IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Allerlei Nieuws (Nieuwstopic deel 13) Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-01-2006 12:57 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 januari 2006 12:05 schreef attila_de_hun het volgende:
ik vraag me af of er daar veel te kiezen valt.In Irak werden ook "verkiezingen" gehouden onder het regime van Saddam.
Er viel zeker wel wat te kiezen. Het Iraanse volk is gewoon zelf ook behoorlijk fundamentalistisch en anti-Westers.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-01-2006 12:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ atilla: of wachten tot india het doet

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 04-01-2006 12:58]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2006 12:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 januari 2006 12:57 schreef kwelgeest het volgende:
Er viel zeker wel wat te kiezen. Het Iraanse volk is gewoon zelf ook behoorlijk fundamentalistisch en anti-Westers.


ben je er weleesn geweest?? (nee ik ook niet maar ik ken niet alle inwoners daar dan en de media is nogal gericht op spectaculaire beelden)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-01-2006 13:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 januari 2006 12:58 schreef attila_de_hun het volgende:
ben je er weleesn geweest?? (nee ik ook niet maar ik ken niet alle inwoners daar dan en de media is nogal gericht op spectaculaire beelden)
Gezien ze een meer pro-westers liberaal bewind hebben in geruild tegen een zeer conservatief beleid.
En als de verkiezingen binnen Iran op een vergelijkbare manier gaan als onder Saddam dan was die vorige liberale president nog president geworden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-01-2006 13:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 januari 2006 12:57 schreef kwelgeest het volgende:
Er viel zeker wel wat te kiezen. Het Iraanse volk is gewoon zelf ook behoorlijk fundamentalistisch en anti-Westers.


iran was tot de revolutie een zeer progressief land, het heeft ook veel geavanceerde wapens gekregen van amerika. dus er zijn nog steeds aardig wat westerse invloeden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2006 13:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 januari 2006 13:01 schreef kwelgeest het volgende:
Gezien ze een meer pro-westers liberaal bewind hebben in geruild tegen een zeer conservatief beleid.
En als de verkiezingen binnen Iran op een vergelijkbare manier gaan als onder Saddam dan was die vorige liberale president nog president geworden.


hoe bedoel je als onder saddam??? toen moesten ze hun naam en adres op het stembiljet invullen!!! geen wonder dat de opkomst zeer hoog was, evenals de uitkomst van de verkiezingen want je weet hoe aardig saddam voor zijn niet-vrienden was. (en als je niet op hem stemt was je zijn vriedn vast niet). Verkiezingen in het midden-oosten zijn nu eenmaal niet zoals bij ons en ik vertrouw de uitslag in iran net zo ver als ik een olifant kan gooien. Dus het argument van vrije keuze kan mij vooralsnog nog niet overtuigen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-01-2006 13:05 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 4 januari 2006 13:01 schreef kwelgeest het volgende:
Gezien ze een meer pro-westers liberaal bewind hebben in geruild tegen een zeer conservatief beleid.
En als de verkiezingen binnen Iran op een vergelijkbare manier gaan als onder Saddam dan was die vorige liberale president nog president geworden.
Er is 1 werkelijke macht in Iran en dat zijn de hoogste geestelijken. De president is slechts van symbolische waarde om het volk en de rest van de wereld tevreden te stellen. De vorige president LEEK relatief gezien hervormingsgezinder, puur en alleen omdat de geestelijken zo dachten het gepeupel in de hand te houden. Nu zijn ze erachter gekomen dat dat niet de beste manier was, dus zit er weer een allahu akhbar president.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2006 13:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 januari 2006 12:58 schreef ElitE het volgende:
@ atilla: of wachten tot india het doet


ik vrees het ergste voor de regio daar


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 04-01-2006 13:09 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Op 4 januari 2006 12:58 schreef attila_de_hun het volgende:
ben je er weleesn geweest?? (nee ik ook niet maar ik ken niet alle inwoners daar dan en de media is nogal gericht op spectaculaire beelden)

Ik wel. Een deel van de bevolking wil naar het vrijere westen. Al is het maar om van de hoofddoekjes af te zijn (de vrouwen).
Reden te meer dat Iran een vrijer land wordt, want dan scheelt weer een hoop "vluchtelingen" elders.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2006 13:11 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 januari 2006 13:09 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ik wel. Een deel van de bevolking wil naar het vrijere westen. Al is het maar om van de hoofddoekjes af te zijn (de vrouwen).
Reden te meer dat Iran een vrijer land wordt, want dan scheelt weer een hoop "vluchtelingen" elders.

ha, okee. dus de verkiezingen zijn dan niet eerlijk verlopen??? (als dat deel groot is ten minste). en in hoeverre gaan ze bevrijd worden door een bomnardement op een atoomcentrale?

(was het leuk om daar te komen, als ikvragen mag??)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-01-2006 13:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

wij hoeven dat niet voor hun te beslissen, maar als ze een bedreiging voor ons vormen is invallen wel noodzakelijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2006 13:15 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 4 januari 2006 13:12 schreef ElitE het volgende:
wij hoeven dat niet voor hun te beslissen, maar als ze een bedreiging voor ons vormen is invallen wel noodzakelijk.



een directe bedreiging worden ze natuurlijk niet voor ons. wel voor de omliggende landen mogelijk. maar ik ben natuurlijk een groot voorstander van het omvergooien van dat fundamentalistisch regime daar. hoe minder religieuze fundamentalisen hoe beter. alleen hoe dat moet gebeuren is zeer ingewikkeld denk ik. en dan moetde VS niet de enige zijn die de kastanjes uit het vuur haalt.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-01-2006 13:16 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 4 januari 2006 13:15 schreef attila_de_hun het volgende:
een directe bedreiging worden ze natuurlijk niet voor ons. wel voor de omliggende landen mogelijk. maar ik ben natuurlijk een groot voorstander van het omvergooien van dat fundamentalistisch regime daar. hoe minder religieuze fundamentalisen hoe beter. alleen hoe dat moet gebeuren is zeer ingewikkeld denk ik. en dan moetde VS niet de enige zijn die de kastanjes uit het vuur haalt.
Ze zijn ook een directe bedreiging, omdat ze zelfmoordacademia oprichten en dus een hoop van die lui naar het westen kunnen sturen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 04-01-2006 13:18 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Op 4 januari 2006 13:11 schreef attila_de_hun het volgende:
ha, okee. dus de verkiezingen zijn dan niet eerlijk verlopen??? (als dat deel groot is ten minste). en in hoeverre gaan ze bevrijd worden door een bomnardement op een atoomcentrale?

(was het leuk om daar te komen, als ikvragen mag??)

Verkiezingen waren op zich wel eerlijk.
Alleen de liberale kregen weinig aandacht, aangezien de liberale kranten verboden zijn. En veel liberale mensen hebben de verkiezingen geboycot. Totaal geen vertrouwen meer in de politiek, die toch niet buiten de Raad van Hoeders gaat.

[offtopic]
Ik heb me wel vermaakt in Iran. Met uitzondering van een lange zit bij de politie en het leger omdat ik ergens iets verkeerds had gefotografeerd.
Maar ik ging voornamelijk vanwege Persepolis, Naqsh-é Rostam, en Pasargadae (ruïnes van voor de jaartelling) naar Iran.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-01-2006 14:26 by Chelman Profiel van Chelman

Was jij ook niet in de 'stans' geweest?

Ik zit nu een beetje vorzichtig te plannen om Uzbekistan (Samarkand, Tashkent), Turkmenistan (ik wil graag de cult-of-personality meemaken die zijn meerdere alleen in N.Korea moet erkennen) en Kyrgyzstan (Issyk-Kul en de bergen)aan te doen. Wellicht dat ik ook Alma-Ata ook ga aandoen maar in het algemeen trekken Tajikistan en Kazachstan mij in mindere mate maar zijn weer wel veel stabieler dan Turkmenistan en Kyrgyzstan....

Tips? ...met name wat betreft informatieve sites?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2006 14:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Jamie Oliver richt fastfoodbedrijf ten gronde

Jamie OliverDe Britse televisiekok Jamie Oliver is er de oorzaak van dat voedingsbedrijf Canterbury op het randje van een faillisement staat. Volgens het bedrijf is de vraag naar producten sterk afgenomen sinds Oliver een actie startte om op scholen betere voeding aan te bieden. Canterbury is onder meer producent van worsten, hamburgers en pasteitjes.

De handel in het aandeel Canterbury is opgeschort. Het bedrijf heeft geprobeerd om bij een aantal banken een plan aanvaard te krijgen om er financieel bovenop te komen, maar dat werd afgewezen. Sinds Oliver zijn actie ongeveer een jaar geleden startte, is de totale verkoop van diepgevroren patat, vette snacks en chips aan scholen scherp gedaald, zo blijkt uit een onderzoek. Daarentegen wordt tegenwoordig meer water en gekoeld fruit verkocht.

Veel scholen zouden chips, snoep en blikjes frisdrank in de ban hebben gedaan. Daarbij trekt ook de Britse regering honderden miljoenen uit om de kwaliteit van schoolmaaltijden te verbeteren. Uit onderzoek blijkt echter dat bezorgde ouders niet te vroeg mogen juichen. Kinderen zouden hun vette snacks nu buiten schooltijd bij de snackbars halen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2006 14:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Bedrijf moet zich niet zo afhankelijkk van één range producten opstellen, jankerds


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 04-01-2006 14:48 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Op 4 januari 2006 14:26 schreef Chelman het volgende:
Was jij ook niet in de 'stans' geweest?

Ik zit nu een beetje vorzichtig te plannen om Uzbekistan (Samarkand, Tashkent), Turkmenistan (ik wil graag de cult-of-personality meemaken die zijn meerdere alleen in N.Korea moet erkennen) en Kyrgyzstan (Issyk-Kul en de bergen)aan te doen. Wellicht dat ik ook Alma-Ata ook ga aandoen maar in het algemeen trekken Tajikistan en Kazachstan mij in mindere mate maar zijn weer wel veel stabieler dan Turkmenistan en Kyrgyzstan....

Tips? ...met name wat betreft informatieve sites?


Twee stans maar. In Uzbekistan en Turkmenistan.

Tashkent kan ik niet echt aanraden. Nogal saaie betonnen bedoeling daar (sinds aardbeving van jaren geleden). Indien je naar Samarkand gaat, dan moet je zeker ook naar Bukhara gaan en als je nog tijd over hebt naar Shakhrisabz.

De persoonsverheerlijking rondom Turkmenbashi is gewoon hilarisch. Althans voor een buitenstaander, de bevolking heeft genoeg andere dingen aan zijn hoofd. Zelfs in de onbelangrijke stad Mary stond een gouden standbeeld van hem. Ook hilarisch is het verhaal dat veel van portretten in alle haast veranderd moesten worden toen Turkmenbashi zijn haar geverfd had (van grijs naar zwart).
In Turkmenistan is een bezoek aan de ruïnes van Merv zeker de moeite waard.

Voor een kleine impressie van Uzbekistan en Turkmenistan zie mijn homepage. Binnenkort ook foto's van Irak (eindelijk) online.
Informatieve sites weet ik niet zo uit mijn hoofd. Zal vanavond thuis nog even kijken...

De andere stans zou ik nog wel willen bezoeken, maar voorlopig even geen prioriteit. Maar als je daar in de buurt bent, kan je beter de stans in één keer bezoeken.

Wat Noord-Korea betreft: vrienden van mij zijn daar in de lente (o.a. 1 mei-viering) geweest met een cultuurgroepje met enige communistische achtergronden. Wel bijzonder die foto's van Noord-Korea. En dito verhalen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2006 14:50 by Snaack Profiel van Snaack

haha, mooooooi, heeel mooi

edit: betreffende dat fastfoodgebeuren

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-01-2006 14:51]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-01-2006 14:50 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 4 januari 2006 14:47 schreef Jenje het volgende:
Bedrijf moet zich niet zo afhankelijkk van één range producten opstellen, jankerds


Jankerds? Hoe leid je dat af uit de bovenstaande stuk van AtH?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-01-2006 14:52 by Chelman Profiel van Chelman

Thanks.

quote:
Op 4 januari 2006 14:48 schreef RrroooaaarrR het volgende:


Wat Noord-Korea betreft: vrienden van mij zijn daar in de lente (o.a. 1 mei-viering) geweest met een cultuurgroepje met enige communistische achtergronden. Wel bijzonder die foto's van Noord-Korea. En dito verhalen.


Ik zou daar niet moeten belanden. Ik zou me niet in kunnen houden.... hehe. Kut commies.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-01-2006 14:53 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 4 januari 2006 14:52 schreef Chelman het volgende:
Thanks.



Ik zou daar niet moeten belanden. Ik zou me niet in kunnen houden.... hehe. Kut commies.
Volgens mij zouden zij zich ook niet kunnen inhouden, mocht jij daar belanden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2006 14:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 januari 2006 14:50 schreef Chelman het volgende:
Jankerds? Hoe leid je dat af uit de bovenstaande stuk van AtH?
Dat niet, maar wel dat ze toen het effect zichtbaar werd ze niet gedacht hebben om inkomsten uit andere producten te halen,. een stug en star bedrijf dus wat gedoemd was om failliet te gaan


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 04-01-2006 14:58 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Op 4 januari 2006 14:52 schreef Chelman het volgende:
Thanks.



Ik zou daar niet moeten belanden. Ik zou me niet in kunnen houden.... hehe. Kut commies.

In Noord Korea heb je ook geen vakantie. Ik overdrijf niet: Zij mochten zonder toestemming niet eens de straat oversteken. Verplicht programma van musea werden daar bezocht. Dat wil je echt niet mee meemaken. Als de grote leider ergens zijn reet mee afveegde werd daar al een museum om heen gebouwd (bij wijze van spreken).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-01-2006 15:16 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 4 januari 2006 14:58 schreef RrroooaaarrR het volgende:
In Noord Korea heb je ook geen vakantie. Ik overdrijf niet: Zij mochten zonder toestemming niet eens de straat oversteken. Verplicht programma van musea werden daar bezocht. Dat wil je echt niet mee meemaken. Als de grote leider ergens zijn reet mee afveegde werd daar al een museum om heen gebouwd (bij wijze van spreken).


Het is inderdaad hilarisch en triest tegelijkertijd. Het is met name triest omdat ze de toeristen strict bewaakt rondleiden zodat ze niet zien dat het merendeel van de bevolking, dankzij de economische wonder dat Communisme heet, simpelweg van de honger sterft.

Het is weer wel hilarisch om hun heilige getal en heilige plee van Kim Il Sung te kunnen zien.

Het is een land wat een levend stuk surrealisme is....maar wel eentje waar echte mensen onder de rode kanker lijden.


Ze hebben daar één website: http://www.korea-dpr.com/

Met juwelen zoals dit:

http://www.korea-dpr.com/unification.htm



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen