IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Sun of the Sleepless (DE black)
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-12-2005 17:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Sun of the Sleepless is een black metal band met leden van het voormalige Empyrium, met tot nu toe drie releases (een demo, single en split).

Vernoemd naar een gedicht van Lord George Byron, lijkt deze band ook een fascinatie te hebben voor poëzie. Dit is dan ook direct terug te vinden in de teksten van de demo "Poems to the Wretches' Hearts", welke onder andere een gedicht van Keats bevat. De muziek wordt beschreven als rauwe black metal op de oude leest geschoeid. Deze demo heb ik helaas nog niet mogen horen, wel in bestelling, maar hij lijkt ergens in de krochten van de mail-order business verdwaald te zijn.



Wat ik van deze band wél gehoord heb, is de split met Nachtmahr (welke weer een split met Helrunar hebben, zie desbetreffend topic), en dat klinkt goed. Het SotS gedeelte bedraagt 6 nummers, waaronder twee covers (Burzum's Dunkelheit en een nummer van Darkthrone) en één nummer met een gedicht van Georg Trakl (Romanze zur Nacht). De tracks variëren van black met ambient invloeden tot ambient tracks met black invloeden. Al met al weet het mij erg te grijpen, de licht hypnotiserende gitaren en de constant overstuurde black vocalen maken een mooi meeslepend geheel. Hier en daar komen wat duidelijk computer gegeneerde drumpartijen voorbij, maar het past allemaal perfect!

De Nachtmahr tracks zijn wat meer traditioneel black, en wijken daarin af van het nummer wat op de Nachtmahr/Helrunar split staat. Ook erg goed te luisteren, overigens!

De band zit overigens op het Lupus Lounge label, waar naast de eerder genoemde bands Helrunar en Nachtmahr ook onder andere Secrets of the Moon, Dornenreich en Arcturus op verblijven.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 15-12-2005 17:33]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 15-12-2005 17:32 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

Ken ik niet, dat zal dan wel erg kut zijn.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-12-2005 17:32 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dat denk ik ook, ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 15-12-2005 17:37 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

Slotje dan maar he?





Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 15-12-2005 17:42 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Ken er één nr van die ook nog is zeer te pruimen is.

[Dit bericht is gewijzigd door Verval op 15-12-2005 17:42]


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-12-2005 19:43 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

ZM review:

http://www.zwaremetalen.com/recensie/3315.html

Zijn ze al bezig met nieuw materiaal? Op zich wel een talentvol bandje.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-12-2005 23:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik weet niet, zijn de twee mensen achter SotS niet ook met The Vision Bleak bezig? Dan kan ik me voorstellen dat ze het nu even te druk hebben.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2005 18:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Die demo is overigens ook zeer goed te pruimen!

Zeg maar oude Empyrium zonder franjes maar met de kenmerkende door merg en been snijdende vocalen.

Staat hier al jaren in de kast uiteraard


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-06-2006 23:20 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Fuck. Die 'Poems to the Wretches Hearts' is tof!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-06-2006 11:16 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2006 23:20 schreef kwelgeest het volgende:
Fuck. Die 'Poems to the Wretches Hearts' is tof!


Die heb ik hier ook ergens liggen. Is zeker wel een gaaf schijfje. Gelijk maar weer eens opzetten.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2006 13:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zekers. Nog vrij groot verschil met de split.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-08-2016 18:54 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Volgend jaar live @ Prophecy Fest!

Wie had dat gedacht?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 02-08-2016 19:01 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Huh, vet! Is er al iets meer bekend over dat feestje? Kan er niets van vinden.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-08-2016 19:36 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2016 19:01 schreef zodiac lung het volgende:
Huh, vet! Is er al iets meer bekend over dat feestje? Kan er niets van vinden.


28+29 Juli 2017 @ Balver Höhle

Sun Of The Sleepless
The Moon And The Nightspirit
Dool
Dornenreich
The Vision Bleak
+8 of 9 TBA

Wij hebben de kaarten alweer gekocht. Althans, we hebben 225 Euro neergelegd en een papiertje ingevuld met een e-mailadres.

Maar goed, Prophecy Productions is wel betrouwbaar, hopelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 02-08-2016 19:43]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 02-08-2016 19:45 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Tof, bedankt! Ziet er wederom goed uit, hopelijk lukt het komend jaar wel om erbij te zijn.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-08-2016 19:54 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Doen! Geweldig leuk festival. Unieke bands met zoveel afwisseling onderling. Prachtige locatie, zowel de grot als de omgeving waar het fijn wandelen is. Kleinschalig, 1200 mensen ofzo en zeer vriendelijke organisatie en publiek. Tevens allemaal prima georganiseerd ook. Het is echt een klein kvltfeestje.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-08-2016 20:07 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2016 19:36 schreef Onweerwolf het volgende:
The Vision Bleak



Nog een Empyrium spinoff dus.


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-08-2016 20:58 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2016 20:07 schreef faalhaas het volgende:
Nog een Empyrium spinoff dus.


Yep, maar Empyrium zelf speelde vorig jaar al. Wellicht Nachtmahr nog wel in 2017 of daarna.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-08-2017 16:11 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Donders wat is die nieuwe plaat "To The Elements" ontzettende lekker.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen