IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 14:37 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ja dat lijkt me ook eng, dat die pillen daarvoor gebruikt zullen gaan worden.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 14:39 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 oktober 2003 14:23 schreef ~Narsil het volgende:
Bwah, je kan ook zeggen dat het de beste keuze was die ze kon maken. Waarom eerst nog n heel leven (verder) afzien (wat zo moet zijn geweest, neem ik aan...), en er dan pas uitstappen, als je t lef hebt er nu n punt achter te zetten...?


lef -> laf

Op je 14e heb je nog een heel leven de tijd om er wat van te maken.

Persoonlijk vind ik zelfmoord het allerlafste wat ik kan bedenken. Mijn leven gaat bij tijd en wijle ook niet over rozen, maar is dat een reden om maar gelijk voor een trein te springen?

Verder laat je de mensen achter die hun halve leven zouden geven om jou weer uit de put te kunnen halen. Met andere woorden, hoezeer mensen het ook proberen mij op andere gedachten te brengen, ik blijf zelfmoord ongelooflijk egoistisch vinden: Jij bent wel van al je problemen af, maar je geeft je naaste omgeving er weer een bij...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-10-2003 14:40 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 oktober 2003 14:36 schreef ~Narsil het volgende:
Onlangs las ik wel in één of ander krantenartikel dat "dat 'pilletjes-idee' maar niks was, want dat er teveel mensen hun pilletje in iemand anders z'n tas koffie zouden doen"...

Ja idd, ik zou het ook niet kunnen weerstaan, maar daarmee moet het dus in een openbaar gebouw gebeuren, en moet gecontroleerd worden dat je zelf die pil inslikt (die alleen daar verkrijgbaar is).


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-10-2003 14:43 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 oktober 2003 14:39 schreef altx het volgende:
Jij bent wel van al je problemen af, maar je geeft je naaste omgeving er weer een bij...

Het komt misschien als een schok, maar niemand is onmisbaar.
Jij vraagt eigenlijk wel iets barbaars: dat een mens een gans leven ongelukkig moet zijn om een ander te plezieren. Is dat geen egoïsme?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 14:45 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 22 oktober 2003 14:39 schreef altx het volgende:
lef -> laf



Nou ik durf niet op een brug te gaan staan, er af te springen en dan op zo'n moment dat er ook nog een trein aankomt rijden. Dat druist tegen al je natuurlijke instincten in, dat doe je niet zomaar.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 14:46 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 oktober 2003 14:43 schreef mislyd het volgende:
Het komt misschien als een schok, maar niemand is onmisbaar.
Jij vraagt eigenlijk wel iets barbaars: dat een mens een gans leven ongelukkig moet zijn om een ander te plezieren. Is dat geen egoïsme?


Nee, ik zeg dat niemand zijn hele leven lang ongelukkig hoeft te zijn.

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze gepest worden op school, maar je zit niet je hele leven op school.

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze slechte ouders hebben, maar je woont niet je hele leven thuis.

En sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze DENKEN dat ze ongelukkig zijn...


En wie ben jij om maar ff te bepalen dat niemand onmisbaar is?
edit: Ik dacht juist dat daarom toch ook vrij veel mensen zelfmoord plegen, omdat iemand ze is ontvallen (einde relatie of zoiets) die ze niet kunnen missen...

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 22-10-2003 14:48]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 14:49 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ik denk dat ik wel onmisbaar ben, bedoel niet iedereen zou het even leuk vinden maar na een x-aantal jaar ben ik slechts een herinnering, het leven gaat verder.


wie op de planeet is er nou zo onmisbaar dat het leven van anderen er nu daadwerkelijk van onstpoort raakt op lange termijn? Iedereen is vervangbaar.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-10-2003 14:51 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 oktober 2003 14:39 schreef altx het volgende:
lef -> laf

Op je 14e heb je nog een heel leven de tijd om er wat van te maken.


Oh oh, en als je er nu es niks van WIL maken Omdat het je gewoon niks zegt

quote:
Op 22 oktober 2003 14:39 schreef altx het volgende:
Verder laat je de mensen achter die hun halve leven zouden geven om jou weer uit de put te kunnen halen. Met andere woorden, hoezeer mensen het ook proberen mij op andere gedachten te brengen, ik blijf zelfmoord ongelooflijk egoistisch vinden: Jij bent wel van al je problemen af, maar je geeft je naaste omgeving er weer een bij...


Da's inderdaad iets waar je beter eens goed over nadenkt voor je tot handelen overgaat. Ik denk dat de meeste mensen die in koelen bloede voor een trein springen hier ook effectief lang en grondig hebben over nagedacht, de consequenties ten zeerste beseffen, en het dan toch alsnog doen. Je moet je eens voorstellen hoe ze zich dan wel niet voelden.

Alleen nog dit eraan toe te voegen:

quote:
Op 22 oktober 2003 14:43 schreef mislyd het volgende:
Het komt misschien als een schok, maar niemand is onmisbaar.
Jij vraagt eigenlijk wel iets barbaars: dat een mens een gans leven ongelukkig moet zijn om een ander te plezieren. Is dat geen egoïsme?






~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-10-2003 14:52 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 oktober 2003 14:46 schreef altx het volgende:
Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze gepest worden op school, maar je zit niet je hele leven op school.

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze slechte ouders hebben, maar je woont niet je hele leven thuis.

En sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze DENKEN dat ze ongelukkig zijn...
...


Zoiets vind ik ook onnozel ja. Ging me eerder over zoiets:
quote:


Op 22 oktober 2003 14:32 schreef ~Narsil het volgende:
Jamaar, zo kan je je ook afvragen waarom je bij een "ongeneeslijke vorm van depressie" (dus neem bv situatie van iemand die al jaaaarenlang depressief is, al talloze behandelingen hefet ondergaan, en z'n leven als totaal uitzichtloos beschouwt.) ... dan weer geen recht hebt op euthanasie?




[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 22-10-2003 14:55]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 14:55 by altx Profiel van altx

Ik bedoel, ik zie persoonlijk weinig rechtvaardiging om zelfmoord te plegen.
Als iedereen die minstens zo veel problemen heeft als (vul hier iemand in die zelfmoord wil plegen cq. gepleegd heeft) ook zelfmoord zou plegen, dan zou het probleem van overbevolking in één klap opgelost zijn.

Ga niet in een hoekje zitten kniezen. Kap met dat zelfmedelijden en maak wat van je leven. Dat is wat ik wil zeggen. En nog ff voor de duidelijkheid: Ik zeg dit niet zo maar, want ik ben in mijn jeugd ook een paar keer door een periode heengegaan, dat ik heel ff aan zelfmoord dacht, maar dankzij mijn bovenstaande mening daarover, heb ik het nooit doorgevoerd.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-10-2003 14:57 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 oktober 2003 14:55 schreef altx het volgende:
Ik bedoel, ik zie persoonlijk weinig rechtvaardiging om zelfmoord te plegen.
Als iedereen die minstens zo veel problemen heeft als (vul hier iemand in die zelfmoord wil plegen cq. gepleegd heeft) ook zelfmoord zou plegen, dan zou het probleem van overbevolking in één klap opgelost zijn.

Ga niet in een hoekje zitten kniezen. Kap met dat zelfmedelijden en maak wat van je leven. Dat is wat ik wil zeggen. En nog ff voor de duidelijkheid: Ik zeg dit niet zo maar, want ik ben in mijn jeugd ook een paar keer door een periode heengegaan, dat ik heel ff aan zelfmoord dacht, maar dankzij mijn bovenstaande mening daarover, heb ik het nooit doorgevoerd.


Sommige mensen reageren gewoon anders op bepaalde situaties dan anderen. Sommige mensen willen ook gewoon niks van hun leven maken, en als je zelf niet zo denkt is het vrij moeilijk je in die redenering te verplaatsen denk ik.

En ik denk dat iedereen het recht heeft om zelfmoord te plegen ja. Uiteraard.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-10-2003 14:58 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 oktober 2003 14:46 schreef altx het volgende:
Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze gepest worden op school, maar je zit niet je hele leven op school.

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze slechte ouders hebben, maar je woont niet je hele leven thuis.


Denk je dat ze dat zelf niet weten?
Ik geef toe dat het wel zonde is, als iemand al op z'n 14de zelfmoord pleegt. Op die leeftijd kunnen enkele jaartjes een eeuwigheid lijken. Je persoonlijkheid kan ook nog sterk veranderen tussen je 12de en je 20ste. Zulke mensen moeten natuurlijk zo goed mogelijk geholpen worden.
Maar wat als een twintiger of dertiger echt lijdt aan een ongeneeslijke depressie?
quote:

En sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze DENKEN dat ze ongelukkig zijn...


Denken dat je ongelukkig bent IS ongelukkig zijn. Als je je niet gelukkig voelt, is het ook onmogelijk om te denken dat je gelukkig bent he..? Ik snap niet goed wat je daarmee bedoelt.
quote:

En wie ben jij om maar ff te bepalen dat niemand onmisbaar is?

Euhm.. Omdat de wereld niet vergaat na een sterfgeval?
quote:

edit: Ik dacht juist dat daarom toch ook vrij veel mensen zelfmoord plegen, omdat iemand ze is ontvallen (einde relatie of zoiets) die ze niet kunnen missen...

Dat kan toch niet de enige reden zijn? Tenzij je overdreven passioneel bent natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 22-10-2003 15:00]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 14:59 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 oktober 2003 14:51 schreef ~Narsil het volgende:
Oh oh, en als je er nu es niks van WIL maken Omdat het je gewoon niks zegt
(...)



Ja, maar dan ben je het ook niet waard om te leven. Nou ja, in dat geval: vul een donorcodicil in dat je al je organen beschikbaar stelt (dan heeft iemand anders er nog wat aan) en stap er dan uit...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-10-2003 15:00 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 oktober 2003 14:59 schreef altx het volgende:
Ja, maar dan ben je het ook niet waard om te leven. Nou ja, in dat geval: vul een donorcodicil in dat je al je organen beschikbaar stelt (dan heeft iemand anders er nog wat aan) en stap er dan uit...


Dacht ik ook
Zie, we zijn het eens.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-10-2003 15:02 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 oktober 2003 14:58 schreef mislyd het volgende:
Denk je dat ze dat zelf niet weten?
Ik geef toe dat het wel zonde is, als iemand al op z'n 14de zelfmoord pleegt. Op die leeftijd kunnen enkele jaartjes een eeuwigheid lijken. Je persoonlijkheid kan ook nog sterk veranderen tussen je 12de en je 20ste. Zulke mensen moeten natuurlijk zo goed mogelijk geholpen worden.
Maar wat als een twintiger of dertiger echt lijdt aan een ongeneeslijke depressie?


Da's inderdaad ook wel waar. Als je 14 bent kan het natuurlijk allemaal wel liggen aan wat puberbeslommeringen ofzo, misschien inderdaad zonde.

Maar ik praat voor de rest dan ook vanuit mijn standpunt, als zijnde 21.


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 15:05 by campske666 Profiel van campske666

Jullie beredeneren het allemaal veel te objectief. Iemand die zelfmoordneigingen heeft gaat in het algemeen echt niet zo rationeel en luchtig nadenken. Die zitten zo in een neerwaartse spiraal van negatieve denkpatronen dat hun werkelijkheid ( die al dan niet zuigt) er nog slechter uit ziet dan ze is. En dan boeien donor-organen en de toekomst je voor geen meter. Dan wil je gewoon " eruit".


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 15:06 by altx Profiel van altx

quote:
Jamaar, zo kan je je ook afvragen waarom je bij een "ongeneeslijke vorm van depressie" (dus neem bv situatie van iemand die al jaaaarenlang depressief is, al talloze behandelingen hefet ondergaan, en z'n leven als totaal uitzichtloos beschouwt.) ... dan weer geen recht hebt op euthanasie?



Tsja, in dit geval zou het helpen als we op zijn minst zouden weten hoe depressies nu eigenlijk precies veroorzaakt worden. Als we dat voor elkaar krijgen, dan zouden namelijk alle depressies in principe behandelbaar zijn.

Maar wat mij daarbij wel opvalt, is dat er voor sommige mensen vrij weinig voor nodig is om depressief te worden, terwijl andere mensen tegenslag na tegenslag toch gewoon de draad van hun leven weer oppakken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-10-2003 15:07 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 oktober 2003 15:05 schreef campske666 het volgende:
Jullie beredeneren het allemaal veel te objectief. Iemand die zelfmoordneigingen heeft gaat in het algemeen echt niet zo rationeel en luchtig nadenken. Die zitten zo in een neerwaartse spiraal van negatieve denkpatronen dat hun werkelijkheid ( die al dan niet zuigt) er nog slechter uit ziet dan ze is. En dan boeien donor-organen en de toekomst je voor geen meter. Dan wil je gewoon " eruit".


Dat is het geval als je zo'n puberdepressie hebt In zo'n geval ga je idd beter hulp zoeken ofzo.


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 15:08 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 oktober 2003 15:07 schreef ~Narsil het volgende:
Dat is het geval als je zo'n puberdepressie hebt In zo'n geval ga je idd beter hulp zoeken ofzo.


Nice way to step on my point


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 15:09 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 oktober 2003 15:05 schreef campske666 het volgende:
Jullie beredeneren het allemaal veel te objectief. Iemand die zelfmoordneigingen heeft gaat in het algemeen echt niet zo rationeel en luchtig nadenken. Die zitten zo in een neerwaartse spiraal van negatieve denkpatronen dat hun werkelijkheid ( die al dan niet zuigt) er nog slechter uit ziet dan ze is. En dan boeien donor-organen en de toekomst je voor geen meter. Dan wil je gewoon " eruit".


Met "hun werkelijkheid" sla je IMHO de spijker op zijn kop. Het wereldbeeld van zulke mensen is dermate vertroebeld dat ze de positieve kanten van het leven niet meer zien.

@Mislyd: Dat bedoelde ik dus met dat sommige mensen DENKEN dat ze ongelukkig zijn. In "hun werkelijkheid" zijn ze ongelukkig, maar objectief gezien hebben ze niet zo heel veel om over te klagen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-10-2003 15:13 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 oktober 2003 15:06 schreef altx het volgende:
Tsja, in dit geval zou het helpen als we op zijn minst zouden weten hoe depressies nu eigenlijk precies veroorzaakt worden. Als we dat voor elkaar krijgen, dan zouden namelijk alle depressies in principe behandelbaar zijn.


Maar dat weten we dus NIET, en daarom is een groot deel van depressie en aanverwanten zoals schizofrenie, nog niet te genezen. Van de laatste categorie worden bijvoorbeeld slechts ongeveer 3% van de 'patienten' ooit genezen verklaard. De rest pleegt zelfmoord, en een kleiner deel zit voor de rest van z'n leven in een instelling. Ik vind het trouwens erg dat een depressie vaak niet wordt erkend als een ziekte, maar heel veralgemendend wordt omschreven als aandachttrekkerij. (Ik zeg niet dat het in vele gevallen niet zo is...)

quote:
Op 22 oktober 2003 15:06 schreef altx het volgende:
Maar wat mij daarbij wel opvalt, is dat er voor sommige mensen vrij weinig voor nodig is om depressief te worden, terwijl andere mensen tegenslag na tegenslag toch gewoon de draad van hun leven weer oppakken...


Tja, zoals ik al zei, iedereen reageert anders op alle situaties, niet iedereen heeft evenveel mentale draagkracht, of hoe je het ook wil omschrijven, en de factoren die voor iemand zijn of haar welzijn zorgen, of dat dus negatief beïnvloeden, zijn ook allemaal verschillend.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 15:13 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

het zonodig is leven moeten blijven is een manier van denken die ons geindoctrineert wordt door het christendom.

Misschien heeft het wel veel meer voordelen dan nadelen omzelf het heft in eigen handen te nemen, voor de anderen, staat or whatever.

waarom mag je niet dood als je niet wilt? ik kan maar twee argumenten bedenken die men altijd noemt
- omdat god bloa bla blaaaaaaaaaat
- omdat het sneu is voor anderen (is ook een klote argument).

(ervan uitgaande dat het om serieuze zelfdoders gaat. nog zoiets het woord zelfmoord is fout, het is zelfdoding, moord is namelijk erg negatief en impliceert dat je iets tegen de wil (van jezelf?) van het "slachtoffer" zou doen)


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-10-2003 15:15 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 oktober 2003 15:05 schreef campske666 het volgende:
Jullie beredeneren het allemaal veel te objectief. Iemand die zelfmoordneigingen heeft gaat in het algemeen echt niet zo rationeel en luchtig nadenken. Die zitten zo in een neerwaartse spiraal van negatieve denkpatronen dat hun werkelijkheid ( die al dan niet zuigt) er nog slechter uit ziet dan ze is.

Nochtans heb ik de indruk dat depressieve mensen een veel realistischere kijk hebben op het leven en de wereld dan optmistische mensen. Ik vind het moeilijk om depressieve mensen op andere ideeën te brengen, omdat ze in feite meestal wel gelijk hebben. Behalve enkele uitvluchten kan je weinig zeggen tegen iemand die niet meer wil leven. De zin om in de onzin te leven moet vanuit henzelf komen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-10-2003 15:19 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 oktober 2003 15:09 schreef altx het volgende:
@Mislyd: Dat bedoelde ik dus met dat sommige mensen DENKEN dat ze ongelukkig zijn. In "hun werkelijkheid" zijn ze ongelukkig, maar objectief gezien hebben ze niet zo heel veel om over te klagen.

Het feit dat je 'alles hebt om gelukkig te zijn' maakt dus absoluut NIKS uit. Dat is objectief, en gevoel is natuurlijk subjectief. Als het zo simpel zou zijn..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-10-2003 15:22 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Toch blijf ik het ziek vinden dat die mensen die kennelijk zo nodig dood willen hierbij andere mensen geestelijke schade toebrengen door voor hun ogen van een flat te springen, of voor een trein...

Trek gewoon thuis op je favo leren bank achter de tv een plastic zak over je hoofd en tape deze met duc-tape goed vast rond je nek.. Je valt dan vanzelf in slaap zodra de zuurstof op raakt.. bij voorkeur een transparante tas, dan kan je nog even je laatste momenten genieten van bijv. de Simpsons ..


WIJZIG: overigens is het naar mijn idee trouwens zo dat mensen die echt zelfmoord gaan plegen over een bepaalde denkbeeldige lijn zijn heengestapt. Op dat moment gaan ze niet meer terug (tenzij er erg veel druk van buitenaf komt door bijv. therapie ofzo), en denken ze ook niet meer aan wat ze achter laten (familie, vrienden), wie ze dus pijn mee doen, of wat voor consequenties hun plan heeft voor bijv. een treinchauffeur..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 22-10-2003 15:26]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen