbij niet kunnen helpen, wij falen, hebben wij dan ook nog het recht het enige geneesmiddel weg te kapen omdat dat ons beter doet voelen? Omdat je er dan geen schuld gevoel of verdriet aan overhoudt? Dat is pas egocentrisch.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 21-09-2003 22:40 by Babylon Profiel van Babylon

Als je echt dood wilt, 'moet' je dat doen.. Kan het me goed voorstellen als je rust wilt ofzo.
Feit blijft dat een zeer groot gedeelte van de zelfmoord-poging-ondernemers liever een ander, beter leven willen (wat voor hen onberijkbaar lijkt) dan dood.. Dan vind ik je een loser al ga je zelfmoord plegen.

Edit: ff wat logischer verhaal van gebreid.

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 21-09-2003 22:56]


zo kan ie wel weer


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-09-2003 10:19 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ha, ik heb dat es iemand mooi horen zeggen: als je niet wil leven, wil dat niet perse zeggen dat je dood wil...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2003 11:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

zelfmoord mag je vanmij doen maar 8eraf gezien is het vaak wel stom. Probeer gewoon te leven en de meeste problemen zijn wel op te lossen.
maar als je het doet gaat dan niet voor een trein springen ofzo dan moet die bestuurder het weer opruime enzo dat is echt zwaar matig tegen over die mensen neem gewoon een overdosis. of huur een huurmoordenaar in


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-09-2003 11:55 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 september 2003 10:19 schreef ~Narsil het volgende:
Ha, ik heb dat es iemand mooi horen zeggen: als je niet wil leven, wil dat niet perse zeggen dat je dood wil...


Make up your mind, zou ik zo zeggen dan.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2003 12:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nou he's got a point.
als hij te lui is om te leven hoeft hij nog niet perse dood want hij kan ook te lui zijn om zelfmoord te plegen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-09-2003 12:07 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 september 2003 12:03 schreef ElitE het volgende:
nou he's got a point.
als hij te lui is om te leven hoeft hij nog niet perse dood want hij kan ook te lui zijn om zelfmoord te plegen


Als hij dan ook te lui zou zijn om te eten komt het allemaal wel goed natuurlijk.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2003 12:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tja maar daar zijn mensen op eens weer niet lui voor want dat is dan weer lekker
maar als mensen het nou snel doen is het ook goed maar niet dat ze jaren lopen te zeuren zodat iedereen het zat is

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 22-09-2003 20:25]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen