IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Liquidaties. Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 03-11-2005 11:24 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Overzicht van liquidaties in Amsterdam en omgeving

Amsterdam is de afgelopen jaren regelmatig het toneel van liquidaties, voornamelijk in het criminele circuit. Hieronder een overzicht van de belangrijkste aanslagen.

2004
In maart wordt voormalig rechercheur Martin Hoogland, moordenaar van topcrimineel Klaas Bruinsma en drugshandelaar Anton Hijzelendoorn, terwijl hij op zijn fiets zit in Hoorn, doodgeschoten. Hij is net uit de gevangenis.

Vastgoedmakelaar Willem Endstra wordt in mei vermoord vlakbij zijn kantoor op de Apollolaan. De 'bankier van de onderwereld' overlijdt in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

In juli wordt de 55-jarige Egyptenaar Mounir Barsoum op klaarlichte dag in Amsterdam-West neergeschoten. Hij was een bekende in het criminele circuit. Zijn broer Magdi Barsoum werd in 2002 in de Bloedstraat in Amsterdam geliquideerd.

De 32-jarige voormalig wereldkampioen boksen Nordin Ben Salah wordt op de President Kennedylaan in Amsterdam door onbekenden op een motor doodgeschoten. ‘Fighting Nordin’ overlijdt in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

2003
In januari wordt een man uit het criminele circuit in zijn auto doodgeschoten terwijl hij wacht voor een spoorwegovergang in Diemen. Een 11-jarig meisje raakt lichtgewond als zij wordt geraakt door een afgedwaalde kogel.

Heineken-ontvoerder Cor van Hout wordt eind januari op klaarlichte dag in de Dorpsstraat in Amstelveen geliquideerd. Zijn metgezel Robert ter Haak overlijdt later aan zijn verwondingen.

In mei vindt een afrekening plaats in de P.C. Hooftstraat. Daarbij komt een 57-jarige man uit Servië-Montenegro om. Hij was een bekende van de politie.

Voor zijn zaak aan de Middenweg wordt in augustus de 59-jarige onroerendgoedhandelaar Bertus Luske doodgeschoten. Hij was eigenaar van café-restaurant Frankendael en had het wel eens aan de stok met justitie.

In oktober komen de 39-jarige crimineel Jules Jie en een 20-jarige Thaise vrouw om het leven. Ze rijden in hun auto op de Karelweg in Amstelveen wanneer zij in koelen bloede worden neergeschoten.

Op klaarlichte dag is de Dam in december het toneel van een liquidatie. Een 37-jarige Nederlander vermoordt de 33-jarige drugshandelaar Constantin Dimitrov. Een Bulgaars fotomodel van 23 jaar dat hem vergezeld raakt gewond.

2002
In maart wordt een man in de Broedeletstraat neergeschoten.

In dezelfde maand wordt een 39-jarige man dood in zijn auto aangetroffen. Hij blijkt te zijn doodgeschoten.

In december wordt Gijs van Dam jr. in Amsterdam-Buitenveldert neergeschoten. Zijn vader is een bekende in de Amsterdamse onderwereld. Hij zou onder meer zaken hebben gedaan met Sam Klepper.

2001
In september wordt een 48-jarige Marokkaan in de buurt van het hotel Holiday Inn neergeschoten.

2000
In september wordt de 56-jarige topcrimineel Jan Femer doodgeschoten op de Haarlemmerdijk.

In oktober wordt de 40-jarige topcrimineel Sam Klepper geliquideerd temidden van winkelend publiek op het Gelderlandplein. De politie vermoedt dat er een verband bestaat tussen beide moorden.

In november worden drie mensen doodgeschoten in een Japans restaurant. Het gaat om twee mannen (Joegoslaven) en een vrouw.

1998
In februari worden in de Populierenstraat twee Turkse mannen doodgeschoten.

1999
In januari komen twee mannen van 23 en 28 jaar om het leven bij een schietpartij aan het C.P.M. Rommeplantsoen. Een derde man (28 jaar) raakt zwaargewond.

In juli komt een 27-jarige vrouw om het leven als haar auto ontploft. Het explosief was waarschijnlijk bedoeld voor haar Joegoslavische echtgenoot die bekend was in het criminele circuit.

In december wordt Steve Brown, voormalig drugshandelaar, neergeschoten voor zijn woning. Hij overleeft de aanslag. Hij legde in 1991 een belastende verklaring af tegen de vermoedelijke moordenaar van Klaas Bruinsma.

1997
In oktober raakt een 35-jarige man zwaargewond als zijn auto ontploft. Hij was actief in het criminele milieu.

In dezelfde maand vallen bij een schietpartij bij het Centraal Station een dode en een zwaargewonde, beide afkomstig uit Singapore. De aanslagen hadden volgens de politie niets met elkaar te maken.

1996
In maart wordt de Belgische drugshandelaar en politie-informant Martin Swennen doodgeschoten in een café aan de Haarlemmerstraat. De dader wordt gepakt.

In mei komt een 36-jarige Amsterdammer van Chinese afkomst om het leven door meerdere pistoolschoten. De politie houdt het op een afrekening in het criminele circuit.

1995
In juni wordt de Duitser G. Hoffman doodgeschoten bij een benzinestation in Amsterdam-Noord. Hij zat in de drugshandel. De dader had nog 25.000 gulden tegoed van Hoffman.

1993
In januari wordt voormalig tv-piraat Pietje Hendriks doodgeschoten in een café op de Spaarndammerdijk. Hij zou actief zijn geweest in de xtc-handel.

In mei wordt op de ringweg de Belgische arts Danny Leclère in zijn auto doodgeschoten. Hij speelde een rol in de eerste grote xtc-zaak in Nederland. Na een veroordeling van zes maanden ging hij er vandoor tijdens een verlof.

1992
Een Joegoslaaf wordt doodgeschoten in een café in de Jordaan. De moord zou verband houden met de liquidatie van Bruinsma.

1991
In juni wordt de zware crimineel Klaas Bruinsma bij het Hilton Hotel geliquideerd. Hij zou de leider zijn van de "grootste en gewelddadigste misdaadorganistie in Nederland". Een ex-politieman wordt voor de moord veroordeeld.

Bron: ANP

Zo. Ik zie graag nuttige discussies hierover. Veel plezier!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-11-2005 11:34 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Dit is dan alleen Amsterdam en omgeving t/m '04

IEMAND EEN UPDATE?


Suck my piss


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 03-11-2005 11:41 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Wauw wat een discussie hier weer. Zal wel ergens staan online denk ik.
In de Metro van vandaag wel. Geen zin om dat helemaal te typen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2005 11:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Sja.. Tuig roeit ander tuig uit, prima toch


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 03-11-2005 11:48 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 3 november 2005 11:45 schreef Snaack het volgende:
Sja.. Tuig roeit ander tuig uit, prima toch

Precies. Zolang ze geen onschuldige medeburgers neermaaien, hebben ze mijn zegen. Een politie-onderzoek hoeft op zo'n moment van mij niet te hoeven worden gedaan, laat de politie zich maar inzetten voor belangrijkere zaken (zoals inbrekers oppakken).


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-11-2005 11:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 11:48 schreef Rutan het volgende:
Precies. Zolang ze geen onschuldige medeburgers neermaaien, hebben ze mijn zegen. Een politie-onderzoek hoeft op zo'n moment van mij niet te hoeven worden gedaan, laat de politie zich maar inzetten voor belangrijkere zaken (zoals inbrekers oppakken).


Die criminelen rond laten lopen is geen optie natuurlijk. Dit gaat natuurlijk verder dan wat liquidaties.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 03-11-2005 11:56 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ach de beste Hitsquad is nogal altijd Murder Inc.

En die lui die hiervoor zijn ingehuurd zijn allang weer uit Nederland, waarschijnlijk joego`s die zich verhuren nadat ze niks meer anders kunnen dan doden na de oorlog daar.
Toeval ik denk het niet is Mieremet ook neergemaaid in Thailand. Nu mag die harry die peter R de Vries na gaat doen..Heuvel dacht ik ook wel opletten dat hij niet de volgende is aangezien Hingst en Mieremet zijn omgebracht ivm het interview die Hingst zou geven aan Heuvel.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-11-2005 11:58 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 3 november 2005 11:54 schreef 0Tolerence het volgende:
Die criminelen rond laten lopen is geen optie natuurlijk. Dit gaat natuurlijk verder dan wat liquidaties.


"ze" of "de criminelen" zijn niet in de buurt, als er daadwerkelijk een liquidatie plaatsvind. Dat werk is is uitbesteed.


Suck my piss


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 03-11-2005 12:00 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Wat zou zo Hit opleveren ben ik wel benieuwd naar.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 03-11-2005 12:51 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ehm, niet om het een of ander hoor, Illusione... Maar waarom sluit je eerst een topic over Liquidaties om er vervolgens zelf een te openen?


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 03-11-2005 12:53 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 12:51 schreef aerodis het volgende:
Ehm, niet om het een of ander hoor, Illusione... Maar waarom sluit je eerst een topic over Liquidaties om er vervolgens zelf een te openen?


Je hebt je topic toch weer terug, ga nou geen mosterd meer halen na de maaltijd ok. Achteraf geblaat is achteraf en gedane zaken nemen geen inkeer.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 03-11-2005 18:22 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

Ik snap de bedoeling niet echt.....
Er zijn een aantal liquidatie's daar geweest. En het worden er langzamer wat meer die het nieuws halen. Maar wat wil je zeggen?
Deze moorden zijn alleen van Amsterdam. Dus wil je zeggen dat er in Amsterdam steeds meer belangrijke liquidatie's worden gepleegd? terwijl er verder niets gebeurd?


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 03-11-2005 18:30 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 12:53 schreef Smoochy het volgende:
ga nou geen mosterd meer halen na de maaltijd ok. Achteraf geblaat is achteraf en gedane zaken nemen geen inkeer.


..dat zei ik ook tegen Klaas Bruinsma


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 03-11-2005 18:40 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Ik blijf het vreemd vinden, dat iedereen zo snel weet dat bepaalde mensen in het criminele circuit zitten, terwijl de politie niks tegen de meesten van hun heeft kunnen doen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 03-11-2005 18:41 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 12:53 schreef Smoochy het volgende:
ga nou geen mosterd meer halen na de maaltijd ok. Achteraf geblaat is achteraf en gedane zaken nemen geen inkeer.


WOW!


slome
Usericon van slome
Posted 03-11-2005 18:53 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 11:45 schreef Snaack het volgende:
Sja.. Tuig roeit ander tuig uit, prima toch


Het maakt niet uit hoeveel beroepscriminelen er geliquideerd worden, er komen toch nieuwe voor in de plaats.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 03-11-2005 19:01 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

In amsterdam doen ze nu ook de puzzelmoord. Dat lijkt mij ook wel leuk om te doen


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 03-11-2005 22:24 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 18:53 schreef slome het volgende:
Het maakt niet uit hoeveel beroepscriminelen er geliquideerd worden, er komen toch nieuwe voor in de plaats.
*MWUOAHAHAHA*

ontopic: Wel maf dat dat die lui die gister/of eerder deze week na de moord op die Hingstdude op hun vlucht eerst nog even twee parkeerwachten voorlieten met oversteken, komt ook niet meer vaak voor in A'dam


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-11-2005 22:28 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

da's gewoon netjes.


Fuck the world and fuck you


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-11-2005 22:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 18:40 schreef arrebar het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden, dat iedereen zo snel weet dat bepaalde mensen in het criminele circuit zitten, terwijl de politie niks tegen de meesten van hun heeft kunnen doen.


Weten en bewijzen zijn twee verschillende dingen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-11-2005 22:36 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

boeiend allemaal dit trouwens, waar maken we ons druk om ?

[Dit bericht is gewijzigd door mental op 03-11-2005 22:39]


Fuck the world and fuck you


Ruud
Usericon van Ruud
Posted 04-11-2005 10:55 by Ruud Wijzig reactieProfiel van RuudQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 02-01-2008 21:17]


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-11-2005 11:24 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://


Yeah, ben ik het mee eens. Maar, wie er van uitgaat dat het alleen maar "de criminelen" zijn, is mooi ingepalmd door de media. Bepaalde afspraken zijn zo gemaakt, met de politie, helemaal als je geld hebt. Om dit te kunnen laten gebeuren is ook een soort regiseur nodig.

Het komt wel mooi uit dat bepaalde kopstukken niet meer aanwezig zijn. En ik zie dat niet per definitie als een nieuwer, uitgebeider werkgebied/terretorium van een "speler" in de "herargie" die de onderwereld heet.

IMO;

De politie weet veels te veel. Dat claimen ze zelf in de media. A.K.A. weet U meneer de crimineel, dat U in een moeilijke positie zit? U heeft namelijk de volgende keuzes;blablabla, en zoals U weet zijn er mensen die van U afwillen. Wat is Uw Antwoord?

DUIVELSCHE DILEMMA'S!!


Suck my piss


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 05-11-2005 0:57 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 22:36 schreef mental het volgende:
boeiend allemaal dit trouwens, waar maken we ons druk om ?


amen! ruimt mooi op.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


slome
Usericon van slome
Posted 05-11-2005 1:01 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2005 0:57 schreef Macabre het volgende:
amen! ruimt mooi op.


Weet je het zeker?

Imho zie ik alleen maar de gevestigde crimineeln vervangen worden door nieuwe criminelen die zich mogelijk nog harder tegen de samenleving opstellen dan hun (uit de weg geruimde) voorgangers.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 05-11-2005 13:37 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Grappig dat de vraag 'wie crimineel is en wie niet' gesteld wordt. Want eigenlijk is die niet echt te beantwoorden ghehehe, als je bedenkt dat 'de politiek' soms vrij baan geeft ten behoeve van justicieel onderzoek.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen