IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Helrunar (DE black) Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2005 21:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht


varanus' Recensie van Helrunar - Frostnacht
Helrunar

Zoals in de recensie staat, niet bepaald origineel (al ken ik Tulus niet), maar wel een redelijk tot goed afwisselend melancholisch en aggressief album.

In de mid tempo stukjes raakt het wat mij betreft aan nieuwere Satyricon (op de vocalen na). Misschien komt dat ook omdat Helrunar ook lijkt te proberen de muziek niet onnodig complex te maken. De productie is ook voorbeeldig, niet te gladjes, maar wel meestal alles goed te onderscheiden.

De semi-akoestische intermezzo's (zoals het nummer Frostnacht) zijn op zichzelf wel OK, maar verder breekt het de sfeer van de plaat een beetje. Daar zijn de "gewone" nummers weer niet melancholisch genoeg voor.

"Dreifach Dorn" is m'n favoriete nummer, beukt lekker door, afwisselend en zitten mooie melodische gitaarloopjes in.

Wat me vooral aansprak was samengevat de ongekunstelde aanpak en de productie. Als de band wat doorgroeit (geen idee of ze niet al 20 jaar op dit niveau steken...) kan de volgende plaat een klein meesterwerkje worden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-11-2005 21:47 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Tulus is de voorloper van Khold. Checken die hap!

En ik ga Helrunar zeker checken want dit sprak me wel aan toen ik het las!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 13-11-2005 21:53 by Jansuh Wijzig reactieProfiel van JansuhQuote dit bericht

Klinkt interessant

Helaesch is de website under construction. Of zijn er ergens anders ff snel mp3tjes te vinden?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2005 21:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Aha, dat betekent dat ik dus Khold ook moet checken?

Afsluitende nummer van Frostnacht is ook een uitschieten wat mij betreft, alleen die acoustische outro, hè...
quote:
Op 13 november 2005 21:53 schreef Jansuh het volgende:
Klinkt interessant

Helaesch is de website under construction. Of zijn er ergens anders ff snel mp3tjes te vinden?

http://promedia.semperatus.de/mp3/LL/helrunar_dreifachdorn.m3u

Van www.lupuslounge.com

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 13-11-2005 21:55]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-11-2005 21:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Helrunar heeft ook een split met Nachtmahr. Deze heeft weer een split met Sun of the Sleepless en sat is een zeer toffe split. Nachtmahr maakt wat 'experimentelere' black metal met afentoe een tikje industrial achtige invloeden.

De Helrunar/Nachtmahr split ga ik binnenkort wel aanschaffen en dan zal ik eens beslissen of ik ook achter de Helrunar full-length aanga.

Heerschend label trouwens, dat Lopus Lounge.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 13-11-2005 21:58]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2005 22:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 21:56 schreef kwelgeest het volgende:
Heerschend label trouwens, dat Lupus Lounge.

Ik zit inderdaad nu wat samples te luisteren op hun site, en daar staat mooi spul tussen. Secrets of the Moon en Arcturus kende ik al wel, maar iets als Nachtmahr had ik nooit eerder gehoord.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-11-2005 1:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 22:03 schreef ZelThoR het volgende:
Ik zit inderdaad nu wat samples te luisteren op hun site, en daar staat mooi spul tussen. Secrets of the Moon en Arcturus kende ik al wel, maar iets als Nachtmahr had ik nooit eerder gehoord.
Probeer, zoals kwelgeest al zegt deze split maar eens dan. Maar dan vind ik vooral Sun Of The Sleepless erg goed!

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 14-11-2005 1:11]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 14-11-2005 16:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hehe, mooi dat de reviews toch nog gelezen worden
Idd een heerschend plaatje.


spelfout weggehaald...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-11-2005 16:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2005 16:28 schreef varanus het volgende:
Hehe, mooi dat de reviews toch nog gelezen worden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-12-2005 12:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik heb sinds vrijdag de split met Helrunar in huis en ik moet zeggen dat dit naar meer smaakt. Lekkere afwisselende black met een ietwat progressief randje. Alleen jammer dat er maar een nummertje opstaat. Was deze CD als 7" bedoelt? Gezien de speellengte en de 'hoes'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-12-2005 13:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Tsja, ik vraag het me ondertussen ook af. Bij Displeased werd in ieder geval breed uitgemeten dat het om een split in luxe/limited 7" verpakking gaat. Ik denk dat het een knipoog naar de scene is, of in ieder geval naar de plaat=true mensen.

Als je dat nummer leuk vind zou ik zeker het hele album eens luisteren! Ik begin het meer en meer te waarderen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-01-2006 19:40 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik ben 'Frostnacht' nu voor de derde keer aan het beluisteren maar deze weet mij toch niet zo te boeien als dat nummer op de split. Ik denk dat deze CD nog wat luisterbeurten nodig heeft maar ik ben toch lichtelijk teleurgesteld omdat hij me niet direct zo aangrijpt als het nummer op de split met Nachtmahr deed.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 15-01-2006 19:48 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Die split ken ik niet, dus kan het niet vergelijken met eerder materiaal.
Frostnacht kreeg ik tegelijkertijd binnen met albums van Abusus, Graupel, Lunar Aurora en Verdunkeln.

Frostnacht is zeker niet slecht, maar het was al snel duidelijk dat de andere Duitse bands beter bij mij in het gehoor lagen.


Inquisitor Of Satan
Eulaliaaa!
Usericon van Inquisitor Of Satan
Posted 15-01-2006 22:17 by Inquisitor Of Satan Wijzig reactieProfiel van Inquisitor Of SatanQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Hidden-In-a-Fog/

Frostnacht bevalt mij juist erg goed


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-09-2006 22:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2006 22:17 schreef Inquisitor Of Satan het volgende:
Frostnacht bevalt mij juist erg goed

+1

schop!


signature


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 06-09-2006 0:35 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Tof album inderdaad. De eerste paar keer luisteren drong het niet echt tot mij door, maar na ze live te hebben gezien heb ik ze nog een kans gegeven en ik moet zeggen dat het toch echt wel een vette plaat is.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-10-2007 15:55 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Hmm, de nieuwe (Baldr Ok Iss) vind ik na één keer luisteren bijzonder tegenvallen. Veel minder krachtig dan het vorige werk, te vaak nietszeggend slepend en de harde stukken knallen ook niet lekker.

Jammer.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 16-10-2007 16:08 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Op Party San 2006 gezien, was geweldig!


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Northward
Usericon van Northward
Posted 16-10-2007 17:15 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2007 15:55 schreef ZelThoR het volgende:
Hmm, de nieuwe (Baldr Ok Iss) vind ik na één keer luisteren bijzonder tegenvallen. Veel minder krachtig dan het vorige werk, te vaak nietszeggend slepend en de harde stukken knallen ook niet lekker.

Jammer.

Mij bevalt die wel goed eigenlijk. Ik heb hem ook pas één keer gehoord, maar het viel me niks tegen.


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 16-10-2007 17:42 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Ik vind de nieuwe plaat zeer goed te pruimen.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 16-10-2007 17:43 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

klinkt wel aardig. Ligt makkelijk in het gehoor


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-10-2007 17:48 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2007 17:15 schreef Northward het volgende:
Mij bevalt die wel goed eigenlijk. Ik heb hem ook pas één keer gehoord, maar het viel me niks tegen.

Ik zal het nog wel een paar keer luisteren, maar ik vond het op het eerste gehoor een wat laffe bende ten opzichte van de full-length en de split.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 17-10-2007 21:12 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Erg goede band!


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 10-02-2011 10:10 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Sol (disc 2) nu een paar keer beluisterd. Soms wat langdradig en niet zo spannend, maar zeker niet slecht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-02-2011 10:36 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik heb die split met Nachtmar in de handel, nummer 388 van 1000...


spelfout weggehaald...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-02-2011 11:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

'Frostnacht' is een plaat die ik te vaak vergeet. Inmiddels trek ik die plaat erg goed. Sterke, melodieuze black metal.
'Baldr is Ok' vind ik toch echt minder en die demo-re-release destijds gekocht omdat mijn wederhelft die demo tof vond/vindt, maar die heb ik weining voorbij horen komen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen