IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Drone/doom meuk Vorige pagina | Volgende pagina
blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 13:43 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Net binnen, gekregen van een Bulgaarse gozert die ik heb ontmoet op Metalcamp:

Solarfall - In Depths and Dispear ep (dat is dus die gozert)
Shambless - Apkas Itulia (daarin speelt die gozert Keyboard)
Shambless - Omnipotentia

en een gebrand cd'tje met nieuwe Solarfall nummers en nummers van een nieuw project van hem, Dreams of December.....

Ben nu die Solarfall cd aan het luisteren, lekkere doom, met hier en daar wat folk invloeden.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-01-2007 13:45 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Solarfall is inderdaad lekkere doom ja
Eenmansproject was het toch?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 13:47 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 13:45 schreef MMayo het volgende:
Solarfall is inderdaad lekkere doom ja
Eenmansproject was het toch?


Yeps, dat was dus die gozert van Metalcamp....Moek hem un keer branden voor je?



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-01-2007 13:48 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2007 13:47 schreef blonde rockgod het volgende:
Yeps, dat was dus die gozert van Metalcamp....Moek hem un keer branden voor je?


Graag!
Ah was dat nou zijn band ja? Ik herken hem niet eens van zijn duistere foto's op myspace


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 13:52 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 13:48 schreef MMayo het volgende:
Graag!
Ah was dat nou zijn band ja? Ik herken hem niet eens van zijn duistere foto's op myspace


Hehehe, in het boekje ook al zo'n duistere foto...Maar het was dus die lange blonde Bulgaar. En hij verstuurd alle shit die hij had naar mij...Lieve doommenschen toch

Zo maar even luisteren wat de rest is...



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 14:02 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Die Shambless die ik nu draai is wel wat minder qua productie...maar ook doom met folk invloeden, wel o.k.



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-01-2007 14:29 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 13 september 2006 13:16 schreef skullfuck het volgende:
Deze muziek zonder zang, dat zou helemaal gaaf zijn.


dat heb ik wel vaker met dit soort muziik. Iemand tips?

WEL drone/doom, maar geen zang/stem.


Suck my piss


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-01-2007 14:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Methadrone!

Asianova zit ietwat vrouwenzang in ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-01-2007 22:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

viking burial for a french car van Mirror, kent iemand dit?


signature


EVACUATE
Usericon van EVACUATE
Posted 23-01-2007 18:00 by EVACUATE Wijzig reactieProfiel van EVACUATEQuote dit bericht

Voor de liefhebbers van Drones, check het Burial Chamber Trio, 29 januari in de Batcave, 013. Atilla Chisar op vocals (U kent hem van Mayhem), maar vooral Greg Anderson (Sunn O))), Burning Which) en Oren Ambarchi als gitaardroneskunstenaars. ze spelen ook nog in Worm in Rotterdam. Vrij unieke shows!

meer info op www.013web.nl


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2007 18:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waarom hoor ik niemand over Sunn O))/Boris - Altar .. geweldig staaltje eigenzinnige muziek!


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 23-01-2007 20:08 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2007 18:27 schreef Jenje het volgende:
Waarom hoor ik niemand over Sunn O))/Boris - Altar .. geweldig staaltje eigenzinnige muziek!


kan ik wel geloven ja... ik heb het echter nog steeds niet gehoord


Member of the iso-betawuste crew!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2007 23:45 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2007 14:29 schreef skullfuck het volgende:
dat heb ik wel vaker met dit soort muziik. Iemand tips?

WEL drone/doom, maar geen zang/stem.

Geen drone/doom pur sang, maar raakt er wel aan en zwaar de moeite waard:
-Pelican
-Capricorns (Southern Lord)

Verder weet ik van veel mensen die zang vaak niet mooi vinden dat ze
-Dolorian - Dolorian
wèl gaaf vinden. Doom met fluisterzang, en ook één van m'n favorieten.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 24-01-2007 13:27 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2007 18:27 schreef Jenje het volgende:
Waarom hoor ik niemand over Sunn O))/Boris - Altar .. geweldig staaltje eigenzinnige muziek!
Teleurstellend, daarom ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-01-2007 13:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2007 13:27 schreef Iscariah het volgende:
Teleurstellend, daarom ...
Foei!

Vind het een heerlijke set. Net wat zweveriger dan normale Sunn O))), en veel diverser ...


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 03-02-2007 12:36 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

Fijne clip:

http://youtube.com/watch?v=PyGXbQL7V6o

...vooral de solo die op 4:45 ingezet wordt



Dolf Brouwers - another dead hero


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-02-2007 22:10 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Iemand hier bekend met de band KTL?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 06-02-2007 23:36 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2007 22:10 schreef kwelgeest het volgende:
Iemand hier bekend met de band KTL?


Neen.... u wel?


Dolf Brouwers - another dead hero


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 07-02-2007 18:06 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2007 22:10 schreef kwelgeest het volgende:
Iemand hier bekend met de band KTL?
Killerplaat, was er eerst niet zo dol op maar nu vind ik hem fantastisch! Meer van dit hehe!

quote:
Op 24 januari 2007 13:30 schreef Jenje het volgende:
Foei!

Vind het een heerlijke set. Net wat zweveriger dan normale Sunn O))), en veel diverser ...
Het is niet slecht, maar, ik had gewoon meer van verwacht ... ETNA en Sinking Belle zijn men favo nummers ... als je de tweede CD effe niet meerekent hehe.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-02-2007 11:53 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hé luitjes, ik ben doom-adressen aan het verzamelen waar ik binnenkort promo's heen kan sturen. Als er iemand een doom-gerelateerde adressenlijst (labels, mags e.d.) heeft of weet te vinden... stuur me even een mailtje! Dat zou me namelijk massa's werk schelen.
Dank u.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-02-2007 11:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je had mijn mail ontvangen?

Welke bands staan erop trouwens? (en heb je nog een bandje nodig?)


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-02-2007 12:14 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Die had ik ontvangen ja, nog bedankt.

Het is nog niet bekend welke bands er op komen, maar iig alleen ongetekende doombands. Geïnteresseerde bands krijgen binnenkort de mogelijkheid zich op te geven. Dat zal ik hier tzt aankondigen. Wordt vervolgd!

Label/mags adressen(lijsten) nog steeds meer dan welkom!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 23-02-2007 12:40 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

quote:
Op 3 februari 2007 12:36 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Fijne clip:

http://youtube.com/watch?v=PyGXbQL7V6o

...vooral de solo die op 4:45 ingezet wordt




Misschien ben ik abuis, maar dit doet me een beetje denken aan de oude Anathema. Mooie sfeer. Nou ja, mooi... mooi depri.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 03-03-2007 17:39 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Nieuwe Earth is vandaag uitgekomen.


eternals
Usericon van eternals
Posted 04-03-2007 12:55 by eternals Wijzig reactieProfiel van eternalsQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2007 17:39 schreef Iscariah het volgende:
Nieuwe Earth is vandaag uitgekomen.


Oh ja, op welk label ?

Voor mij zijn drones welisweer veel meer dan Sunn 0))). Denk maar aan de Frippertronics van de jaren 70 ! Hedendaagser zijn :
Birchville Cat Motel
Fear Falls Burning

Absolute drone muziek en in veel mindere mate louter te doen rond de downpitched supertrage black sabbath riffs van Sunn O))) en consoorten...



Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen