IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 27-01-2002 12:28 by madeline usher Profiel van madeline usher

Gaat nu wel beter met me,hoor...ik voelde mijn oude wonden weer steken-thx voor je medeleven...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 27-01-2002 12:32 by Lady Rose Profiel van Lady Rose

Dikke knuffel en heel veel steun.
En als iemand een keertje wil praten...mail maar............



bla...bla...bla...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-01-2002 12:32 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Zie je wel, het is nog steeds heel erg een taboe (zie: een post van mij een eind terug). Terwijl duidelijk blijkt dat mensen er over 'willen' praten... en dat dat voor een deel helpt.


Touché, pussycat!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 04-02-2002 1:01 by Vampie Profiel van Vampie

Natuurlijk willen die mensen praten..alleen worden ze vaak als aanstellers bestempeld..en dat is heel slecht! Mensen kruipen nog verder terug in hun schulp,durven niet meer om hulp te vragen worden wantrouwig etc.

Ik heb dit al een keer gezegd maar doe dat lekker nog een keer..Al die figuren die roepen dat 'ze' dan maar lekker zelfmoord moeten plegen..ik nodig jullie uit om een weekje in mijn schoenen te komen staan...lullen we daarna verder!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 04-02-2002 1:38 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 4 februari 2002 1:01 schreef Vampie het volgende:
Natuurlijk willen die mensen praten..alleen worden ze vaak als aanstellers bestempeld..en dat is heel slecht! Mensen kruipen nog verder terug in hun schulp,durven niet meer om hulp te vragen worden wantrouwig etc.

Ik heb dit al een keer gezegd maar doe dat lekker nog een keer..Al die figuren die roepen dat 'ze' dan maar lekker zelfmoord moeten plegen..ik nodig jullie uit om een weekje in mijn schoenen te komen staan...lullen we daarna verder!

WIJZE UITSPRAAK!!!!!


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 04-02-2002 18:31 by lord abortion Profiel van lord abortion

go vampie


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 04-02-2002 19:50 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

Ik weet niet echt hoe ik dit er moet zetten, misschien komt dit vaak over ofzo
Ik heb al ongeveer 2 jaar, dat ik vaak depressie buien heb of had omdat ik me vaak onzeker voel of klote voel en huilbuien omdat alles best wel misgaat en daarbij denk ik vaak aan zelfmoord
Nu gaat het weer al een tijd hartstikke goed, maar vrijdag kreeg ik van een goede vriendin te horen dat ik moest veranderen moest veranderen omdat ze zo maar een freak vond, maar dat wil ik niet en nu voel ik me echt genaaid. Omdat zij een van de weinige was die ik een beetje vertrouwde voel ik me echt alleen en daar word ik weer depressief van. Ik ben heus geen aansteller ofzo, maar het is wel fijn dat je met iemand kan praten en als dat niet kan voel je je zo alleen en dat is klote.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-02-2002 20:03 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 februari 2002 19:50 schreef Voice_of_thunder het volgende:
Nu gaat het weer al een tijd hartstikke goed, maar vrijdag kreeg ik van een goede vriendin te horen dat ik moest veranderen moest veranderen omdat ze zo maar een freak vond, maar dat wil ik niet en nu voel ik me echt genaaid.
Dat is heel erg lullig. Het enige wat ik daar op kan zeggen is dat je je niet kunt veranderen voor iemand anders. Kleine gedragingen kun je wel aanpassen, maar je karakter is iets wat je niet gedwongen moet veranderen, want dan ga je alleen maar op je tenen lopen en stort op den duur alles toch weer in. Die persoon die je dat vraagt mag dat eigenlijk helemaal niet van je verlangen. Die heeft maar te accepteren wie je bent en hoe je bent, en als die persoon daar niet mee overweg kan is het geen echte vriend(in). Dat klinkt heel erg hard maar zo zie je wel wie je waard zijn.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-02-2002 20:36 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
een aantal posts terug reageerde BlackJack op mij:



\..

Hmm... wel ziek als je terugdenkt eigenlijk,, wat er bijvoorbeeld gebeurt zou zijn op het moment dat het eerste het beste mes wat je kon vinden een scherp vleesmes geweest was...

..


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 04-02-2002 21:02 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

Dikke *knuffel* voor Voice_of_Thunder


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 04-02-2002 21:28 by Vampie Profiel van Vampie

Dank Beli en Lord of Abortion

En voor Voice of thunder=KNUFFEL= is niet veel maar bij mij werkt het soms beter dan medicijnen


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 04-02-2002 21:30 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

quote:
Op 4 februari 2002 21:28 schreef Vampie het volgende:
Dank Beli en Lord of Abortion

En voor Voice of thunder=KNUFFEL= is niet veel maar bij mij werkt het soms beter dan medicijnen
Ook *knuffel* voor Vampie


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 04-02-2002 22:28 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 4 februari 2002 19:50 schreef Voice_of_thunder het volgende:
Ik weet niet echt hoe ik dit er moet zetten, misschien komt dit vaak over ofzo
Ik heb al ongeveer 2 jaar, dat ik vaak depressie buien heb of had omdat ik me vaak onzeker voel of klote voel en huilbuien omdat alles best wel misgaat en daarbij denk ik vaak aan zelfmoord
Nu gaat het weer al een tijd hartstikke goed, maar vrijdag kreeg ik van een goede vriendin te horen dat ik moest veranderen moest veranderen omdat ze zo maar een freak vond, maar dat wil ik niet en nu voel ik me echt genaaid. Omdat zij een van de weinige was die ik een beetje vertrouwde voel ik me echt alleen en daar word ik weer depressief van. Ik ben heus geen aansteller ofzo, maar het is wel fijn dat je met iemand kan praten en als dat niet kan voel je je zo alleen en dat is klote.

Mensen die zeggen, dat je moet veranderen, kan je het beste, volgens mij , laten gaan . Ik weet uit eigen ervaring dat je erdoor nog onzekerder gaat voelen ,en vaak ten onrechte , je bent immers zoals je bent . Het zijn de mensen ,die zeggen dat je moet veranderen , met hun is er wat mis .(dit is echt waar , kwam er jaren daarna achter ,na lang erover nagedacht te hebben ) . als je je ware zelf is je aura sterker en ben je minder vatbaar voor invloeden van buiten .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 04-02-2002 22:34]



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 04-02-2002 23:17 by Vampie Profiel van Vampie

Knuffelt Suzanne uitbundig terug

[Dit bericht is gewijzigd door Vampie op 04-02-2002 23:17]


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 04-02-2002 23:34 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 4 februari 2002 21:30 schreef suzanne het volgende:
Ook *knuffel* voor Vampie

knuffel voor Vampie en Suzanne


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-02-2002 23:55 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 4 februari 2002 21:28 schreef Vampie het volgende:
En voor Voice of thunder=KNUFFEL= is niet veel maar bij mij werkt het soms beter dan medicijnen


Weten dat je mensen kent die om je geven en van je houden, dat is een gevoel waar geen medicijn aan kan tippen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-02-2002 23:59 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

V_O_T: blijf alsjeblieft jezelf, liegen tegen jezelf is het ergste wat je kan doen, als mensen je niet nemen zoals je bent zijn het geen echte vrienden. Geloof me, je zult je nu best ff zwaar KUT voelen, maar wacht maar tot je meer gelijkgeaarden gaat tegenkomen die je wel normaal, dwz hoe je bent, behandelen. Vanaf dat moment ga je je beter voelen dan je hebt gedaan. Tenminste, zo werkte het bij mij wel...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-02-2002 1:14 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 4 februari 2002 19:50 schreef Voice_of_thunder het volgende:
Ik weet niet echt hoe ik dit er moet zetten, misschien komt dit vaak over ofzo
Ik heb al ongeveer 2 jaar, dat ik vaak depressie buien heb of had omdat ik me vaak onzeker voel of klote voel en huilbuien omdat alles best wel misgaat en daarbij denk ik vaak aan zelfmoord
Nu gaat het weer al een tijd hartstikke goed, maar vrijdag kreeg ik van een goede vriendin te horen dat ik moest veranderen moest veranderen omdat ze zo maar een freak vond, maar dat wil ik niet en nu voel ik me echt genaaid. Omdat zij een van de weinige was die ik een beetje vertrouwde voel ik me echt alleen en daar word ik weer depressief van. Ik ben heus geen aansteller ofzo, maar het is wel fijn dat je met iemand kan praten en als dat niet kan voel je je zo alleen en dat is klote.


Hmm.... klote... Ik kan me voorstellen dat je het zeer zwaar opneemt als een goede vriendin die je vertrouwt zoiets tegen je zegt.. Je moet het haar nageven dat ze eerlijk is , maar niet erg nadenkend, laat staan begripvol.. Het gaat erom wat JIJ voelt, hoe JIJ in het leven staat en hoe JIJ wilt leven.. niet om hoe andere mensen, zoals zij jou zouden willen zien....

Uiteindelijk ben jij degene die met jezelf zal moeten (leren) leven.. Dus dan kan je maar beter gewoon zoveel mogelijk jezelf zijn en leven zoals je dat prettig vind.. Als je je gaat aanpassen aan hoe anderen jouw liever zouden zien lijkt het alsof je er vooral veel voordelen aan over houdt.. maar het komt er dan uiteindelijk alleen maar op neer dat je zelf ongelukkig bent..

Als je ooit verandert, in wat voor opzicht dan ook, dan zal dit moeten zijn omdat je zelf anders wilt zijn dan je nu bent,, dit is de enige reden waarbij je de verandering voor jezelf kan rechtvaardigen, als je voor anderen verandert dan verloochen je alleen jezelf...

Het lijkt misschien moeilijker om dingen op te bouwen als meer afwijkt van het 'gemiddelde' , maar vergeet niet dat WAT je opbouwt dan vaak een stuk sterker staat..



Jade
Usericon van Jade
Posted 05-02-2002 2:31 by Jade Profiel van Jade

Vrijwel iedereen vind zijn / haar problemen altijd het gewichtigste en sommige problemen kunnen voor mensen dan ook overweldigend zijn. Maar als anderen de situatie bezien, hebben sommigen onder ons de miraculeuze gave om zich geheel te distantïeren. Teruglezend klinkt dit geheel trouwens als een contradictio in terminis.

Hoe dan ook, wie zijn wij om te beoordelen wat voor een ander overweldigend is. Wat voor mij een overbrugbaar probleem is kan voor een ander te veel zijn en andersom.

Over zelfmoord heb ik hele dubbele gevoelens. Mensen die zeggen dat zelfmoord zwak is kijken niet verder dan hun neus lang is.

Een kennis van mij had al jaren last van manische depressies. Therapie, medicijnen; alle wegen heeft ze meerdere malen bewandeld maar niets hielp. Ze maakte gewoon een bepaalde stof in de hersenen niet aan. De beslissing om zelfmoord te plegen was de moedigste stap die ze heeft genomen. Een verdrietige desalniettemin, maar wel één waar ik respect voor kan opbrengen.

Ik kan me bijvoorbeeld wel storen aan mensen die te pas en te onpas roepen dat ze zelfmoord willen plegen. Ik geloof daadwerkelijk dat er hier mensen op het forum zijn die daadwerkelijk pijn hebben, dood willen en daar heb ik het dan ook niet over. Ik heb het over de mensen die praten over zelfmoord alsof het een modeverschijnsel is; die er haast trots op zijn om ook een keer te kunnen zeggen dat ze zelfmoordplannen hadden.

Ik persoonlijk heb ook shit meegemaakt, wie niet, maar op een gegeven moment realiseerde ik me dat alles een keuze was en is. Ik zei tegen mezelf: "Je kan nu de keuze maken om jaren lang te zeiken over dingen uit het verleden die je heel veel pijn hebben gedaan en weg te kwijnen in zelfmedelijden en je slachtofferrol OF je kan de keuze maken om vanaf nu zelf verantwoordelijk te zijn voor je leven en te kiezen VOOR het leven". En die keuze heb ik gemaakt.

Er kan ook veel lef voor nodig zijn om te willen slagen in het leven, durven succes te hebben en de bijbehorende verantwoordelijkeid te nemen.

Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat iedereen in de situatie zit om zulke keuzes te maken; sommige problemen kunnen je echt boven het hoofd groeien. Op sommige dingen heb je gewoon geen vat.

Voor V.O.T. : Blijf trouw aan jezelf; jij bent degene die jezelf straks in de spiegel moet aankijken. Wil je jezelf blijven, met alle goede en slechte kanten, of wil je aan een slap aftreksel van een ideaal van iemand anders voldoen?


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 05-02-2002 8:13 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

Jade:


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 05-02-2002 8:22 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

voor iedereen een grote knuffel en een


[Dit bericht is gewijzigd door Voice_of_thunder op 05-02-2002 8:24]


Jade
Usericon van Jade
Posted 05-02-2002 10:41 by Jade Profiel van Jade

Hoop V.O.T. dat je er wat aan heb gehad.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 05-02-2002 11:48 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Herhaling van wat alle mensen voor mij schreven
+
verander niet omdat een ander dat wil; verander alleen als jij dat wil. Als jouw 'vriendin' wil dat jij verandert, wil ze eigenlijk niet jou als vriendin maar iemand anders. Die moet ze dan zelf maar gaan zoeken, en niet proberen te creëren.


Touché, pussycat!


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-02-2002 16:40 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Nou lijkt het wel (sorry late reactie) alsof iedereen zegt dat je die vriendin meteen moet dumpen. Is dat niet erg grof? Natuurlijk moet je niet veranderen voor haar jij bent wie je bent of je dat nou wilt of niet. Misschien kun je er met haar over praten?
(Dierbare) mensen verliezen is klote en dat gun ik niemand, maar het gebeurt, bij mij nu heel erg. Ik ben in een korte tijd heel veel mensen kwijtgeraakt door stomme RUZIES of meningsverschillen. Vanochtend kon ik het dan ook even niet meer aan en ik heb nou nog steeds last van mijn ogen van het janken. Ik zat ook (weer) heel erg met zelfmoord in mijn hoofd maar ik heb er met iemand over gepraat en nu gaat het wel weer. Ik heb vanochtend serieus gedacht dat ik deze vakantie niet zou overleven ( dat zal nou overigens wel lukken denk ik want ik weet nu weer van een bepaald iemand dat ze toch heel erg om me scheen te geven en al heeft ze dan nog nooit van dit hele forum gehoord: Naomi ).
Ik weet het allemaal ook niet meer... Verder ben ik het wel heel erg met Jade eens zelfmoordneigingen zijn NIET cool en het is niks om trots op te zijn. V_O_T en alle andern sterkte en praat voordat je iets doet met iemand waarvan je houdt, serieus dat helpt echt. Iedereen mag mij ook altijd mailen voor eventuele hulp (ik ben wel pas 16 als je dat erg vindt)


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 13-02-2002 16:42 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

quote:
Op 13 februari 2002 16:40 schreef SQT het volgende:
Nou lijkt het wel (sorry late reactie) alsof iedereen zegt dat je die vriendin meteen moet dumpen. Is dat niet erg grof? Natuurlijk moet je niet veranderen voor haar jij bent wie je bent of je dat nou wilt of niet. Misschien kun je er met haar over praten?
(Dierbare) mensen verliezen is klote en dat gun ik niemand, maar het gebeurt, bij mij nu heel erg. Ik ben in een korte tijd heel veel mensen kwijtgeraakt door stomme RUZIES of meningsverschillen. Vanochtend kon ik het dan ook even niet meer aan en ik heb nou nog steeds last van mijn ogen van het janken. Ik zat ook (weer) heel erg met zelfmoord in mijn hoofd maar ik heb er met iemand over gepraat en nu gaat het wel weer. Ik heb vanochtend serieus gedacht dat ik deze vakantie niet zou overleven ( dat zal nou overigens wel lukken denk ik want ik weet nu weer van een bepaald iemand dat ze toch heel erg om me scheen te geven en al heeft ze dan nog nooit van dit hele forum gehoord: Naomi ).
Ik weet het allemaal ook niet meer... Verder ben ik het wel heel erg met Jade eens zelfmoordneigingen zijn NIET cool en het is niks om trots op te zijn. V_O_T en alle andern sterkte en praat voordat je iets doet met iemand waarvan je houdt, serieus dat helpt echt. Iedereen mag mij ook altijd mailen voor eventuele hulp (ik ben wel pas 16 als je dat erg vindt)
Dikke knuffel....heel veel sterkte


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen