IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Vroeger was alles beter .....omdat ..... Volgende pagina
Satan
Usericon van Satan
Posted 29-12-2001 2:26 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Dit hoor je vaak .Misschien ben je het hiermee eens .
Ik vind bijvoorbeeld dat ,hoewel er op technologisch gebied er veel verbeterd is en ook bestuurlijk ,dat er toch bij iedereen een algeheel gevoel is dat vroeger alles beter was .
Vroeger had men meer respect voor elkaars meningen en liet men elkaar in zijn of haar waarde . Er was meer oprechtheid .
Heb je misschien een eigen verhaal of redenen waarom je vind dat vroeger alles beter was .(ik bedoel niet dit forum maar algemeen).
Ik denk dat als we ons afvragen wat er precies beter was ,dat we misschien de zaak kunnen herstellen .



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-12-2001 2:31 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

...niet iedereen in Nederland elkaar net zo voor de voeten liep als nu, omdat er toen meer ruimte was. Of minder mensen per m2, kan ook nog. Klinkt cliché, maar van de meeste problemen die we hebben hier, is oorzaak nummer 1 het gebrek aan ruimte om je eigen ding te kunnen doen. Het is gewoon te druk, om het maar eens populair te zeggen, en me hier vanaf lullen lukt niemand, dus hoeft ook niemand het te proberen. Ha.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 29-12-2001 2:54 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

En toch lullen sommige mensen dat hier plek zat is...Fuck Them.
Als er hier plek genoeg was liep ik ook niemand in de weg, en kon ik dus ook niet mezelf zijn...Maar vroeger was alles beter, bijvoorbeeld Doom Metal!

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 29-12-2001 3:01]


Satan
Usericon van Satan
Posted 29-12-2001 3:25 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik moet toegeven dat ik ook denk dat dat een van de oorzaken is .
Maar ik denk ook dat er andere dingen een rol spelen .Zoals het 'in de mode ' raken van bepaald gedrag. Ik vind journalisten van tegenwoordig buitengewoon brutaal als je die vergelijkt met 20 jaar geleden . en dit gedrag wordt vaak overgenomen ,ook bepaalde cabaratiers vind ik geen respect hebben voor andere mensen ..
Over dat het te druk is .Volgens mij ligt het niet alleen aan het feit dat het te druk is maar ook aan de mensen die in en na de jaren 80 hier naar nederland zijn gekomen .
De immigranten van daarvoor integreerden zich met de Nederlandse bevolking en er was van beide kanten veel goede wil .
Wat ik nu zie bij veel allochtonen dat ze zichzelf wijsmaken dat de Nederlander een grote vijand is en dat ze onderelkaar veel bemoeien .En dit gaat vaak ten koste van de integratie .Hierdoor ontstaan er nog meer problemen dan nodig is .
Ik ben zelf allochtoon en woon hier mijn hele leven ,maar vraag me bij sommige andere allochtonen (waaronder mensen die ik 'ken ') af waarom ze naar Nederland zijn gekomen . Omdat ze zich hier willen gedragen
als Surinamer . ik denk dan ook waarom ga je niet naar Suriname .Best wel veel plaats daar overigens .Mooi land ook .
Mischien als er daar projecten worden opgezet door deskundigen dat mensen teruggaan .(infrastructuur en technologie )



McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 29-12-2001 3:35 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2001 3:25 schreef Satan het volgende:
ik moet toegeven dat ik ook denk dat dat een van de oorzaken is .
Over dat het te druk is .Volgens mij ligt het niet alleen aan het feit dat het te druk is maar ook aan de mensen die in en na de jaren 80 hier naar nederland zijn gekomen .
De immigranten van daarvoor integreerden zich met de Nederlandse bevolking en er was van beide kanten veel goede wil .
Wat ik nu zie bij veel allochtonen dat ze zichzelf wijsmaken dat de Nederlander een grote vijand is en dat ze onderelkaar veel bemoeien .En dit gaat vaak ten koste van de integratie .Hierdoor ontstaan er nog meer problemen dan nodig is .


Ja dat denk ik ook, alleen jammer dat "onze" regering dit niet ziet/wil zien(wie weet verdienen ze eraan?) want over een x aantal jaren kan dit toch flink uit de hand lopen. Ik verwelkom elke gast uit het buitenland zelf bij wijze van spreken met een biertje of wat dan ook(!), maar als je echt geen reden hebt, wat doe je hier dan?

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 29-12-2001 3:38]


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 29-12-2001 8:43 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

de mensen waren niet zo gejaagd net als nu.er was overal veel meer tijd voor elkaar.en de mensen waren niet zo op zich zelf als nu.9 van de tien mensen weet nu nog ineens niet wie zijn buren zijn,maar dat interseert ze ook niet.en er zijn veel te veel allochtonen in ons land,en sorry maar die mogen van mijn oprotten.want ze bezorgen alleen maar last en zorgen voor problemen.toevallig zat ik vanmorgen op de kabelkrant te kijken wat er allemaal gebeurd is afgelopen jaar hier in breda.er stond ook op dat 85% van de criminaliteit voor rekening komt van allochtonen hier in breda.van mijn mogen ze allemaal oprotten!

[Dit bericht is gewijzigd door blacksoul666 op 29-12-2001 8:44]


welcome to hell,fuckin, hell yeah


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-12-2001 10:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik twijfel nog steeds. vroeger was het misschien wel beter met betrekking tot bevolkingsdruk(en dat probleem moet inderdaad eens een keer aangepakt worden en wel heel simpel: alleen kinderbijslag voor de eerste twee kinderen).maar vroger ging je wel eerder dood door ziektes. en denk eens aan een rotte tand. nu wordt de tand behandelt enklaar is kees. vroeger moest je hem zelf er uit trekken of zo.

verder was de macht van de religie vroeger vele malen groter. een van de grote oorzaken van de overbevolking is nog steed hier op terug te leiden. vroeger moesten de mensen(ook mijn opa's en oma's) aan de lopende band kinderen kringen van de pastoor. dat waren namelijk allemaal potentiele schapen voor de kudde. en zoals gezegd, vroeger was het geloof gewoon de baas met betrekking tot de gewone man (om nog maar niet te spreken van verschil in rang en stand wat ook veel sterker was).

en nog een vervelend punt. vroger hadden ze nog geen metal muziek


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-12-2001 11:01 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Vroeger was alles beter omdat de mensen nog naief waren.. Nu wordt er (helaas maar door een beperkte groep) meer nagedacht en komt men erachter dat het een teringzooi is..





Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 29-12-2001 12:00 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

... mensen het in hun herinnering altijd mooier maken dan het was.

Maar wat is dan "vroeger"? Als je nagaat dat er nog geen 100 jaar geleden hier in Nederland ook zware armoede heerste. Alleen de welgestelden hadden het dan "goed". En dat "goed" is ook betrekkelijk, want geld maakt nooit gelukkig.

Keihard werken moesten de mensen. Kinderarbeid is pas in 1919 "afgeschaft". En ook pas sinds de jaren '60 is de 6-daagse werkweek voor het normale bedrijfsleven gereduceerd tot een 5-daagse werkweek en werken we met zijn allen gemiddeld een stuk minder voor een stuk meer comfort.

zo'n stelling is dus zeer betrekkelijk. Net zoals dat je oude mensen wel eens hoort zeggen: "de winters waren vroeger strenger". Dat is helemaal niet waar; vroeger hadden ze alleen veel minder mogelijkheden om het huis te verwarmen. Je moest het doen met een simpel houtkacheltje en als je welgesteld was, had je in elk vertrek een schouw.

Tegenwoordig zijn alle huizen (de moderne en gerenoveerde) huizen voorzien van centrale verwarming, dus lijken de winters veel milder, omdat je lekker behaagelijk bij de verwarming kunt zitten zonder daar voor te moeten werken (je hoeft geen hout te hakken, maar alleen op tijd je gasrekening te betalen ).



If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-12-2001 13:47 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

ze toen nog guldens hadden


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 29-12-2001 13:50 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2001 13:47 schreef Sjaan het volgende:
ze toen nog guldens hadden


Nu nog steeds hoor.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-12-2001 13:55 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 29 december 2001 13:50 schreef Iskariot het volgende:
Nu nog steeds hoor.


Nouwjah, nog maar heeeel even.

En owjah, vroeger waren die koters ook niet zo irritant als nu, stelletje brutale vlegels


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Satan
Usericon van Satan
Posted 29-12-2001 15:08 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 29 december 2001 12:00 schreef Sarjenka het volgende:
... mensen het in hun herinnering altijd mooier maken dan het was.

Maar wat is dan "vroeger"? Als je nagaat dat er nog geen 100 jaar geleden hier in Nederland ook zware armoede heerste. Alleen de welgestelden hadden het dan "goed". En dat "goed" is ook betrekkelijk, want geld maakt nooit gelukkig.

Keihard werken moesten de mensen. Kinderarbeid is pas in 1919 "afgeschaft". En ook pas sinds de jaren '60 is de 6-daagse werkweek voor het normale bedrijfsleven gereduceerd tot een 5-daagse werkweek en werken we met zijn allen gemiddeld een stuk minder voor een stuk meer comfort.

zo'n stelling is dus zeer betrekkelijk. Net zoals dat je oude mensen wel eens hoort zeggen: "de winters waren vroeger strenger". Dat is helemaal niet waar; vroeger hadden ze alleen veel minder mogelijkheden om het huis te verwarmen. Je moest het doen met een simpel houtkacheltje en als je welgesteld was, had je in elk vertrek een schouw.

Tegenwoordig zijn alle huizen (de moderne en gerenoveerde) huizen voorzien van centrale verwarming, dus lijken de winters veel milder, omdat je lekker behaagelijk bij de verwarming kunt zitten zonder daar voor te moeten werken (je hoeft geen hout te hakken, maar alleen op tijd je gasrekening te betalen ).



ik bedoelde niet dat alles nu slechter is dan vroeger ,maar ik had het gevoel dat als ik alles bijelkaar 'optel ' ,dat de van de samenleving erop achteruit is gegaan ( vergeleken met 20 jaar geleden )ondanks de verbereteringen :
verbetering onderwijs ,
verbetring van het bestuur ,
technologie
Ik denk dat je ook bepaalde elementen uit de geschiedenis en tradities kan herontdekken en kijken wat er precies goed aan was .
Ook uit de middelweeuwen of oudheid .
als ik nu kijk hoe mensen met elkaar omgaan en vroeger vond ik het vroeger beter .



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 29-12-2001 15:28 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Kijk, een villawijk in Vught. Jongens wat een kutgehucht. Ben je uit ellende gevlucht. Noemen ze je daar een burengerucht. Ben je mishandeld of verkracht? Heb je honger en geen thuis? Dat kan hunnie minder schelen dan de waarde van hun huis!

Een eigen haard blijft goud waard. Nederland is vol? Kom mij dat eens vertellen dan ram ik die golfclub in je hol!

Die luitjes barsten van de poen. En voor 1, 2, 3 miljoen kun je op de golfclub samen smerige zaakjes doen. Met de macht van hun bankstaat, zijn ze gevaarlijker dan JanMaat.
Nederland is liberaal? Zeg maar liever ASOCIAAL!!

Een eigen haard blijft goud waard. Nederland is vol? Kom mij dat eens vertellen dan ram ik die golfclub in je hol!

Het liefst ros ik ze af, steek hun villa's in de hens. Bedreig hun vrouw en kinders. Schop ze het land uit met hun pens.
Dan mogen ze op hun blote knietjes bidden tot 'De Here', dat er ergens een land is dat hun komst zal accepteren!

Een eigen haard blijft goud waard. Nederland is vol? Kom mij dat eens vertellen dan ram ik die golfclub in je hol!!!!


(sorry ik moest het ff kwijt)


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 29-12-2001 15:31 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

ik heb absoluut geen zin om te kijken hoe het vroeger was en, of het toen beter was. Ik leeft nu!!!! dus ik kijk naar nu....


Suck my piss


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 29-12-2001 16:45 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2001 15:31 schreef skullfuck het volgende:
ik heb absoluut geen zin om te kijken hoe het vroeger was en, of het toen beter was. Ik leeft nu!!!! dus ik kijk naar nu....




okee op de duimdrop na dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 29-12-2001 16:46]


Wiegen Meister !


Satan
Usericon van Satan
Posted 29-12-2001 16:51 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 29 december 2001 15:28 schreef XPositiveX het volgende:
Kijk, een villawijk in Vught.
Die luitjes barsten van de poen. En voor 1, 2, 3 miljoen kun je op de golfclub samen smerige zaakjes doen. Met de macht van hun bankstaat, zijn ze gevaarlijker dan JanMaat.
Nederland is liberaal? Zeg maar liever ASOCIAAL!!


(sorry ik moest het ff kwijt)

Heb je dat zelf gemaakt . is wel een goed gedicht .
Ik denk echter dat je onder alle groeperingen goede en slechte (asociale )mensen vind .(sommige groeperingen weer meer slechte maar als we naar culturen kijken en landen zal dit overal in ogeveer dezelfde proporties zijn ,denk ik )
ik probeerde ook vanuit de realiteit oplossingen te vinden .
Voor echte vluchtelingen is er altijd plaats denk ik en ook voor goede mensen uit het buitenland .
Maar eigenlijk ging deze topic niet over dat Nederland vol is ,maar of de sfeer die er vroeger was beter was en of sommige dingen uit de geschiedenis niet de moeite waard zijn om te bestuderen (daaronder valt ook kunst muziek en mystieke tradities ) die de hedendaagse samenleving kunnen verbeteren .
een instelling om in het nu te leven is een goede instelling ,vind ik ook ;alleen ik vind het dan moelijker om het afglijden van de samenleving waar te nemen ,wat betreft omgang met elkaar en respect en oprechtheid etc .



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-12-2001 17:06 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Vroeger was alles beter .....omdat .....

...ik altijd al het leuks mis

(niet dak nu te klagen heb hoor )


Je moeder.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 29-12-2001 17:20 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Ik snap wat je met je topic bedoeld Satan... maar er begonnen in-een-keer mensen die 'Nederland is vol'-gedachte uit te kramen, dus ik moest wel hehe. Neen, kheb het niet zelf bedacht, tis een text van Utregs Thrashcore-gezelschap Mihoen

Ach ja.. vroeger, toen Henk nog Jezus heette en toen de bananen nog krom waren... hehe


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-12-2001 21:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

effe off-topic:

xpositivex, als iemand zegt dat nederland vol is, wil dat niet altijd meteen op buitenlanders slaan of zo. ik ben redelijk links en ik vind nederland overvol. dan heb ik in mijn achterhoofd dat er ook nog levensruimte moet zijn voor natuur. klinkt misschien debiel maar ik vind dat bijv. dassen net zoveel recht hebben om een goed leven te kunnen leiden als wij, zij kunnen er ook niks aan doen dat ze nu eenmaal hier geboren zijn.
als je hebt over puur volbouwen met huizen en bedrijventerrienen hebt is er inderdaad nog plek zat maar ik hoop dat dat nooit zal komen.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 30-12-2001 0:11 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

jah.. oke ik snap wat je bedoelt.


Satan
Usericon van Satan
Posted 30-12-2001 1:06 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik zal oa. in het belang van de doelstelling wat specifieker zijn over de journalisten .
Ik bedoelde de huidige journalisten die weigeren inhoudelijke vragen te stellen aan politici,en de persoon beledigen met domme persoonlijke prive vragen die niks met de politiek te maken hebben , en ook tvfiguren,die brutale vragen stellen aan burgers .
Ik bedoelde niet studenten die nu een journalistieke opleiding volgen ,en journalisten die wel goede vragen stellen (zoals Rob Trip en zo )
TV heeft veel invloed op mensen tegenwoordig en ook op hun gedrag ,denk ik .



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-12-2001 1:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 30 december 2001 1:06 schreef Satan het volgende:
TV heeft veel invloed op mensen tegenwoordig en ook op hun gedrag ,denk ik .


Meer dan je misschien zelf beseft: omdat de media nu overal induiken lijkt het alsof er meer excessen zijn dan vroeger, maar toen werd er veeeeeel minder gepubliceerd.

Dus:

meer berichtgeving betekent niet dat ook het aantal te berichten berichten groter is geworden!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-12-2001 11:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2001 13:47 schreef Sjaan het volgende:
ze toen nog guldens hadden


die hebben we nog steeds (nog even dan!)


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 30-12-2001 14:22 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

Vroeger toen de mannen van staal waren en de schepen van hout, toen was alles anders...

niet beter, maar wel anders


en over dat VOL gebeuren: als we nou es zeggen fvck Europa, dan tekenen we samen met Vlaanderen een nieuwe Unie van Utrecht, samen annexeren we Frankrijk en Duitsland, en maken daar een groot safaripark van. Kunnen we alles wat we hier niet meer willen hebben (Dancevalley tarrels) mooi in kwijt. Bij de poort verhuren we geweren en kan je plankies (voor de trofeeen) kopen. De opbrengst gaat naar en het ZM-festifal
Who's with me


[Dit bericht is gewijzigd door Lord Uraneck op 30-12-2001 14:24]


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-12-2001 14:30 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ehhh ik nog bij mijn ouders woonde en zakgeld kreeg en elke avond zo aan tafel kon schuiven.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen