IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 15:23 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 oktober 2003 15:13 schreef ghoulliette het volgende:
(...)
- omdat het sneu is voor anderen (is ook een klote argument).
(...)



[cynical mode]
O, ga jij ze een voor een uitleggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen? Het is toch gewoon zijn/haar keuze...
[/cynical mode]

Maar nu wil ik toch wel ff iemand dan een paar goede argumenten zien geven waarom je WEL zelfmoord zou plegen. Ik kan ze namelijk nog steeds niet bedenken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-10-2003 15:28 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 22 oktober 2003 15:23 schreef altx het volgende:
[cynical mode]
O, ga jij ze een voor een uitleggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen? Het is toch gewoon zijn/haar keuze...
[/cynical mode]

Maar nu wil ik toch wel ff iemand dan een paar goede argumenten zien geven waarom je WEL zelfmoord zou plegen. Ik kan ze namelijk nog steeds niet bedenken...


Omdat je vastzit in een loophole of viscueze cirkel, en niet in ziet dat je iets anders met je leven kan gaan doen..


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 15:30 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 oktober 2003 15:15 schreef mislyd het volgende:
Nochtans heb ik de indruk dat depressieve mensen een veel realistischere kijk hebben op het leven en de wereld dan optmistische mensen. Ik vind het moeilijk om depressieve mensen op andere ideeën te brengen, omdat ze in feite meestal wel gelijk hebben. Behalve enkele uitvluchten kan je weinig zeggen tegen iemand die niet meer wil leven. De zin om in de onzin te leven moet vanuit henzelf komen.


Dat is nogal een pesimistische visie. Jij gaat er vanuit dat er twee soorten mensen zijn:

- zij die het leven vinden zuigen, maar het volhouden
- zij die vinden dat het leven zuigt, en er een einde aan maken

Maar...tot je grote verrassing is er ook nog een derde soort:

- zij die van het leven genieten (of toch met momenten.

Argument dus: maak jezelf niet van kant, d'er komen nog mooie tijden


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 15:31 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 22 oktober 2003 15:15 schreef mislyd het volgende:
Nochtans heb ik de indruk dat depressieve mensen een veel realistischere kijk hebben op het leven en de wereld dan optmistische mensen.

Dat vind ik zo loos, want wat is de echte werkelijkheid, en is het wel zo dat het goed is om in de werkelijkheid te leven.

Ik ben van mening dat veel mensen veel liever in de leugen leven die zij als realiteit beschouwen.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-10-2003 15:32 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 oktober 2003 15:23 schreef altx het volgende:
Maar nu wil ik toch wel ff iemand dan een paar goede argumenten zien geven waarom je WEL zelfmoord zou plegen. Ik kan ze namelijk nog steeds niet bedenken...


Als jij er kon bedenken was je nu ook niet de anti-zelfmoord factor in deze discussie

Ieders reden(en) is/zijn persoonlijk, als dat voor jou de doorslag geeft om zelfmoord te plegen, dan is dat ook effectief ernstig genoeg. Iets dat zeer subjectief is natuurlijk. Je kan het bijvoorbeeld gewoon kotsbeu zijn om elke dag te moeten opstaan, je naar je school of werk te slepen, daar wat zinloos voor je uit te zitten staren, terug naar huis, geen plezier meer hebben aan andere zaken, zoals vrienden, concerten, weet ik veel wat nog allemaal, en de dag erna weer van het zelfde. Dan heb je er bijvoorbeeld op een dag geen zin meer in... etc...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-10-2003 15:34 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 oktober 2003 15:31 schreef ghoulliette het volgende:
Dat vind ik zo loos, want wat is de echte werkelijkheid, en is het wel zo dat het goed is om in de werkelijkheid te leven.

Ik ben van mening dat veel mensen veel liever in de leugen leven die zij als realiteit beschouwen.



Ik denk dat 'de echte werkelijkheid' zoals jij ze stelt niet bestaat. De werkelijkheid is zoals je ze persoonlijk ervaart. Dus dat is niet leven in een leugen, maar dat zijn nuanceverschillen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 15:34 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 22 oktober 2003 15:23 schreef altx het volgende:
[cynical mode]
O, ga jij ze een voor een uitleggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen? Het is toch gewoon zijn/haar keuze...
[/cynical mode]

Maar nu wil ik toch wel ff iemand dan een paar goede argumenten zien geven waarom je WEL zelfmoord zou plegen. Ik kan ze namelijk nog steeds niet bedenken...

-Omdat het onzinnig is om tegen je zin door te leven
- het recht tot zelfbeschikking
- er zijn al genoeg mensen, scheelt ook weer woonruimte, scheelt medicijn kosten
- een leven dat ondraaglijk is is geen leven, je bent al geestelijk dood


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 15:34 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 oktober 2003 15:31 schreef ghoulliette het volgende:

Ik ben van mening dat veel mensen veel liever in de leugen leven die zij als realiteit beschouwen.


Iedereen leeft in een "leugen" want niemand kent de realiteit, de absolute waarheid. Dat is mens-zijn.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 15:36 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 22 oktober 2003 15:34 schreef campske666 het volgende:
Iedereen leeft in een "leugen" want niemand kent de realiteit, de absolute waarheid. Dat is mens-zijn.

er zijn echter wel genoeg mensen die niet willen dat er tegen hen gelogen wordt. hoe kun je liegen als er geen waarheid(/realiteit) is.


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 22-10-2003 15:37 by Marco_Filth Profiel van Marco_Filthhttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 22 oktober 2003 15:34 schreef campske666 het volgende:
Iedereen leeft in een "leugen" want niemand kent de realiteit, de absolute waarheid. Dat is mens-zijn.


Zit gij soms stiekem Nietsche, Heidegger en/of Kant te lezen?


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 15:39 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 oktober 2003 15:36 schreef ghoulliette het volgende:
er zijn echter wel genoeg mensen die niet willen dat er tegen hen gelogen wordt. hoe kun je liegen als er geen waarheid(/realiteit) is.


OK, dat is helemaal niet wat ik bedoelde. Ik bedoel dat iedereen in zijn eigen realitiet leeft, een relaiteit die voor iedereen anders is, en dus niet de absolute realiteit is. (wat jij noemt "in een leugen leven") En aangezien niemand in die absolute realiteit leeft bestaat ze eigenlijk niet.
En als nu jouw realiteit zo donker en pijnlijk is dat je het niet aankan, dan is zelfmoord een oplossing (in jouw ogen).


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 15:40 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 oktober 2003 15:37 schreef Marco_Filth het volgende:
Zit gij soms stiekem Nietsche, Heidegger en/of Kant te lezen?


Nee, maar...en vertel dit niet verder...ik denk soms na...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 15:41 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

laat maar was niet tegen mij

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 22-10-2003 15:42]


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 22-10-2003 15:47 by wladimir Profiel van wladimir

quote:
Op 22 oktober 2003 15:40 schreef campske666 het volgende:
Nee, maar...en vertel dit niet verder...ik denk soms na...
jaja..


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 22-10-2003 15:49 by stigma Profiel van stigma

[quote]Op 22 oktober 2003 14:46 schreef altx het volgende:
Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze gepest worden op school, maar je zit niet je hele leven op school.

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze slechte ouders hebben, maar je woont niet je hele leven thuis.

En sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze DENKEN dat ze ongelukkig zijn...



Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze iedereen om zich heen kwijt zijn.

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze hun levenlang mishandelt/gekleineerd zijn

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze een onvergetelijk trauma hebben.

En sommige mensen oordelen te snel over dingen waar ze zelf niet genoeg van weten.
Ik wil niet zeggen dat het goed is maar ik kan het me wel voorstellen. Ik weet niet of jij het wel is van dichtbij hebt meegemaakt (?) zoniet, roep dan niet zomaar iets. Je kunt niet in de huid kruipen van mensen die zelfmoord neigingen hebben


[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 22-10-2003 15:50]


Subtiel kamerolifantje


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 15:50 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 oktober 2003 15:49 schreef stigma het volgende:


En sommige mensen oordelen te snel over dingen waar ze zelf niet genoeg van weten.
Ik wil niet zeggen dat het goed is maar ik kan het me wel voorstellen. Ik weet niet of jij het wel is van dichtbij hebt meegemaakt (?) zoniet, roep dan niet zomaar iets. Je kunt niet in de huid kruipen van mensen die zelfmoord neigingen hebben



zeer juist


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 15:51 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 oktober 2003 15:49 schreef stigma het volgende:
Op 22 oktober 2003 14:46 schreef altx het volgende:
Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze gepest worden op school, maar je zit niet je hele leven op school.

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze slechte ouders hebben, maar je woont niet je hele leven thuis.

En sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze DENKEN dat ze ongelukkig zijn...

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze iedereen om zich heen kwijt zijn.

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze hun levenlang mishandelt/gekleineerd zijn

Sommige mensen plegen zelfmoord omdat ze een onvergetelijk trauma hebben.

En sommige mensen oordelen te snel over dingen waar ze zelf niet genoeg van weten.
Ik wil niet zeggen dat het goed is maar ik kan het me wel voorstellen. Ik weet niet of jij het wel is van dichtbij hebt meegemaakt (?) zoniet, roep dan niet zomaar iets. Je kunt niet in de huid kruipen van mensen die zelfmoord neigingen hebben



Ik zou jou ff willen verzoeken om AL mijn posts nog eens goed door te lezen... In plaats van zulke ongefundeerde kritiek mijn kant op te sturen... Dank je.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 22-10-2003 15:52 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 22 oktober 2003 15:51 schreef altx het volgende:
Ik zou jou ff willen verzoeken om AL mijn posts nog eens goed door te lezen... In plaats van zulke ongefundeerde kritiek mijn kant op te sturen... Dank je.


Ik zeg alleen wat ik vind van mensen die dat soort dingen roepen. En ja, ook jij doet dat

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 22-10-2003 15:53]


Subtiel kamerolifantje


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 22-10-2003 15:53 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 22 oktober 2003 15:51 schreef altx het volgende:
Ik zou jou ff willen verzoeken om AL mijn posts nog eens goed door te lezen... In plaats van zulke ongefundeerde kritiek mijn kant op te sturen... Dank je.


Haha. Goed argument.

"Nee hoor is niet zo, lees AL mijn posts nog maar eens door ... en vergeet die 10.000 van Claw ook niet!"


this user is dead


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 15:58 by altx Profiel van altx

Ik krijg echt zelfmoordneigingen van mensen die mijn posts maar half of helemaal niet lezen, maar wel gelijk hun f**king conclusie klaarhebben. Is het nou echt zo veel werk om ff te lezen wat ik precies gepost heb?

Nou ok, voor de luie mensen onder ons: Ik heb zelf ook wel eens met de gedachte van zelfmoord gespeeld, maar dankzij de in jullie ogen idiote dingen die ik hier heb lopen roepen, heb ik het dus nooit doorgevoerd. Is dat goed genoeg voor "zelf meegemaakt" of had ik in jullie ogen echt zelfmoord moeten plegen om daarvoor in aanmerking te komen?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 16:00 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 oktober 2003 15:58 schreef altx het volgende:
Ik krijg echt zelfmoordneigingen van mensen die mijn posts maar half of helemaal niet lezen, maar wel gelijk hun f**king conclusie klaarhebben. Is het nou echt zo veel werk om ff te lezen wat ik precies gepost heb?

Nou ok, voor de luie mensen onder ons: Ik heb zelf ook wel eens met de gedachte van zelfmoord gespeeld, maar dankzij de in jullie ogen idiote dingen die ik hier heb lopen roepen, heb ik het dus nooit doorgevoerd. Is dat goed genoeg voor "zelf meegemaakt" of had ik in jullie ogen echt zelfmoord moeten plegen om daarvoor in aanmerking te komen?


t'is niet omdat het voor jou so is gegaan, dat het voor andere mensen hetzelfde is.
Iedereen heeft wel ns ove zelfmoord gedacht, sommige doen het, sommigen niet.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-10-2003 16:02 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 oktober 2003 15:31 schreef ghoulliette het volgende:
Dat vind ik zo loos, want wat is de echte werkelijkheid, en is het wel zo dat het goed is om in de werkelijkheid te leven.

Ik ben van mening dat veel mensen veel liever in de leugen leven die zij als realiteit beschouwen.

Ik bedoede met 'realistische kijk op het leven', dat ze weten dat hun leven betekenisloos is.
Gelukkige mensen leven vaak in de leugen die zij als realiteit beschouwen, ja. Bv. dat ze onmisbaar zijn, en dat ze nuttig zijn.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2003 16:02 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 oktober 2003 16:00 schreef campske666 het volgende:
t'is niet omdat het voor jou so is gegaan, dat het voor andere mensen hetzelfde is.
Iedereen heeft wel ns ove zelfmoord gedacht, sommige doen het, sommigen niet.


Dat bedoel ik ook niet. Het gaat mij om de volgende aan mijn adres gerichte kritiek:

quote:

En sommige mensen oordelen te snel over dingen waar ze zelf niet genoeg van weten.
Ik wil niet zeggen dat het goed is maar ik kan het me wel voorstellen. Ik weet niet of jij het wel is van dichtbij hebt meegemaakt (?) zoniet, roep dan niet zomaar iets. Je kunt niet in de huid kruipen van mensen die zelfmoord neigingen hebben



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 22-10-2003 16:05 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 22 oktober 2003 15:58 schreef altx het volgende:
Is dat goed genoeg voor "zelf meegemaakt" of had ik in jullie ogen echt zelfmoord moeten plegen om daarvoor in aanmerking te komen?


Daarom vroeg ik toch ook of je het hebt meegemaakt. Maar blijf jij lekker bij jouw punt, blijf ik bij de mijne. Deze discussie heb ik al vaak genoeg gehad, er komt geen einde aan


Subtiel kamerolifantje


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 22-10-2003 16:54 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 22 oktober 2003 14:22 schreef ghoulliette het volgende:
dat is wel lef hebben.

dom ook, als je 14 bent heb je nog zoveel jaar om er wel iets leuks van te maken. op j 14 heb je nog niet eens een eigen leven!

neej dat was mischien wel haar probleem


yo yo wassup nigga bitches in da house


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen