IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : MP3's vs. CD's Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-12-2001 11:51 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb nu al heel wat ZM-ers op IRC gesproken die bijna geen cd's luisteren. Alleen nog maar MP3's. Ook op het NowPlaying topic zie ik het steeds vaker. Wat is hiervan de reden? Naar mijn mening zijn MP3's slechter van geluidskwaliteit, ze luisteren niet zo makelijk en ik vind het lekker om iets "echts" in de hand te hebben. Met boekje/teksten en al. En natuurlijk steun je de artiest door zijn werk te kopen. Jullie mening hierover?

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 25-12-2001 11:52]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 25-12-2001 11:57 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Mp3's vind ik handig om even te luisteren naar wat werk van een bepaalde band. Als me dat dan erg bevalt dan koop ik de cd. Als je helemaal geen cd's meer koopt en alleen maar mp3's download steun je de bands niet en ben je dus geen ware muziekliefhebber.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-12-2001 11:59 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik denk er precies zo over. De ware muziekliefhebber wil toch de originele cd in huis hebben. En inderdaad, MP3's zijn een goed medium om thuis wat werk van een artiest rustig te beluisteren.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-12-2001 12:01 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

MP3's zijn makkelijk om iets uit te checken.... ff op CD fikken en in de file luisteren. En op de PC - hoef je niet een CD in het koffiebekerhoudertje te doen, scheelt weer werk.
Als ik iets goed vind wil ik de CD ook hebben. Maar als ik iets "wel aardig" vind, luister ik de MP3's een paar keer en dan gaan ze naar het ronde archief (backup op CDR in de kast).
Ik heb zo'n 250 albums op MP3 en zo'n 150 op CD's etc. Maar een groot deel van die MP3's heb ik dus ook als origineel. Komt ook omdat ik een keer een stuk of 15 MP3 CD's van iemand heb gekregen, zat een hoop tussen wat ik al origineel had.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-12-2001 12:14 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik heb redelijk veel mp3's en vrij weinig cds. Maar koop zo nu en dan een cd.


"This one is older than shit, heavier than time!"


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 25-12-2001 12:22 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ik ben sinds dat ik 'aan de MP3s' ben alleen maar meer CD's gaan kopen.


Dit slaat nergens op.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-12-2001 12:25 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik heb geen enkele metalband op MP3... Enkel dure CD's download ik.. Een metalcd kost hier nooit meer dan 600 frank.. Dat wil ik er nog wel aan geven.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-12-2001 12:44 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Wat ik ook wel leuk vind met MP3's is zoals we nu met Rhodium proberen te doen: als je een bepaalde band wilt laten horen aan iedereen, dan upload je die naar een van de FTP servers van de Rhodium lijst en kan iedereen verder zelf beslissen of het interessant genoeg is om de CD te kopen.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-12-2001 12:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

MP3's heb ik om muziek te 'verkennen' of om muziek te luisteren die ik wel ok vind, maar die ik de 40 piek niet waard vind.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 25-12-2001 15:34 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 25 december 2001 12:25 schreef Sharteel het volgende:
Ik heb geen enkele metalband op MP3... Enkel dure CD's download ik.. Een metalcd kost hier nooit meer dan 600 frank.. Dat wil ik er nog wel aan geven.

Waar ga jij die dan halen? Want zo goedkoop vind ik cd's hier ook weer niet (vandaar dat ik ook heleboel mp3'tjes heb waarschijnlijk, omdat het degoutant is hoe duur die dingen wel zijn)


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-12-2001 17:21 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 25 december 2001 12:57 schreef Jenje het volgende:
MP3's heb ik om muziek te 'verkennen' of om muziek te luisteren die ik wel ok vind, maar die ik de 40 piek niet waard vind.


daarom


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-12-2001 18:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik koop zelf vrij veel cd's maar heb niet genoeg geld omalles te kopen waar ik nieuwsgierig naar ben ( en dat is veel). vandaar dat ik zeer gelukkig ben met de uitvinding van de mp3. en wat betreft de kwaliteit, heb je wel een derde graadskopie op bandje gehoord? mp3's zijn gewoon heilig. als je een hoge bitrate gebruikt (hoger dan 128) en je zet het weer om naar een wave-file hoor ik geen verschil met het origineel. ik heb het al enkele malen uitgeprobeerd. het kwaliteitverklies met het omzetten naar mp3 is dan volgens mij ook te verwaarlozen, maar misschien ben ik wel doof aan het raken ofzo.

trouwens, ik gebruik tegenwoordig het programma lame om mp-3's te maken en het schijnt dat je dan helemaal perfecte kopieen maakt.


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 25-12-2001 19:05 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

eigenlijk -> fok cd's..

ik heb geen enkele cd. helemaal NIETS. Alles mp3.. waarom?

Kwaliteit vind ik eigenlijk net zo hoog als CD's, sterker nog -> mp3's kun je op hogere kwaliteit zetten als CD's. (de vroegere mp3's zijn vaak 112-128kb/s 44khz, tegenwoordige mp3 (met breedband internet, onbeperkte ruimte enz enz) zijn toch al gauw 256kb/s op 48khz, da's dus hoger als een CD.

Trust me, ik heb hier dure apparatuur staan, daar hoor je echt geen verschil tussen.

Bovendien, een MP3-cdspelertje.. 650mb aan muziek op 1cd.. ofwel.. alles totnutoe van metallica(bijvoorbeeld) op 1cd. Da's toch prachtig? I.p.v. 10cd's mee te nemen, maar 1.

Vooral in de auto e.d. is dat ook heel makkelijk.

Mp3's dus boven CD's! Je moet alleen ff optimaal gebruik ervan maken..


God hates us all ! God hates us all !


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 25-12-2001 19:08 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

ohja.. dat het de artiest schaadt, is heel jammerlijk.. maar dat hadden de platenmaatschappijen maar aan moeten zien komen..

zijn wij niet degenen, die underground cdtjes kopen, die buiten een platenmaatschappij zijn geproduceert en verspreid? Komt toch op hetzelfde neer? (behalve dan waar de poen heengaat)

Dan hadden die arrogante klootzakken van zo'n maatschappij dat maar vroegtijdig moeten zien aankomen, maar nu blijkt, dat ze geld verliezen.. schreeuwt men opeens moord en brand.. hoezo experts. Zolang ze maar geld zien is het goed, en zogauw er een dip komt, worden ze ineens wakker..

ik gun het ze..


God hates us all ! God hates us all !


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-12-2001 19:32 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik koop alleen cd's als ik ze echt goed vind of als ik ze onmisbaar vind (ongeveer hetzelfde dus ) maar kheb ook iets van 550 mp3's nu, neemt me veels teveel ruimte in aangezien ik ze bijna nooit luister...


Je moeder.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-12-2001 20:18 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik heb alleen losse nummertjes op MP3, die ik echt goed vind. Staan ook allemaal in 1 playlist. En verder, als ik nieuwsgierig ben naar een band dan DL ik daar een gast MP3'tjes van, kijk op welke cd de meeste nummers staan die ik echt goed vind, en ga die vervolgens luisteren en al dan niet kopen...

Natuurlijk heeft een cd meer waarde als een setje mp3's, duh...


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 25-12-2001 20:23 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ik download dus vrijwel zoals iedereen hier mp3's om een band te leren kennen, gevolg : ik moet ze ook afspelen om die band echt te leren kennen. Dat doe ik dus altijd als ik zit te internetten, want dan staat die pc toch aan. Dat verklaart de hoge mp3 waarde in het NP topic denk ik wel voor een groot deel.
Maar CD's vind ik wel veel fijner en mooier.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-12-2001 21:46 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Voor mensen die problemen hebben met het kwaliteitsverschil/te lange downloadtijden: check ff deze link:

www.mp3prozone.com

Als dit nou de standaard wordt.....


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-12-2001 0:07 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2001 19:05 schreef Ixl het volgende:
eigenlijk -> fok cd's..

ik heb geen enkele cd. helemaal NIETS. Alles mp3.. waarom?

Kwaliteit vind ik eigenlijk net zo hoog als CD's, sterker nog -> mp3's kun je op hogere kwaliteit zetten als CD's. (de vroegere mp3's zijn vaak 112-128kb/s 44khz, tegenwoordige mp3 (met breedband internet, onbeperkte ruimte enz enz) zijn toch al gauw 256kb/s op 48khz, da's dus hoger als een CD.

..


Ja bla bla bla, lul maar niet zo want het blijkt al weer dat je geen verstand van zaken heb. Op het moment dat je CD's gaat rippen heb je al kwaliteits verlies, dus die onzin van 48khz 256kbit maakt geen flikker uit!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 26-12-2001 1:08 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Daar wil ik trouwens aan toevoegen dat ZELFS ALS THEORETISCH uw MP3's meer geluidsqualiteit zouden KUNNEN hebben, dit eenvoudigweg niet het geval kan zijn. Uw ript een CD, dus u kunt hooguit die qualiteit die daarop staat rippen.



'k Heb iets van 50 MP3's op de pc, demo's, nummers waarvan ik de CD niet snel zal kopen en dingen die ik in CD-zaken niet heb zien liggen.

Ik heb bijna alles op CD, geen MP3's op gebrande CD's. Ik geef toe dat CD's te duur zijn en er per CD te weinig geld naar de band/artiest gaat, maar door CD's te kopen steun je iig een beetje de band. EN VERDER: omdat de platenmaatschappij zo weer geld verdient, zijn ze bereid te zoeken naar nieuwe goede bands.



Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-12-2001 1:59 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2001 0:07 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja bla bla bla, lul maar niet zo want het blijkt al weer dat je geen verstand van zaken heb. Op het moment dat je CD's gaat rippen heb je al kwaliteits verlies, dus die onzin van 48khz 256kbit maakt geen flikker uit!


Goh kerel.. echtwaar he..

Weet jij wel, dat wanneer je iets DIGITAAL overneemt, je dus geen kwaliteitsverlies hebt? Je cd speler leest hem dus digitaal.. d.w.z. -> 1000111011 is nog altijd 1000111011

Ik probeer daarmee aan tegeven, dat een mp3 een hogere kwaliteit KAN hebben.. Dat de cd maar met 44khz is opgenomen, dat is niet van belang..

1=1
0=0

alleen wanneer je cd-rom dus fouten gaat maken heb je kwaliteitsverlies.. Een 'nieuwe' mp3 kan de cd kwaliteit dus met gemak aan, wanneer je de kwaliteit hoger zet, weet je dus zeker dat je geen verlies hebt.


1e jaars IT-student aan de VU.. BWHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Dan moet je nog een hoop leren mannetje.. ga jij je maar eerst eens wassen achter je oortjes..

kneus..


Ik zie dat je hier vanaf het begin van december (sinds dat je hier bent dus) nogsteeds niets zinnigs hebt bijgedragen..
Steek jij je neus nou maar eerst in de studieboeken, om zo ver te komen als mij, en dan spreek ik je wel weer..

[Dit bericht is gewijzigd door Ixl op 26-12-2001 2:11]


God hates us all ! God hates us all !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-12-2001 2:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 december 2001 1:59 schreef Ixl het volgende:
om zo ver te komen als mij, en dan spreek ik je wel weer..


Niet 'als mij': 'als ik'!!!! *zucht*

Ontopic:

Door de belachelijk hoge prijzen van cd's ben ik genoodzaakt om zoveel mogelijk tweedehands te kopen; een enkele keer koop ik nog een nieuwe cd. Mp3's zijn een uitkomst: ik ontdek er bands door en zet mp3's in wav vorm op cd. Er is idd minder geluidskwaliteit, maar het valt mee.

Verder wil ik ff mijn gal spuwen op platenmaatschappijen die later onaangekondigd cd's opnieuw uitbrengen met bonustrax: zo naai je dus de fans die alles van een band verzamelen. Ook het niet uitbrengen van de Japanse bonustrx hiero dwingt de fans haast om mp3's te downloaden, want import cd's zijn duuuuuuuuuuuuuur!!!!!!


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-12-2001 3:15]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-12-2001 12:00 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2001 1:59 schreef Ixl het volgende:
Goh kerel.. echtwaar he..

Weet jij wel, dat wanneer je iets DIGITAAL overneemt, je dus geen kwaliteitsverlies hebt? Je cd speler leest hem dus digitaal.. d.w.z. -> 1000111011 is nog altijd 1000111011

Ik probeer daarmee aan tegeven, dat een mp3 een hogere kwaliteit KAN hebben.. Dat de cd maar met 44khz is opgenomen, dat is niet van belang..

1=1
0=0

alleen wanneer je cd-rom dus fouten gaat maken heb je kwaliteitsverlies.. Een 'nieuwe' mp3 kan de cd kwaliteit dus met gemak aan, wanneer je de kwaliteit hoger zet, weet je dus zeker dat je geen verlies hebt.


1e jaars IT-student aan de VU.. BWHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Dan moet je nog een hoop leren mannetje.. ga jij je maar eerst eens wassen achter je oortjes..

kneus..


Ik zie dat je hier vanaf het begin van december (sinds dat je hier bent dus) nogsteeds niets zinnigs hebt bijgedragen..
Steek jij je neus nou maar eerst in de studieboeken, om zo ver te komen als mij, en dan spreek ik je wel weer..


Wederom loze uitspraken en verander je je standpunt, want dat is niet wat jij zei in je vorige post, kneus!
En buitendat, voorlopig ben ik degene die hier IT studeert en jij niet, dus het interesseert me geen flikker.


EDIT: MP3 wil zeggen dat de muziek gecomprimeerd wordt, in andere woorden er worden zekere frequenties gefilterd, die scheinbaar niet te horen zijn, lage hoge freq.
Dus hoezo geen kwaliteitsverlies. Geloof je het niet, ga je het maar opzoeken!
daag!



[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 26-12-2001 12:03]


"This one is older than shit, heavier than time!"


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 26-12-2001 12:15 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 december 2001 15:34 schreef |MoRGaN| het volgende:
Waar ga jij die dan halen? Want zo goedkoop vind ik cd's hier ook weer niet (vandaar dat ik ook heleboel mp3'tjes heb waarschijnlijk, omdat het degoutant is hoe duur die dingen wel zijn)


De Fat Kat in Antwerpen of LSP (aan Biebob) in Turnhout.. LSP is wel een stukje rijden, maar als je genoeg ineens koopt of met een hoop mensen gaat, haal je het er wel uit.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-12-2001 12:35 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 25 december 2001 19:08 schreef Ixl het volgende:
ohja.. dat het de artiest schaadt, is heel jammerlijk.. maar dat hadden de platenmaatschappijen maar aan moeten zien komen..

zijn wij niet degenen, die underground cdtjes kopen, die buiten een platenmaatschappij zijn geproduceert en verspreid? Komt toch op hetzelfde neer? (behalve dan waar de poen heengaat)

Dan hadden die arrogante klootzakken van zo'n maatschappij dat maar vroegtijdig moeten zien aankomen, maar nu blijkt, dat ze geld verliezen.. schreeuwt men opeens moord en brand.. hoezo experts. Zolang ze maar geld zien is het goed, en zogauw er een dip komt, worden ze ineens wakker..

ik gun het ze..


Hier kan ik het tot op zekere hoogte wel mee eens zijn. Laatst probeerde ik een cd te krijgen die ik nergens voor minder dan 50 piek kon kopen. Op het einde heb ik nog een of ander zaakje gevonden dat hem voor 42 piek in de bakken had staan maar het blijft duur. The music store in Almelo verkocht mij de laatste cd van Shadow gallery voor maarliefst 47 piek. Ik vraag me wel af hoe lang dit nog kan doorgaan.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 26-12-2001 12:43 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 26 december 2001 12:15 schreef Sharteel het volgende:
De Fat Kat in Antwerpen of LSP (aan Biebob) in Turnhout.. LSP is wel een stukje rijden, maar als je genoeg ineens koopt of met een hoop mensen gaat, haal je het er wel uit.

Bedankt, dan zal na m'n blok maar eens richting Antwerpen gaan he


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen