IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Ziektekosten en het nieuwe zorgstelsel Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-12-2005 14:25 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Mensen die bovenmodaal verdienen moet daarvoor gestraft worden. Dat weet je best Chel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 15-12-2005 14:28 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Op alle manieren!

Je zou maar jaren gestudeerd hebben en daardoor bovenmodaal verdienen, dan moet je uiteraard meer betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 15-12-2005 14:29]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2005 14:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 14:01 schreef M. het volgende:
Een premiekorting? Van honderden euro's zeker...


Een belastingplichtig loononderdeel. Stel je zit in de één na hoogste belastingschijf. 42% * 6,5% * 30.000 = 819 euro extra loonheffing te betalen door jou in 2006. Premiekorting? Niets over gelezen, welke bedoel jij?

Er zijn kortingen op het AWBZ en de loonbelasting. Ik weet het nu ook niet meer precies. HEt staat ergens op belastingdiesnt.

Wat jij hierboven schetst klopt als een bus. Aleen moet ik 1014 betalen....

Dit nieuwe stelsel leidt ertoe dat alleenstaanden en koppels, die respectievelijk meer dan 25K en 40K verdienen, zonder kinderen erop achteruitgaan.

Laagverdieners gaan er op vooruit of blijven ongeveer gelijk. Ja, hun premie stijgt maar hun netto loon wordt aanzienlijk hoger door het wegvallen van de ziekenfondspremie die over het loon geheven wordt en de belasting die geheven wordt over het werkgeversaandeel in de ziekenfondspremie. Daarnaast komen ze in aanmerking voor de zorgtoeslag.

Koppels met kinderen jonger dan 18 gaan er op vooruit. Ze hoeven immers geen premie meer voor ze te betalen.



[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-12-2005 14:31]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 14:57 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 14:23 schreef Chelman het volgende:
Dit klopt niet. Je vergeet de ziekenfondspremies die als loonheffing ingehouden zijn en die ook naar de verzekeringsmaatshcappijen en ziekenhuizen gingen.....

De meeste ziekenfondsverzekerden gaan er op vooruit met de nieuwe stelsel....


Je hebt gelijk, ik heb het alleen vanuit mijn eigen situatie bekeken.
Ik betaal nu ongeveer 5.500 euro per jaar voor 5 personen (ik, mijn partner en 3 kids).
In het nieuwe stelsel wordt dat voor mij en mijn partner ongeveer 3.960. Kinderen zijn in het nieuwe stelsel gratis meeverzekerd tot hun 18e.
Verhoudingsgewijs ga ik voor 2 personen dus meer betalen.

En wat M. zei, de extra belasting die ik ga betalen heb ik er nog niet bijgerekend.

Ben van mening dat dit nieuwe stelsel gedoemd is om te mislukken.
Gaan er geen problemen komen tussen zorgverleners en zorgverzekeraars, dan komt er binnen niet al te lange tijd wel een flinke premieverhoging. Ik heb ook al een vermoeden wie die rekening weer kan betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 15-12-2005 14:59]


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-12-2005 15:08 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 14:57 schreef Fat Bastard het volgende:
Verhoudingsgewijs ga ik voor 2 personen dus meer betalen.

En wat M. zei, de extra belasting die ik ga betalen heb ik er nog niet bijgerekend.



Dat niet meerekenen is nu net weer het punt. M rekent de no claim weer niet mee. Iets wat de overheid weer wel doet in de meeste voorbeelden die ik gezien heb.
Vandaar ook alle ellende met de loonstroken zoals ook in het eerder door mij geplaatste linkje.
Het is verder ook maar net wat je wel en niet mee wil rekenen...

Ik ga er ook meer dan van uit dat ik door een grote neger genomen ga worden. Alleen hoe hard durf ik niet te zeggen.

quote:

Ben van mening dat dit nieuwe stelsel gedoemd is om te mislukken.
Gaan er geen problemen komen tussen zorgverleners en zorgverzekeraars, dan komt er binnen niet al te lange tijd wel een flinke premieverhoging. Ik heb ook al een vermoeden wie die rekening weer kan betalen.


In de ons meest nabij gelegen landjes waar een soortgelijk stelsel begonnen is, zijn de prijzen inderdaad na een jaar of 2 schrikbarend omhoog gegaan. Net als met diverse andere projecten binnen Nederland (ik noem maar wat privatiseringen...) maakt het schijnbaar niet uit dat wat men hier wil doen overal ter wereld knalhard op zijn bek is gegaan.

Helaas verdienen bepaalde mensen daar veel aan en die willen dat hier dus ook doen.





En ja, ik ben voornamelijk pissig omdat ik niet 1 van die mensen ben


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-12-2005 15:11 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 14:31 schreef Chelman het volgende:
Laagverdieners gaan er op vooruit of blijven ongeveer gelijk. Ja, hun premie stijgt maar ...

Koppels met kinderen jonger dan 18 gaan er op vooruit. Ze hoeven immers geen premie meer voor ze te betalen.



Gelukkig gaan de paupers met veel kinderen er op vooruit niet?
Gelukkig weten we allemaal wel hoe het gemiddelde grote gezin er in Nederland uit ziet....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 15:35 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 15:11 schreef Argus het volgende:
Gelukkig gaan de paupers met veel kinderen er op vooruit niet?
Gelukkig weten we allemaal wel hoe het gemiddelde grote gezin er in Nederland uit ziet....




Volgens mij heb ik met mijn 3 kids al een 'groot' gezin.

Maar ja, als ik het gemiddelde refo-gezin hier in het dorp zie...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2005 15:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 14:57 schreef Fat Bastard het volgende:
Je hebt gelijk, ik heb het alleen vanuit mijn eigen situatie bekeken.
Ik betaal nu ongeveer 5.500 euro per jaar voor 5 personen (ik, mijn partner en 3 kids).
In het nieuwe stelsel wordt dat voor mij en mijn partner ongeveer 3.960. Kinderen zijn in het nieuwe stelsel gratis meeverzekerd tot hun 18e.
Verhoudingsgewijs ga ik voor 2 personen dus meer betalen.



Je gaat er toch op vooruit?

Je betaalt nu 5500 euro

In de nieuwe situatie:

3960 + 1014 (ik ga uit van 52% belasting over die 1950 wat je werkgever moet betalen) = E4974

daarnaast ga je er nog belasting technisch iets van 200-300 euro op vooruit.

M.a.w: waar heb jij het over?!?!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2005 15:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 15:11 schreef Argus het volgende:
Gelukkig gaan de paupers met veel kinderen er op vooruit niet?
Gelukkig weten we allemaal wel hoe het gemiddelde grote gezin er in Nederland uit ziet....


Laagverdieners met of zonder kinderen gaan er in principe op vooruit. Die met kinderen gaan er nog meer op vooruit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-12-2005 15:41 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 15:38 schreef Chelman het volgende:
M.a.w: waar heb jij het over?!?!


pp die betalen. dus delen door 5 of delen door 2


@fat: gezinnen met 5+ kids zie je toch voornamelijk bij andere gelovigen


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2005 15:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 15:41 schreef Argus het volgende:
pp die betalen. dus delen door 5 of delen door 2


@fat: gezinnen met 5+ kids zie je toch voornamelijk bij andere gelovigen


Nee. Het is nog steeds delen door 5. De kinderen zijn namelijk NOG STEEDS verzekerd. Alleen voor een premie van E0,-


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


AndreV
pffffffffff
Usericon van AndreV
Posted 15-12-2005 15:45 by AndreV Wijzig reactieProfiel van AndreVQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 11:40 schreef verlepte theedoek het volgende:
Op 15 december 2005 11:33 schreef Fat Bastard het volgende:

We krijgen hier straks echt Amerikaanse toestanden in de zorg. quote]

Niet alleen in de zorg fucking eu wil gewoon op amerika lijken en daarom veramerikaniseerd alles wat ik persoonlijk een zeer slechte zaak vind


Psies en we beginnen al aardig op amerikanen te lijken want meer als de helft van nederland pas al niet meer door de deur.


renYek
Usericon van renYek
Posted 15-12-2005 15:47 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Ik krijg binnen een paar dagen mijn eerste nieuwe salaris van nieuwe werkgever. Ik zie eerst wel wat daar van overblijft voordat ik ga klagen. (dan kan ik nog altijd gaan klagen dat er meer over had kunnen blijven hehe).


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 15:51 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 15:38 schreef Chelman het volgende:
Je gaat er toch op vooruit?

Je betaalt nu 5500 euro

In de nieuwe situatie:

3960 + 1014 (ik ga uit van 52% belasting over die 1950 wat je werkgever moet betalen) = E4974

daarnaast ga je er nog belasting technisch iets van 200-300 euro op vooruit.

M.a.w: waar heb jij het over?!?!


Niet helemaal. Mijn werkgever betaald nu de helft van die 5.500 euro en in de nieuwe situatie alleen de werkgeversbijdrage.

Dus het deel dat ik nu effectief betaal is 2.750 en straks dus 4.974.
Is dus op jaarbasis 2.224 meer.

Maar zoals in mijn allereerste post in dit topic al aangegeven, ik klaag niet. Nog niet!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2005 16:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 15:51 schreef Fat Bastard het volgende:
Niet helemaal. Mijn werkgever betaald nu de helft van die 5.500 euro en in de nieuwe situatie alleen de werkgeversbijdrage.

Dus het deel dat ik nu effectief betaal is 2.750 en straks dus 4.974.
Is dus op jaarbasis 2.224 meer.

Maar zoals in mijn allereerste post in dit topic al aangegeven, ik klaag niet. Nog niet!


Nee. want over die 2750 betaal je ook weer belasting. Dan wordt het 4180 wat je nu betaalt (bij 52%). En je gaat belastingtechnisch volgend jaar ook nog iets op vooruit. Al met al ben jij ongeveer kostenneutraal.

edit: Daarnaast heb jij een potentieel no-claim van E510,- (2 betalende klanten). Huisarts bezoek en tandarts valt daarbuiten. Bij goede gezondheid kan je dus ook ....wat zal het zijn....25-30% of optimistisch 75% van dat bedrag per jaar incasseren.



[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-12-2005 16:03]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 16:28 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 16:01 schreef Chelman het volgende:
Nee. want over die 2750 betaal je ook weer belasting. Dan wordt het 4180 wat je nu betaalt (bij 52%). En je gaat belastingtechnisch volgend jaar ook nog iets op vooruit. Al met al ben jij ongeveer kostenneutraal.

edit: Daarnaast heb jij een potentieel no-claim van E510,- (2 betalende klanten). Huisarts bezoek en tandarts valt daarbuiten. Bij goede gezondheid kan je dus ook ....wat zal het zijn....25-30% of optimistisch 75% van dat bedrag per jaar incasseren.




OK, da's voor mij dan al met al nog helemaal niet zo verkeerd, omdat ik ook een salarisverhoging heb gekregen en mijn lease-budget flink is verhoogd. Huidige eigen bijdrage voor mijn auto is 95 euro en vanaf 1-1 nada.

Als de lease-maatschappij besluit om mijn wagen er bij 120.00 km uit te halen, dan kan ik over 15.000 km (rij momenteel 1.00 km per week) een nieuwe wagen uitzoeken en met mijn nieuwe lease-budget, zou dat wel eens een mooie Peugeot 407 2.0 HDi XR Pack kunnen kiezen.

Yep, 2006 gaat een mooi jaar worden


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2005 16:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 16:28 schreef Fat Bastard het volgende:
Als de lease-maatschappij besluit om mijn wagen er bij 120.00 km uit te halen, dan kan ik over 15.000 km (rij momenteel 1.00 km per week) een nieuwe wagen uitzoeken en met mijn nieuwe lease-budget, zou dat wel eens een mooie Peugeot 407 2.0 HDi XR Pack kunnen kiezen.

Yep, 2006 gaat een mooi jaar worden


Daar had ik een offerte voor aangevraagd....samen met een Mondeo en een V50. Het werd uiteindelijk een Avensis D-CAT (177pk) Executive. Die 407 was ENORM duur in de lease. Zal met de restwaarde en onderhoud te maken hebben....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-12-2005 16:39 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 16:28 schreef Fat Bastard het volgende:
OK, da's voor mij dan al met al nog helemaal niet zo verkeerd, omdat ik ook een salarisverhoging heb gekregen en mijn lease-budget flink is verhoogd. Huidige eigen bijdrage voor mijn auto is 95 euro en vanaf 1-1 nada.



Je weet dat je bijtelling voor je auto ook anders gaan nu voor ehh box 1 nog als ik het goed had? Prive gebruik auto is in ieder geval direct loon.

quote:

Yep, 2006 gaat een mooi jaar worden


Ik zou willen dat ik op dit vlak zo optimistisch kon zijn


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-12-2005 16:40 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 15:42 schreef Chelman het volgende:
Nee. Het is nog steeds delen door 5. De kinderen zijn namelijk NOG STEEDS verzekerd. Alleen voor een premie van E0,-


Verzekerd ja, betalen dus niet.
Kids zijn toch een apparte afdeling ivm tanden, no claim , etc.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 16:46 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 16:38 schreef Chelman het volgende:

Daar had ik een offerte voor aangevraagd....samen met een Mondeo en een V50. Het werd uiteindelijk een Avensis D-CAT (177pk) Executive. Die 407 was ENORM duur in de lease. Zal met de restwaarde en onderhoud te maken hebben....


Heb vrije keuze van lease-maatschappij. Mijn huidige 307 SW lease ik via Peugeot, die daarmee qua prijs zelfs onder de prijzen van goedkope aanbieders als DirectLease zit.
Die 407 komt bij Directlease zo rond de 750 voor 4 jaar, 40.000 km. Verwacht er dus niet meer voor te hoeven betalen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2005 16:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 16:39 schreef Argus het volgende:
Je weet dat je bijtelling voor je auto ook anders gaan nu voor ehh box 1 nog als ik het goed had? Prive gebruik auto is in ieder geval direct loon.



Individuele Gevolgen = 0

Je betaal precies net zo veel maar vooraf i.p.v. achteraf. Indien je dat niet wilt kan je een (gedeeltelijke)voorlopige teruggave aanvragen...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 16:49 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 16:39 schreef Argus het volgende:
Je weet dat je bijtelling voor je auto ook anders gaan nu voor ehh box 1 nog als ik het goed had? Prive gebruik auto is in ieder geval direct loon.



Klopt, maar ik heb nu een maandelijkse voorlopige teruggave, waarin ik nu altijd mijn auto direct in verrekende.
Die auto gaat nu van mijn loon af, maar mijn voorlopige teruggave gaat dus fors hoger worden. Die eigen bijdrage was netto en valt helemaal weg.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-12-2005 16:52 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 16:40 schreef Argus het volgende:
Verzekerd ja, betalen dus niet.
Kids zijn toch een apparte afdeling ivm tanden, no claim , etc.


Dat heb ik al in mijn premiebedrag meegenomen.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-12-2005 17:42 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 16:49 schreef Fat Bastard het volgende:
Klopt, maar ik heb nu een maandelijkse voorlopige teruggave, waarin ik nu altijd mijn auto direct in verrekende.


Ehh iets met tijd en niet kloppen...
Maar klopt, maandelijkse teruggaven zijn de bomb!
Mooi is ook dat ik nog ruimte over heb om met meer loon OOK meer teruggave over te houden.
Een debiel systeem maar zolang ik ook eens ergens geld van krijg is alles goed :D

Ondertussen ook net de twee collectieve regelingen in handen gekregen van deze toko. Eens uitpluizen wat ze nu precies wel en niet dekken. 60.75 basis in de maand is wel erg laag dus ze moeten ergens in de aanvullende zooi de boel flessen....




Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-12-2005 22:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 17:42 schreef Argus het volgende:

Ondertussen ook net de twee collectieve regelingen in handen gekregen van deze toko. Eens uitpluizen wat ze nu precies wel en niet dekken. 60.75 basis in de maand is wel erg laag dus ze moeten ergens in de aanvullende zooi de boel flessen....




Dat zou niet slim zijn, dat betekend dat ze verlies zouden maken op elke klant die of geen aanvullend pakket kiest of zijn aanvullend pakket elders onderbrengt (dus basis bij hen, en aanvullend bij een andere verzekeraar) ... Overigens niet heel waarschijnlijk dat veel mensen dat ook echt doen natuurlijk, als je echt veel administratieve rompslomp wil creeeren moet je dat doen heheheh..



Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen