IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Onrust in La Zone - Rellen in de Parijse voorsteden. Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-11-2005 20:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2005 20:02 schreef herrie het volgende:
de krakersrellen van weleer stellen niets voor in vegrelijking met deze volksopstand.


Nee. Maar in beide gevallen gaat het om nietsontziend tuig dat geen enkel respect voor andermansspullen heeft.

Tuig blijft tuig, of het nou dreads of een djellaba draagt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-11-2005 20:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2005 20:22 schreef Chelman het volgende:
Nee. Maar in beide gevallen gaat het om nietsontziend tuig dat geen enkel respect voor andermansspullen heeft.

Tuig blijft tuig, of het nou dreads of een djellaba draagt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


herrie
Usericon van herrie
Posted 07-11-2005 20:58 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

hahaha... het is net of ik hier wat verre familie van Wim Bosboom de moraalridder uit zie hangen. Lekker makkelijk om van achter je luie stoel een statement te typen terwijl je amper weet waar het over gaat.

Krakers zijn tuig? Mag je vinden... maar krakers (een grote groep ervan) is tenminste wel actief met het opzetten van lowbudget oefenruimtes, plaatsen waar opgetreden kan worden etc. terwijl de gemiddelde metalhead liever lui achter een pilsje zit bij een plaatselijk jongerencentrum.



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-11-2005 21:37 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hmm, de krakers die wij hier hebben vallen toch echt onder de categorie werkschuw tuig.


spelfout weggehaald...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-11-2005 21:45 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2005 20:58 schreef herrie het volgende:
Krakers zijn tuig? Mag je vinden... maar krakers (een grote groep ervan) is tenminste wel actief met het opzetten van lowbudget oefenruimtes, plaatsen waar opgetreden kan worden etc. \
In netjes gehuurde panden zeker?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-11-2005 21:47 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2005 21:45 schreef kwelgeest het volgende:
In netjes gehuurde panden zeker?





Hehe,ze hadden hier een school gekraakt. Tering, wat kan een gebopuw dan hard achteruit gaan. Wat een tuig.


spelfout weggehaald...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-11-2005 21:48 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Wanner komt dat wetsvoorstel van de VVD om kraken te verbieden? Iemand, Chelman?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-11-2005 22:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

In hoeverre zijn die voorsteden (intussen op meer plekken dan Parijs) eigenlijk vergelijkbaar met plaatsen als South Central in LA en Harlem in New York?

Erger? Of peanuts? Wie is daar geweest?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 07-11-2005 23:17 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 7 november 2005 20:58 schreef herrie het volgende:
Krakers zijn tuig? Mag je vinden... maar krakers (een grote groep ervan) is tenminste wel actief met het opzetten van lowbudget oefenruimtes, plaatsen waar opgetreden kan worden etc. terwijl de gemiddelde metalhead liever lui achter een pilsje zit bij een plaatselijk jongerencentrum.



Oja, gemakkelijk, die krakers gaan namelijk niet werken en hebben dus ruim de tijd om hun idiote geitewollen sokken evenementen in elkaar te zetten. De gemiddelde metalhead gaat wel werken (ik hoop althans dat dat in Nederland ook het geval is ) en heeft dus het volste recht om in het weekend op z'n duzendste gemak een pint te drinken. En met die oefenruimtes, daar red je de wereld mee hoor

Wat ik dus bedoel, die relschoppers in Frankrijk mogen voor mijn part 'n ferm pak voor hun broek krijgen. Het is grotendeels hun eigen schuld dat ze 'achtergesteld zijn', 'ongelijke kansen krijgen' en, ochgottekes, 'in een (zelfgecreëerd maybe?) getto wonen'. Wie wat van z'n leven wil maken, doet dat, en blijft daar niet zitten. Maar nee, auto's in brand steken, dat lost het echt wel op...

Ik zag enkele dagen geleden een reportage over een bedrijf dat bij wijze van initiatief een dochterbedrijf had opgestart in één van die voorsteden waar ze het steeds maar over hebben, net met de bedoeling daar werkgelegenheid te scheppen, of tenminste ergens een begin mee te maken, datzelfde bedrijf werd door die mongolen in de fik gestoken. Goed bezig hoor.

Er zijn enorm veel werklozen, ook bij mensen die wél gestudeerd hebben, en wél een diploma hebben, de mensen die dus in feite nog éérder werk zouden moeten hebben dan die onnozelaars ginder. Wat ze nu doen, het gaat écht helpen... jezus.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 07-11-2005 23:21 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 7 november 2005 22:11 schreef M. het volgende:
In hoeverre zijn die voorsteden (intussen op meer plekken dan Parijs) eigenlijk vergelijkbaar met plaatsen als South Central in LA en Harlem in New York?

Erger? Of peanuts? Wie is daar geweest?


Ik ben er geweest, en het is er absoluut niet leuk.
Kan het niet vergelijken met Harlem ofzo, want daar ben ik nog niet geweest, maar het is er niet zo aangenaam om op straat ergens heen te lopen en ofwel een wijk te moeten omlopen, ofwel de boodschap te krijgen van 'dicht bij ons blijven, hun niet aankijken en doorlopen'... er hangt een héél vijandige sfeer (en dat waren gewoon mensen uit Parijs die dat zeiden, die woonden daar, geen gidsen of toeristen ofzo)

[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 07-11-2005 23:22]


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 08-11-2005 11:28 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

In Brussel-Zuid en in Sint-Niklaas beginnen ze nu ook al met auto's in brand steken ,maar geen reden tot paniek, zegt de regering...watjes!

En in Frankrijk vreest Villepin dat ze op een burgeroorlog afstevenen, niet moeilijk als de beelden herinneringen oproepen aan Noord-Ierland in de jaren '70


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 08-11-2005 11:30 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 11:28 schreef madeline usher het volgende:
In Brussel-Zuid en in Sint-Niklaas beginnen ze nu ook al met auto's in brand steken ,maar geen reden tot paniek, zegt de regering...watjes!



shit. Zal wel niet lang meer duren voor de hersenlozen ook hier ongecontroleerde spasmen gaan krijgen.


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 08-11-2005 11:36 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/



windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 08-11-2005 11:57 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 11:30 schreef aerodis het volgende:
shit. Zal wel niet lang meer duren voor de hersenlozen ook hier ongecontroleerde spasmen gaan krijgen.

Het duurt niet lang voor ik ongecontroleerd ga doen! Burn my car, fuel my fire bitches.
By the way, Sint-Niklaas is hier vlakbij. Goeie pittaketen hebben ze daar.


mvg wk10


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 08-11-2005 12:16 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

massahisterie


Suck my piss


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 08-11-2005 12:17 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Joaa, waar maken we ons druk om...


mvg wk10


herrie
Usericon van herrie
Posted 08-11-2005 15:19 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2005 21:47 schreef varanus het volgende:



Hehe,ze hadden hier een school gekraakt. Tering, wat kan een gebopuw dan hard achteruit gaan. Wat een tuig.


nog altijd beter dan de slopershamer of het bewust niet gebruiken van (woon)panden om lekker mee te kunnen speculeren.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-11-2005 15:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 15:19 schreef herrie het volgende:
nog altijd beter dan de slopershamer of het bewust niet gebruiken van (woon)panden om lekker mee te kunnen speculeren.


Dit is niet het onderwerp van dit topic maar goed.

Als ik met mijn harde werk een pand koop dan heb ik het recht om te bepalen wat ik ermee doe. Ik kan er in gaan wonen, ik kan doorsparen om het te renoveren, ik kan het verhuren of ik kan het leeg laten staan. Vind je dat je het recht hebt om sommige mijn CD's die ik bewust niet gebruik te gaan meenemen? Waarschijnlijk niet.

Als je zelf ooit ergens voor werkt en het wordt door langahrig tuig ingenomen dan praat je wel anders. (hoewel...krakers gaan nooit iets voor zichzelf opbouwen, die nemen liever in). Ik heb dit al eerder in een andere topic toegelicht maar ik kan je vertellen dat het moeilijk verteerbaar is om een juridische procedure te moeten voeren om je EIGENDOM terug te krijgen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-11-2005 15:38 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Van mij mogen ze krakers wel vogelvrij verklaren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


herrie
Usericon van herrie
Posted 08-11-2005 16:12 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 15:36 schreef Chelman het volgende:
Dit is niet het onderwerp van dit topic maar goed.

Als ik met mijn harde werk een pand koop dan heb ik het recht om te bepalen wat ik ermee doe. Ik kan er in gaan wonen, ik kan doorsparen om het te renoveren, ik kan het verhuren of ik kan het leeg laten staan. Vind je dat je het recht hebt om sommige mijn CD's die ik bewust niet gebruik te gaan meenemen? Waarschijnlijk niet.

Als je zelf ooit ergens voor werkt en het wordt door langahrig tuig ingenomen dan praat je wel anders. (hoewel...krakers gaan nooit iets voor zichzelf opbouwen, die nemen liever in). Ik heb dit al eerder in een andere topic toegelicht maar ik kan je vertellen dat het moeilijk verteerbaar is om een juridische procedure te moeten voeren om je EIGENDOM terug te krijgen.


dan moet je het maar gebruiken voorwaar het dient. of gewoon een simpele knokploeg regelen. de (oude) kraakgedachte is gewoonweg legitiem.

als je ziet hoeveel reserves de woningbouwverenigingen in nederland hebben (voldoende om zoveel huizen te bouwen dat iedereen kan wonen), dan vraagt men hierom. ook het speculeren van kantoorgebouwen etc (waar zwolle hier vol mee staat: LEEG!).

ON TOPIC: gister nederland 3 gezien? helder betoog van de jongeren die duidelijk aangeven dat ze al jaren gediscrimineerd en als voetveeg en tuig behandeld worden... (dit werd beaamd door volwassen fransen van autochtone en allochtone herkomst) wie wind zaait zal storm oogsten.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-11-2005 16:16 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 16:12 schreef herrie het volgende:

ON TOPIC: gister nederland 3 gezien? helder betoog van de jongeren die duidelijk aangeven dat ze al jaren gediscrimineerd en als voetveeg en tuig behandeld worden... (dit werd beaamd door volwassen fransen van autochtone en allochtone herkomst) wie wind zaait zal storm oogsten.

Dat geeft je het recht om iemand dood te slaan die zijn container staat te blussen, die jij net hebt aangestoken, of een metro kort en klein te slaan en de reizigers te overvallen of een gehandicapte in de bus te overgieten met benzine en die dan aan te steken.

Sterf en krijg aids...

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 08-11-2005 16:17]


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-11-2005 16:19 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 8 november 2005 16:12 schreef herrie het volgende:

ON TOPIC: gister nederland 3 gezien? helder betoog van de jongeren die duidelijk aangeven dat ze al jaren gediscrimineerd en als voetveeg en tuig behandeld worden... (dit werd beaamd door volwassen fransen van autochtone en allochtone herkomst) wie wind zaait zal storm oogsten.


Ja, die arme jongens hebben het zo moeilijk

Dan gaan ze maar gewoon terug naar hun strontland en lekker wegrotten tussen de kamelen


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-11-2005 16:21 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 16:12 schreef herrie het volgende:


ON TOPIC: ..... en tuig behandeld worden....
Raar heh, als het tuig is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-11-2005 16:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 16:12 schreef herrie het volgende:
dan moet je het maar gebruiken voorwaar het dient. of gewoon een simpele knokploeg regelen. de (oude) kraakgedachte is gewoonweg legitiem.



Voor waar het dient? Het dient daarvoor waar de rechtmatige eigenaar die ervoor GEWERKT heeft (een concept dat krakers vreemd is) het wilt gebruiken.

En een knokploeg? Sommige mensen zijn iets meer geciviliseerd dan tuig dat enkel met molotovcocktails en bakstenen kan communiceren.

quote:

als je ziet hoeveel reserves de woningbouwverenigingen in nederland hebben (voldoende om zoveel huizen te bouwen dat iedereen kan wonen), dan vraagt men hierom. ook het speculeren van kantoorgebouwen etc (waar zwolle hier vol mee staat: LEEG!).



Reservers zijn niet het enige. Woningbouwverenigingen willen graag bouwen want het levert geld op. Een belangrijk component t.b.v. het bouwen wordt echter buiten hun controle geplaatst: de grond. En maak geen vergissing...daar wordt het meeste op verdiend. Maar daar gaat voornamelijk de gemeente over.

En wat betreft kantoorgebouwen. LULKOEK. Er staat inderdaad ENORM veel kantoorruimte leeg. Maar niet vanwege speculatie. Elke kantoormakelaar biedt momenteel spectaculaire aanbiedingen aan want ze willen maar al te graag verhuren. Dat weet ik zelf want wij hebben net een contract voor een appel en een ei op een schitterende locatie getekend. De vertraging van de economie, failliete bedrijven etc. hebben ertoe bijgedragen dat er veel lege kantoorruimte is. Zo'n REGUS een van de grootste aanbieders biedt momenteel tarieven die 40% lager zijn dan een paar jaar geleden EN biedt nog eens een maand gratis huur aan.
quote:

ON TOPIC: gister nederland 3 gezien? helder betoog van de jongeren die duidelijk aangeven dat ze al jaren gediscrimineerd en als voetveeg en tuig behandeld worden... (dit werd beaamd door volwassen fransen van autochtone en allochtone herkomst) wie wind zaait zal storm oogsten.


Het discriminatie wapen wordt te snel naar gegrepen. Discriminatie zal daar voorkomen en komt ook voor en het is niet significant meer of minder dan in andere landen. Wie denkt discriminatie uit te roeien is een fantast. Het ECHTE probleem ligt hem in de self-fulfilling prophecies van 'ouderen' die de jongeren inpraten dat ze in een uitzichtloze situatie zitten en dat ze het zo slecht hebben en dat het geen zin heeft om zich ergens voor in te spannen. Ze leggen zich hierdoor erbij neer waardoor er een onderhuidse spanning zich opbouwt. Ze zoeken naar de enige uitweg en dat is een uitkering en/of de misdaad. Het is een vicieuze cirkel dat zich versterkt en een ENORM negatieve invloed heeft op het gemoedstoestand van de welwillenden in dergelijke situatie.

Frankrijk heeft ongetwijfeld niet genoeg gedaan om de situatie te verbeteren en de migranten hebben dat ongetwijfeld evenwel niet gedaan. Wat de oplossingen zijn weet ik ook niet zo 1,2,3 maar ik weet zeker dat een Chomskiaans/Orwelliaanse 'Europeanen slecht, Migranten goed' zeker geen juiste analyse van de stand van zaken is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-11-2005 16:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 16:16 schreef Iskariot het volgende:
Dat geeft je het recht om iemand dood te slaan die zijn container staat te blussen, die jij net hebt aangestoken, of een metro kort en klein te slaan en de reizigers te overvallen of een gehandicapte in de bus te overgieten met benzine en die dan aan te steken.

Sterf en krijg aids...


Dat sowieso. Dat recht heb je nooit en te nimmer, ongeacht hoe legitiem de claims met betrekking tot discriminatie etc. wel of niet zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen