IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Allerlei Nieuws (Nieuwstopic deel 13) Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 21-01-2006 16:13 by Nix Profiel van Nix

Je zeurt.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-01-2006 16:15 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Nee maar echt, de mens is goed en armoede valt alleen te bestrijden door arme mensen geld te geven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 21-01-2006 16:17 by Brujo Profiel van Brujo

Het lijkt zinvoller om een eerst visie te ontwikkelen en dan over een jaar of tien eens te gaan kijken of je een stempel op je voorhoofd kan krijgen binnen het politieke speelveld.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-01-2006 16:27 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Kan natuurlijk ook.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 21-01-2006 19:48 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Verdonk wil omgangscode voor heel Nederland

ROTTERDAM - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil een code voor heel Nederland waarin gedragsregels voor burgers staan. Uitgangspunten moeten de Nederlandse waarden en normen zijn zoals het spreken van de Nederlandse taal op straat, niet discrimineren en gelijkheid tussen man en vrouw.

Verdonk zei dat zaterdag tijdens een VVD-congres over integratie. Ze is geïnteresseerd in de Rotterdam-code, waarin zeven gedragsregels staan voor de dagelijkse omgang tussen alle burgers. De bewindsvrouw zei dat ze ook toe wil naar zo'n code voor integratie en burgerschap, die wat haar betreft voor alle gemeenten zou moeten gelden.

Daarvoor gaat de minister met deskundigen om de tafel zitten om te kijken „wat belangrijk is, wat de Nederlandse identiteit is, waar zijn we trots op?” De bewindsvrouw zegt dat het allochtonen vaak niet duidelijk is wat van hen verwacht wordt als zij zich in Nederland hebben gevestigd. „Ze spreken mij daarop aan. Wij moeten daar duidelijker in durven te zijn. Het blijft nu te abstract”, aldus Verdonk.

Haar partijgenoot Griffith, wethouder in Amsterdam, kan zich niet vinden in zo'n code. Vooral het Nederlands spreken op straat gaat haar veel te ver. „Als ik met mijn vriendin op straat lekker Surinaams loop te keuvelen, moet ik dat zelf weten. Ik veroorzaak geen overlast.” Verdonk zegt daarentegen dat mensen zich vaak onprettig voelen, als zij op straat alleen maar buitenlandse talen horen.

Zo'n bemoeienis van de overheid is in de ogen van Griffith bovendien niet liberaal. Wel vindt ze dat Nederlands de taal moet zijn in winkels en op scholen en schoolpleinen. Griffith vindt een code als die in Rotterdam slechts een papiertje terwijl het „erom gaat gedrag tussen de oren te krijgen.” Ook vreest ze een hellend vlak, „want straks gaan we ook codes opstellen voor het uiterlijk van mensen.” Minister Verdonk vindt een omgangscode wel liberaal omdat alle mensen zich veilig moeten voelen in de samenleving.

Verder vindt de bewindsvrouw het belangrijk dat allochtonen meer melding ervan maken en aangifte doen, als zij gediscrimineerd worden bij het zoeken naar een baan of een stageplek. „Als vijftien autochtone leerlingen wel een stageplaats hebben en de vijf allochtone niet, weet je dat het niet goed is.” Verdonk spreekt werkgevers erop aan dat zij iedereen gelijke kansen moeten geven. Volgens haar voeren veel grote bedrijven een actief diversiteitsbeleid maar moet het midden- en kleinbedrijf daarin nog beter aan de slag.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-01-2006 20:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 januari 2006 19:48 schreef Psychonaut het volgende:
Verdonk wil omgangscode voor heel Nederland

ROTTERDAM - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil een code voor heel Nederland waarin gedragsregels voor burgers staan. Uitgangspunten moeten de Nederlandse waarden en normen zijn zoals het spreken van de Nederlandse taal op straat, niet discrimineren en gelijkheid tussen man en vrouw.
.

Dat van die taal spreken is natuurlijk totale onzin. Ja, ik vind ook dat iedereen die in Nederland woont goed Nederlands moet kunnen spreken, maar je kunt het natuurlijk niet afdwingen. Of komt er dan een taalpolitie?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-01-2006 20:44 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 januari 2006 20:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat van die taal spreken is natuurlijk totale onzin. Ja, ik vind ook dat iedereen die in Nederland woont goed Nederlands moet kunnen spreken, maar je kunt het natuurlijk niet afdwingen. Of komt er dan een taalpolitie?


Sowieso....ik spreek een aardig woordje Nederlands maar als ik met mijn Engelse vrienden op stap ben ga ik toch Engels lullen en als ik met mijn ouders in de restaurant zit praat ik toch echt wel Pools. Onaangepaste allochtoon dat ik ben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-01-2006 20:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 januari 2006 20:44 schreef Chelman het volgende:
Sowieso....ik spreek een aardig woordje Nederlands maar als ik met mijn Engelse vrienden op stap ben ga ik toch Engels lullen en als ik met mijn ouders in de restaurant zit praat ik toch echt wel Pools. Onaangepaste allochtoon dat ik ben.

nee dat is normaal he. toen wij in de VS woonden spraken we ook gewoon nederlands onderling. Maar ik ben het er wel mee eens dat op een of andere manier iets gevonden moet worden dat iedereen die voor een lagere tijd in Nederland woont een basiskennis van de taal moet hebben. Maar hoe je die dan gebruikt, tsja, dat is aan jezelf...


en hoe het dan met alle larpers als ze onderweg naar hun "veldslag" hun elfs of kabouteriaans aan het oefenen zijn of onderling gebruiken?? mag dat dan niet? of klingon?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-01-2006 20:53]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2006 21:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 21 januari 2006 20:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat van die taal spreken is natuurlijk totale onzin. Ja, ik vind ook dat iedereen die in Nederland woont goed Nederlands moet kunnen spreken, maar je kunt het natuurlijk niet afdwingen. Of komt er dan een taalpolitie?
Zoals ik het lees wordt juist bedoeld dat allochtonen niet als een mongoolse duitse toerist in een winkel gaan staan als ze wat willen kopen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-01-2006 21:36 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 januari 2006 21:32 schreef Jenje het volgende:
Zoals ik het lees wordt juist bedoeld dat allochtonen niet als een mongoolse duitse toerist in een winkel gaan staan als ze wat willen kopen


Ok...en dan?

Moet de winkelier aangifte van gebrekkig taalgebruik maken?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2006 21:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nee, maar als je in een land gaat wonen vind ik het een verplichting dat je de taal probeert machtig te maken zodat je aan het sociale leven mee kunt doen. Is alleen maar beter voor alle partijen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-01-2006 22:00 by Chelman Profiel van Chelman

Theoretisch ben ik het met je eens.

Praktisch is het lastig om na te leven.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 22-01-2006 2:16 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

de walvis in de Thames is gestorven


Faustian Spirit of the Earth


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 22-01-2006 4:21 by Psychonaut Profiel van Psychonaut



Doomy
Usericon van Doomy
Posted 22-01-2006 4:37 by Doomy Profiel van Doomy

Kijk, dat is nog eens nieuws


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2006 10:31 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 januari 2006 21:38 schreef Jenje het volgende:
Nee, maar als je in een land gaat wonen vind ik het een verplichting dat je de taal probeert machtig te maken zodat je aan het sociale leven mee kunt doen. Is alleen maar beter voor alle partijen


ja, dat vind ik ook. maar wat kun je daar verder aan doen? In ieder geval moet iedereen nieuwe immigrant gewoon getest worden, meer kun je niet doen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-01-2006 8:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

zo, die is ten minste eerlijk over zijn gevoelens in plaats van de politieke correcte gezwam dat je meestal uit de mind van ene politieker hoort.

Pechtold kan moeilijk overweg met CDA'ers
D66-minister Alexander Pechtold kan 'soms moeilijk' uit de voeten met zijn CDA-collega's Balkenende en Donner. Dat zegt hij in een interview met het feministisch weekblad Opzij. "Zij staan voor mij ver van de vrijheden, die ik als individu wil hebben. Ook ver van de lol, de humor en de zelfverantwoordelijkheid, een beetje durven ritselen en regelen. Ik ben meer van de gezellige katholieken, of nog beter: de ex-katholieken", zegt de democraat.

Niet alleen de CDA-ministers, maar ook 'politiek Den Haag' staat ver van de voormalige burgemeester van Wageningen af, zo vertelt hij. Ministers gaan 'vreselijker' met elkaar om dan wie dan ook. "Achter elkaars rug om, ach, ach, ach, het is allemaal veel vuiler en vunziger dan mensen denken. Ik heb het dan niet over de Afghanistan-affaire, maar de Haagse politiek in het algemeen. Machinaties, machtsspelletjes, persoonlijke belangen, partijbelangen die meespelen bij de benoeming van personen of het nemen van besluiten."

Het is overigens niet voor het eerst dat de D66'er afgeeft op Balkenende. Eerder noemde hij de minister-president een onrustzaaier, omdat deze te vaak zou waarschuwen voor mogelijke terreuraanslagen. Desondanks wil Pechtold in een eventuele volgende periode graag terugkomen als bewindsvoerder. Hij noemt als optie het ministerschap van Jeugd en Integratie, iets dat nu nog niet bestaat. Pechtold overweegt om zich kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van zijn partij.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-01-2006 8:06]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-01-2006 9:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Volgens mij kan Pechtold het gewoon niet heben dat zijn labiele uitspraken altijd met de grond gelijk worde gemaakt door de heren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-01-2006 9:43 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Een vrouw uit Florida kwam na een bevalling in het ziekenhuis met een gezonde zoon, maar zonder ledematen thuis. Na de bevalling waren er complicaties opgetreden, zo werd haar verteld. Twaalf dagen later werd ze daarom overgebracht naar een ander ziekenhuis, waar ze een operatie moest ondergaan. Hierna zou ze huiswaarts kunnen keren.

De schrik kwam pas toen Claudia Mejia na de operatie, waarvan haar vooraf niet was verteld wat die inhield, wakker werd op de uitslaapkamer: haar beide armen en benen bleken tot stompjes te zijn ingekort. Het operatieteam had al haar ledematen geamputeerd, omdat ze volgens het ziekenhuis leed aan een acute streptokokken-infectie, een vleesetende bacterie die zich in haar ledematen zou hebben genesteld. Haar lichaam zou in een toxische shock hebben verkeerd als gevolg van deze besmetting.

Meija, die tevens moeder is van een zoon van zeven jaar oud, was verbijsterd over het feit dat er niet met haar was overlegd voor de ingrijpende operatie. Door de ziekenhuisdirectie werd haar echter verteld dat ze het hospitaal maar moest aanklagen indien ze details wilde horen. Inmiddels heeft ze samen met haar man een advocatenteam in de arm genomen.





Against God and Government


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 23-01-2006 9:52 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Tering dat is bizar, je schrikt je kapot als je wakker wordt en merkt wat er met je gebeurd is


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 23-01-2006 9:55 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Sjeezus, wat belachelijk!!
Ik zou me echt kapot schrikken!!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 23-01-2006 10:01 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

quote:
Op 23 januari 2006 9:43 schreef Rotzak het volgende:
Inmiddels heeft ze samen met haar man een advocatenteam in de arm genomen.






das dan weer lekker dubbelzinnig


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-01-2006 10:40 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

haha inderdaad behoorlijk dubbelzinnig


Against God and Government


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-01-2006 10:46 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

damn wat een mongolen.

Oja we hebben even je armen en benen afgehakt....Veel plezier thuis!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 23-01-2006 15:12 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Ganzen jagen snorfiets in het water
Gepost door Arno (Nolius) - Bron: RTV Noord-Holland
Gepubliceerd: maandag 23 januari 2006 @ 11:47
Een Amsterdammer op een snorfiets en zijn passagier zijn gisteren door ganzen in de Weespertrekvaart gejaagd. Een 16-jarige fietser had de dieren opgejut waarna ze tegen de twee op de brommer aanvlogen. Die belandden daarop pardoes in het water.

De personen met het natte pak bleven ongedeerd. Ze konden zelf uit het water komen. Agenten hebben de hen daarop snel naar hun woning gebracht, zodat ze weer konden opwarmen.

Zo hoort het...


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen