IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Boudewijn de Groot Volgende pagina
flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 15-11-2005 16:50 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Wat een prachtige nummers heeft deze man toch geschreven. Ik kan vooral het album "Van Een Afstand" uit 1980 aanraden. Heerlijke melancholische nummers staan daar op zoals bijvoorbeeld "De Zwemmer"...

Een zwemmer zwemt, hij zwemt in zee.
Hij zwemt weg van het strand
maar neemt bepaalde beelden met zich mee
van wat hij achterliet op het land.

Hij zwemt en denkt niet aan later,
hij heeft geen last van angst of aarzeling.
Boven hem lucht, onder hem water,
een zwemmer is een enkeling.

Hij baant zich een weg door het water,
hij is al flink op weg naar Engeland.
Achter zich hoort hij geschater,
iemand die achterbleef op het strand.

Wat meegaat, dat laat hij ook achter,
wat in de war van een herinnering
kijkt hij eens om en zwemt wat zachter,
verdriet is een vertragend ding.

De kust is een vage belofte,
het koude water de verzekering
dat hij alles waarin hij geloofde
niet zonder reden door iets nieuws verving.

Een zwemmer zwemt, hij zwemt in zee.
Hij zwemt weg van het strand
maar neemt bepaalde beelden met zich mee
van wat hij achterliet op het land.





Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2005 16:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik ben een groot liefhebber van het werk van de man, maar vooral van het latere werk.. "Eiland in de Verte" heeft geniale momenten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-11-2005 16:53 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Boudewijn de Groot is prachtig, De Vlinder, Jimmy, Testament, Als de rook om je hoofd is verdwenen, Meester Prikkebeen,...

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-11-2005 16:58]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-11-2005 16:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Muziekaal gezien vind ik een paar van zijn nummers wel mooi, zeker "Het Land van Maas en Waal", maar zijn stemgeluid is niet aa mij besteed.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2005 16:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

dat vind ik dan meteen weer een minder nummer


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 15-11-2005 17:04 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

ik ook


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 15-11-2005 17:07 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Kent iemand "Als Het Bericht Slecht Is, Dood Je De Boodschapper", dat nummer rockt


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2005 17:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

vette track is dat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


slome
Usericon van slome
Posted 15-11-2005 17:52 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Boudewijn de Groot!
Geniale artiest maar ik ken nog steeds te weinig van deze man (heb slecht een best of van hem thuis liggen).



mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 15-11-2005 18:01 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ik moet dromen. In het echt is er geen Boudewijn De Groot topic op ZM.


Fuck the world and fuck you


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-11-2005 18:04 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 18:01 schreef mental het volgende:
Ik moet dromen. In het echt is er geen Boudewijn De Groot topic op ZM.


Ik moet dromen. In het echt is er geen mental op ZM


spelfout weggehaald...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 15-11-2005 18:05 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Welles.


Fuck the world and fuck you


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 15-11-2005 18:06 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Boudewijn de Groot is een hippie.


Fuck the world and fuck you


slome
Usericon van slome
Posted 15-11-2005 18:08 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Verveel je je?


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 15-11-2005 18:10 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ja, en heb geen bier en drugs meer.


Fuck the world and fuck you


slome
Usericon van slome
Posted 15-11-2005 18:12 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 18:10 schreef mental het volgende:
Ja, en heb geen bier en drugs meer.


Drugs???

Hippie!!!

(en nu kappen met het vervuilen van deze thread, schop maar wat grindcore topics omhoog)


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 15-11-2005 18:13 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Drugs is voor hippies.

En Boudewijn heerscht, dat lijkt me vrij duidelijk.



spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2005 19:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

helaas was het laatste album ook de laatste met de pennevruchten van Nijgh...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 16-11-2005 17:11 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Ja
Unieke combinatie was dat, al heeft ie zelf ook prachtige teksten geschreven. Het hele album "Maalstroom" bijvoorbeeld.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 16-11-2005 23:49 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Tja, .... Nijgh en de Groot hebben gezamelijk toch voor de nodige juweeltjes gezorgd. Prachtige muziek, fraaie zanglijnen en die teksten...
Meester Prikkebeen, Eva, Vlinder, Leonardo (vooral live; goede meezinger).

Paar jaar terug nog naar een concert geweest; echt geweldig.

Nijgh leeft in ieder geval nog voort in Picknick: "...en daar heb je Lennart Nijgh van wie ik nog een tientje krijg..."

Boudewijn de Groot is wel één van de weinige nederlandstalige artiesten waar ik met plezier naar luister. Wat zeg ik? De enige!
(NB. de Pastorale van Ramses&List vind ik ook prachtig, maar ja, na jaren blijkt dus dat die ook geschreven is door Boudewijn de Groot en Lennart Nijgh)



slome
Usericon van slome
Posted 16-11-2005 23:54 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Daar zeg je me wat White Tree. Ik weet ook geen enkele andere Nederlandstalige artiest op te noemen die me ook maar boeit.

Edit: typo's

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 16-11-2005 23:57]


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-11-2005 23:55 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2005 23:54 schreef slome het volgende:
Daar zeg je me wat White Tree. Ik weet ook feen enkele andere Nederlandstalige artiest op te noemen die me ook maar boeit.



Henk wijngaard!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


slome
Usericon van slome
Posted 16-11-2005 23:57 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2005 23:55 schreef Nix het volgende:
Henk wijngaard!


Maar dat is toch anders. Die bak roest op achtien wielen is alleen leuk voor melige buien enzo.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-11-2005 9:32 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2005 23:54 schreef slome het volgende:
Daar zeg je me wat White Tree. Ik weet ook geen enkele andere Nederlandstalige artiest op te noemen die me ook maar boeit.

Edit: typo's



Cornelis Vreeswijk


Dear dirty delightful old drunken old days


slome
Usericon van slome
Posted 17-11-2005 9:35 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2005 9:32 schreef Schaffelaer het volgende:
Cornelis Vreeswijk


Nooit van gehoord, ik zal het eens opzoeken.

Correctie: de naam komt me wel bekend voor, maar de muziek ken ik zo niet. Kun je de muziek een beetje beschrijven?

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 17-11-2005 9:37]


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-11-2005 9:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Gelukkig bewijst hij dat ook zonder Nijgh zijn muziek bestaansrecht heeft, op zijn laatste plaat staat bijvoorbeeld 'Vondeling van Ameland' prachtig nummer en tekst geschreven door Freek de Jonge, en 'Op weg naar mijn Lief' komt uit zijn eigen kop.. En hoewel ze anders zijn dan Nijgh teksten, zijn ze erg goed en met dubbele bodems


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen