IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Shit And Shine Volgende pagina
Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 06-01-2006 18:30 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Very very very PUNK.
Dit was de topictitel die ik tegenkwam op een ander forum.
Na even lezen zag ik dat het ging over een band die Shit And Shine noemde, nieuwsgierig als ik was downloade ik een sample.
Die klonk redelijk interessant dus haalde ik de Ladybird CD maar in huis.
Daar staat 1 nummer van 42 minuten op.

Maar genoeg introtekst nu, tijd om ons wat te focussen op de muziek.
En die muziek, die is vreemd ja, haha.
Shit And Shine is namelijk geen normale band, ze hebben namelijk vier drummers, twee bassisten en 1 keyboarder.
En in de 42 minuten die Ladybird duurt wordt er maar één riff gespeeld, één heftige Dronende Punkriff, 42 minuten lang.
Het riffwerk doet soms wat denken aan The Boredoms en The Melvins.
Één riff die naarmate de CD vordert steeds imposanter, intenser, psychedelischer en hypnotiserender word.
Het drumwerk doet me wat denken aan de Tribal-achtige drums van The Boredoms (daar zijn ze weer ja).

Zeer gave band, en de liveverhalen die ik lees over deze band zijn gewoon geniaal, haha:
The last time I saw Shit and Shine perform live, they turned up late, played one song that lasted twice as long as their set permitted, and refused to leave the stage, even after their amplifiers and mics had been unplugged. When the time-out, neck-slash signals of duress from the wings finally became too much, they left the stage to bewilderment, rapt applause and a keyboard demo of Wham's "Wake Me Up Before You Go-Go". It was punk rock in a bottle! For those in the audience who were there to see a band make and break their own rules it was nothing short of a revelation

Sample:
http://www.southern.com/southern/band/SHISH/sounds/21501_01_ladybird.mp3

Discografie:
You're Lucky To Have Friends Like Us
Ladybird


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-01-2006 18:42 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

hm nee dit vink niks.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 06-01-2006 19:27 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Ik besef dat het niet voor iedereen is weggelegd ja.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 06-01-2006 20:08 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Verhaaltje klinkt vrij briljant zeg! Ff die mp3 luisteren, maar hij komt niet binnen, heel traag iig.



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 06-01-2006 20:12 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Wat een bagger.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 06-01-2006 20:17 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Na het beluisterd te hebben: Ja wat een bagger.

Maar goed, de instelling van de band is weer eens wat anders dan gewoonlijk en dat mag ik wel.



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-01-2006 1:38 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Meer shit dan shine iig.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-01-2006 1:49 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-01-2006 1:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De sample klnikt een beetje teleurstellend in vergelijking met wat SL normaliter uitbrengt.

Wellicht dat het te kort is om helemaal te beoordelen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-01-2006 1:54 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

SL?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-01-2006 1:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Oh fuck....


Ik las de beschrijving, ik las de referenties naar de Melvins en zo en ik las het begin van de URL.....op de een of andere manier vormde dat een typisch beeld van Southern Lord in mijn hoofd....hehe.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 07-01-2006 21:11 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

Ook niks voor mij inderdaad. het meeste spul dat je luisterd kan ik nog wel waarderen, maar dit is echt totaal niks.


She Said Destroy in Black New York


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 07-01-2006 23:21 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Juist ja, een sample van 1 minuut 30 seconden en jullie weten al dat het een kutband is.
Jeezes.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-01-2006 2:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou ja, ik vond die sample best OK, maar als je zegt dat het hele gebeuren maar uit één riff bestaat..... ik kan me voorstellen dat mensen afhaken voor mij is het ook een brugje te ver.
Smaken verschillen


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 08-01-2006 13:31 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2006 23:21 schreef Iscariah het volgende:
Juist ja, een sample van 1 minuut 30 seconden en jullie weten al dat het een kutband is.
Jeezes.


Heb het album gedownload


She Said Destroy in Black New York


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 08-01-2006 16:24 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

En je vond niet gaaf?
Nou ja, jij moet eerst stoned zijn en dan vind je het gaaf.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 17-05-2010 1:12 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Er is gewoon een topic.

Ik heb net de dubbel cd "jealous of shit and shine" geluisterd, daar allemaal vrij korte nummers op en 1 nummer van een halfuur. Vreemde band. Ik zal Ladybird opzoeken.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-05-2010 1:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Klinkt erg veelbelovend die (veel te korte) sample!


Je moeder.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 17-05-2010 1:15 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

O!
Iscariah ja, dat had ik kunnen weten.

Ik vind het echt fantastisch.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 8:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2010 1:15 schreef karnivoor het volgende:
Klinkt erg veelbelovend die (veel te korte) sample!

+1!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-05-2010 17:45 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

vette band.

Moet nodig eens een cd bestellen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 19:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

lol @ contrast originele serie reacties en serie reacties nu


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 17-05-2010 22:33 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2010 1:15 schreef karnivoor het volgende:
Klinkt erg veelbelovend die (veel te korte) sample!
De sample is (een deel van) het intro, als ik me niet vergis. Voor de rest is het nummer gewoon 40 minuten hetzelfde met wat kleine variaties. De drums maken dat het wat industrialachtig klinkt en daardoor is het me net niet relaxt genoeg, maar het heeft wel wat.

Ik had nog een andere dubbel cd van het net geplukt: Jealous of Shit and Shine. Veel korte nummers en veel afwisseling tussen de nummers onderling. Het doet me af en toe denken aan Alec Empire met meer noise en laaggestemde gitaren.

Ik ben wel benieuwd naar het andere werk van deze band. Hoe klinken de andere albums Bleh?


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 17-05-2010 23:19 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2010 22:33 schreef bokaj het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het andere werk van deze band. Hoe klinken de andere albums Bleh?

Ik heb maar één ander album, maar het is al lang geleden dat ik dat beluisterd heb. Ik zal het straks eens zoeken, maar ik denk wel dat ik het niet zo immens vond als Ladybird.

quote:
Op 17 mei 2010 22:33 schreef bokaj het volgende:
Voor de rest is het nummer gewoon 40 minuten hetzelfde met wat kleine variaties. De drums maken dat het wat industrialachtig klinkt en daardoor is het me net niet relaxt genoeg, maar het heeft wel wat.


Ladybird is inderdaad gewoon wat kleine variaties op hetzelfde, dus ik kan me inbeelden dat als er dan iets is wat je niet zo ligt, het nummer algauw niet zoveel effect meer heeft.
Bij mij werkt het iig.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 18-05-2010 1:08 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

"Küss mich, meine Liebe" aan het luisteren.
De nummers verschillen nogal, soms erg noise-achtig, dan weer nadruk op de drums.
Zeker leuke muziekjes, maar (voor mij althans) helemaal niet zo meeslepend als Ladybird.
Maar het blijft intrigerend, dus ik denk dat ik de andere CDs ook maar eens moet beluisteren.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 18-05-2010 2:13 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Intrigerend, zeg dat wel. Volgens mij is dit live verpletterend, maar dat weet jij beter dan ik.
Ik heb het laatste album ook gevonden, uit 2009, morgen luisteren ben benieuwd.

Link nodig?

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 18-05-2010 2:31]


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen