IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Neal Morse Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 12-11-2005 11:40 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Dit productieve mannetje heeft onlangs zijn derde soloplaat uitgebracht, sinds hij in 2002 de microfoon van Spock's Beard verliet om zich volledig over te geven aan god's genade en het prijzen van Jezus in zijn muziek. Bijgestaan door Mike Portnoy op drums en Randy George op bass touren ze van zaal naar kerk om god's liefde te verspreiden.

De gemiddelde zetemmer begint nu peentjes te zweten en kan niet wachten om 'homosexualiteit' te roepen, ware het niet dat de boodschap me maar half interreseerd. In zoverre is het prachtig om te horen dat Morse vol overgave de passages zingt en alles met passie aan elkaar is gelijmd, gewoon schitterend! En daarbij komt dat je op de 3 albums een goede pot lekker stevige progressive rock voorgeschoteld krijgen, welke veel wel hebben van natuurlijk Spock's Beard maar ook Transatlantic en oude Gentle Giant/vandengraaf generator invloeden, plus Beatles achtige harmonieën. ZIjn laatste wapenfeit "?" heb ik nog niet gehoord, wél Testimony (heersch) en onlangs One (dikke heersch).

Meningen?


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 12-11-2005 11:50 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Gay.


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 12-11-2005 12:00 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2005 11:50 schreef Psychonaut het volgende:
Gay.


Indeed very fucking gay


an evil incarnation of DEATH!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 12-11-2005 12:28 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Wel eens geluisterd?


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 12-11-2005 13:31 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

Neal Morse maakt erg mooie muziek hoor!
Hoewel ik het jammer vind dat het 'V' tijdperk van Spock's Beard voorbij is, maakt zijn solowerk toch het een en ander goed.
Op sommige momenten misschien iets te religieus gezweef, maar er zit ook sterke, prog-rock in deze platen geduwd.
Luister maar eens 'Author of confusion', zeer sterk!


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-11-2005 13:50 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Het blijft persoonlijke smaak, maar voor mij kan deze man gewoon niet stuk. Testimony draai ik nog bijna wekelijks, het optreden hiervan in 013 is een van de beste die ik mn leven heb meegemaakt.
Toegegeven, vooral bij de laatste twee platen is de verrassing er wel af, en de cheesy 'praise the lord' teksten zijn af en toe tenenkrommend. Maar het niveau van de muziek is naar mijn mening zo hoog dat me dat niet boeit.

Van mij mag ie zo nog wel even doorgaan, kan er geen genoeg van krijgen


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-11-2005 14:27 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Wie heeft er "?" al gehoord? Ben pas in het bezit van One, en ik denk dat ik dar voorlopig even genoeg aan heb. Wat een vent


Daops
Usericon van Daops
Posted 13-11-2005 16:43 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 14:27 schreef Tormented soul het volgende:
Wie heeft er "?" al gehoord? Ben pas in het bezit van One, en ik denk dat ik dar voorlopig even genoeg aan heb. Wat een vent
Ik dus, die zal je dan ook zeker niet tegenvallen. Zoals ik eerder zei, niets verrassends maar wel gewoon weer kwaliteit


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-11-2005 17:10 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

heb je de Tesitimony DVD ook? naar mijn weten is die opgenomen in de 013 (of was dat transatlantic?), oftewel een kickass show?


Daops
Usericon van Daops
Posted 13-11-2005 20:20 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Toevallig heb ik die nog niet.. maar hij is inderdaad opgenomen in de 013. Hij neemt trouwens zowat al zn dvd's op daar. Eerder al eentje met Spock's Beard en inderdaad ook Transatlantic, welke ik wel heb. En dat gebeurde allemaal op 5 min fietsen van mn huisje, wat een ellende


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 14-11-2005 8:55 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Och ik mis altijd spock's beard optredens en woon op 15 minuten fietsen. maar ga je wel schamen dat je uitgerekend NIET in het bezit bent van de DVD met daarop het beste concert wat je ooit hebt gezien . of ben je bang dat het op DVD tegenvalt


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 14-11-2005 10:55 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Testimony vond ik veel te veel hallelujah en hosanna. One was in ieder geval stukken beter. Die nieuwe heb ik nog niet gehoord


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 21-12-2005 10:47 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Gisteren ? gekocht en al 3x geluisterd. Wederom héérlijke muziek

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 21-12-2005 10:47]


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 21-12-2005 11:28 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

Ja, heb hem ook al gehoord. Mooi album weer!


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 30-03-2007 15:13 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Iemand Neal zijn nieuwste cd "Sola Scriptura" al beluisterd? Heerlijke plaat, en gemakkelijk de hardste die Neal tot nu toe uit heeft gebracht. En wat is Paul Gilbert een toevoeging met zijn solo's!!





"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 30-03-2007 15:48 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Deze cd moet ik dan ook maar eens gaan beluisteren! Zijn vorige cd's kunnen me absoluut bekoren.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 31-03-2007 22:23 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Hij zal je niet tegenvallen. Paul Gilbert = GOD op die plaat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-03-2007 22:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ah, mooi. Hij staat al op torrentspy. Zodadelijk maar eens ff checken of deze ook het zelf aanschaffen waard is net zoals zijn voorgangers.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 27-10-2008 7:48 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

En hoppa, meneer Morse heeft alweer een nieuwe plaat op de wereld los gelaten... te weten "Lifeline". En het is imo weer een heerlijke plaat geworden, geen Sola Scriptura maar eerder een muzikale terugkeer naar Testimony en One. Ondertussen weet je wat je kunt verwachten van Morse maar de kwaliteit is dermate hoog dat het toch weer een feest der herkenning is.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-10-2008 22:04 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Die komt zeker in de platenkast


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 31-10-2008 9:10 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Godverdomme, kom er net achter dat Neal Morse een aantal dagen geleden optrad in de Boerderij. Beetje jammer. Nog mensen hier die wel zijn geweest?


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-10-2008 10:22 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik ben bij de Testimony tour geweest, en heb toen besloten nooit meer naar een concert van Neal Morse te gaan... Dat optreden overtreft hij namelijk voor mij nooit en te nimmer meer.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-08-2009 13:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2008 9:10 schreef Jebes het volgende:
Godverdomme, kom er net achter dat Neal Morse een aantal dagen geleden optrad in de Boerderij. Beetje jammer. Nog mensen hier die wel zijn geweest?


Ik kom er net achter dat hij gisteren hier 10 minuten vandaan heeft gespeeld.
Daarvoor had ik best de aanwezigheid van wat christenen op het flevo-festival willen trotseren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 22-08-2009 14:07 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2009 13:39 schreef XXL het volgende:
Ik kom er net achter dat hij gisteren hier 10 minuten vandaan heeft gespeeld.



Twee shows zelfs.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-08-2009 14:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ja, maar die van gister was langer dus die had dan de voorkeur gehad.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-08-2009 14:35 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb hem in een christelijk jongere cafe gezien, daar werd het toch wel erg "Praise the Lord" op een gegeven moment. Op plaat geweldig, live blijf ik bij zijn eerste tour, dat niveau gaat hij nooit meer halen.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen