IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Onrust in La Zone - Rellen in de Parijse voorsteden. Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-11-2005 15:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Je kan er de laatste tijd niet omheen. De rellen in Parijs. Er zijn hier veel potentiële redenen voor en het engste is dat de excessen van de laatste dagen hoogstens gesust kunnen worden zonder het onderliggend probleem op te lossen.

Hieronder een geweldig artikel die het probleem naar mijn mening zeer nauwkeurig maar daardoor ook heel beangsitgend schetst:

http://www.city-journal.org/html/12_4_the_barbarians.html (vrij lange lees)

...het schokkende is...dit is niet NU geschreven. Het dateert uit 2002. Het wachten is op allerlei Franse politici die nu in koor gaan roepen: 'Wir haben es nicht gewusst!'

Een mooi stukje uit het artikel:
quote:

Though most people in France have never visited a cité, they dimly know that long-term unemployment among the young is so rife there that it is the normal state of being. Indeed, French youth unemployment is among the highest in Europe—and higher the further you descend the social scale, largely because high minimum wages, payroll taxes, and labor protection laws make employers loath to hire those whom they cannot easily fire, and whom they must pay beyond what their skills are worth.

Everyone acknowledges that unemployment, particularly of the permanent kind, is deeply destructive, and that the devil really does find work for idle hands; but the higher up the social scale you ascend, the more firmly fixed is the idea that the labor-market rigidities that encourage unemployment are essential both to distinguish France from the supposed savagery of the Anglo-Saxon neo-liberal model (one soon learns from reading the French newspapers what anglo-saxon connotes in this context), and to protect the downtrodden from exploitation. But the labor-market rigidities protect those who least need protection, while condemning the most vulnerable to utter hopelessness: and if sexual hypocrisy is the vice of the Anglo-Saxons, economic hypocrisy is the vice of the French.


In Nederland kan dit ook zomaar gebeuren. De situatie hier is veel minder extreem dan in Frankrijk maar toch kan je ook hier veel parallelen trekken met hetgene wat in Frankrijk gebeurd is.

Wat vinden we hiervan? Gaat het in NL ook spelen? Wat zijn de mogelijke oplossingen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 04-11-2005 15:56 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

gooien ze het nou op de werkloosheid die er heerst dat er daar rellen zijn uitgebroken of moet ik beter lezen ?een oorzaak was toch dat er twee lui op de vlucht waren voor de politie en dat die het niet overleefden ?


Fuck the world and fuck you


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-11-2005 15:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 15:56 schreef mental het volgende:
gooien ze het nou op de werkloosheid die er heerst dat er daar rellen zijn uitgebroken of moet ik beter lezen ?een oorzaak was toch dat er twee lui op de vlucht waren voor de politie en dat die het niet overleefden ?


Het probleem ligt natuurlijk veel dieper. Die twee lui die op de vlucht sloegen zijn niet meer dan een katalysator geweest. Dit soort gebeurtenissen vinden geen plaats alleen omdat er twee malloten zich electrocuteren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 04-11-2005 16:01 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

ik zei dan ook eeen oorzaak...wel bizar, lees net dat er ongeveer 500 auto's zijn afgebrand daar, 5 agenten gewond zijn geraakt en maar 78 relschoppers zijn gearresteerd...fuck...


Fuck the world and fuck you


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-11-2005 16:06 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 15:56 schreef mental het volgende:
gooien ze het nou op de werkloosheid die er heerst dat er daar rellen zijn uitgebroken of moet ik beter lezen ?een oorzaak was toch dat er twee lui op de vlucht waren voor de politie en dat die het niet overleefden ?
Nou waren ze niet. alleen, op de vlucht voor de politie maar ook ( lees vooral) voor een, andere, jeugd bende. De agenten die even achter dit stel hebben aangezeten waren al op het bureau terug toen de jongens om het leven kwamen. Een vergelijkbare verklaring gaf ook het derde slachtoffer die het wel overleefd heeft.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 04-11-2005 16:10 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

ah dat schept wat meer duidelijkheid he.

het zal hier ook wel een keer gebeuren,het zal me niet eens verbazen, als je delaatste tijd kijkt naar wat voor shit er allemaal gebeurt in bijvoorbeeld rotterdam.


Fuck the world and fuck you


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 04-11-2005 16:14 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

hier in nederland reageren de mensen zich direct op de politici af

is er al bekend wat de oorzaak was van dat gat in verdonks raam?

[Dit bericht is gewijzigd door Digerdoden op 04-11-2005 16:14]


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-11-2005 16:14 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Nederland is klaar voor 'rassenrellen'. Kijk maar naar vorig jaar. Nog een politieke moord of een aanslag en de tolerantie is totaal voorbij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-11-2005 16:14 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:14 schreef Digerdoden het volgende:
is er al bekend wat de oorzaak was van dat gat in verdonks raam?
Wat denk je.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 04-11-2005 16:18 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ik heb al een idee waar de rassenrellen in Nederland gaan beginnen.


Fuck the world and fuck you


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-11-2005 16:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:14 schreef kwelgeest het volgende:
Nederland is klaar voor 'rassenrellen'. Kijk maar naar vorig jaar. Nog een politieke moord of een aanslag en de tolerantie is totaal voorbij.


niet met de cohens' aan de leiding. en een rassenrel is wel het laatste wat we willen denk ik.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-11-2005 16:22]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-11-2005 16:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:21 schreef attila_de_hun het volgende:
niet met de cohens' aan de leiding. en een rassenrel is wel het laatste wat we willen denk ik.


Cohen weet idd perfect hoe het niet moet. En we willen wel meer niet heh.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 04-11-2005 16:22 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

ik denk dat geloof er ook wel aan bij gaat dragen mocht het ervan komen..


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-11-2005 16:25 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

De hele wijk leegvegen en in roeibootjes zetten. Kan de marine gelijk een oefening houden. Walgelijk volk... "We hebben het zo moeilijk..." Nee, mijn oma op straat neerschoppen en haar van d'r centjes beroven zodat jullie bling-bling wieldoppen kunnen kopen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 04-11-2005 16:26 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 4 november 2005 16:22 schreef kwelgeest het volgende:
Cohen weet idd perfect hoe het niet moet. En we willen wel meer niet heh.


Hahaha, cojood. Wat een mongool is dat.

Echt zelden iemand zoveel onzin horen lullen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-11-2005 16:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 november 2005 16:18 schreef kwelgeest het volgende:
Tuurlijk was dit behoorlijk kort door de bocht en ik ben het met eens behalve over dat moslim zijn. Misschien speelt het niet bij deze questie maar ik ben echt zeer sceptisch over de Islam en haar 'goede' bedoellingen.


een echte moslim start geen oorlog tijdens de rammadan.
het probleem is dat degene die naar frankrijk zijn gegaan ook in die noord afrikaanse samenleving niet goed pasten.
bovendien zijn ze van een voornamelijk simpele agrarische cultuur naar een westerse cultuur gegaan, dit is zo'n verschrikkelijke stap dat die mensen niet goed weten hoe ze hun leven in moeten delen en hoe ze hun kinderen op moeten voeden.
dit zie je bij de meeste "primitievere culturen die snel overstappen naar westerse culturen. de aboriginals in australie hebben veel alcoholisten en er is veel werkeloosheid, precies hetzelfde gebeurt bij inuit in canada, daar is het meeste thuis geweld ter wereld volgens mij.

geloof is niet de reden, snelle cultuurshifting is de reden, geloof is daar maar een deel uit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-11-2005 16:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:26 schreef Burzum het volgende:
Hahaha, cojood. Wat een mongool is dat.

Echt zelden iemand zoveel onzin horen lullen.
Moge hij een hersenbloeding krijgen, met Bos erbij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-11-2005 16:28 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

keer wat anders dan altijd die saaie vrede natuurlijk.

eigenlijk kan het me aan mn kont roesten dat het mis gaat. ten eerste omdat dit alles gruwelijk vermakelijk is en ten tweede dat er dan eindelijk eens wat gebeurd. fuck praten, alleen actie helpt soms.


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-11-2005 16:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:22 schreef kwelgeest het volgende:
Cohen weet idd perfect hoe het niet moet. En we willen wel meer niet heh.


ja "de zaak bijeen houden" maar ik hoop nooit dat er zoiets als een rassenrel komt. serieus niet, ook al ben ik niet al te dol op bepaalde groepen. dan komt er pas een mega generalisatie op gang. namelijk alle " anderen" zijn opeens slecht. en er gaat dan veel ellende gebeuren.

en wat men in Frankrijk moet doen, ik weet hjet gewoon niet.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-11-2005 16:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:27 schreef ElitE het volgende:
een echte moslim start geen oorlog tijdens de rammadan.
het probleem is dat degene die naar frankrijk zijn gegaan ook in die noord afrikaanse samenleving niet goed pasten.
bovendien zijn ze van een voornamelijk simpele agrarische cultuur naar een westerse cultuur gegaan, dit is zo'n verschrikkelijke stap dat die mensen niet goed weten hoe ze hun leven in moeten delen en hoe ze hun kinderen op moeten voeden.
dit zie je bij de meeste "primitievere culturen die snel overstappen naar westerse culturen. de aboriginals in australie hebben veel alcoholisten en er is veel werkeloosheid, precies hetzelfde gebeurt bij inuit in canada, daar is het meeste thuis geweld ter wereld volgens mij.

geloof is niet de reden, snelle cultuurshifting is de reden, geloof is daar maar een deel uit.
Maar als we alles mogen geloven wat we voorgeschoteld krijgen over de Islam, zowel van links als van 'liberale' Moslims als van radicale imams, dan bestaat er geen 'echte' Moslim.

En dat aanpassen vind ik zulke bullshit; Ze proberen het niets een fatsoenlijk. Veel 'allochtone' probleem jongren zijn al wel derde generatie. Hoeveel hebben ze er nodig om eindelijk te begrijpen dat de westerse samenleving anders werkt dan hun 'subcultuur'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-11-2005 16:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 november 2005 16:28 schreef karnivoor het volgende:
keer wat anders dan altijd die saaie vrede natuurlijk.

eigenlijk kan het me aan mn kont roesten dat het mis gaat. ten eerste omdat dit alles gruwelijk vermakelijk is en ten tweede dat er dan eindelijk eens wat gebeurd. fuck praten, alleen actie helpt soms.


zoals we al jaren aan het kloten zijn helpt niet, dit stond al jaren te gebeuren. Als dit over is komt het over een paar jaar weer terug, en gaat net zolang door tot de spanningen verdwenen zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-11-2005 16:32 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:30 schreef attila_de_hun het volgende:
en wat men in Frankrijk moet doen, ik weet hjet gewoon niet.

Iig de relschoppers deporteren naar hun 'vaderland', voor zover mogelijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-11-2005 16:34 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:27 schreef ElitE het volgende:
de aboriginals in australie hebben veel alcoholisten en er is veel werkeloosheid, precies hetzelfde gebeurt bij inuit in canada, daar is het meeste thuis geweld ter wereld volgens mij.



Dit zijn volledig onterechte voorbeelden. De twee volkeren die jij noemt kennen de problemen door geheel andere redenen. IN geval van de aboriginals is het zo dat ze stelselmatig onderdrukt zijn als officieel onderdeel van beleid. Ze hebben pas ergens in de jaren 60 of zo burgerrechten in Australie gekregen. Het oorzaak ligt eerder daar dan in de cultuurshift. Zeker wanneer je bekijkt dat de modernisering daar al 200 jaar aan de gang (vele generaties dus) is. Hetzelfde, zij het minder extreem geldt voor de Inuit.


quote:

geloof is niet de reden, snelle cultuurshifting is de reden, geloof is daar maar een deel uit.


De grap is, en dit wordt ook in de door mij gequote artikel naar voren gebracht, dat het probleem niet bij de immigranten ligt die een snelle cultuurshift meegemaakt hebben. Het ligt dikwijls bij de latere generaties die in Frankrijk/Nederland/... geboren en getogen zijn. Dat is natuurlijk een frappante vraag. Men dient zich af te vragen wat er aan de omstandigheden 'mankeert' om tot een dergelijke vervreemding, want dat is de kern van de problemen, te kunnen leiden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-11-2005 16:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:32 schreef kwelgeest het volgende:
Iig de relschoppers deporteren naar hun 'vaderland', voor zover mogelijk.


onmogelijk. het zijn "Fransen"
.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-11-2005 16:34 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 4 november 2005 16:31 schreef kwelgeest het volgende:
Maar als we alles mogen geloven wat we voorgeschoteld krijgen over de Islam, zowel van links als van 'liberale' Moslims als van radicale imams, dan bestaat er geen 'echte' Moslim.

En dat aanpassen vind ik zulke bullshit; Ze proberen het niets een fatsoenlijk. Veel 'allochtone' probleem jongren zijn al wel derde generatie. Hoeveel hebben ze er nodig om eindelijk te begrijpen dat de westerse samenleving anders werkt dan hun 'subcultuur'.


ze hoeven zich niet aan te passen. er wordt simpelweg niet opgetreden tegen hun referentiekaders omdat dat vrijwel onmogelijk is om wettelijk te regelen. de enige manier om hun dat bij te brengen is afkomstig van hun falende ouders die weer te lijden hebben onder die cultuurshifting.

naar mijn mening is er geen andere oplossing dan een flinke oorlog


Je moeder.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 04-11-2005 16:35 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2005 16:30 schreef attila_de_hun het volgende:
en wat men in Frankrijk moet doen, ik weet hjet gewoon niet.


De politie zou moeten laten zien wie de baas is, maar dan zou de zaak nog erger kunnen escaleren, tevens denk ik dat iedereen in de EU dan gaat zeiken dat frankrijk het fout heeft gedaan en gediscrimineerd heeft


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen